هوش مصنوعی و سئو

هر شخصی که با بهینه سازی موتور جستجو (سئو) درگیر است می داند که گاهی اوقات می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.با ترکیب هوش مصنوعی و سئو میتوانید این فرایند ار جذابتر کنید.

وقتی می‌گوییم «هوش مصنوعی»، آزمایشگاه فوق‌العاده‌ای را در جایی در سیلیکون تصور می‌کنید که فناوری شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کند که هرگز توانایی نخواهید داشت از آن استفاده کنید؟

خب این همه ی داستان نیست!

هوش مصنوعی (AI) روش پیشرفته ای است که از ترکیب ماشین ها و خدمات هوشمند در زندگی روزمره ما استفاده می کند ،تا آنها را بهتر، کارآمدتر و رضایت بخش تر کنیم.

اگر هوش مصنوعی بسیار فراگیر و مفید است، به راحتی میتوان فهمید که چقدر در بازاریابی دیجیتال حیاتی می باشد، به‌ویژه برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO).

در این وبلاگ قصد داریم به موارد زیر بپردازیم:

  • سئوی مبتنی بر هوش مصنوعی چیست؟
  • وضعیت فعلی سئو و هوش مصنوعی در سال 2023
  • با ترکیب هوش مصنوعی و سئو چه تاثیری میتوان رو استراتژی شما داشته باشد؟
  • 6 راه برای بهبود وب سایت با سئوی هوش مصنوعی
  • جمع بندی: استراتژی های خود را با سئوی هوش مصنوعی بهینه کنید

سئوی مبتنی بر هوش مصنوعی چیست؟

سئوی مبتنی بر هوش مصنوعی از ابزارهای هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و عملکرد سایت شما استفاده می کند تا مشخص کند کدام مراحل می توانند به شما کمک کنند در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.

هوش مصنوعی می‌تواند داده‌ها را تجزیه و تحلیل کند، ببیند کدام صفحات بالاتر از صفحه شما قرار می‌گیرند و به شما می‌گوید که چگونه مشخصات برند خود را ارتقا دهید. برای مثال الگوریتم‌های BERT و Rankbrain گوگل توسط هوش مصنوعی طراحی شده‌اند.

گوگل همچنین از هوش مصنوعی برای اطلاع رسانی به SERP های خود (صفحات نتایج موتور جستجو) و ارائه نتایج بهتر و مرتبط تر استفاده می کند. به طور مشابه، هوش مصنوعی به لطف توانایی آن در خواندن، تفسیر و ذخیره مقادیر بسیار زیادی داده، می‌تواند به شما در طراحی یک استراتژی سئو موفق کمک کند.

هوش مصنوعی برای سئو می تواند به بازاریابان کمک کند تا کلمات کلیدی و موضوعات پرطرفدار را کشف کنند. آنها می توانند درک بهتری از الگوها و رفتارهای خرید مشتریان و بازارهای هدف در کسری از زمان به دست آورند.

وضعیت فعلی هوش مصنوعی و سئو در سال 2023

اکنون که هوش مصنوعی وارد مرحله بعدی وجود خود شده است، برندها در سراسر جهان در حال رقابت هستند تا ببینند چه کسی می‌تواند بهترین استفاده را از این فناوری ببرد.

سئوی مبتنی بر هوش مصنوعی در سال 2023 و پس از آن بسیار رایج تر خواهد شد، به ویژه هنگامی که شرکت ها کشف می کنند که چه کاری می تواند برای سود نهایی خود انجام دهد. برای توضیح بیشتر این نکته، بیایید ببینیم که چگونه برندهای برتر قصد دارند هوش مصنوعی و سئو را در سال آینده ادغام کنند.

محتوای بیشتر هوش مصنوعی

برنامه‌هایی مانند MidJourney و ChatGPT هوش مصنوعی مولد هستند، به این معنی که می‌توانند قطعات کاملاً تمام شده را بر اساس پیام‌های متنی تولید کنند. به عنوان مثال، می توانید یک پست وبلاگ در مورد یک موضوع در ChatGPT ایجاد کنید و سپس تعدادی تصویر برای همراهی پست در MidJourney ایجاد کنید. در واقع، شما می توانید این کار را بارها و بارها انجام دهید و اساساً نیاز به نویسندگان، عکاسان و تصویرگران انسانی را از بین ببرید.

در سال 2022، تنها 10 درصد از بازاریابان از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کردند. پیش بینی می شود در سال 2023 این رقم به 58 درصد برسد. اما این سوال پیش می‌آید که آیا محتوای هوش مصنوعی خوب است؟ پاسخ کوتاه بله است؛ محتوای هوش مصنوعی در صورت استفاده مناسب می تواند مناسب باشد. با این حال، با برخی از معایب بسیار چشمگیر همراه است.

برای مثال، با تولید بیشتر شرکت‌ها، برنامه‌های هوش مصنوعی از آن به عنوان پایه‌ای برای قطعات جدید استفاده می‌کنند که منجر به کپی‌هایی از کپی‌ها می‌شود. پس از مدتی، محتوای تولید شده توسط انسان به عنوان اصلی‌تر، معتبرتر و خواندنی‌تر خواهد بود. مسئله دیگر این است که هوش مصنوعی اغلب محتوا را برای الگوریتم ایجاد می کند، به خصوص اگر روی تاکتیک های سئو متمرکز شده باشید. بنابراین، متن و تصاویر ممکن است برای خواننده ارزش نداشته باشند، به این معنی که محتوا نشانه گذاری می شود.

سئو یک اولویت بزرگ است

اگرچه بازاریابی سئو سالهاست که وجود داشته است، اما برندها در سال 2023 به طور همه جانبه از این تاکتیک استفاده می کنند.

بیش از 90 درصد از شرکت ها بر روی سئو تمرکز لیزری دارند، به خصوص زمانی که برنامه های هوش مصنوعی به آنها اجازه می دهد با زیرساخت های کمتر کارهای بیشتری انجام دهند. تمرکز بیشتر روی سئو همچنین می‌تواند منجر به یک استراتژی «علاقه مرکب» شود که تضمین می‌کند صفحات با رتبه بالا همچنان در ماه‌ها و سال‌های آینده تسلط دارند.

اساساً، اگر صفحه‌ای قبلاً در رتبه اول قرار گرفته باشد، به احتمال زیاد سایت‌های دیگر به آن پیوند می‌دهند، بنابراین آن را به عنوان یک مرجع در جایگاه خود تثبیت می‌کنند.

ترکیب هوش مصنوعی و سئو چه تاثیری میتوان رو استراتژی شما داشته باشد؟

اگر بخواهیم به بیان خیلی ساده بگوییم:هوش مصنوعی می تواند به برند شما کمک کند تا رتبه بسیار بالاتری داشته باشد و همیشه از رقبا جلوتر باشد. بیایید با برجسته کردن سه برتری چشمگیر که می توانید با ادغام هوش مصنوعی در استراتژی سئو خود به دست آورید، این موضوع را حتی بیشتر تجزیه کنیم.

1-اثربخشی، کارایی و سرعت بیشتر

استفاده از هوش مصنوعی برای استراتژی سئو می تواند به شما کمک کند در مدیریت بازاریابی دیجیتال خود سریعتر، کارآمدتر و پربازده تر شوید. در مورد آن فکر کنید: هوش مصنوعی بسیار خودکار است، به این معنی که کارهای طولانی و وقت گیر اکنون حذف شده اند،و از آنجایی که برای کدنویسی نرم افزار نیازی به استخدام توسعه دهندگان ندارید، می توانید در برنامه ریزی و ارائه محتوای دیجیتال خود استراتژیک تر باشید.

نتیجه نهایی؟ صرفه جویی عظیم در زمان و پول. اطلاعاتی که می‌توانید با هوش مصنوعی برای سئو جستجو کنید نیز فوق‌العاده دقیق و به‌روز هستند، که به نوبه خود به افزایش بهره‌وری و اطلاع‌رسانی تصمیمات تجاری معنادار کمک می‌کند.

2-بهبود تجربه کاربر و رضایت مشتری

هدف همه ابزارهای هوش مصنوعی ارائه تجربه کاربری است که تا حد امکان مرتبط، مفید و شخصی باشد. به طور خلاصه: هوش مصنوعی وجود دارد تا زندگی شما و همچنین زندگی مشتریانتان را بهتر کند. و اگر بتوانید با ارائه خدمات و محصولات فوق شخصی سازی شده زندگی مشتریان خود را بهتر کنید چه اتفاقی می افتد؟ آنها برای اطلاعات بیشتر بازخواهند گشت و در مورد اینکه برند شما چقدر عالی است صحبت می کنند

3. رتبه های بالاتر

آخرین اما، البته، مهمترین: با یک استراتژی سئو مبتنی بر هوش مصنوعی، می توانید ستاره ها را هدف بگیرید.

به این معنی که هم امروز و هم در آینده می توانید به رتبه های بالاتر SERP برسید. یکی از دلایل این است که هوش مصنوعی، همانطور که اخیراً دیدیم، به ایجاد یک تجربه کاربری سفارشی و فوق‌العاده کمک می‌کند. و تجربه کاربر یکی از معیارهای اصلی است که بر رتبه بندی SERP شما تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، هوش مصنوعی برای سئو به شما کمک می کند تا رتبه خود را ارتقا دهید، زیرا به شما امکان می دهد دقیقاً کلمات کلیدی، موضوعات و محتوای مناسبی را که مخاطبان شما جستجو می کنند، کشف و استفاده کنید.

5 راه برای بهبود وب سایت با سئوی هوش مصنوعی

کنون بیایید به روش های خاصی که می توانید از این فناوری برای بازاریابی سئوی خود استفاده کنید نگاه کنیم. در اینجا شش روش وجود دارد که می تواند استراتژی سئوی شما را افزایش دهد.

1. موضوعات، کلمات کلیدی و محتوای هدفمند

تصور کنید دقیقاً بدانید که مخاطبان شما در گوگل یا سایر موتورهای جستجو چه چیزی را جستجو می کنند. تصور کنید که همه کلمات، عبارات و موضوعاتی را که مشتریان شما را هیجان زده می کند و علاقه آنها را برمی انگیزد، بدانید. اکنون، خیال پردازی را متوقف کنید و بیدار شوید، زیرا این دقیقاً همان چیزی است که سئوی هوش مصنوعی به شما اجازه می دهد.

ابزارهای هوش مصنوعی می توانند الگوها را در مجموعه داده های عظیم شناسایی کنند و به شما پیشنهاداتی در مورد اینکه از چه کلمات کلیدی برای جذب ترافیک بیشتر به کانال های خود استفاده کنید، ارائه می دهند. به طور مشابه، این ابزارها همچنین بینش هایی را در مورد موضوعاتی که رقبای رتبه برتر شما در حال حاضر درگیر هستند، به شما ارائه می دهند.

در نتیجه، می‌توانید یک برگ ضرب المثل از کتاب (دیجیتال) آن‌ها بردارید و برخی از مشتریان آن‌ها را در جستجوی چندگانه جستجو کنید. به لطف هوش مصنوعی می توان محتوای موجود را نیز بهینه کرد. به سادگی از ابزار هوش مصنوعی خود بخواهید محتوایی را که قبلاً به صورت آنلاین تولید و منتشر کرده اید، تجزیه و تحلیل کند، و پیشنهادات بسیار مرتبطی در مورد اینکه چگونه می توانید آن را برای رتبه بالاتر برای یک یا چند کلمه کلیدی بهبود دهید، ارائه می دهد.

2. متن و جستجوی صوتی هوشمندتر

ارائه نتایج جستجوی مناسب و سفارشی شده به کاربران یکی از اولویت های اصلی همه موتورهای جستجو است. این به لطف هوش مصنوعی اتفاق می افتد، که به موتورهای جستجو اجازه می دهد پرس و جوها را پردازش کنند و سپس “پیش بینی” کنند که کدام نتایج خاص برای آن جستجو مرتبط و مفید هستند.

«چگونگی» این فرآیند کاملاً مشخص نیست و الگوریتم‌های جستجوی Google در حال تکامل هستند. با این حال، آنچه ما می دانیم این است که هوش مصنوعی نقش اصلی را در ارائه بهترین نتایج به یک پرس و جو ایفا می کند، و وقتی در مورد “پرس و جو” صحبت می کنیم، منظور ما صرفاً جستجوی متنی نیست.

بیشتر و بیشتر کاربران آنلاین جستجوی صوتی را برای پردازش سؤالات خود انتخاب می کنند. جستجوی صوتی مبتنی بر فناوری‌های هوش مصنوعی مانند پردازش به عملکرد و NLG (تولید زبان طبیعی) است. با گنجاندن جستجوی صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی در استراتژی سئوی خود، نام تجاری خود را به روی یک بخش کاملاً جدید مشتری باز خواهید کرد که به طور فزاینده‌ای از این روش جستجو استفاده می‌کنند. نتایج برای نتیجه شما می تواند باورنکردنی باشد.

3. جستجوهای محلی SEO

یکی از زیبایی های سئوی محلی امکان ارتباط با افرادی است که در همان منطقه ای که کسب و کار شما در آن کار می کنند ،فعالیت می کند.

این یعنی چی؟ ساده است: حتی در عصری که بیشتر تعاملات مشتری و برند در دنیای مجازی اتفاق می‌افتد، یافتن یک نقطه ارتباط واقعی به‌طور باورنکردنی معنادار (و آرامش‌بخش) است ،و حدس بزنید هوش مصنوعی می تواند جستجوهای سئوی محلی شما را تقویت کند.

شاید، برای اطمینان از اینکه شرکت شما در جستجوهای سئوی محلی در تمام مکان‌های مختلف آن نشان داده می‌شود، تلاش کرده‌اید. خوب، سئوی هوش مصنوعی اینجاست تا آن را تغییر دهد. با هوش مصنوعی، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هرگونه تغییر یا به‌روزرسانی در فهرست‌های شما فوراً برداشته شده و به‌طور مناسب در موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود.

4. ایجاد محتوای هیجان انگیز و بهینه شده

تولید محتوا یکی از ارکان هر استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق است.

اما برای اینکه واقعاً مؤثر باشد، محتوایی که به صورت آنلاین ایجاد و منتشر می کنید باید کاملاً بهینه باشد. حالا چطور این کار را انجام می دهید؟ احتمالاً با صرف زمان زیادی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط و پرطرفدار و سپس ساختن قطعاتی از محتوا پیرامون آنها. البته راه بسیار بهتری برای رسیدن به این هدف وجود دارد: فناوری‌های هوش مصنوعی.

دقیقاً به این دلیل که هوش مصنوعی به شما امکان می دهد بهترین و مرتبط ترین موضوعات و کلمات کلیدی را برای برند خود وارد کنید، همچنین به شما امکان می دهد محتوای بهتر و بهینه تری تولید کنید. علاوه بر کلمات کلیدی و موضوعات، راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای محتوای سئو می‌توانند به شما در شناسایی فرصت‌های بهتر برای لینک‌سازی، هدف کاربر و موارد دیگر کمک کنند. آنها همچنین می توانند با پیشنهاد بهترین عبارات جستجو برای گنجاندن و همچنین طول ایده آل یک قطعه خاص از محتوا، به شما امکان می دهند محتوایی را که قبلاً ایجاد کرده اید بهینه کنید.

5. شخصی سازی کاربر

یک دلیل عالی برای استفاده از هوش مصنوعی این است که در مورد مخاطبان خود بیاموزید و محتوا را برای برآورده کردن علایق آنها تنظیم کنید.

سفارشی‌سازی محتوا برای ایجاد نتیجه قوی‌تر و ایجاد تبدیل‌های بیشتر بسیار مهم است. این به شما امکان می دهد که مستقیماً با هر فرد صحبت کنید، نه به طور کلی. به علاوه، از آنجایی که هوش مصنوعی تمام کارها را انجام می‌دهد، می‌توانید فقط یک برنامه را پیاده‌سازی کنید، داده‌هایی را که جمع‌آوری می‌کند دریافت کنید و استراتژی سئوی خود را بر این اساس خودکار کنید.

شخصی سازی کاربر برای سئو بهتر عمل می کند زیرا به برند شما اجازه می دهد محتوای با ارزش ایجاد کند. محتوای انتخاب شده ترافیک و لینک‌های بیشتری را هدایت می‌کند، به این معنی که در رتبه‌های بالا می‌روید تا به جایگاه بالای کلمات کلیدی هدف خود برسید.

جمع بندی: استراتژی های خود را با سئوی هوش مصنوعی بهینه کنید

اگر می خواهید برند خود را به طور موثر بازاریابی کنید، استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی سئو می تواند به شما کمک کند.با هوش مصنوعی برای سئو، می‌توانید تولید محتوای خود را تقویت کنید، به مخاطبان هدفمندتر و مرتبط‌تر دسترسی پیدا کنید، کارایی کسب‌وکار خود را گسترش دهید، از تجربیات مشتریان درخشان پشتیبانی کنید و موارد دیگر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *