Sonar از AI Code Assurance و AI CodeFix رونمایی کرد: امنیت و بهره وری را برای کدهای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی افزایش می دهد.


در دنیای به شدت در حال تکامل توسعه نرم افزار به کمک هوش مصنوعی، تضمین کیفیت و امنیت کد تولید شده توسط هوش مصنوعی انتقادی تر از همیشه است سونارپیشرو جهانی در راه‌حل‌های Clean Code، از دو ابزار جدید – AI Code Assurance و AI CodeFix – که برای کمک به سازمان‌ها برای استفاده ایمن از قدرت دستیاران کدنویسی هوش مصنوعی طراحی شده‌اند، رونمایی کرده است. هدف این راه‌حل‌ها افزایش تجربه توسعه‌دهنده با ارائه ابزارهای خودکار برای شناسایی، اصلاح و بهبود کیفیت کد در جریان‌های کاری آشنا است.

نیاز روزافزون به تضمین کیفیت کد هوش مصنوعی

به عنوان ابزارهای هوش مصنوعی مانند GitHub Copilot و OpenAIمدل‌های ‘s بیشتر در جریان‌های کاری توسعه نرم‌افزار جاسازی می‌شوند، توسعه‌دهندگان از مزایای افزایش بهره‌وری و چرخه‌های توسعه سریع‌تر بهره می‌برند. به گفته گارتنرتخمین زده می‌شود که 75 درصد از مهندسان نرم‌افزار سازمانی تا سال 2028 از دستیاران کد هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد. آسیب پذیری های امنیتی، و ناکارآمدی ها. هزینه های پنهان چنین کدهای با کیفیت پایینی سرسام آور است و در حال حاضر نیز به بیش از حد کمک می کند ۱ تریلیون دلار زیان در سطح جهان.

AI Code Assurance و AI CodeFix Sonar برای رفع این نگرانی‌ها ساخته شده‌اند و به توسعه‌دهندگان اعتماد به نفس می‌دهند تا از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند و در عین حال کیفیت، امنیت و قابلیت نگهداری پایگاه‌های کد خود را حفظ کنند.

تضمین کد هوش مصنوعی: تقویت کدهای تولید شده توسط هوش مصنوعی

ویژگی AI Code Assurance یک رویکرد نوآورانه برای اطمینان از اینکه هم کدهای تولید شده توسط هوش مصنوعی و هم کد نوشته شده توسط انسان مطابق با استانداردهای بالای کیفیت و امنیت هستند، ارائه می دهد. این ابزار که در SonarQube و SonarCloud ادغام شده است، به طور خودکار کدها را برای مشکلات اسکن می کند و اطمینان حاصل می کند که پروژه هایی که از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید کد استفاده می کنند با پروتکل های امنیتی سختگیرانه مطابقت دارند.

برخی از قابلیت های کلیدی AI Code Assurance عبارتند از:

  • برچسب های پروژه: توسعه‌دهندگان می‌توانند پروژه‌های حاوی کد تولید شده توسط هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری کنند و از طریق گردش کار Sonar AI Code Assurance، اسکن‌های خودکار را آغاز کنند.
  • اجرای دروازه کیفیت: این ویژگی تضمین می‌کند که فقط کدهایی که بررسی‌های دقیق کیفیت را پشت سر می‌گذارند به تولید ارتقا می‌یابند و خطر معرفی آسیب‌پذیری‌ها را کاهش می‌دهد.
  • تاییدیه تضمین کد هوش مصنوعی: پروژه هایی که از این گیت های با کیفیت دقیق عبور می کنند نشان ویژه ای دریافت می کنند که نشان می دهد از نظر استانداردهای امنیتی و عملکرد کاملاً بررسی شده اند.

با AI Code Assurance، سازمان‌ها می‌توانند اعتماد کنند که همه کدها – چه توسط انسان نوشته شده باشد و چه ماشین‌ها – به دقت از نظر کیفیت و امنیت تجزیه و تحلیل شده‌اند و نگرانی‌ها در مورد کدهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را کاهش می‌دهند.

AI CodeFix: ساده‌سازی حل مشکل

در محیط‌های توسعه نرم‌افزار سریع، توانایی شناسایی و حل سریع مشکلات کد ضروری است. AI CodeFix قابلیت‌های تجزیه و تحلیل کد موجود Sonar را با استفاده از هوش مصنوعی برای پیشنهاد و پیش‌نویس خودکار رفع مشکلات شناسایی شده به سطح بعدی می‌برد. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا با حفظ بهره وری، روی کارهای پیچیده تر تمرکز کنند.

ویژگی های کلیدی AI CodeFix عبارتند از:

  • رفع کد فوری: با کلیک یک دکمه، توسعه دهندگان می توانند به طور خودکار پیشنهادات رفع مشکل را بر اساس پایگاه داده وسیع قوانین کد و بهترین شیوه های Sonar ایجاد کنند.
  • درک متنی: اعمال نفوذ مدل های زبان بزرگ (LLM)، AI CodeFix زمینه خاص کد را درک می کند و راه حل های مربوطه را ارائه می دهد.
  • یکپارچه سازی IDE بدون درز: با استفاده از حالت متصل SonarLint، توسعه دهندگان می توانند مشکلات را مستقیماً در IDE خود برطرف کنند و از حداقل اختلال در گردش کار خود اطمینان حاصل کنند.
  • یادگیری مستمر: حلقه های بازخورد به هوش مصنوعی Sonar اجازه می دهد تا به طور مداوم پیشنهادات خود را بهبود بخشد و با نیازهای خاص توسعه دهندگان و پروژه ها سازگار شود.
  • پشتیبانی چند زبانه: از زبان های برنامه نویسی اصلی، از جمله جاوا، پایتون، جاوا اسکریپت، سی شارپ و سی پلاس پلاس پشتیبانی می کند و آن را برای طیف وسیعی از محیط های توسعه همه کاره می کند.

با ادغام AI CodeFix در گردش کار توسعه خود، تیم ها می توانند زمان صرف شده برای اشکال زدایی دستی را کاهش دهند و کیفیت کلی کد را بدون کاهش سرعت بهبود بخشند.

پرداختن به بحران پاسخگویی در کدهای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی

به عنوان مدیرعامل سونار طارق شوکت نکات مهم، پذیرش سریع ابزارهای هوش مصنوعی در کدنویسی چالش های جدیدی را برای توسعه دهندگان ایجاد کرده است. شوکت می‌گوید: «توسعه‌دهندگان احساس می‌کنند ارتباطشان با کد تولید شده توسط دستیاران هوش مصنوعی قطع شده است، که باعث ایجاد شکاف در مسئولیت‌پذیری و آزمایش می‌شود. ابزارهای جدید Sonar برای از بین بردن این شکاف ها طراحی شده اند و توسعه دهندگان را قادر می سازند تا مالکیت کدهای تولید شده توسط هوش مصنوعی و کدهای نوشته شده توسط انسان را در اختیار بگیرند.

فابریس بلینگاردمعاون محصول Sonar این نظر را تکرار کرد: هوش مصنوعی نمی تواند به طور کامل جایگزین تفکر انتقادی یا بازبینی انسان شود. با این حال، با استفاده از AI Code Assurance و AI CodeFix، توسعه‌دهندگان می‌توانند بدون توجه به اینکه چه کسی یا چه کسی آن را نوشته است، به کیفیت کد خود اطمینان پیدا کنند.

آینده هوش مصنوعی و کد پاک

ابزارهای جدید Sonar گامی مهم در جهت ادغام کدهای تولید شده توسط هوش مصنوعی در فرآیندهای توسعه روزمره بدون به خطر انداختن کیفیت یا امنیت است. همانطور که ابزارهای مولد هوش مصنوعی رایج تر می شوند، حفظ پاکی کد کلیدی برای کاهش بدهی فنی، بهبود عملکرد نرم افزار و اطمینان از نگهداری طولانی مدت خواهد بود.

AI Code Assurance و AI CodeFix با ترکیب اسکن خودکار کد، رفع فوری مشکلات و ادغام بی‌وقفه در جریان‌های کاری موجود، استاندارد جدیدی را برای توسعه نرم‌افزار به کمک هوش مصنوعی تعیین کردند. این نوآوری‌ها سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا ضمن کاهش خطرات، از مزایای ابزارهای کدگذاری هوش مصنوعی به حداکثر برسند.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *