استفان دونز بنیانگذار و مدیرعامل AODOCS ، یک پلت فرم مدیریت اسناد در ابر است که محتوای شرکت را به اطلاعات عملی تبدیل می کند. برخلاف سیستم های میراث محدود به ذخیره سازی اساسی ، عود کنترل اسناد قوی را با اتوماسیون گردش کار ترکیب می کند و مشاغل را قادر می سازد تا فرآیندهای پیچیده را در صنایع ساده تر کنند.
از پیشنهادات فروش و مدیریت ادعاها گرفته تا مهندسی و تولید ، AODOCS از هوش مصنوعی تولیدی برای استخراج داده های ساختاری از اسناد بدون ساختار – در مقیاس استفاده می کند.
چه چیزی شما را به شروع Aodocs در سال 2012 الهام بخشید؟ آیا مشکلی خاص در مدیریت اسناد وجود داشت که در آن زمان مورد توجه قرار نگرفت؟
این از مفهوم آوردن فن آوری های تجارت به مصرف کننده (B2C) ، پیشگام شده توسط Google ، به شرکت ناشی می شود. این شامل فن آوری های مبتنی بر ابر ، بدون سرور و به طور خودکار مقیاس بندی است که در آن زمان در نرم افزار سازمانی وجود نداشت.
در آن زمان ، گوگل با دور شدن از مشتری های ضخیم و پذیرش معماری های مبتنی بر مرورگر و بدون سرور ، از برنامه های سازگار با ابر استفاده می کرد. بر خلاف مایکروسافت و آمازون در آن زمان ، موضع گوگل این بود که برنامه های ابری باید معماری بسیار متفاوتی را نسبت به نرم افزار فرضیه اتخاذ کنند. من فرصتی دیدم که با ترکیب رویکردهای قدیمی و جدید ، چیز جدیدی را ایجاد کنم.
پذیرندگان اولیه فن آوری های ابری در شرکت ها ، که Gmail و Google Drive را به تصویب رسانده بودند ، می خواستند این مزایا را فراتر از ایمیل و همکاری با اسناد مهم تجاری گسترش دهند. برای پاسخگویی به این نیاز ، راه حل های موجود در بازار وجود داشت ، زیرا سیستم های سنتی مدیریت اسناد با نرم افزار و معماری های قدیمی پیش فرض می شدند. این شکاف فرصتی برای ساختن چیز جدیدی از ابتدا در معماری ابر مناسب ، با این پذیرندگان اولیه کار می کند.
بسیاری از شرکت های سازمانی SaaS با پذیرش مشتری مبارزه می کنند. چگونه شرکت های اصلی مانند Google یا Veolia را متقاعد کردید که به AODOCS در اوایل اعتماد کنند؟
اجازه دادن به مشتریان برای نگه داشتن اسناد در ذخیره ابری خود ، عامل مهمی در متقاعد کردن شرکت ها بود. AODOCS اسناد را از جمله به اشتراک گذاری مجوزها و فرآیندهای تجاری مدیریت می کند ، اما اسناد در محیط مشتری باقی می مانند (در ابتدا Google Drive ، Axure بعدی ، Google Cloud Storage و Amazon S3). این ویژگی اساسی باعث کاهش خطر درک شده برای مشتریان می شود و باعث می شود آنها با یک شرکت کوچک و جوان راحت تر کار کنند.
یکی دیگر از دلایل مهم روابط نزدیک مشتری بود. ما به ویژه در مراحل اولیه ، با مشتریان همکاری کردیم و با هم همکاری کردیم. این نزدیکی و واکنش پذیری در رفع مشکلات و ایجاد پیشرفت باعث ایجاد اعتماد و کاهش بیشتر درک خطر می شود.
این در نهایت همان چیزی بود که شرکت هایی مانند Google ، Veolia ، Ascension ، Pinnacol Assurance و دیگران را به اتخاذ ما متقاعد کردند.
با نگاهی به 13 سال پیشرو در AODOCS ، برخی از مهمترین تصمیماتی که منجر به موفقیت شرکت شد ، چه بود؟
تصمیم برای نگه داشتن اسناد مشتری در ذخیره ابری خود ، عامل بزرگی در موفقیت ما است و همچنان یک عامل اصلی تمایز است.
توسعه محصول با نزدیک ماندن به مشتریان نیز بسیار مهم بود. هر آنچه ما می سازیم از طریق نیازهای مشتری با الهام یا اعتبارسنجی می شود. ما از ساخت ویژگی های بدون استفاده از مشتری روشن استفاده می کنیم.
توانایی ما در مرتب سازی از طریق درخواست های مشتری برای شناسایی نیازهای متداول و قابل تکرار که به نفع کل مشتری است ، بر خلاف درخواست های شخصی بسیار خاص که توسط خدمات حرفه ای بهتر مورد توجه قرار می گیرند ، چیزی است که ما در آن خوب بوده ایم.
Aodocs در ابر متولد شد و اکنون در یک راه حل با هوش مصنوعی تکامل یافته است. برخی از بزرگترین چالش ها در انجام این انتقال چیست؟
این یک انتقال نیست بلکه یک تداوم است. متولد شدن در ابر ذاتاً Aodocs را به راحتی با فناوری های جدید و مبتنی بر ابر ، از جمله هوش مصنوعی ، آسان کرد.
مدل های هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Google Gemini مبتنی بر ابر هستند و این امر باعث می شود که Aodocs بتواند با آنها ارتباط برقرار کند و قابلیت های AI را به پلت فرم پردازش اسناد ما اضافه کند.
ما Aodocs را به عنوان “ستون فقرات” یا “خط مونتاژ” برای فرآیندهای اسناد مشاهده می کنیم ، جایی که هوش مصنوعی به سادگی “اندام” یا “ماژول” جدید است که می تواند برای تقویت سکو وصل شود. ما ظهور خاص هوش مصنوعی را در سال 2022 پیش بینی نکردیم ، اما معماری ابر بومی ما برای گسترش و ادغام طراحی شده است و اتخاذ AI یک گام طبیعی است.
چگونه AODOCS اتوماسیون را با نظارت انسان متعادل می کند ، از انطباق و صحت بدون حذف اعتبار انسانی اطمینان می دهد؟
ما ابزارهایی را به مشتریان ارائه می دهیم تا از AI در مراحل مختلف در فرآیندهای اسناد خود استفاده کنند. تصمیم در مورد میزان استقلال برای دادن AI در نهایت توسط مشتریان به صورت موردی ساخته می شود.
مشتریان می توانند فرآیندهای خود را برای اتوماسیون کامل ، بررسی کامل انسان یا ترکیبی از هر دو در هر مرحله هوش مصنوعی پیکربندی کنند. ما توصیه می کنیم موارد آسان مناسب برای اتوماسیون کامل هوش مصنوعی (به عنوان مثال ، تشخیص اسناد مفقود شده در یک درخواست) را شناسایی کنید ، در حالی که برای موارد پیچیده ، می توان از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به بررسی انسان استفاده کرد ، به طور معمول با تولید خلاصه ای از اسناد پیچیده.
در اصل ، ما با ارائه ابزارهای پیکربندی ، 100 ٪ کنترل سطح نظارت انسانی را در فرآیندهای آنها می دهیم.
AODOCS در حال تغییر سکوی خود برای تمرکز روی عوامل هوش مصنوعی برای پردازش اسناد است. چه چیزی این تصمیم را به همراه داشت و چگونه عوامل هوش مصنوعی بر روی سیستم های سنتی مدیریت اسناد بهبود می یابند؟
عوامل هوش مصنوعی قابلیت جدیدی هستند که می توانند در “خط مونتاژ” موجود ما برای اسناد ادغام شوند.
محرک اصلی هیجان ما در مورد عوامل هوش مصنوعی پتانسیل آنها برای ایجاد سرعت قابل توجهی در کارهای خاص است. برای کارهای ساده مانند رد اسناد ناقص یا پذیرش خودکار با ارزش کم ، ادعاهای ساده ، هوش مصنوعی می تواند اتوماسیون کامل را فعال کند.
برای کارهای پیچیده ، عوامل هوش مصنوعی می توانند با جمع بندی اسناد طولانی ، پردازش را به طرز چشمگیری تسریع کنند و به انسان اجازه می دهند اطلاعات کلیدی را خیلی سریعتر بررسی کنند. هوش مصنوعی در مصرف مقادیر زیادی از اطلاعات و ارائه خلاصه های مختصر ، صرفه جویی در زمان قابل توجهی را در نظر می گیرد. این افزایش سرعت و کارآیی باعث افزایش ارزش سکوی AODOCS می شود.
جستجوی شرکت ها همچنان یک چالش بزرگ است و شرکت هایی که در تلاش برای بازیابی اسناد مربوطه هستند. چگونه راه حل AODOCS با استفاده از AODOCS ، مسائل مربوط به کشف را بهتر از ابزارهای جستجوی سازمانی موجود مقابله می کند؟
chatbots هوش مصنوعی با اجازه دادن به کاربران برای پرسیدن سؤالات به زبان طبیعی و دریافت پاسخ های ساده ، پیشرفت عمده ای نسبت به جستجوی شرکت های سنتی نشان می دهد. با این حال ، آنها یک نقص قابل توجه دارند: آنها نمی توانند بین اسناد معتبر ، به روز و پیش نویس ، پرونده های ناقص یا منسوخ تفاوت قائل شوند.
ما با اطمینان از استفاده از عوامل هوش مصنوعی فقط از اطلاعات مناسب برای ارائه پاسخ ، به این چالش می پردازیم. جستجوی سنتی لیستی از مسابقات بالقوه را به کاربران ارائه می دهد ، و به آنها امکان می دهد مناسب ترین سند را شناسایی کنند (مانند تمایز بین یک قرارداد امضا شده و پیش نویس).
در مقابل ، chatbots هوش مصنوعی پاسخ های با اعتماد به نفس ارائه می دهد اما روند جستجوی اساسی را پنهان می کند. این خطر افزایش استفاده از اطلاعات منسوخ یا نادرست را ایجاد می کند ، زیرا کاربران هیچ دیدگاهی ندارند که در آن اسناد چت بابات برای تدوین پاسخ آن استفاده می شود.
نقش ما این است که همه اسناد موجود در پایگاه دانش را به درستی تأیید کرده و به روز باشند. این امر باعث می شود که آنها برای استفاده از عوامل هوش مصنوعی به عنوان منبع اطلاعاتی از آنها ایمن باشند. با اطمینان از جستجوی هوش مصنوعی فقط به اطلاعات قابل اعتماد و کنترل شده متکی است ، ما خطر پاسخهای نادرست را به میزان قابل توجهی کاهش می دهیم.
با تبدیل شدن به هوش مصنوعی به بخش اصلی پردازش اسناد ، AODOC ها برای بهبود دقت و کاهش کار دستی از چه فناوری های خاص یا مدل های هوش مصنوعی استفاده می کنند؟
مدل های LLM در تغییر محتوای موجود ، مانند خلاصه کردن اسناد پیچیده ، ترجمه متن و طبقه بندی پرونده ها ، برتری دارند. این وظایف در معرض خطر توهم بسیار کم است ، به همین دلیل استفاده از هوش مصنوعی ما از نظر استراتژیک بر این فعالیت ها متمرکز است.
AODOC ها در درجه اول از AI برای استفاده مجدد ، بازپس گیری و تبدیل متن موجود به جای ایجاد محتوای جدید ، از AI استفاده می کنند. هنگام کار با مواد مناسب ، تولید خلاصه ، ترجمه اسناد و طبقه بندی محتوا ، همه احتمال خطا را حفظ می کنند. به همین ترتیب ، قابلیت های استخراج داده های ما – شناسایی تاریخ های مقرر یا اطلاعات کلیدی از اسناد – در محتوای موجود برای به حداقل رساندن نادرست ها یا “توهم” است.
این قابلیت های هوش مصنوعی با تسریع در مصرف اطلاعات و حمایت از داوران انسانی ، اغلب با یک عامل مهم ، کارآیی را بهبود می بخشند. این باعث ایجاد ارزش ملموس می شود و در عین حال از خطرات مرتبط با محتوای تولید شده توسط AI که از ابتدا ایجاد شده است ، با دقت جلوگیری می کند.
یک مزیت اضافی وجود دارد. Aodocs یکپارچه با هر LLM ادغام می شود و به مشتریان ما این آزادی را می دهد که ارائه دهنده ترجیحی خود را انتخاب کنند. این معماری انعطاف پذیر همچنین تضمین می کند که ما می توانیم به سرعت مدل های آینده را در دسترس قرار دهیم ، و مشتریان خود را برای بهره مندی از نوآوری های اجتناب ناپذیر هوش مصنوعی که در ماه ها و سالهای آینده ظاهر می شود ، بهره مند می شویم.
یکی از بزرگترین چالش های هوش مصنوعی در پردازش اسناد توهم یا پاسخ های نادرست است. چگونه AODOC ها اطمینان حاصل می کنند که بینش های تولید شده AI قابل اعتماد و قابل اعتماد هستند؟
کلید اطمینان از اعتماد و قابلیت اطمینان ، پایه گذاری است. ما اطمینان حاصل می کنیم که از AI برای استفاده مجدد یا تبدیل اطلاعات از منابع قابل اعتماد استفاده می شود.
در پردازش اسناد ، از هوش مصنوعی خواسته می شود اسناد موجود را خلاصه یا ترجمه کند و احتمال توهم را به حداقل برساند. در chatbots یا عوامل هوش مصنوعی ، این سیستم دارای عصاره ای از اسناد کنترل شده است و به آنها دستور داده می شود که فقط از آن عصاره ها پاسخ هایی تولید کنند – LLM همیشه باید منابعی را که از آن پاسخ می دهد – بدون استفاده از دانش عمومی جهانی یا اطلاعات خارجی ، نقل کند. این امر مانع از اختراع یا ارائه اطلاعاتی نیست که صریحاً در اسناد معتبر وجود ندارد.
با استفاده از نرم افزار سازمانی AI ، در پنج سال آینده AODOCS را از کجا می بینید؟ عوامل هوش مصنوعی در آینده مدیریت اسناد چه نقشی دارند؟
تجارت اصلی ما به عنوان یک بستر مدیریت اسناد تغییر نخواهد کرد. مأموریت ما این است که از اعتماد به نفس ، ارز ، پیروی از روند مناسب تجارت و قابلیت ردیابی اطلاعات مدیریت شده اطمینان حاصل شود.
هوش مصنوعی هم نیاز جدیدی به اطلاعات کنترل شده (برای تغذیه داده های قابل اعتماد به چت های AI) و هم شتاب دهنده فرآیندهای تجاری شامل اسناد است. هوش مصنوعی می تواند وظایفی مانند جمع بندی ، ترجمه و طبقه بندی اسناد را سرعت بخشد و کاربران انسانی را تولید کند.
در پنج سال آینده ، ما هدف ما این است که ابزاری را برای شرکت ها فراهم کنیم تا به راحتی AI را در جایی که منطقی برای ارتقاء فرآیندهای تجاری خود است ، استفاده کنند. عوامل هوش مصنوعی با تقویت و تسریع در ماموریت های اصلی ما نقش اساسی خواهند داشت: ارائه اطلاعات قابل اعتماد ، اطمینان از استفاده از نسخه های صحیح اسناد ، کمک به جلوگیری از خطاهای انسانی و تسهیل دسترسی به فرآیندهای تجاری. ما می خواهیم به شرکت ها کمک کنیم تا از هوش مصنوعی به طور مؤثر و استراتژیک برای افزایش بهره وری استفاده کنند.
با تشکر از شما برای مصاحبه عالی ، خوانندگانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستند باید بازدید کنند عودبشر