تولید محتوا با ChatGPT

آموزش تولید محتوا با ChatGPT

امروزه همه ی ما در زمینه های مختلف اسم هوش مصنوعی به گوشمان خورده است.در ادامه قصد داریم به سوالاتی مثل تولید محتوا با ChatGPT امکان پذیر است؟استفاده از هوش مصنوعی چه محدودیت هایی را دارد؟چطور با استفاده از ChatGPT تولید محتوا کنیم؟ پاسخ دهیم.

افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنند دو دیدگاه دارند:گروهی بر این باورند که ورود هوش مصنوعی به این کار تهدید بزرگی برای آینده آنها به حساب می آید و باید هرچه سریع‌تر به فکر تغییر زمینه کاری خود باشند تا در صورت همه گیرشدن ابزارهای هوش مصنوعی، بدون کار نمانند.گروه دوم هم بر این باورند که حضور ابزارهای هوش مصنوعی مثل ChatGPT، می‌تواند فرصتی برای افزایش کیفیت کارشان باشد و افراد فعال در این حوضه باید هرچه زودتر کار با این ابزار ها را یاد بگیرند.

قبل از شروع آموزش تولید محتوا با استفاده از ChatGPT شما نیاز دارید که در آن ثبت کنید که در AI ما کامل فرآیند ثبت نام ChatGPT رو توضیح دادیم.

تولید محتوا با استفاده ChatGPT

شما برای استفاده از ChatGPT خیلی ساده یک سوالی را از آن می پرسید و او به شما جواب می دهد.مثلا می توانید بپرسید دستور پخت یک پیتزای ایتالیایی چیست و اون به شما در کمتر از چند دقیقه پاسخ می دهد.

اما سوالی که ممکن است در اینجا برایتان پیش بیاید این باشد که سوال پرسیدن چه ربطی به داستان تولید محتوا با ChatGPT دارد؟ خب ما که سوال نداریم، ما میخواهیم مثلا یک مقاله 3000 کلمه ای که سئو شده هم باشد به ما تحویل بدهد نه اینکه بخواهیم ازش سوال بپرسیم!

نکته مهم اینجاست که شما باید بدانید چطور این جمله را به ChatGPT بگویید تا به نتیجه موردنظرتون برسید.باید زمانی که میخواهیم این هوش مصنوعی برای ما محتوایی تولید کند، تا جای ممکن جزئیات مورد نظرمان را به او بگوییم.

برای اینکه بهتر متوجه نکته مهم بالا شوید یک مثالی را در ادامه ذکر میکنم .فرض کنید ما میخواهیم در مورد (آموزش فروش)یک مقاله 2000 کلمه ای تولید کنیم و قصد داریم از تولید محتوا باChatGPT استفاده کنیم.به چند طریق در چت بات می توانیم موضوع مورد نظرمان را بیان کنیم:

  1. یک مقاله 2000 کلمه ای در مورد آموزش فروش به من بده
  2. یک مقاله 2000 کلمه ای سئو شده در مورد آموزش فروش به من بده
  3. یک مقاله 2000 کلمه ای سئو شده در مورد آموزش فروش به من بده که در آن مزایا و معایب روش های مختلففروش هم در آن آمده باشد.
  4. یک مقاله 2000 کلمه ای سئو شده در مورد آموزش فروش به من بده که در آن از کلمات کلیدی جردن بلفورت، مارک واینبرگ، فروش، بهترین کتاب های فروش، خرید، بهترین دوره های فروش ایران استفاده شده باشد.

همانطوری که احتمالا باید حدس زده باشید تولید محتوا با ChatGPT به کمک مورد آخر گفته شده از موارد دیگر در موردفروش، جامع تر بوده و ما میتوانیم اطلاعات کاملتری با جزئیات بیشتر بدست بیاوریم.

چالش های تولید محتوا با ChatGPT

همانطوری که گفته شد تولید محتوا با ChatGPT فوق العاده است و میتواند ما در وقت ما بسیار صرفه جویی کند اما یکسری چالش‌های فنی و غیر فنی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها میپردازیم و بعدا راه حل این چالش‌ها را بررسی می کنیم:

  • محدودیت در استفاده: برای ساخت اکانت در openAI باید از شماره موبایل استفاده کنیم که متاسفانه کشور ایران را پشتیبانی نمیکند و اولین مانعی که برای استفاده از ChatGPT در برابر شما قرار میگیرد این مورد هست.
  • یکسری نقص ها در زبان فارسی: تولید محتوا با ChatGPT در زبان فارسی با یکسری چالش ها مواجه هست برای مثلا وقتی میخواهیم مقاله ای 2000 کلمه ای برای ما بنویسد، نهایتا 400 الی 500 کلمه نوشته و مقاله ناقصی به ما تحویل میدهد.
  • نقص در جزئیات: تولید محتوا با ChatGPT ممکن است تمام اون جزئیاتی که مدنظرمان هست رو در متن به ما ارائه ندهد و یکسری جملات ناقص با نکات مهم ذکر نشده خواهیم داشت که در نهایت مخاطب رو سردرگم می کند.
  • عدم توانایی در متقاعدسازی: اگر ما صاحب کسب وکار یا فردی هستیم که کار تولید محتوا بر دوشش است باید در نهایت مخاطبان را متقاعد کنیم. این متقاعد کردن میتواند منجر به دادن اطلاعاتی مثل ایمیل یا شماره تلفن با هدف ایمیل مارکتینگ و فروش تلفنی باشد یا حتی فروش مستقیم و خواندن مقالات دیگر سایت باشد و این در حالی است که تولید محتوا با ChatGPT نمیتواند درک درستی از متقاعد کردن مخاطب ایرانی داشته باشد.
  • بی هدف بودن: وقتی ما برای سایتی شروع به تولید محتوای متنی می کنیم ؛روند نوشته را به گونه ای پیش میبریم که برای بهبود سئو داخلی به سایرنوشته های مقالات سایت لینک بدهیم یا حتی به جایی خاص و خارج از نوشته خود بک لینک دهیم ولی متاسفانه تولید محتوا با ChatGPT حداقل به صورت خودکار و مستقیم این خواسته را برطرف نمی کند.
  • لحن نوشته: هر کسب وکاری بر اساس نوع مخاطبانی که دارد از لحن خاصی در محتواهایش برای جذب مشتری های احتمالی استفاده میکند که در نتیجه تولید محتوا با ChatGPT نمیتواند آن را رعایت کند. به عنوان مثال دیکسری نوشته ها سعی میشود که تا جای ممکن به صورت خودمونی و با اصطلاحات و جملات رایج مطالب بیان شود، اما چت بات ها نمیتوانند این لحن مخصوص را بکار ببرند.

چالش های گفته شده از مهمترین چالش های تولید محتوا با ChatGPT است که باید برای گرفتن یک نتیجه دلخواه، آن ها را برطرف کنیم و برایشان برنامه داشته باشیم.توجه کنید در هر روز ما با هر اکانت ChatGPT میتوانیم فقط 10 پرسش و پاسخ داشته باشیم، پس بهتر است از آن به نحو درستی استفاده نماییم.

حل مشکلات مربوط به تولید محتوا با ChatGPT

همانطور که در بالا گفته شد تولید محتوا با ChatGPT یکسری چالش هایی رو به همراه دارد که در ادامه با گفتن یکسری راه حل می توانیم آن چالش هارا از بین ببریم.

1. حل مشکل محدودیت استفاده:همانطور که گفتیم برای ساخت اکانت در openAI با مشکل پشتیبانی نکردن شماره تلفن ایران مواجه می شویم که برای حل این چالش میتوانیم یک شماره مجازی خریداری کنیم و با آن ثبت نام انجام بدیم.

2.حل مشکل نقص های بوجود آمده در زبان فارسی: همانطوری که گفتیم تولید محتوا با ChatGPT در زبان فارسی دارای یک مشکل است. آن هم این هست که ما از او یک مقاله 2000 کلمه ای میخواهیم اما او به ما یک مقاله ی 300 کلمه ای تحویل میدهد. حالا چطور میتوان این مسئله رو رفع کرد؟

به صورت کلی دو راه حل برای بر طرف کردن این چالش داریم:

کمک گرفتن از معلومات زبان: در ابتدا اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید میتوانید تولید محتوا با ChatGPT را به زبان انگلیسی انجام داده و سپس خودتان آن را ترجمه کنید، ولی موضوع قابل توجه در این روش این است که زملن زیادی ممکن از ما گرفته شود.

قطعه قطعه کردن موضوعات محتوا: در تولید محتوا با ChatGPT به جای اینکه از او بخواهیم دقیقا مقاله و محتوای 2000 کلمه ای به ما تحویل دهد، موضوعات مقاله ی خود را به بخش های مختلف تقسیم کنیم و ازChatGPT بخواهیم از هر کدام از موارد یک محتوای 200 کلمه ای را تحویل دهد.بر فرض مثال از او بخواهیم یک مقاله سئو شده 300 کلمه ای در مورد تاریخچه فروش بگوید، یک مقاله 400 کلمه ای در مورد بازاریابی از نگاه بلفورت بگوید و همینطور الی آخر.

روش دوم بهترین حالت ممکن است، چرا که ما میتوانیم به صورت روزانه تا 10 مورد از ChatGPT بپرسیم ؛ این یعنی میتوانیم مقاله خود را به مقاله های 300 کلمه ای شکسته و یک مقاله جامع 3000 کلمه ای تحویل دهیم.

3.راه حل سایر مشکلات: در بالا راه حل دو مورد از مشکلات گفته شد،در ادامه یکسری نکات دیگر گفته می شود که راهنمای شما برای استفاده بهتر در مورد تولید محتوا با ChatGPT خواهید بود.

. هدف خود را تعیین کنید:

در قدم اول باید مشخص کنید که تولید محتوا با ChatGPT چه اهدافی را برای کسبوکار ما دنبال میکند.شما به همراه دارد

آیا هدف شما این است که مطالب زیادی برای سایتتان تولید کنید و بازدید سایتتان را افزایش دهید؟ آیا هدفتان این است که در یک زمینه خاص مطالب به روز و سطح اولی را به کمک تولید محتوا با ChatGPT تولید کنید؟

پاسخ به تمامی موارد بالا راهنمای شما خواهد بود که از بی هدف بودن نوشته های ChatGPT جلوگیری کنید و لحن مورد نظرخودتان را انتخاب کنید

. کلمات موردنظرتان را انتخاب کنید:

باید تعیین کنید که  بر روی چه کلمات کلیدی میخواهید کار کنید و اصلا تولید محتوا با ChatGPT قرار است چه خروجی برای شما داشته باشد.

در این مرحله کافی است با دانستن اصول سئو، بررسی رقبا و استفاده از ابزارهایی مثل گوگل ترندز، کیورد پلنر، ماز و… کلمات کلیدی یا موضوع محتواهایی که قرار است با ChatGPT تولید کنید را مشخص نمایید.

فواید تولید محتوا با ChatGPT

همانطور که مشاهدی کردید تولید محتوا با ChatGPT یکرس چالش هارو به همراه دارد اما در ادامه میخواهیم یکسری از مزایای استفاده از آن را ذکر کنیم:

  1. افزایش تولیدات: شما با استفاده از ChatGPT این امکان را داریدکه محتوای زیادی را در کمترین زمان تولید کنید. این به این معنی هست که شما در سریع‌ترین زمان ممکن، محتواهای بیشتری تولید خواهید کرد و از طریق آن‌ها به جامعه هدف خود دسترسی خواهید داشت.
  2. افزایش تنوع: ChatGPT با ربات‌های هوشمندش، به ما این امکان را می‌دهد محتوا های متنوعی را تولید کنیم.با این پلتفرم، ما می‌توانیم مقالات، پست‌های وبلاگ، داستان کوتاه و حتی انواع محتواهای تصویری (عکس و ویدیو) و حتی فایل های صوتی متنوعی را تولید کنیم.
  3. سرعت زیاد: یکی از مهمترین مزایای تولید محتوا با ChatGPT، سرعت بسیار بالای آن است. با ChatGPT، شما نیازی به داشتن خلاقیت برای تولید محتوای با کیفیت ندارید، به این دلیل که ربات‌های هوشمند به شما کمک می‌کنند تا محتوای با کیفیت تولید کنید.در اینصورت شما می‌توانید در چند دقیقه به سرعت محتوای با کیفیت تولید کنید.
  4. کاهش هزینه: تولید محتوا با ChatGPT منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ی دسترسی به خدمات تولید محتوای با کیفیت و غیر کپی میشود که میتواند بسته به کسب وکار شما تا ماهانه چند میلیون تومان برای شما صرفه جویی به ارمغان آورد.

سخن پایانی

توجه داشته باشید که chatgpt به دلیل نداشتن خلاقیت کافی ، نمی‌تواند به عنوان یک ابزار تولید محتوا عمل کند؛ بلکه ازآن می‌توان فقط به عنوان یک دستیار استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *