آموزش ثبت نام ChatGPT

کار کردن با chatGpt ساده است و برای استفاده از آن باید ابتدا در سایت OpenAI یک حساب کاربری ایجاد کنید و برای ثبت نام ChatGPT به یک ایمیل و شماره خارجی نیاز خواهید داشت. در این مقاله به صورت گام به گام ثبت نام ChatGPT را به شما آموزش می دهیم.

ثبت نامchatGPT

برای استفاده از ChatGPT همانطور که گفته شد باید در سرویس Open AI حساب ایجاد کنید. موضوع حائز اهمیت برای ایجاد حساب این است که امکان ثبت نام ChatGPT با شماره‌های اپراتور ایرانی (۹۸+) برای کاربران ایرانی وجود ندارد و شما باید شماره خارجی و یا شماره مجازی داشته باشید.

ChatGPT ابزاری رایگان است و با ساخت اکانت به خدمات متنوعی دسترسی خواهید داشت که کار شما را برای تولید محتوا ساده تر و به انجام آن سرعت می‌دهند. اگر نحوه استفاده از آن را بلد نیستید تا پایان مقاله همراه ما باشید تا نحوه ثبت نام در ChatGPT را به صورت تصویری آموزش ببینید.

مزایای ثبت نام ChatGPT

شما با ثبت نام ChatGPT می‌توانید به اصلاح کردن کار‌های خود در زمینه گرامر و کد‌نویسی بپردازید همچنین شما می‌توانید از خدماتی نظیر محاسبه‌های پیچیده بهره بگیرید، اگر تخصص کافی در زمینه زبان، ترجمه، برنامه‌نویسی ندارید می‌توانید از این ربات استفاده کنید.حتی شما میتوانید ویدیو های مورد نظرتان را ویرایش کنید و از امکاناتی جالب از قبیل تبدیل متن به ویدیو بهره مند شوید.به زبان دیگر شما با chatGPTوارد دنیای جدیدی خواهید شد.برای استفاده از این مزایا باید در اولین قدم شروع به ساخت اکانت ChatGPT کنید.

چگونه یک حساب ChatGPT ایجاد کنیم؟

برای ثبت نام ChatGPT باید با استفاده از شماره مجازی یک حساب در OpenAI بسازید. ثبت نام در این سایت بسیار ساده و راحت است ولی با IP ایران اجازه ثبت نام ندارید که باید از تغییر IP استفاده کنید. برای ثبت نام در  سرویس OpenAI مراحل زیر را انجام دهید:

1 – وارد سایت OpenAI شوید، گزینه sing up را زده و یک ایمیل معتبر وارد کنید.

2 – در مرحله بعدی ثبت نام ChatGPT با زدن گرینه «من ربات نیستم» باید ثابت کنید که ربات نیستید.

3 – حالا روی گزینه Open Gmail کلیک کنید و ایمیل وارد شده را تایید کنید.

4 – پس از تایید ایمیل شما باید شماره‌تان را ثبت کنید، که باید یک شماره غیر ایرانی وارد کرده و گزینه send code را بزنید کاربران ایرانی باید از شماره‌های مجازی برای ثبت نام استفاده کنند.

5 – کد ارسال شده را گوشی خود را در بخش زیر وارد کنید.

6 – در مرحله بعد باید پاسخ دهید با چه هدفی و به چه عنوانی از open AI استفاده می‌کنید.

  1. میخواهید محصول بسازید
  2.  برای استفاده شخصی
  3. انجام تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی
  4.  کار به عنوان خبرنگار یا تولید کننده محتوا

7 – پس از گذراندن مرحله قبل و انتخاب این که قصدتان از ثبت نام چیست حساب شما تایید و میتوانید وارد حساب خود در Open AI شوید و فرایند ثبت نام ChatGPT تمام می‌شود.

حل مشکل ورود به ربات ChatGPT

در ثبت نام ChatGPT یکسری محدودیت ممکن است به وجود بیاورد برای مثال ربات چت جی پی تی ممکن است مانند تمام سرویس‌های وب دیگر دچار مشکل شود. اگر پس از ساخت اکانت ChatGPT، در ورود به حساب خود مشکل دارید موارد زیر را بررسی کنید تا مشکل برطرف شود:

  • در صفحه ورود به حساب، اطلاعات ورودی خود را چک کنید تا خطایی رخ ندهد.
  • از این لینک وضعیت سرور ChatGPT را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکل از سرور نباشد.
  • اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. علاوه بر این از تغییر IP نیز اطمینان حاصل کنید.
  • در صورت رفع نشدن مشکل، داده‌های سایت را از بخش settings مرورگر خود پاک کنید.
  • کش و کوکی‌ مرورگر خود را از بخش More tool و در ادامه Clear browsing data پاک کنید.
  • تمام افزونه‌های مرورگر خود را غیرفعال کنید.
  • در آخرین مرحله اگر مشکل حل نشد، دستگاه خود را ری‌استارت کنید.

ساخت اکانت ChatGPT بسیار ساده و کاربردی هست و پس از ثبت نام ChatGPT به امکانات بسیاری دسترسی خواهید داشت که میتوانید از آن‌ها به خوبی و کاملا رایگان استفاده کنید. ما در این مقاله سعی کردیم نحوه ثبت نام ChatGPT را به صورت تصویری برای شما عزیزان آموزش دهیم و اگر در این زمینه سوال یا نظری داشتید میتوانید از طریق دیدگاه با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *