۷شاخه برتر هوش مصنوعی

7دلیل رد ادعای هوش مصنوعی جایگزین انسان ها

آیا تا به حال به این موضوع اندیشه اید که با توجه به تمامی پیشرفت های صورت گرفته درAI یک روزی هوش مصنوعی جایگزین انسان ها شود؟با خواندن این مقاله نگاهی متفاوت تر راجب به این موضوع پیدا خواهید کرد.

هوش مصنوعی جایگزین انسان

هنگامی که با رشد سریع فناوری هوش مصنوعی (AI) در بازار کار امروز مواجه می‌شویم، احتمالاً کارفرمایان به فرآیندهای خودکاری فکر می‌کنند که کار را آسان‌تر، سریع‌تر و کارآمدتر می‌کنند. از سوی دیگر، کارمندان احتمالاً می ترسند شغل خود را از دست بدهند و با ماشین جایگزین شوند.

در حالی که AI برای جایگزینی کار دستی با روشی مؤثرتر و سریع‌تر برای انجام کار طراحی شده است، اما نمی‌تواند نیاز به نیروی انسانی در فضای کاری را نادیده بگیرد. در این مقاله خواهید دید که چرا انسان ها هنوز در محل کار بسیار ارزشمند هستند و نمی توانند به طور کامل با هوش مصنوعی جایگزین شوند.

1. هوش مصنوعی جایگزین انسان احساسی

هوش عاطفی یکی از عوامل متمایز کننده است که باعث می شود انسان برای همیشه در محل کار مرتبط باشد. اهمیت هوش هیجانی در فضای کاری را نمی توان بیش از حد مورد تاکید قرار داد، به ویژه در هنگام برخورد با مشتریان.

هوش مصنوعی جایگزین انسان احساسی



به عنوان موجودات اجتماعی، یکی از نیازهای اساسی و غیرقابل انکار انسان، نیاز به ارتباط عاطفی با دیگران است. هوش مصنوعی سعی می کند هوش انسان را تقلید کند، اما تکثیر هوش هیجانی به آسانی هوش فکری نیست. چرا؟ زیرا نیاز به همدلی و درک عمیق از تجربه انسانی، به ویژه درد و رنج دارد، و AI به سادگی دردی را احساس نمی کند.

صاحبان کسب و کار هوشمند و مدیران شرکت ها اهمیت جلب توجه به احساسات کارکنان و مشتریان را درک می کنند. یک ماشین نمی تواند به چنین سطوحی از ارتباط انسانی دست یابد. هوش هیجانی یکی از عوامل متمایزکننده است که باعث می شود انسان برای همیشه در محل کار مرتبط باشد. اهمیت هوش هیجانی در فضای کاری را نمی توان بیش از حد مورد تاکید قرار داد، به ویژه در هنگام برخورد با مشتریان.با این توضیحات میتوان نتیجه گرفت که هوش مصنوعی جایگزین احساسی نمیتواند شود.



2. هوش مصنوعی فقط با داده های ورودی کار می کند

هوش مصنوعی تنها بر اساس داده هایی که دریافت می کند می تواند کار کند. هر چیزی بیش از این، بیش از توان آن است و ماشین‌ها به این شکل ساخته نمی‌شوند. بنابراین، زمانی که داده‌های وارد شده به دستگاه شامل حوزه جدیدی از کار نباشد یا الگوریتم آن شامل شرایط پیش‌بینی نشده نباشد، دستگاه بی‌استفاده می‌شود.

هوش مصنوعی فقط با داده های ورودی کار می کند



بنابراین، اگر می ترسید که AI در تمام صنایع نفوذ کند و تقاضا برای مهارت های حرفه ای شما را از بین ببرد، می توانید مطمئن باشید که این اتفاق نخواهد افتاد. استدلال انسان و قدرت مغز انسان برای تجزیه و تحلیل، خلق، بداهه سازی، مانور و جمع آوری اطلاعات به راحتی توسط AIهوش مصنوعی قابل تکرار نیستند.

3. فرآیند خلاقانه هوش مصنوعی محدود به داده هایی است که دریافت می کند

هنگام طوفان فکری مفاهیم خلاقانه و روش‌های انجام کار، هوش مصنوعی فاقد این توانایی انسانی است، زیرا همانطور که قبلاً ثابت شده است،AI تنها می‌تواند با داده‌هایی که دریافت می‌کند کار کند. از این رو، نمی‌تواند راه‌ها، سبک‌ها یا الگوهای جدیدی برای انجام کار بیاندیشد و محدود به قالب‌های داده شده است.

فرآیند خلاقانه هوش مصنوعی محدود به داده هایی است که دریافت می کند



کارفرمایان و کارمندان می دانند که خلاقیت در فضای کاری چقدر مهم است. خلاقیت به جای اعمال کسل کننده و تکراری که هوش مصنوعی برای عملکرد در آنها طراحی شده است، حس خوشایند چیزی جدید و متفاوت را ارائه می دهد. خلاقیت بستر نوآوری است.

مربوط به تفکر خلاق، توانایی تفکر خارج از چارچوب است. ماشین‌ها طوری طراحی شده‌اند که «در درون جعبه فکر کنند». این بدان معناست که ابزارهای AIفقط می توانند در چارچوب دیکته داده های داده شده خود عمل کنند.

از سوی دیگر، انسان‌ها می‌توانند خارج از چارچوب فکر کنند و اطلاعات را از ابزارهای مختلف به دست آورند و راه‌حل‌هایی برای مشکلات پیچیده با داده‌های کم یا بدون داده‌های موجود ایجاد کنند. از آنجایی که AIتوانایی تفکر خارج از چارچوب و ایجاد ایده‌های خلاقانه برای نوآوری را ندارد، هوش مصنوعی جایگزین انسان‌ها نمی تواند انها را در فضای کاری تحت کنترل خود درآورد.

4. هوش مصنوعی مهارت های نرم ندارد

مهارت های نرم برای هر کارگر در فضای کاری ضروری است. آنها شامل کار تیمی، توجه به جزئیات، تفکر انتقادی و خلاق، ارتباط موثر و مهارت های بین فردی هستند که به چند مورد اشاره می شود. این مهارت های نرم در هر صنعتی مورد تقاضا هستند و برای موفقیت حرفه ای باید آنها را توسعه دهید.

 هوش مصنوعی مهارت های نرم ندارد



به انسان ها آموزش داده می شود و از آنها خواسته می شود که این مهارت ها را داشته باشند. توسعه آنها برای همه، صرف نظر از موقعیت، ارزشمند است. مدیران شرکت برای پیشرفت به آنها نیاز دارند، مانند تیمی از کارگران میدانی در هر صنعتی. از این رو، این مهارت های نرم به شما دست برتر را در فضای کاری نسبت به هوش مصنوعی می دهد.

با این حال، مهارت های نرم با ماشین های دارای هوش مصنوعی بیگانه است. AI نمی تواند این مهارت های نرم را که برای توسعه و رشد محیط کار حیاتی است توسعه دهد. توسعه این مهارت ها مستلزم سطح بالاتری از استدلال و هوش هیجانی است.

5. انسان ها سازنده هوش مصنوعی هستند

بدون هوش انسانی هیچ هوش مصنوعی وجود نخواهد داشت. اصطلاح هوش مصنوعی به معنای طراحی آن توسط انسان است. انسان ها خطوط کدی را می نویسند که AI با آن توسعه یافته است. داده هایی که ماشین هایAIبا آنها کار می کنند توسط انسان وارد می شود. و این انسان ها هستند که از این ماشین ها استفاده می کنند.

انسان ها سازنده هوش مصنوعی هستند



همانطور که برنامه AIبه رشد خود ادامه می دهد، خدمات انسان نیز رشد می کند. کسی باید فرآیندهای هوش مصنوعی ماشین را طراحی کند، این ماشین‌ها را بسازد، کار کند و نگهداری کند. فقط انسان ها می توانند این کار را انجام دهند. با ایستادگی بر این حقایق، می توانید به جرأت هر گونه حدس و گمان در مورد هوش مصنوعی جایگزین انسان ها در فضای کاری را رد کنی.

6. هوش مصنوعی به منظور تکمیل توانایی و هوش انسان است، نه رقابت با آن

کاربردهای هوش مصنوعی واقعاً در محیط کار در حال افزایش است و جایگزین بسیاری از مشاغلی می شود که امروزه افراد انجام می دهند. با این حال، کارهایی که انجام می دهد اغلب محدود به کارهای تکراری است که نیاز به استدلال کمتری دارند. علاوه بر این، تقاضاهای در حال تحول در محل کار نقش های جدیدی را برای انسان ایجاد می کند، زیرا جهان به سمت چشم انداز فناوری یکپارچه تر حرکت می کند.

هوش مصنوعی به منظور تکمیل توانایی و هوش انسان است، نه رقابت با آن



گزارش مجمع جهانی اقتصاد نشان می دهد که در حالی که ماشین های دارای هوش مصنوعی در سال 2025 جایگزین حدود 85 میلیون شغل خواهند شد، حدود 97 میلیون شغل در همان سال به لطف AI در دسترس خواهند بود. بنابراین، سوال بزرگ این است: چگونه باید جلوگیری کرد از اینکه هوش صنوعی جایگزین انسان ها در این امر شود، این باید تمرکز ما باشد.

زیرا در عصر حاضر، اگر نگوییم غیرممکن، زندگی بدون AI دشوار خواهد بود – و بدون انسان، هیچ هوش مصنوعی وجود نخواهد داشت. سازمان‌های آینده‌اندیش در حال توسعه راه‌هایی برای ترکیب قابلیت‌های انسانی و هوش مصنوعی برای دستیابی به سطوح بالاتر بهره‌وری و نوآوری هستند.

7. هوش مصنوعی نیاز به بررسی واقعیت دارد

مشکل بزرگ چت ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT این است که اغلب نادرست هستند و نیاز به بررسی واقعیت توسط ناظران انسانی دارند. بدیهی است که هوش مصنوعی قادر به یادگیری بسیار سریع است، اما فاقد عقل سلیم است و به سادگی قادر به استدلال و مخالفت با حقایق تا حدی که انسان ها می توانند نیست. به همین دلیل است که احتمالاً باید از پرسیدن چیزهای خاصی از ربات‌های چت AIخودداری کنید.

 هوش مصنوعی نیاز به بررسی واقعیت دارد



نکته مهم در اینجا این است که از آنجایی که هوش مصنوعی قادر به کنترل خود نیست و نیاز به تعدیل خارجی دارد، بررسی واقعیت احتمالاً در آینده به یک حرفه مهم تبدیل خواهد شد. بنابراین، ممکن است بخواهید در این مدت مهارت های تحقیقاتی خود را تقویت کنید.

به جای ترسیدن از هوش مصنوعی،استفاده از ان را بیاموزید

هوش مصنوعی چیزی نیست که از آن ترسید. با این حال، شما باید بازی خود را افزایش دهید تا با هوش مصنوعی جایگزین نشوید. مهارت بالا داشته باشید، با آخرین روندهای رشته خود آشنا شوید و نوآور و خلاق باشید. به این ترتیب، شما دارایی خواهید بود که هیچ کارفرمایی خطر از دست دادن آن را نخواهد داشت.

بنابراین دفعه بعد که می شنوید AI چگونه انسان ها را از نیروی کار حذف می کند، به این مقاله مراجعه کنید و مطمئن باشید که انسان ها همیشه هوش مصنوعی دست بالا را خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *