Aditya Prakash ، بنیانگذار و مدیرعامل Skidos – سریال مصاحبه


آدیتا پراکاش بنیانگذار و مدیرعامل است اسکیت، یک شرکت EDTech برنده جایزه مستقر در کپنهاگ ، دانمارک ، که آموزش و بازی را برای کمک به کودکان در باز کردن پتانسیل کامل خود می کند. Aditya با داشتن پیشینه قوی در استارتاپ ها ، رشد استراتژیک و نوآوری محصول ، Skidos را به SDK اختصاصی تبدیل کرده است که بازی های موبایل گاه به گاه را به ابزارهای جذاب یادگیری برای مهارت های ریاضی ، انگلیسی و اجتماعی-عاطفی تبدیل می کند. تحت رهبری وی ، Skidos سرمایه گذاری هایی را از سرمایه گذاران برتر دانمارکی تضمین کرده است ، جوایز چندین صنعت را به دست آورد و به عنوان یکی از امیدوار کننده ترین نوپا های کپنهاگ شناخته شد.

دانش آموخته ای از ISB ، حیدرآباد و دانشکده تجارت Tuck ، دارتموث ، آدیتا بیش از دو دهه تجربه در ارتباطات ، رسانه ها و FMCG دارد. او نقش مهمی در راه اندازی اولین آیفون در هند و پیشگام محصولات Luxury FMCG داشت. فراتر از Skidos ، او به طور فعال به بنیانگذاران پیش از بذر مربیان و سرمایه گذاری در آموزش و راه اندازی مراقبت های بهداشتی ، که ناشی از اشتیاق وی به استفاده از فناوری برای ایجاد تأثیر اجتماعی معنی دار است ، سرمایه گذاری می کند.

چه چیزی باعث ایجاد Skidos شد ، و نیاز به تعلیم و تربیت هوش مصنوعی در آموزش اوایل کودکی چگونه بود؟

Skidos برای رسیدگی به یک مسئله اساسی در آموزش اوایل دوران کودکی ایجاد شد- روش های کلاس سنتی در کلاس درس درگیر نبود. بسیاری از کودکان در حال صرف هزینه های فزاینده ای برای صفحه نمایش بودند ، اما بخش اعظم آن شامل مصرف منفعل با ارزش آموزشی محدود بود. این فرصتی روشنی برای تجدید نظر در مورد چگونگی استفاده از فناوری با استفاده از فناوری ارائه شد.

Skidos با ترکیب جذابیت بازی های موبایل با محتوای یادگیری ساختاری ، مدل جدیدی از ویرایش را معرفی کرد و زمان صفحه نمایش را به تجربیات فعال و مهارت تبدیل کرد. پتانسیل یادگیری با قدرت در اوایل آشکار شد ، به خصوص که کودکان سرعت ، علاقه و نقاط قوت یادگیری متنوع را نشان می دادند. هوش مصنوعی توانایی شخصی سازی این تجربیات را فراهم می کند و یادگیری جذاب تر و مؤثرتر می شود. این دیدگاه با رشد روندهای جهانی مانند پذیرش دیجیتال در آموزش ، نیاز به یادگیری فردی و تأکید بیشتر بر توسعه عاطفی اجتماعی در کنار دانشگاهیان تقویت شد.

چگونه Skidos از AI برای شخصی سازی تجربیات یادگیری استفاده می کند و چه چیزی باعث می شود موتور تطبیقی ​​شما در فضای EDTech متمایز شود؟

Skidos از هوش مصنوعی برای ارائه مسیرهای یادگیری شخصی که به صورت پویا با سرعت ، عملکرد و ترجیحات هر کودک تنظیم می شود ، استفاده می کند. موتور تطبیقی ​​بر تعامل کاربر و پیشرفت تحصیلی نظارت می کند و سیستم را قادر می سازد تا مشکل محتوا را اصلاح کند ، ماژول های یادگیری جدید را توصیه کند و در صورت لزوم مفاهیم کلیدی را تقویت کند.

آنچه Skidos را در فضای Edtech متمایز می کند ، رویکرد جامع آن است. این پلتفرم فراتر از موضوعات دانشگاهی است تا از توسعه شناختی و یادگیری عاطفی اجتماعی نیز پشتیبانی کند. این محتوای چند زبانه و از نظر فرهنگی سازگار است و از ارتباط در بازارهای جهانی اطمینان می دهد. داشبورد والدین بینش در زمان واقعی در حال پیشرفت را ارائه می دهد و به مراقبان کمک می کند تا از رشد فرزندشان در خانه حمایت کنند. ترکیبی از شخصی سازی AI محور ، تراز برنامه درسی و تمرکز بر یادگیری کل کودک ، Skidos را از هم جدا می کند.

آیا می توانید نمونه های خاصی از چگونگی سازگاری هوش مصنوعی Skidos با پیشرفت کودک را به اشتراک بگذارید؟

هوش مصنوعی Skidos به طور مداوم نحوه تعامل کودک با محتوای یادگیری ، شناسایی نقاط قوت ، چالش ها و سبک های یادگیری ترجیحی را دنبال می کند. بر اساس این داده ها ، این پلتفرم سطح دشواری را در زمان واقعی تنظیم می کند و در صورت تعالی کودک یا ارائه پشتیبانی اضافی در صورت لزوم ، درس ها چالش برانگیزتر می شود. محتوا بر اساس سن ، تاریخ دانشگاهی و رفتار کاربر شخصی سازی می شود ، و از تجربه متناسب برخوردار است که هم مؤثر و هم جذاب باشد.

علاوه بر این ، Skidos در حال ساخت ویژگی های تولید AI است که به کودکان امکان می دهد با مدل های کنترل شده ایمن و کنترل شده تعامل داشته باشند. این مدل ها به منظور تقویت درک مطلب انگلیسی و تسلط ریاضی از طریق یادگیری مکالمه ، هدایت شده – باعث تعامل بیشتر و شخصی سازی در تجربه می شوند.

چگونه می توانید از ترازهای هوش مصنوعی Skidos با استانداردهای آموزشی و اهداف برنامه درسی اطمینان حاصل کنید؟

برای حفظ سخت گیری آکادمیک ، Skidos با توسعه دهندگان برنامه درسی و کارشناسان موضوع نزدیک همکاری می کند تا محتوای یادگیری آن را با استانداردهای جهانی مانند Common Core و برنامه درسی ملی انگلیس هماهنگ کند. بررسی ها و به روزرسانی های منظم اطمینان حاصل می کند که محتوا با تغییر معیارهای آموزشی در همگام سازی تکامل می یابد. موتور هوش مصنوعی برای تشخیص الگوهای یادگیری و ارائه محتوایی که از نظر آموزشی سالم و سن مناسب است ، بر روی مجموعه داده های معتبر آموزش داده می شود. حلقه های بازخورد مداوم ، شامل بینش والدین ، ​​مربیان و عملکرد کاربر ، به اصلاح محتوا کمک می کند و آن را با انتظارات کلاس درس واقعی هماهنگ می کند. این فرایند تضمین می کند که Skidos نه تنها از استانداردهای آموزشی برخوردار است بلکه از نتایج یادگیری قابل اندازه گیری نیز پشتیبانی می کند.

هوش مصنوعی در توسعه شایستگی های یادگیری عاطفی اجتماعی (SEL) در زبان آموزان جوان چه نقشی دارد؟

هوش مصنوعی SEL را به روش های مختلفی تقویت می کند. اول ، این امکان بازخورد شخصی را فراهم می کند که به کودکان کمک می کند تا خودآگاه تر شوند و احساسات خود را درک کنند ، رفتارهای یادگیری و زمینه های بهبود را درک کنند. بازی های دارای هوش مصنوعی همچنین سناریوهای تعاملی را ارائه می دهند که همدلی ، تصمیم گیری و حل و فصل درگیری را تشویق می کند ، همه در یک محیط امن و هدایت شده. برخی از ابزارها می توانند نشانه های عاطفی را از طریق تجزیه و تحلیل احساسات تشخیص دهند و از زمان واقعی برای کمک به کودکان در مدیریت احساسات خود استفاده کنند. همسالان و چت های مجازی راهی برای تمرین مهارت های ارتباطی در یک محیط کم فشار ارائه می دهند. هوش مصنوعی همچنین با ارائه بینش های داده محور در مورد رشد عاطفی و اجتماعی کودک ، از مربیان و والدین پشتیبانی می کند و در صورت لزوم مداخلات به موقع را امکان پذیر می کند.

چگونه Skidos تضمین می کند که زمان صفحه نمایش به جای منحرف کردن ، تولید کننده باقی می ماند؟

Skidos به گونه ای طراحی شده است که درگیری دیجیتال هم تولیدی و هم هدفمند باشد. هر بازی در اهداف آموزشی تعریف شده ، دانشگاهیان ، مهارت های زندگی و پیشرفت اجتماعی-عاطفی لنگر می رود. از عناصر بازی سازی مانند سطح ، چالش و پاداش برای ایجاد انگیزه در کودکان ضمن تقویت اهداف یادگیری استفاده می شود. برای رفع نگرانی های والدین در مورد زمان بیش از حد صفحه نمایش ، Skidos شامل گزارش های استفاده و داشبورد پیشرفت است که به والدین اجازه می دهد تا نحوه صرف زمان را کنترل کنند. محتوا با همکاری کارشناسان آموزش و پرورش تهیه شده و با چارچوب های اثبات شده مانند علم خواندن و کاسل هماهنگ است. این اقدامات تضمین می کند که این پلتفرم ضمن ارتقاء تجربیات یادگیری معنی دار ، از عادات دیجیتالی سالم پشتیبانی می کند.

Skidos در توسعه بازی های آموزشی AI محور با چه چالش هایی روبرو بود و چگونه به آنها رسیدگی شد؟

یکی از مهمترین چالش ها طراحی یک سیستم هوش مصنوعی بود که می تواند با توجه به علاقه های کودک و عملکرد گذشته ، بازی های آموزشی مناسب را در زمان واقعی توصیه کند. تضمین تعادل یکپارچه بین تعامل و تعلیم و تربیت نیاز به تحقیقات و تکرار قابل توجه دارد. Skidos با ایجاد یک موتور توصیه قوی که از داده های رفتاری و عملکردی استفاده می کند ، برای راهنمایی کاربران به سمت تجربیات یادگیری مربوطه ، به این موضوع پرداخته است. این سیستم نه تنها کشف را بهبود می بخشد بلکه گیم پلی را نیز تقویت می کند و به کودکان کمک می کند تا با انگیزه و متمرکز بمانند. آزمایش مداوم و بازخورد تخصصی اطمینان حاصل می کند که هم سرگرم کننده و هم از ارزش آموزشی برای هر بازی اصلی باقی مانده است.

شرکت های EDTech چه ملاحظات اخلاقی باید در اولویت قرار دهند زیرا هوش مصنوعی در آموزش و پرورش جریان اصلی می شود؟

با توجه به اینکه هوش مصنوعی نقش بیشتری در آموزش دارد ، شرکت ها باید در پرداختن به مسئولیت های اخلاقی پیشرو باشند. زمینه های اصلی تمرکز شامل موارد زیر است:

  • حریم خصوصی و امنیت داده ها: رعایت مقررات مانند GDPR و COPPA و اطمینان از شیوه های داده شفاف و شفاف.
  • انصاف الگوریتمی: طراحی سیستم هایی که از تقویت تعصبات جلوگیری می کنند و نتایج یادگیری عادلانه را در سراسر جمعیت شناسی ترویج می کنند.
  • شفافیت و پاسخگویی: به وضوح ارتباط برقرار کردن نحوه عملکرد سیستم های AI ، چه داده هایی جمع آوری شده و نحوه استفاده از آن وجود دارد.
  • دسترسی و ورود به سیستم: ساخت سیستم عامل ها برای کودکان دارای معلولیت ، نیازهای مختلف یادگیری یا دسترسی محدود به دیجیتال.
  • طراحی متناسب با سن: تضمین محتوا و تعامل برای مراحل توسعه مناسب است و وابستگی دیجیتالی را تقویت نمی کند.
  • حمایت از مربیان و مراقبان انسانی: قرار دادن هوش مصنوعی به عنوان ابزاری که نقش بزرگسالان را در سفر یادگیری کودک تقویت می کند ، جایگزین نمی شود.
  • نوآوری پایدار و مسئول: اولویت بندی تأثیر آموزشی بر سود تجاری برای ایجاد ارزش بلند مدت برای زبان آموزان.

این اصول نه تنها برای انطباق بلکه برای تقویت اعتماد در بین والدین ، ​​مربیان و زبان آموزان ضروری است.

آیا می بینید که یادگیری با هوش مصنوعی جایگزین مدل های سنتی یا پشتیبانی از یک رویکرد ترکیبی می شود؟

هوش مصنوعی جایگزینی برای آموزش سنتی نیست بلکه یک مکمل قدرتمند است. نقاط قوت آن در شخصی سازی یادگیری ، خودکار کردن کارهای تکراری و گسترش دسترسی به محتوای آموزشی با کیفیت است. با این حال ، تفکر انتقادی ، همکاری و هوش هیجانی ، مؤلفه های اصلی توسعه جامع ، هنوز هم به لمس انسانی که معلمان ارائه می دهند نیاز دارند. مؤثرترین مسیر رو به جلو ، یک مدل ترکیبی است که در آن AI از یادگیری داخل کلاس از طریق منابع تکمیلی و تقاضا پشتیبانی می کند. این رویکرد ترکیبی بهترین ها را در هر دو جهان ترکیب می کند: مقیاس پذیری و شخصی سازی فناوری با راهنمایی ، همدلی و خلاقیت مربیان.

چگونه Skidos به سمت تبدیل شدن به “نتفلیکس ادغام” کار می کند؟

Skidos در حال ساخت یک پلت فرم جامع ادغام است که برای ارائه محتوای جذاب و آموزشی در مقیاس طراحی شده است-از راحتی مبتنی بر اشتراک و تنوع سیستم عامل هایی مانند Netflix استفاده می کند. این پلتفرم دسترسی به 1000+ فعالیت یادگیری را شامل می شود که دارای مهارت های ریاضی ، سواد ، بهزیستی عاطفی و مهارت های قرن بیست و یکم است ، همه تحت یک اشتراک واحد. شرکای Skidos با توسعه دهندگان بازی در سراسر جهان برای تبدیل بازی های دوستانه بچه ها به تجربیات آموزشی با استفاده از SDK اختصاصی خود. شخصی سازی ، ایمنی و کیفیت در هسته اصلی باقی مانده است که توسط گواهینامه های صنعت و هماهنگی با چارچوب های آموزشی پشتیبانی می شود. لیست رو به رشد این پلتفرم ، از جمله جایزه انتخاب والدین و شناخت از اپل و گوگل ، نشان دهنده اعتبار و جذابیت جهانی آن است. Skidos با پشتیبانی چند زبانه و محتوای طراحی شده برای دسترسی جهانی ، به طور پیوسته در حال تحقق دید خود در مورد تبدیل شدن به مقصد برای تجربیات یادگیری تفریح ​​، ایمن و مؤثر است.

چگونه می بینید که هوش مصنوعی طی پنج سال آینده در فضای یادگیری گیمیزه شده در حال تحول است؟

هوش مصنوعی با فعال کردن تجربیات همهجانبه ، باهوش و فراگیرتر ، یادگیری گیمیزه شده را به طور قابل توجهی پیش می برد. تحولات کلیدی در افق شامل موارد زیر است:

  • بیش از حد شخصی سازی: تجزیه و تحلیل در زمان واقعی رفتار کاربر ، محتوا را متناسب با مسیرهای یادگیری فردی و حالات عاطفی سوق می دهد.
  • محیط های همهجانبه: ادغام با AR/VR دنیاهای غنی و تعاملی را ایجاد می کند که مفاهیم انتزاعی را ملموس می کند.
  • محتوای تولید شده AI: داستان های پویا ، چالش ها و سناریوهای تطبیقی ​​باعث کاهش خستگی محتوا و افزایش تعامل می شود.
  • تجارب SEL متمرکز: هوش مصنوعی سناریوهای اجتماعی در دنیای واقعی را شبیه سازی می کند تا به کودکان کمک کند تا همدلی ، کار تیمی و مهارت های عاطفی ایجاد کنند.
  • دستورالعمل داده محور: مربیان بینش در زمان واقعی در مورد پیشرفت هر کودک دریافت می کنند و آموزش مؤثرتر و هدفمند را قادر می سازد.
  • شمول بیشتر: موانع زبان و قابلیت دسترسی کاهش می یابد زیرا هوش مصنوعی محتوا را برای طیف گسترده تری از زبان آموزان تطبیق می دهد.

همانطور که یادگیری AI Gamified تکامل می یابد ، پتانسیل آن برای تقویت یادگیری مادام العمر ، شکاف های نزدیک آموزشی و لذت بخش کردن یادگیری برای همه سنین فقط به رشد خود ادامه خواهد داد.

با تشکر از شما برای مصاحبه عالی ، خوانندگانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستند باید بازدید کنند اسکیتبشر



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *