آینده هوش مصنوعی چگونه خواهد بود

قبل از کاوش درباره ی آینده هوش مصنوعی، مهم است که ابتدا درک کنید که هوش مصنوعی چیست و در حال حاضر کجاست.

آینده هوش مصنوعی

رشد هوش مصنوعی:

هوش مصنوعی توانایی ماشین‌ها یا ربات‌های کنترل‌شده توسط کامپیوتر برای انجام وظایفی است که با هوشمندی مرتبط هستند. در نتیجه، AI شاخه‌ای از علم کامپیوتر است که هدف آن ایجاد ماشین‌های هوشمندی است که می‌توانند رفتار انسان را بازسازی کنند.

هوش مصنوعی را می توان بر اساس قابلیت های آن در سه دسته طبقه بندی کرد:

هوش مصنوعی محدود: قادر به انجام هوشمندانه وظایف خاص است.هوش مصنوعی اکنون در یک مرحله محدود است.

هوش مصنوعی عمومی: اصطلاحی است که به ماشین هایی اطلاق می شود که می توانند هوش انسانی را تقلید کنند.

هوش مصنوعی پیشرفته: به هوش مصنوعی خودآگاه اشاره دارد که دارای ویژگی های شناختی برتر از انسان است. این سطحی است که در آن ماشین‌های با توانایی‌های شناختی می‌توانند هر کاری را که یک انسان می‌تواند انجام دهد.

آینده هوش مصنوعی

 امکان دستیابی هوش مصنوعی به سطح هوش و توانمندی‌های انسانی در آینده بعید نیست. از سوی دیگر پیشرفت‌های AI بازار کار و مشاغل گوناگون را متحول خواهد کرد، اتوماسیون در بسیاری از کارها شکل خواهد گرفت و حتی جنگ‌ها و جنگ‌افزارها نیز شکل دیگری به خود خواهند گرفت.

AI عملاً در هر زمینه ای کاربرد داردو برای درک بیشتر آینده هوش مصنوعی 6 مورد از حوزه مرتبط با AIرا بیان میکنیم.

1.صنایع بهداشتی

هند 17.7 درصد از کل تولیدات جهان را به خود اختصاص داده است که آن را به دومین کشور بزرگ پس از چین از نظر توسعه تبدیل می کند. همه شهروندان کشور به امکانات بهداشتی و درمانی دسترسی ندارند. این به دلیل کمبود پزشکان واجد شرایط، زیرساخت های ناکافی و سایر عوامل است. برخی از افراد قادر به دسترسی به پزشکان یا بیمارستان ها نیستند.

حتی اگر نزد پزشک نروید، هوش مصنوعی می‌تواند بیماری‌ها را بر اساس علائم با خواندن داده‌های یک گروه تناسب اندام یا تاریخچه پزشکی فرد، تجزیه و تحلیل وضعیت، و پیشنهاد دادن به راحتی تشخیص دهد.

پذیرندگان از پذیرش آینده هوش مصنوعی در صنعت مراقبت های بهداشتی سود زیادی خواهند برد. تمرکز اصلی صنعت مراقبت های بهداشتی به عنوان یک کل جمع آوری داده های دقیق و مرتبط در مورد بیماران و کسانی است که وارد درمان می شوند. در نتیجه، AI برای انبوه داده های صنعت مراقبت های بهداشتی مناسب است. علاوه بر این، چندین برنامه کاربردی برای هوش مصنوعی در صنعت مراقبت های بهداشتی وجود دارد.

2. آینده هوش مصنوعی در آموزش

سطح تحصیلات جوانان، تعیین کننده پیشرفت کشور است. ما می بینیم که در حال حاضر تعداد زیادی دوره در هوش مصنوعی وجود دارد. با این حال، AI مدرسه سنتی را در آینده تغییر خواهد داد. صنایع تولیدی دیگر نیازی به نیروی کار ماهر ندارند، زیرا ربات ها و فناوری عمدتاً آنها را جایگزین کرده اند.

سیستم آموزشی این امر را دارد که بسیار مؤثر و متناسب با شخصیت و توانایی های یک فرد باشد. این امر باعث می‌شود که دانش‌آموزان درخشان‌تر بدرخشند، و همچنین برای دانش‌آموزان سخت‌گیر، مهارت‌های بهتری را فراهم می‌کند. از یک سو، آموزش صحیح می تواند افراد و ملت ها را تقویت کند و آموزش های نادرست می تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد.

3.آینده هوش مصنوعی در امور مالی

وضعیت اقتصادی و مالی هر کشوری به طور مستقیم با کمیت رشد آن مرتبط است. از آنجایی که هوش مصنوعی عملاً در هر صنعتی بسیار قوی است، برای بهبود سلامت اقتصادی کشور و سلامت اقتصادی یک کشور دارای اهمیت زیادی است. الگوریتم AI در حال حاضر در مدیریت صندوق های سهام به کار گرفته شده است.

هنگام تعیین رویکرد اولیه برای رسیدگی به وجوه، یک سیستم AI می تواند تعداد زیادی متغیر را در نظر بگیرد. این امر از یک ناظر انسانی پیشی خواهد گرفت. در دنیای مالی، تاکتیک‌های مبتنی بر هوش مصنوعی قرار است تجارت سنتی و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری را مختل کند. ممکن است برای سازمان‌های مدیریت صندوقی که نمی‌توانند چنین امکاناتی را تهیه کنند، فاجعه‌بار باشد و می‌تواند تأثیر بزرگی در تجارت داشته باشد، زیرا این انتخاب‌ها به سرعت و سریع انجام می‌شوند. رقابت در هر زمان شدید و پرتنش خواهد بود.

انتظار می رود مشاوران Roboآینده که توسط هوش مصنوعی هدایت می شوند، در بخش مالی رایج تر باشند. به عنوان مثال، تحقیقات جدید از Wealthramp نشان می دهد که Millennials یک چشم انداز هدف محور و مبتنی بر فناوری از آینده راهنمایی مالی دارند. به گفته Wealthramp، یک سوم از سرمایه گذاران با ارزش خالص بالا، “از مشاوران Robo و ابزارهای دیجیتال برای اجرای سرمایه گذاری استفاده می کنند.” مشاوره Bionic یکی دیگر از صنایع رو به رشدی است که محاسبات رایانه ای را با شهود انسانی ترکیب می کند تا ارتباطات مشتری را به طور مؤثرتر از هر یک به تنهایی انجام دهد.

4.آینده هوش مصنوعی در امنیت نظامی و سایبری

فن‌آوری‌های نظامی با کمک هوش مصنوعی، سیستم‌های تسلیحاتی خودکاری را ایجاد کرده‌اند که نیازی به تجهیزات ندارند، که در نتیجه امن‌ترین راه برای بهبود امنیت کشور است. در آینده نزدیک، ما ممکن است شاهد ارتش رباتی باشیم که به اندازه یک سرباز/فرمانده باهوش است و قادر به انجام وظایف مختلف است.

روش‌های که با کمک هوش مصنوعی کارایی مأموریت را بهبود می‌بخشند و در عین حال ایمن‌ترین اجرا را نیز تضمین می‌کنند. عنصری که در مورد سیستم های مجهز به AI کمی نگران کننده است، این است که الگوریتمی که انجام می دهد کاملاً قابل توضیح نیست. مسئله کلیدی در اینجا AI قابل توضیح است، زیرا شبکه های عصبی عمیق سریعتر رشد می کنند و به توسعه خود ادامه می دهند. وقتی تکنولوژی به اشتباه بیفتد یا تصمیمات درستی بگیرد، ممکن است عواقب فاجعه باری داشته باشد.

5.حمل و نقل

اگر فکر می کنید وسایل نقلیه هوشمند موضوعی در باب آینده هستند، دوباره فکر کنید. خودروهای هوشمند در حال حاضر وارد بازار شده اند. در سال 2015 تنها 8 درصد از خودروها و سایر وسایل نقلیه دارای فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی بودند، اما پیش بینی می شود تا سال 2025 این درصد به 109 درصد برسد. در حال حاضر، خودروهای متصل در صنعت خودروسازی رایج هستند.

این وسایل نقلیه دارای سیستم‌های پیش‌بینی هستند که به طور قابل اعتمادی رانندگان را از خرابی قطعات یدکی احتمالی، دستورالعمل‌های مسیر و رانندگی، روش‌های اضطراری و پیشگیری از بلایا و موارد دیگر مطلع می‌کنند. تا سال 2020، خودروهای متصل با اتصالات و شبکه های بی سیم داخلی استاندارد صنعت خواهند بود. معرفی نمونه های اولیه خودروهای خودران نیز به تدریج در حال تبدیل شدن به واقعیت است.


6.تبلیغات

سیستم‌های مجهز به هوش مصنوعی به‌طور مؤثری کمپین را با دسترسی به داده‌های تاریخی تکرار می‌کنند و نتایج دقیقی را به جای سرمایه‌گذاری هزاران دلاری روی یک کمپین ارائه می‌کنند تا ببینند آیا این کمپین به نفع گروه خاصی از مخاطبان هدف است یا خیر. این امر با دادن مکان امن به شرکت ها و برندها برای سرمایه گذاری وجوه خود، بازاریابی را متحول می کند. ابزارها و رویکردهای تحلیل احساسات هوشمند ممکن است دسترسی به مشتریان بالقوه را ساده‌تر کند، سرنخ‌ها ایجاد کند و آنها را به فروش تبدیل کند، سهم بازار محصول جدید را قبل از عرضه تعیین کند و تحقیقات رقابتی را انجام دهد.

سخن پایانی

هوش مصنوعی یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین حوزه‌های مرتبط با فناوری است که امروزه با سرعتی چشمگیر در حال پیشرفت است. به دلیل کاربردها و پتانسیل‌های نهفته در این فناوری پیش‌بینی آینده AI نیز مهم و جذاب است. هوش مصنوعی شمشیری دو لبه است. اما این که آیا پیشرفت روزافزون این فناوری، به سود انسان خواهد بود یا به ضرر آن، رازی است که به زودی برملا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *