با انجام وظایف تکراری ، ارائه بینش در سرعتی بسیار فراتر از توانایی های انسانی ، و افزایش چشمگیر بهره وری ما – هوش و ذهنی در حال تغییر شکل مجدد در نحوه کار ما است ، به حدی که استفاده از آن می تواند عملکرد متخصصان بسیار ماهر را به همان اندازه بهبود بخشد 40 ٪بشر
هوش مصنوعی قبلاً ابزارهای مفیدی را ارائه داده است ، از کلارا ، دستیار هوش مصنوعی که جلسات را برنامه ریزی می کند ، به گاما ، که باعث ایجاد ارائه ارائه می شود ، و chatgpt – پرچمدار تولید AI‘افزایش به همین ترتیب ، سیستم عامل هایی مانند Otter Ai و نوار خوب، که فرایند رونویسی وقت گیر را خودکار می کنند. با هم ، این ابزارها و بسیاری دیگر جامع ارائه می دهند جعبه ابزار بهره وری هوش مصنوعی، با تخمین مک کینزی که می تواند قفل آن را باز کند ، کار خود را آسانتر و کارآمدتر می کنیم 4.4 تریلیون دلار در رشد بهره وری.
عده‘چالش های حریم خصوصی داده ها
با این حال ، همانطور که ما به طور فزاینده ای برای ساده سازی فرآیندها و افزایش کارآیی ، به هوش مصنوعی تکیه می کنیم.‘مهم است که پیامدهای احتمالی حریم خصوصی داده ها را در نظر بگیرید.
برخی 84 ٪ مصرف کنندگان احساس می کنند که باید کنترل بیشتری بر نحوه جمع آوری ، ذخیره و استفاده از داده های خود داشته باشند. این اصل حفظ حریم خصوصی داده ها است ، اما این درگیری ایده آل با خواسته های توسعه هوش مصنوعی است.
برای همه پیچیدگی های آنها ، الگوریتم های هوش مصنوعی ذاتاً باهوش نیستند. آنها به خوبی آموزش دیده اند ، و این به مقدار زیادی داده برای دستیابی به آنها نیاز دارد-غالباً معدن ، مال شما و سایر کاربران. در عصر هوش مصنوعی ، رویکرد استاندارد به سمت کار با داده ها در حال تغییر است “ما داده های شما را با کسی به اشتراک نمی گذاریم ” “ما داده های شما را می گیریم و از آن برای توسعه محصول خود استفاده خواهیم کرد.
مالکیت داده ها
در بسیاری از موارد ، ما می خواهیم داده های خود را برای دسترسی به خدمات به اشتراک بگذاریم. با این حال ، پس از انجام این کار ، کنترل جایی که به پایان می رسد دشوار می شود. ما‘دیدن این بازی با ورشکستگی شرکت تست ژنتیک 23andMe – جایی که داده های DNA 15 میلیون مشتری خود را نشان می دهد احتمالاً فروخته خواهد شد به بالاترین پیشنهاد دهنده
بسیاری از سیستم عامل ها حق ذخیره ، استفاده و فروش داده ها را حفظ می کنند ، اغلب حتی پس از متوقف کردن کاربر از محصول خود. سرویس رونویسی صوتی Rev صریح بیان می کند که از داده های کاربر استفاده می کند “دائماً “و “ناشناس “برای آموزش سیستم های هوش مصنوعی خود – و حتی اگر یک حساب حذف شود ، این کار را ادامه می دهد.
استخراج داده ها
پس از استفاده از داده ها برای آموزش یک مدل هوش مصنوعی ، اگر نه ، آن را بسیار چالش برانگیز می کند غیرممکنبشر سیستم های یادگیری ماشین DON‘T ذخیره داده های خام ؛ آنها الگوهای و بینش های موجود در آن را درونی می کنند و جداسازی و پاک کردن اطلاعات خاص کاربر را دشوار می کنند.
حتی اگر مجموعه داده اصلی حذف شود ، اثری از آن در خروجی های مدل باقی می ماند و نگرانی های اخلاقی پیرامون رضایت کاربر و مالکیت داده ها را افزایش می دهد. این همچنین در مورد مقررات حفاظت از داده ها مانند GDPR و CCPA سؤالاتی را مطرح می کند – اگر مشاغل نتوانند مدل های هوش مصنوعی خود را واقعاً بسازند ‘فراموش کردن‘، آیا آنها می توانند ادعا کنند که واقعاً سازگار هستند؟
بهترین روشها برای اطمینان از حریم خصوصی داده ها
به عنوان ابزارهای بهره وری هوش مصنوعی ، گردش کار ما را تغییر شکل می دهد ، آن‘برای شناخت خطرات و اتخاذ استراتژی هایی که از حریم خصوصی داده ها محافظت می کند ، بسیار مهم است. این بهترین شیوه ها می تواند داده های شما را در حالی که بخش هوش مصنوعی را تحت فشار قرار می دهد تا به استانداردهای بالاتر رعایت کند ، ایمن نگه دارد:
شرکت هایی را جستجو کنید که‘t آموزش داده های کاربر
در نوار خوب، ما‘دوباره متعهد شده است که از داده های کاربر برای آموزش AI استفاده نکند و شفافیت را در برقراری ارتباط با این امر اولویت بندی کند – اما این نیست‘هنوز هنجار صنعت.
در حالی که 86 ٪ از بین مصرف کنندگان ما می گویند شفافیت برای آنها مهمتر از همیشه است ، تغییر معنی دار فقط در شرایطی رخ می دهد که آنها استانداردهای بالاتری را طلب کنند و اصرار داشته باشند که هرگونه استفاده از داده های آنها با رأی دادن به پاهای خود به وضوح فاش می شود و باعث می شود حریم خصوصی داده ها به یک گزاره ارزش رقابتی بپردازند.
حقوق حریم خصوصی داده های خود را درک کنید
عده‘پیچیدگی S اغلب می تواند آن را مانند یک جعبه سیاه احساس کند ، اما همانطور که گفته می شود ، دانش قدرت است. درک قوانین مربوط به حمایت از حریم خصوصی مربوط به هوش مصنوعی برای دانستن اینکه شرکت ها چه می توانند و می توانند بسیار مهم باشند‘با داده های خود انجام دهید. به عنوان مثال ، GDPR تصریح می کند که شرکت ها فقط حداقل داده های لازم را برای یک هدف خاص جمع می کنند و باید به وضوح آن هدف را با کاربران ارتباط برقرار کنند.
اما همانطور که تنظیم کننده ها بازی می کنند ، ممکن است حداقل لخت کافی نباشد. آگاه ماندن به شما امکان می دهد انتخاب های باهوش تری انجام دهید و از شما اطمینان حاصل کنید‘فقط با استفاده از خدماتی که می توانید به آنها اعتماد کنید ، شرکت هایی هستند که شرکت می کنند‘رعایت دقیق ترین استانداردها با داده های شما بی دقتی خواهد بود.
بررسی شرایط خدمات را شروع کنید
قوه‘شرایط استفاده 4،192 کلمه طولانی است ، کلیک‘S 6،403 کلمه و در جهت عقربه های ساعت‘شرایط خدمات S 6،481 است. این به طور متوسط بزرگسال می شود بیش از یک ساعت برای خواندن هر سه
شرایط و ضوابط اغلب با طراحی پیچیده است ، اما این کار نمی کند‘به این معنی است که آنها باید نادیده گرفته شوند. بسیاری از شرکت های هوش مصنوعی افشای آموزش داده ها را در این توافق های طولانی دفن می کنند – عملی که من معتقدم باید ممنوع شود.
نکته: برای حرکت در T&C طولانی و پیچیده ، استفاده از AI را به نفع خود در نظر بگیرید. قرارداد را در chatgpt کپی کرده و از آن بخواهید که چگونه از داده های شما استفاده می شود – به شما کمک می کند تا جزئیات کلیدی را بدون اسکن از طریق صفحات بی پایان ژارگون قانونی درک کنید.
فشار برای تنظیم بیشتر
ما باید در فضای هوش مصنوعی از مقررات استقبال کنیم. در حالی که عدم نظارت ممکن است توسعه را ترغیب کند ، پتانسیل تحول AI نیاز به رویکرد اندازه گیری شده تری دارد. در اینجا ، ظهور رسانه های اجتماعی – و فرسایش حریم خصوصی ناشی از مقررات ناکافی – باید به عنوان یک یادآوری باشد.
درست همانطور که ما استانداردهایی برای محصولات ارگانیک ، عادلانه و دارای مجوز ایمنی داریم ، باید ابزارهای هوش مصنوعی برای پاک کردن استانداردهای دستیابی به داده ها نگهداری شوند. بدون مقررات خوب تعریف شده ، خطرات مربوط به حریم خصوصی و امنیت بسیار زیاد است.
محافظت از حریم خصوصی در AI
به طور خلاصه ، در حالی که هوش مصنوعی از پتانسیل تقویت کننده بهره وری قابل توجه برخوردار است-بهره وری از افزایش تا 40 ٪-نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی ، مانند کسانی که مالکیت اطلاعات کاربر یا دشواری استخراج داده ها را از مدل ها حفظ می کنند ، نمی توان نادیده گرفت. همانطور که ابزارها و سیستم عامل های جدید را در آغوش می گیریم ، باید نسبت به نحوه استفاده ، اشتراک گذاری و ذخیره از داده های ما هوشیار باشیم.
این چالش در لذت بردن از مزایای هوش مصنوعی ضمن محافظت از داده های شما ، اتخاذ بهترین شیوه هایی مانند جستجوی شرکت های شفاف ، آگاهی از حقوق شما و دفاع از مقررات مناسب است. از آنجا که ما ابزارهای بهره وری با قدرت بیشتری را در گردش کار خود ادغام می کنیم ، حفاظت از حریم خصوصی داده های قوی ضروری است. همه ما باید – مشاغل ، توسعه دهندگان ، قانونگذاران و کاربران – برای حمایت های قوی تر ، وضوح بیشتر و شیوه های اخلاقی برای اطمینان از هوش مصنوعی افزایش بهره وری را بدون به خطر انداختن حریم خصوصی انجام دهیم.
با رویکرد درست و توجه دقیق ، می توانیم به هوش مصنوعی بپردازیم‘نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی ، ایجاد بخشی که ایمن و ایمن باشد.