آموزش نصب ChatGPT در گوشی موبایل

آموزش نصب ChatGPT4 در گوشی موبایل

ChatGPT توسط OpenAI در نوامبر سال ۲۰۲۲ معرفی شد و یک انقلاب در دنیای هوش مصنوعی است. ChatGPT از لحاض معماری GPT-3.5 بوده که می تواند مکالمات هوشمند و جذابی داشته باشد، به پرسش های پیچیده پاسخ دهد، تولید محتوا انجام دهد و حتی شعر بنویسد. اما اگر قصد دارید Chat GPT را در گوشی آیفون یا گوشی اندروید خود امتحان کنید ، بدانید که هیچ برنامه ای به طور رسمی برای هر دو پلتفرم وجود ندارد. با این حال، باکمک این قضیه ، راهی برای دسترسی به ChatGPT در تلفن هوشمند شما وجود دارد و برخی از برنامه های مشابه دیگر که در پایان ذکر شده هم وجود دارند که می توانید با آن ها کار کنید.

امکان استفاده از ChatGPT بر روی گوشی موبایل وجود دارد؟

هوش مصنوعی Chat GPT اپلیکیشن موبایل ندارد اما می توانید از طریق مرورگر خود همانند کامپیوتر از ربات ChatGPT استفاده کنید. به همین دلیل پیشنهاد می شود به دنبال اپلیکیشن های جعلی Chat GPT یا سرویس های غیر مستقیم نروید و خودتان نسبت به نصب و ثبت نام ChatGPT بر روی گوشی اقدام کنید.

آیا می توان ChatGPT را نصب کرد؟

ابزار Chat GPT یک برنامه قابل نصب نیست و در عوض بر روی شبکه عظیمی از سرورهای پرقدرت قرار دارد. برای دسترسی به Chat GPT باید به وب سایت OpenAI مراجعه کنید. البته شرکت‌ها و محصولات دیگری هم وجود دارند که در اصل متکی بر Chat GPT هستند. برای نمونه موتور جستجو جدید Bing AI مایکروسافت از ربات ChatGPT استفاده می‌کند؛ اگرچه به خوبی آن نیست . از آنجایی که این ربات یک سرویس تحت وب است، نباید به دنبال دانلود نرم افزار ChatGPT باشید.

چگونه می‌توان از ChatGPT استفاده کرد؟

ربات Chat GPT به صورت یک web سرویس ارائه شده که برای استفاده از این ربات باید به وب سایت این کمپانی مراجعه کرد. البته برای استفاده از Chat GPT به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری نیاز بوده و امکان استفاده از Chat GPT بدون حساب کاربری (اکانت) وجود ندارد.

ربات Chat GPT یک نسخه غیر رایگان یا پریمیوم با هزینه 20 دلار در ماه بوده که مزایای اضافی هم دارد. اما به طور کلی Chat GPT رایگان است.

آیا امکان استفاده از Chat GPT در ایران وجود دارد؟

پدید آورنده ی Chat GPT به دلیل پیروی از تحریم های آمریکا علیه ایران، به کاربران ساکن ایران خدماتی ارائه نمی دهد. همچنین امکان استفاده از شماره موبایل ایرانی برای ثبت نام Chat GPT وجود ندارد. با این حال اگر موفق به ثبت نام در Chat GPT با استفاده از یک شماره مجازی شوید، دیگر برای کار با Chat GPT به تغییر IP نیازی نبوده و می توانید از سرویس هایی که تحریم ها را دور می زنند استفاده کنید.

نحوه استفاده از Chat GPT در گوشی اندروید یا آیفون :

نحوه کار با ChatGPT و استفاده از آن بسیار راحت بوده و شما می‌توانید به زبان فارسی با ChatGPT کار کنید. برای استفاده از ChatGPT داشتن یک حساب کاربری (اکانت ChatGPT) ضرورت دارد. ثبت نام در ChatGPT بسیار سریع و آسان است. با این حال شما به تغییر IP و شماره مجازی نیاز دارید، چون امکان ثبت نام Chat GPT با IP ایران وجود ندارد.همانطور که ذکرشد، هیچ برنامه رسمی از Chat GPT در گوشی های هوشمند موجود نیست. در عوض می توانید از طریق مرورگر خود به وب سایت ChatGPT دسترسی پیدا کنید.

 ابتدا به وب سایت OpenAI وارد شوید. (chat.openai)

در صفحه جدید باید ایمیل خود را تایپ کنید. شما میتوانید با حساب گوگل یا مایکروسافت برای  کار با ChatGPT نیز log in کنید.کلمه عبور دلخواهتان را بسازید. در ادامه باید پذیرای قوانین استفاده را باشید.

پس از ثبت نام در Chat GPT ، یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود، ایمیل را باز کنید و  بر روی دکمه Verify email address کلیک کنید.

در صورت نیاز بر روی گزینه Log in کلیک کرده و اطلاعات حساب Chat GPT خود را وارد کنید. پس از کلیک بر روی لینک ارسالی به ایمیلتان، نوبت به وارد کردن نام و نام خانوادگی می رسد.پس از ایجاد اکانت چت جی پی تی، نوبت به کار با ChatGPT می‌رسد. با این حال هنوز یک گام دیگر باقی مانده است که بیشترین دردسر را هم دارد.

شماره مجازی برای ثبت نام ChatGPT:

جهت استفاده از Chat GPT به یک شماره موبایل نیاز است که متأسفانه امکان استفاده از سیم کارت و شماره ایران برای استفاده از Chat GPT  وجود ندارد. به همین دلیل باید از شماره مجازی برای ثبت نام ChatGPT استفاده کرد.

بی شمار سایت‌ داخلی و خارجی را می‌توانید در با سرچ گوگل بیابید که شماره مجازی می‌فروشند، با این حال در مواردی ممکن است Open AI متوجه مجازی بودن شماره شود و امکان استفاده از شماره وجود نداشته باشد. در این صورت باید شماره دیگری را امتحان کرد. لازم به ذکر است که برخی سایت‌ها برای خرید حساب ChatGPT در دسترس هستند.

در صورتی که شماره مجازی برای ثبت نام Chat GPT مورد قبول واقع شود، یک کُد 6رقمی دریافت می‌کنید که برای تکمیل ثبت نام Chat GPT باید آن را در سایت وارد کنید.

در مرحله آخر در ثبت نام Chat GPT ، باید نوع کاربری خود را انتخاب کنید که ما گزینه دوم یعنی استفاده شخصی (Personal Use) پیشنهاد می کنیم.

اکنون حساب کاربری شما برای کار با ChatGPT آماده است.

نحوه کار کردن با Chat GPT نیز بسیار راحت است، در سمت چپ صفحه (داشبورد) بر روی New Chat کلیک کنید تا یک گفتگوی جدید ایجاد شود.

می‌توانید از طریق کادر موجود در تصیور فوق با Chat GPT چت کرده و سؤالات خود را بپرسید. کافی است فارسی تایپ کنید تا به زبان فارسی هم جواب بگیرید. از مزیت های Chat GPT این است که آرشیو چت ها نگه داشته می شود که می توانید آنها را حذف کنید.

فراموش نکید کارهای زیادی وجود دارد که می توانید از Chat GPT بخواهید انجام دهد. با این حال Chat GPT محدودیت هایی نیز دارد. برای نمونه Chat GPT در انجام اقدامات غیر قانونی یا مجرمانه، تبعیض، نفرت پراکنی و نظیر آنها محدودیت دارد.

علت نمایش خطا و ارور ChatGPT:

این امکان وجود دارد که به دلایل مختلفی در استفاده از Chat GPT با خطا روبرو شوید. در صورتی که خطا مربوط به قطعی اینترنت یا فیلتر شکن نباشد، دلایل زیر را می توان برشمرد:

  • تغییر مداوم IP یا فیلتر شکن
  • نقض قوانین استفاده
  • استفاده بیش از حد از Chat GPT

در صورتی که با خطای Chat GPT مواجه شده اید، پیشنهاد می شود که از سرویس های رفع تحریم اینترنت ایران استفاده کنید. این امکان نیز وجود دارد که اکانت Chat GPT شما از کار بیافتد و به یک حساب جدید نیاز پیدا کنید.

نحوه چیدمان صفحهChat GPT:

نکته دیگر در زمینه آموزش Chat GPT ، مربوط به چیدمان صفحه است. از آنجایی که صفحات چت ChatGPT با چیدمان چپ به راست نمایش داده می شوند، میتوان از طریق منوی inspect مرورگر کد زیر را به صفحه اضافه کرد تا در حین کار با Chat GPT ، همه نوشته ها راست چین شوند.

body{direction:rtl;}

ممکن است Chat GPT پاسخ اشتباه بدهد؟

بله، این احتمال وجود دارد که ربات چت بات Chat GPT دچار اشتباه شود و پاسخ های غلط، کاملاً نامربوط یا گمراه کننده ارائه کند. با این حال با اصلاح سوالات و ارائه دقیق تر اطلاعات از طریق آزمون و خطا، می توان پاسخ های دقیق تری از Chat GPT دریافت کرد.روش بهتر برای استفاده بهینه از Chat GPT ، آزمون و خطا است. تجربه به شما یاد میدهد که چطور سوال های خود را مطرح کرده تا Chat GPT بهتر متوجه خواسته شما شود و پاسخ دقیق تری ارائه کند.

آیا می شود از ChatGPT به صورت رایگان استفاده کرد؟

بله؛ استفاده از ربات ChatGPT رایگان است و به پرداخت هزینه نیاز نیست. با این حال ممکن است مجبور به خرید شماره مجازی شوید.

چگونه از Chat GPT در واتس اپ استفاده کنیم؟

امکان دسترسی مستقیم به ChatGPT در واتس اپ یا تلگرام وجود ندارد، هرچند که ربات های غیر رسمی متعددی برای این کار در دسترس هستند.

محبوب ترین برنامه های Chat GPT در آیفون:

اگرچه Chat GPT در اپ استور در دسترس نیست، اما برنامه‌هایی وجود دارند که از قابلیت‌های عالی ChatGPT استفاده می‌کنند. تعدادی از این برنامه ها را ادامه بررسی می کنیم.

Genie

Genie یکی از قوی‌ ترین گزینه‌ها است. در واقع می توانید از آن بخواهید تقریباً هر کاری را برای شما انجام دهد، از شناسایی تصاویر گرفته تا نوشتن هر چیزی که از آن بخواهید و حتی خلاصه کردن فایل های PDF یا صفحات وب. این یک فناوری غیر قابل باور است و یکی از معدود مواردی که به GPT-4 دسترسی دارد.

گفتنی است که این برنامه ارزان نیست. کاربران رایگان روزانه فقط 5 اعتبار (معروف به wishes) دریافت می کنند. اگر بیشتر از این می خواهید، باید اشتراک تهیه کنید. این اشتراک‌ها هم ارزان نیستند، بنابراین اگر بیش از 5 تا wishes در روز می‌خواهید، باید هزینه آن‌ها را بپردازید.

ChatOn

ChatOn در مقایسه با برخی گزینه‌های دیگر کمی ابتدایی بوده و بعضی از موارد و گزینه ‌های اصلی Chat GPT که در برنامه‌های دیگر میتوان مشاهده کرد را در خود جای نداده است. ChatOn می تواند وظایف معمول چت بات Chat GPT را انجام دهد.

با این حال، تماما رایگان ارائه نمی شود و استفاده نامحدود برای شما هزینه به دنبال دارد، با پلن هایی که از ۷ دلار در ماه شروع می شود. این برنامه به خوبی سایر برنامه ها نبوده و به راحتی میتوان فهمید که برخی از حالت ها به خوبی کار نمی کنند، اما همچنان یک گزینه سرگرم کننده و ارزان تر از برنامه های مشابه است.

Perplexity

Perplexity یکی دیگر از گزینه‌های Chat GPT محبوب در آیفون است. استفاده از آن نه تنها بسیار راحت بوده بلکه به شما می گوید که اطلاعات را از کجا آورده. و مهمتر از همه، کاملاً رایگان است. به هیچ عنوان هزینه اشتراکی وجود ندارد که آن را یک سر و شانه بالاتر از بسیاری از برنامه های دیگر Chat GPT در iOS قرار می دهد.

محوب ترین برنامه های Chat GPT در اندروید:

مانند آیفون ، فروشگاه Google Play هیچ برنامه رسمی Chat GPT ندارد. با این حال، برخی از برنامه‌ها توانایی‌های مشابه ای را ارائه می‌دهند و اکثراً از معماری Chat GPT استفاده می‌کنند. در ادامه چند برنامه مبتنی بر Chat GPT در اندروید را بررسی می کنیم.

Nova

Nova مثل Chat GPT است، اما با رابط کاربری زیباتر و به عنوان یک اپلیکیشن موجود است. این تمام چیزی است که باید در مورد آن گفته شود، اما باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این برنامه عملکرد خیلی خوبی داشته و کار خود را به خوبی انجام می دهد. این برنامه نسبتاً سریع و قابل اعتماد بوده با این حال برخی کاربران از مشکلات مربوط به کرش کردن برنامه در سؤالات پیچیده تر شکایت دارند.

برای استفاده نامحدود از این برنامه باید اشتراک تهیه کرد. اشتراک از ۸ دلار در ماه شروع می‌شود و پرسش‌ و پاسخ‌های نامحدود، دسترسی به مدل GPT-3.5 توربو و تاریخچه چت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ChatSonic

ChatSonic از Chat GPT قدرت گرفته است. ChatSonic نه تنها برای پرسش و پاسخ ها به ChatGPT پیوند می‌دهد، بلکه تصاویر را از طریق DALL-E میسازد و می‌تواند در یک مکالمه گفتاری مانند Google Assistant شرکت کند. گردآوری این خدمات جداگانه در یک سرویس واحد احتمالاً آینده هوش مصنوعی است، اما ChatSonic همه این موارد را هم اکنون دارا میباشد.

البته، مانند Nova که در بالا بررسی شد، ChatSonic محدودیت هایی نیز دارد. شما محدود به تعداد معینی از کلمات در پرسش و پاسخ هستید و برای دریافت تعداد کلمات بیشتر ، ملزم به پرداخت هرینه هستید. حق اشتراک از ۱۰ دلار در ماه برای ۴۰۰۰۰ کلمه شروع می شود. استفاده از آن در زمان اوج مصرف می‌تواند هزینه ی دو برابر داشته باشد. بنابراین، در حالی که ChatSonic می‌تواند اقدامات زیادی انجام دهد، هزینه های زیادی نیز را در مقابل طلب می‌کند.

Bing

بینگ از Chat GPT قدرت نگرفته اما ارزش نصب دارد به خصوص اگر با محدودیت‌های رایگان سایر برنامه‌ها مواجهید. موتور جستجوی بینگ در حال حاضر با یک چت بات هوش مصنوعی عرضه می‌شود و دارای الحاقات جالبی است که در ChatGPT پیدا نمی کنید. برای مثال، می توان آن را به گونه ای تنظیم کرد که creative یا precise باشد یا ترکیبی از این دو . در نتیجه، می‌توان جواب های خلاقانه یا دقیق‌تر دریافت کرد. جهت دست یابی به قابلیت‌های هوش مصنوعی بینگ، باید وارد حساب مایکروسافت شوید.

جمع بندی:

همانطور که میدانید،Chat GPT می تواند یک مفهوم بدیع به توانایی های گوشی موبایل، کامپیوتر یا لپ تاپ شما ببخشد و بتوانید کارهای بسیاری خارق العاده ای با آن انجام دهید. همچنین ChatGPT می تواند کسب و کار شما را دچار تحول کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *