از انزوا تا گنجاندن: توانمندسازی جانبازان با فناوری شنوایی باهوش تر


اعضای خدمات مسلح جان خود را برای محافظت از شهروندان و مرزهای کشور ما در این خط قرار دادند. اما برای بسیاری ، راحتی بازگشت به خانه اغلب با یک رویارویی دیگر مشخص می شود: نبرد با کم شنوایی به دلیل ماهیت ناشنوایان جنگ مدرن.

بیش از سه و نیم میلیون جانبازان ایالات متحده به تنهایی خسارت شنوایی را به رسمیت شناخته شده از جمله وزوز گوش و کم شنوایی عمومی به رسمیت شناخته اند.

فقدان یک تلاش درمانی هماهنگ تر برای بازگشت سربازان ، یک چالش مهم در امور جانبازان است. بسیاری از جانبازان که از کم شنوایی رنج می برند ، تأثیر حاد در ارتباطات با خانواده های خود ، سلامت روانی و توانایی بازگشت آنها به کار و زندگی غیرنظامی احساس می کنند. برخی گزارش می دهند که احساس بیگانگی و تنهایی را به دلیل خسارت شنوایی افزایش می دهد.

در حالی که راه حل های کم شنوایی در بازار وجود دارد ، از جمله سمعک های بهبود یافته که هم برای جانبازان و هم برای جمعیت عمومی در دسترس است ، سمعک ها لزوماً راه حل نیازهای متمایز هر شخص نیستند. علاوه بر این ، بسیاری از آنها به دلیل ناتوانی در اطراف ننگ ، تمایلی به پذیرش چنین راه حل هایی ندارند.

خوشبختانه ، به لطف نسل جدیدی از فن آوری های شنوایی کمکی ، آینده ای روشن تر برای جانبازان دارای خسارت شنوایی در حال ظهور است. این راه حل ها و دستگاه های نوآورانه ، که بسیاری از آنها از هوش مصنوعی استفاده می کنند ، در حال تغییر و تحقق دسترسی و نتایج هستند – نه فقط از نظر پزشکی ، بلکه از نظر عاطفی و اجتماعی.

در زیر برخی از چالش های مربوط به شنوایی با جانبازان و روش های ابزارهای هوش مصنوعی در تقویت زندگی آنها کمک می کند.

مشکل چقدر بزرگ است؟

کم شنوایی یکی از گسترده ترین معلولیت های مرتبط با خدمت سربازی است. تأثیر آن با چالش های بی شماری دیگر برای بازگشت به زندگی غیرنظامی پیچیده شده است.

سربازان آمریکایی خدمت سربازی خود را در سنین جوانی آغاز می کنند ، که منجر به تجربه کم شنوایی در اوایل دهه 20 می شود و آنها را مجبور می کند تا با مسائلی که اکثر بزرگسالان تا سالهای بعد خود با آن روبرو نیستند ، دست و پنجه نرم کنند.

در کنار مضرات عملی کم شنوایی – مشکل در برقراری ارتباط به صورت حضوری یا از طریق تلفن ، مشکل در تماشای تلویزیون و فیلم – علائم سلامت روان بیشماری وجود دارد به شدت همبسته به کاهش شنوایی برای جانبازان. اینها به ویژه در بین کسانی که از وزوز گوش رنج می برند ، یک زنگ بلند ، مداوم و بلند است که هنگام آسیب دیدن گوش داخلی بوجود می آید. کسانی که از علائم غالباً مردانه وزوز گوش رنج می برند ، مرتباً احساس انزوا و افسردگی را افزایش می دهند. همراه با PTSD عمومی که جانبازان غالباً به خانه می آیند ، مسائل شنوایی ترکیبی قدرتمند از احساسات تحریک کننده اضطراب را ایجاد می کند که چالش هایی را که سرویس دهندگان با آن روبرو هستند ، به دنبال بازگرداندن زندگی غیرنظامی با آن روبرو می شوند.

همانطور که در بین بیماران کم شنوایی غیرنظامی اتفاق می افتد ، جانبازان تمایل دارند به دنبال درمان آسیب شنوایی باشند. اگرچه کم شنوایی و وزوز گوش دو مورد شایع ترین صدمات گزارش شده برای ادعاهای جبران خسارت معلولیت است ، اما ماهیت نامرئی آنها و ارتباط آنها با پیشرفت طبیعی پیری فقط دو مورد از مواردی است که مردم را از دریافت کمک خودداری می کند.

سمعک های سنتی ، که اغلب نقطه شروع برای اکثر درمان های شنوایی است ، اغلب به اندازه کافی احتیاط برای درخواست جانبازان جوان مشاهده نمی شود. با وجود توانایی سمعک در بهبود بسیاری از تجربیات روزانه ، بخش قابل توجهی از جانبازان هنوز تمایلی به استفاده از این ابزارها ندارند زیرا آنها را ناخوشایند ، شرم آور یا شرم آور می دانند. در نتیجه ، برخی از جانبازان چندین دهه صبر می کنند تا برای چنین دستگاه هایی مناسب باشند.

وزارت امور ایثارگران ایالات متحده ، که معمولاً با عنوان VA شناخته می شود ، در پیشگویی به این مسائل است. ارائه پشتیبانی به جانبازان در قالب جبران مالی ، خدمات بهداشتی روانی و جسمی و موارد دیگر. متأسفانه ، VA همچنان یک منبع مورد استفاده نیست ، که اغلب توسط نوار قرمز بوروکراتیک مانع می شود. بسیاری از جانبازان تمایلی به تکیه بر VA ندارند ، یا به این دلیل که این مزایا به اندازه کافی تبلیغ نشده است ، به دلیل دشواری در حرکت در بوروکراسی ، یا هزینه های درک شده و ننگ های مرتبط با دریافت کمک.

فراتر از سمعک: افزایش دسترسی به فناوری شنوایی بهتر

در حالی که سمعک ها یک راه حل مفید هستند ، آنها دیگر تنها گزینه نیستند. موج جدیدی از فن آوری های کمکی در حال پر کردن شکاف ها است.

برخی در حال روی آوردن به محصولات مصرفی گسترده ای هستند ، مانند عکسبرداری یا سایر گوشواره های بی سیم ، که می توانند راه حل های مؤثر ، کم هزینه ، در دسترس و بدون ننگ را برای برخی از اثرات اساسی کاهش شنوایی ارائه دهند. برخی از این گوشواره های مصرف کننده ، در صورت جفت شدن با برنامه های خاص ، می توانند عملکردهای مشابهی را با سمعک های استاندارد بدست آورند. آنها همچنین پخش مداوم موسیقی یا سر و صدای سفید را فعال می کنند ، که می تواند به حداقل رساندن علائم وزوز گوش کمک کند.

شاید مهمترین نوآوری در فن آوری دسترسی شنوایی از پیشرفت های هوش مصنوعی باشد. به عنوان مثال ، چندین شرکت ، از جمله Nagish ، نوآوری هایی را در هوش مصنوعی ایجاد کرده اند تا ابزارهای زیرنویس AI را برای تماس های تلفنی ، خدمات رونویسی در زمان واقعی ، متن به گفتار و ویژگی های گفتار به متن در تلفن های هوشمند و برنامه های دسک تاپ ایجاد کنند. این ابزارها به کاربران این امکان را می دهند تا به طور موثر ، به صورت حضوری ، از طریق تلفن و در محل کار ارتباط برقرار کنند ، همه بدون اینکه آنها را ملزم به افشای وضعیت شنوایی خود ، تسلیم حریم خصوصی یا مبارزه با لحظات ناخوشایند کنند. برخی از این ابزارها رایگان ، مبتنی بر تلفن های هوشمند و حتی دارای مجوز FCC هستند و آنها را واجد شرایط جبران خسارت توسط دولت فدرال می کنند و به کاربران واجد شرایط اجازه می دهند بدون هیچ هزینه ای از این خدمات استفاده کنند.

چندین شرکت با مشخصات بالا دوست دارند گوگل، سیب ، و مایکروسافت، قبلاً ویژگی های دسترسی را منتشر کرده یا اعلام کرده اید ، که با شناخت گسترده این مسئله صحبت می کند. چنین پذیرش همچنین ادغام چنین ویژگی هایی با فناوری روزمره مانند سیستم های iOS و Android را تسریع کرده است. ترکیب ابزارهای دارای هوش مصنوعی در دستگاه های روزانه مانند تلفن ، رایانه و تلویزیون برای غلبه بر موانع قیمت مناسب و دسترسی در فناوری شنوایی بسیار مهم است.

برای ایجاد آینده ای روشن تر برای مراقبت از شنوایی برای جانبازان و غیرنظامیان به طور یکسان ، اولین قدم افزایش آگاهی است که کاهش شنوایی می تواند به معنای بسیار بیشتر از مشکل در شنوایی باشد. این امر می تواند منجر به عقب نشینی ، افسردگی و قطع ارتباط خاصی از سیستم های جامعه و پشتیبانی شود. با تلاش برای درک بهتر واقعیت های کم شنوایی و همچنین تأثیرات گسترده تر آن ، می توانیم فن آوری های ارتباطی در دسترس ایجاد کنیم که جانبازان را قادر به بازسازی اعتماد به نفس ، بازیابی استقلال در ارتباطات ، جلوگیری از ننگ و جستجوی مداخله قبلی می کنیم.

خوشبختانه ، کم شنوایی در بین جانبازان نیازی به معنای انزوا یا ناامیدی ندارد. با ظهور راه حل های فنی مدرن ، AI برای کاهش شنوایی ، جانبازان می توانند در زندگی روزمره خود آژانس را به دست آورند. اما این برای بقیه ما است که فناوری کمکی را عادی کنیم ، برای همه کسانی که به چالش های شنوایی می پردازند.

بعد از اینکه همه جانبازان ما قربانی کردند ، ما به آنها مدیون هستیم که … و خیلی بیشتر.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *