طی چند سال گذشته ، صنعت مواد غذایی در میانه گردباد فناوری محور قرار گرفته است-روشی که نحوه عملکرد خرده فروشان و درگیر شدن با مشتریان را تغییر داده است. برنامه های تلفن همراه خریداران را با برنامه های وفاداری ، سفارش آنلاین ، الهام از دستور العمل ها و موارد دیگر متصل می کنند. فناوری درون فروشگاه باعث می شود که مشتری تجربه نرم و کارآمدتر شود. از بسیاری جهات ، صنعت چیزی شبیه به 20 سال پیش به نظر نمی رسد.
هوش مصنوعی نیز نقش ایفا می کند و مصرف کنندگان از آن هیجان زده هستند. موارد استفاده در حال ظهور پتانسیل تغییر شیوه خرید مواد غذایی را دارد. اگر خریداران از دستور العمل هایی که می خواهند تهیه کنند عکس می گیرند ، هوش مصنوعی می تواند یک لیست خرید دیجیتال برای آنها ایجاد کند. تحقیقات 2024 Lobyco نشان داد که 70 ٪ از خریداران علاقه مند بودند در استفاده از AI از این طریق.
اگر علاقه مصرف کننده نشانه ای باشد ، ما مطمئناً در طی چند سال آینده میزان ادغام هوش مصنوعی را در فناوری مواد غذایی افزایش خواهیم داد. اما این همه فناوری نمی تواند انجام دهد. برای بقال فروشی ها ، قدرتمندترین کاربرد هوش مصنوعی در رانندگی درگیری شخصی با مشتریان نهفته است. اما این مورد استفاده هنوز در آمریکای شمالی عادی نیست.
در سراسر جهان ، خرده فروشان مواد غذایی کاملاً AI را به عنوان یک شریک اصلی در استراتژی های نامزدی خود پذیرفته اند. فروشگاه ها بر اساس پروفایل خرید شخصی خود ، پیشنهادات و تبلیغات بسیار شخصی را به مصرف کنندگان می فرستند. به عنوان مثال ، اگر یک خریدار معین همیشه با مواد غذایی هفتگی خود یک کک رژیم غذایی خریداری کند ، ممکن است در طول بازدید بعدی خود یک کوپن برای یک کک رژیم غذایی رایگان دریافت کنند. خریداران از این سطح شخصی سازی ، خواه در تبلیغات دیجیتالی هفتگی خود و چه به عنوان جوایز مینی بازی های مبتنی بر برنامه ، قدردانی و انتظار داشته اند. آنها واقعاً مانند فروشگاه های محلی خود احساس می کنند دانستن آنها و نیازهای خرید فردی آنها را پیش بینی می کنند.
برای بسیاری از مصرف کنندگان آمریکای شمالی ، این واقعیت ممکن است اثری در دست انجام باشد. دلیل این امر این است که بسیاری از بقال فروشی های آمریکای شمالی از این طریق هوش مصنوعی را اتخاذ نکرده اند. آنها تبلیغات شخصی مانند همتایان خود در سراسر جهان ارائه نمی دهند. در عوض ، آنها کوپن های انبوه را صادر می کنند – گاهی اوقات در درج روزنامه های چاپی یا نامه های ارسال شده ، بار دیگر در قالب های دیجیتال – و امیدوارند که تعداد معدودی از انتخاب ها با خریدارانی که از آنها دریافت و غرق می شوند طنین انداز شوند.
چرا صنعت در آمریکای شمالی چنین است؟
بخش بزرگی از معمای شخصی سازی ، البته شاهکار لجستیکی مورد نیاز است. در حالی که بسیاری از بقال فروشی های آمریکای شمالی در حال حاضر تعداد زیادی از داده های ناشناس مشتری را در خانه (یعنی سوابق خرید کل) دارند ، ممکن است آنها از این داده ها به گونه ای استفاده نکنند که تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی را تسهیل کند.
در حال حاضر ، این تیم های مواد غذایی از فرآیندهای دستی و ناکارآمد برای ایجاد ، به روزرسانی و به اشتراک گذاری صفحه گسترده در بین خود استفاده می کنند. آنها ممکن است ابزارهای دیجیتالی در اختیار داشته باشند تا به تجزیه و تحلیل داده ها کمک کنند ، اما به روشی معنی دار نیستند – نه در مقیاس.
پیشروی با شخصی سازی AI محور به معنای ایجاد و پذیرش یک منبع حقیقت است. یکی که در ابر زندگی می کند و در زمان واقعی به روز می شود. از آنجا ، این در مورد بررسی و اجرای راه حل های هوش مصنوعی و ML است که می توانند از طریق داده ها شانه کنند ، الگوهای را شناسایی کنند و بر اساس پروفایل های خرید سوله های مشتری ایجاد کنند. به عنوان مثال ، ممکن است یک بخش برای مشتریانی که به طور انحصاری کالاهای ارگانیک خریداری می کنند ایجاد شود.
با تقسیم بندی مشتری ، تیم های مواد غذایی سپس باید با AI و ML همکاری کنند تا کمپین های تبلیغاتی در حال انجام را توسعه دهند که با هر بخش طنین انداز است. این به یک علم تبدیل می شود ؛ یک بازی دقیق بر خلاف مدل سنتی کوپن سازی آمریکای شمالی ، شخصی سازی دارای هوش مصنوعی مربوط به کیفیت است نه کمیت. خرده فروشان ممکن است فقط به هر مشتری پنج تبلیغ در هفته بدهند ، اما به لطف هوش مصنوعی ، این تبلیغات همه غرق هستند. برای بسیاری از خریداران ، این یک تغییر بزرگ خواهد بود ، زیرا ممکن است قبل از یافتن مواردی که مطابق با ترجیحات آنها باشد ، به طور مرتب ده ها پیشنهاد را مرور کنند.
حرکت از “قبل” به “بعد” شخصی سازی هوش مصنوعی یک کار بزرگ است. تیم ها نیاز به یادگیری ابزارهای جدید دارند ، رهبران باید گردش کار جدید را حک کنند و تیم های بازاریابی نیاز به ایجاد پیام های مشتری مداری دارند که شفاف ارتباط برقرار می کند که اکنون چگونه داده ها استفاده می شود.
دستیابی به فناوری مناسب یک عملیات قابل توجه برای بقال فروشی های آمریکای شمالی خواهد بود. اما این تنها چیزی نیست که برای پیشبرد شخصی سازی لازم است. آنچه در مرحله بعدی به وجود می آید ، اساساً شیوه همکاری خرده فروشان با تأمین کنندگان خود را تغییر خواهد داد.
برای اجرای هوش مصنوعی به عنوان محرک اصلی تبلیغات مشتری ، خرده فروشان نیز باید استراتژی تبلیغات موجود خود را از بین ببرند.
این برای بقال فروشی ها بی نظیر نیست که با تأمین کنندگان خود در تبلیغات مشتری همکاری کنند. تأمین کنندگان به وضوح سهم زیادی در بازی در اینجا دارند. محصولات آنها با تخفیف یا حتی به صورت رایگان ارائه می شوند. آنچه منحصر به فرد است ، این است که بسیاری از تأمین کنندگان آمریکای شمالی کنترل می کنند که این موارد تبلیغ می شود و چه موقع.
به طور سنتی ، هنگامی که فروشگاه های مواد غذایی کوپن هایی را صادر می کنند ، آنها بر اساس استراتژی ها و ابتکارات بازاریابی تأمین کنندگان این کار را انجام می دهند. محصولات ممکن است برای هماهنگی با یک کمپین بازاریابی فصلی ، یک راه اندازی طعم جدید یا KPI انتخاب شوند که باید برآورده شود. مصرف کنندگان ممکن است به خوبی از کوپن هایی که ارائه می دهند قدردانی کنند ، اما ترجیحات آنها اولویت اصلی نیست.
این همان چیزی است که باید شخصی سازی با هوش مصنوعی تغییر کند. با فناوری جدید روشهای جدیدی برای تفکر ارائه می شود. همان قابلیت هایی که باعث تقسیم بندی مشتری (تشخیص الگوی و تجزیه و تحلیل داده ها) می شود می تواند یکپارچه برای استراتژی های تبلیغاتی هدایت شود. بقال فروشی ها به راحتی می توانند یاد بگیرند که کدام محصولات مورد علاقه هستند و چه زمانی ، بر اساس عوامل داخلی و خارجی مانند آب و هوا ، تعطیلات آینده ، کشش قیمت و موارد دیگر. این Intel می تواند مستقیماً از استراتژی های تبلیغاتی پشتیبانی کند و مصرف کنندگان را به طور جدی در صندلی راننده قرار دهد.
حتی اگر تامین کنندگان دیگر کارگردانی تبلیغاتی را انجام ندهند ، آنها هنوز هم برنده خواهند شد. تنظیم مجدد استراتژی های تبلیغاتی منجر به استفاده کارآمدتر و طنین انداز از منابع می شود. به خریداران فقط تبلیغاتی ارائه می شود که احتمالاً آنها می توانند بازخرید شوند. آنها هنوز هم تشویق می شوند انواع جدید ، طعم دهنده ها و محصولات جدید را امتحان کنند ، اما به گونه ای که از داده ها حمایت می شود و احتمالاً موفق خواهد شد. تأمین کنندگان تمام مزایای وفاداری و بازاریابی به برند را تجربه می کنند ، اما بدون منابع هدر رفته.
حرکت به جلو با شخصی سازی هوش مصنوعی ، حتی به سوپر مارکت های بزرگ نیز کمک می کند تا یک شهر کوچک را در تعامل با مشتری خود القا کنند. با اینكه مشتریان در سطح فردی احساس ارزش بیشتری داشته باشند ، بقال فروشی های آمریکای شمالی می توانند شگفتی هایی را برای وفاداری فروشگاه انجام دهند.
این رویکرد سالها با موفقیت عظیم در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. اکنون به فرزندخوانده های فقید فرو می رود. خرده فروشانی که شخصی سازی هوش مصنوعی را اتخاذ می کنند به سرعت از کسانی که نمی کنند پیشی می گیرند. این فقط مسئله شروع است.