قفل کردن تلفن ها ، ورود به AI: کلاسهای درس در میان بحث های عمومی ، فناوری جدید را پیمایش کنید


خط مشی های مدرسه در مورد استفاده از تلفن در حال تغییر است و سریع. در انتاریو ، از دانشجویان کانادا در حال حاضر خواسته شده است که تلفن های خود را در طول کلاس از چشم دور نگه دارند. چندین کشور اروپایی در این راستا قدم برداشته اند و اکنون بحث در ایالات متحده نیز در حال ایجاد است. قانونگذاران محدودیت های مشابهی را تحت فشار قرار می دهند و دو سناتور لایحه ای را ارائه می دهند که می تواند ممنوعیت تلفن در سراسر کشور را تأمین کند. بحث سیاه و سفید نیست ، اما هدف مشخص است: کاهش حواس پرتی ، بهبود تمرکز دانش آموزان و کاهش تأثیرات آن بر سلامت روان دانش آموزان. بسیاری از معلمان مدتهاست که تلفن های هوشمند توجه را از یادگیری دور می کنند. تقریباً نیمی از مربیان با گزارش اینكه مشاركت دانشجویی از سال 2019 كاهش یافته است ، مدارس تحت فشار فزاینده ای برای انجام كاری قرار دارند. و برای بسیاری از ولسوالی ها ، که با قفل کردن تلفن ها چیزی شروع می شود.

اما ممنوعیت تلفن ها به معنای حذف صفحه نیست. کلاسهای درس امروز نوت بوک ها را با لپ تاپ و قلم با رایانه لوحی جایگزین کرده اند. اینگونه است که دانش آموزان تحقیق می کنند ، تکالیف می کنند و همراه با درس هستند.

این ابزارها مفید هستند ، اما آنها نیز نوع دیگری از حواس پرتی هستند. برگه های باز و دسترسی آسان به اینترنت هنوز هم در پیگیری دانش آموزان دشوار است. معلمان با پتانسیل خود برای از بین بردن یک درس کامل ، مزایای فن آوری را به دست می آورند.

و برای بسیاری از مربیان ، به ویژه افراد جدیدتر ، مشکل فقط مربوط به استفاده از دانش آموزان نیست ، بلکه مربوط به اعتماد به نفس است. بیش از نصف معلمان سال اول می گویند که آنها برای مدیریت یا ادغام فناوری کلاس به روش هایی که واقعاً مؤثر هستند ، به درستی آموزش دیده اند.

نسل بعدی ابزارها را وارد کنید

اکنون با افزایش هوش مصنوعی ، تعداد فزاینده ای از معلمان برای کمک به همه چیز از سازماندهی دروس گرفته تا ارائه بازخورد به این فناوری روی می آورند. 62 ٪ از معلمان آمریکایی و 60 ٪ معلمان انگلیس در 2025 تأیید کردند بررسی اینکه آنها در حال ادغام هوش مصنوعی در گردش کار خود هستند. نه تنها از شناخته شده ترین ابزارهایی مانند ChatGPT برای ایجاد پاسخ برای یک آزمون ، بلکه ابزارهای هوش مصنوعی که به مربیان باز می دهد ، به روش های مختلف کنترل می کنند.

و امیدوار کننده ترین ابزارهای هوش مصنوعی مواردی هستند که در کنار مربیان ساخته می شوند ، نه فقط به آنها تحویل داده می شوند.

دیوید وو از ManageredMethods به Unite.ai می گوید که ویژگی هایی که اخیراً در ابزار مدیر کلاس خود ادغام شده اند ، بر اساس ورودی هایی که از رهبران آموزش و پرورش دریافت کرده اند ، طراحی شده است. نتیجه یک ابزار در زمان واقعی است که به نحوه استفاده از دانش آموزان در ساعات مدرسه دسترسی می یابد و به آنها اجازه می دهد فعالیت را کنترل کنند ، رفتارهای ناامن را پرچم گذاری کنند و حتی در صورت لزوم دسترسی دیجیتال را مکث کنند. مانند کنترل والدین به آن فکر کنید ، اما برای معلمان ساخته شده و برای کلاس درس مقیاس یافته است.

اما استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کنترل را از معلم در کلاس دور نمی کند. واو می گوید: “ما معتقدیم که می خواهیم موارد خاصی را به صورت خودکار انجام دهیم تا آن را برای مناطق مدرسه و کاربران و بهره وری کارآمدتر و ساده تر کنیم. تأکید کننده نکته این نیست که مربیان را جایگزین کنید ، بلکه پشتیبان گیری از آنها است.

درعوض ، هوش مصنوعی برای پشتیبانی از امنیت و امنیت از طریق نظارت ابری ، به یک لایه محافظت اضافی کمک می کند.

سیستم عامل های دیگر مانند Magicschool با قرار دادن هوش مصنوعی به عنوان دستیار کلاس مفید و به عنوان یک پل به سمت چیزی بزرگتر ، قدم دیگری می روند. این شرکت به افزایش فرسودگی شغلی در این حرفه اشاره می کند ، در حالی که مربیان ساعات طولانی تری را همراه با کار اداری ، برنامه ریزی درس و پشتیبانی دانشجویی می گذرانند.

پیام در سایت این شرکت می گوید: “ما اینجا هستیم تا بار را روشن کنیم ، بنابراین معلمان می توانند انرژی خود را برای جایی که می درخشند در کلاس ، در مقابل دانش آموزان صرفه جویی کنند.” مانند Chatgpt ، Magicschool می تواند به مربیان کمک کند تا آزمونها و برنامه های درسی ایجاد کنند. اما در جایی که شروع به ایستادگی می کند ، به شکلی است که از آموزش فردی پشتیبانی می کند ، به معلمان کمک می کند تا برای دانش آموزان دارای نیازهای ویژه ، یا حتی ارائه راهنمایی برای مدیریت چالش های رفتاری ، محتوای متناسب با دانش آموزان را تهیه کند.

و اکنون ، این شرکت با ارائه سواد هوش مصنوعی به طور مستقیم به دانشجویان ، دسترسی خود را گسترش می دهد.

با تمرکز بر آموزش بچه ها چگونه می توانند از این فناوری با فکر و ایمن استفاده کنند ، زیرا این امر در هر دو کلاس درس و اجتناب ناپذیر در مشاغل خود قرار می گیرد. به روشی که تعامل با موضوعی متناسب با دانش آموز فردی را ارائه می دهد ، “Magicschool برای دانش آموزان فرصت های یادگیری را بدون هوش مصنوعی امکان پذیر نمی کند-به اتاق های فرار ، سفرهای میدانی مجازی فکر کنید و داستانهای ماجراجویی خود را انتخاب کنید.”

مشابه بحث در مورد استفاده از تلفن در کلاسهای درس ، همه در همان صفحه در مورد هوش مصنوعی در دست دانش آموزان قرار ندارند.

اگر AI آینده است ، آیا ما بچه ها را آماده می کنیم تا از آن عاقلانه استفاده کنند؟

ماه گذشته ، رئیس جمهور دونالد ترامپ خواستار آموزش هوش مصنوعی شد تا به یک اولویت ملی تبدیل شود و یک دستور اجرایی برای ارتقاء آموزش و ادغام اطلاعات مصنوعی در مدارس از طریق مشارکتهای دولتی و خصوصی با رهبران صنعت و موسسات دانشگاهی امضا کرد. این همان چیزی است که بسیاری از مربیان و والدین قبلاً شروع به سؤال کرده اند –اگر این آینده است ، آیا ما بچه ها را آماده می کنیم تا از آن عاقلانه استفاده کنند؟

کانادا قبلاً اقدامات اساسی برای گنجاندن یادگیری هوش مصنوعی در کلاس ، با بسیاری از مربیان این موضوع را روشی عملی برای تهیه نسل بعدی برای نیروی کار AI محور می دانند. با این حال ، فدراسیون معلمان کانادایی ابراز نگرانی فزاینده در مورد استفاده از آن در آموزش و پرورش هنگامی که هیچ مقررات مشخصی برای محافظت از دانش آموزان از نقض داده ها و نگرانی های اخلاقی ، از جمله سلامت روان وجود ندارد.

این به صورت می آید رسانه عقل سلیم تحقیقات و توصیه های منتشر شده نتیجه گیری که برنامه های AI صریحاً برای همراهی طراحی شده است نباید توسط کودکان و نوجوانان زیر 18 سال استفاده شود. ابزارهای مدرسه نیستند بلکه برنامه های هوش مصنوعی برای گپ زدن ، گوش دادن و تقلید از دوستی هستند.

در حالی که از نظر فنی جدید نیست ، این ابزارها به سرعت در حال تحول هستند ، والدین در تلاشند تا از این کار خودداری کنند و در نهایت نگرانی از تأثیر هوش مصنوعی بر بهزیستی دانش آموز داشته باشند. درست همانطور که مدارس برای محافظت از سلامت روان ، تلفن ها را محدود می کنند ، موج تازه ای از “همراهان” با هوش مصنوعی در فروشگاه های برنامه ، بدون فیلتر و غالباً تنظیم نشده در حال فرود است.

پس چه می آید؟

از بین بردن تلفن ها از کلاس ، بخشی از پازل را حل می کند. اما دستگاه های باقی مانده ، مانند لپ تاپ ها ، برنامه ها و سیستم عامل های بدون نظارت ، نوع دیگری از پیچیدگی ها را به همراه می آورند.

فناوری به جایی نمی رود. اکنون سوال بزرگتر این است: چگونه می توانیم از آن بهتر استفاده کنیم؟

مربیان ، والدین و سیاستگذاران همه در شکل دادن به آنچه که این پاسخ به نظر می رسد نقش دارند. این ناشی از ممنوعیت یک دستگاه یا بارگیری ابزار بزرگ بعدی نیست. این امر از یادگیری نحوه تعادل ناشی می شود – جایی که فناوری پشتیبانی می کند ، نه غرق.

و جایی که دانش آموزان فقط یاد می گیرند از فناوری ، بلکه نحوه زندگی با آن.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *