در سالهای اخیر، صنعت خدمات مالی با فینتکها، بانکهای دیجیتال و سایر راهحلهای فناوری – این بخش بهطور مداوم، نوآوریها را پیش میبرد. در رده های بالا قرار می گیرد سرمایه گذاری VC با این حال، این مورد برای مؤسسات مالی مانند اتحادیه های اعتباری که معمولاً در تعاملات حضوری با اعضای خود و اجرای عملیات سنتی پیشرفت می کنند، یکسان نبوده است.
اما اتحادیههای اعتباری چگونه میتوانند با استارتآپها و بانکهای بزرگی که نان و نان آنها نوآوری عملیاتی و خدمات مشتری است، رقابت کنند؟ اینجاست که هوش مصنوعی نویدبخش موسسات مالی کوچکتر است.
مجمع جهانی اقتصاد اخیرا بر این موضوع تاکید کرده است نقش عوامل هوش مصنوعی در بخش خدمات مالی برای پیشبرد استقلال، کارایی و شمول. این پروتکلهای هوش مصنوعی در اینجا باقی ماندهاند و اتوماسیون گردش کار مانند دریافت و تأیید اسناد، خطای انسانی کمتر و گزینههای بهبود یافته خدمات مشتری را برای کاربران ممکن میسازند. این برای بانکهای بزرگی که منابع بیشماری را برای سادهسازی عملیات خود در طول سالها سرمایهگذاری کردهاند، چیز جدیدی نیست، اما همه بانکهای کوچک و اتحادیههای اعتباری نمیتوانند همین را بگویند.
زمان آن فرا رسیده است که مؤسسات مالی به کار خود ادامه دهند – همه اینها بدون شکستن بانک. گسترش راهحلهای مبتنی بر هوش مصنوعی باعث شده است تا هر سازمانی که مایل به مدرنسازی است، بتواند این کار را در مقیاس و بدون تخلیه سرمایهاش در این راهحلهای پیچیده انجام دهد.
بهبود بهره وری عملیاتی
به مدت زمانی که کارکنان اتحادیه اعتباری برای ارسال، دریافت و تأیید مدارک مورد نیاز برای هر رویه مشتری صرف می کنند فکر کنید – باز کردن یک حساب جدید، درخواست وام، و انجام انتقال ارث و بسیاری موارد دیگر. مطالعات داخلی ما نشان میدهد که هوش مصنوعی و فناوری میتوانند به کاهش فرآیند انتقال وراثت از ماهها به چند هفته کمک کنند. عوامل هوش مصنوعی به کاهش ساعات فشرده صرف شده برای این وظایف اداری تکراری کمک می کنند تا کارایی عملیاتی را بهبود بخشند و همچنین دسترسی کارکنان را آزاد کنند.
این عوامل هوش مصنوعی می توانند در مورد هر ماده ای آموزش ببینند، از روند بازار و نرخ بهره گرفته تا داده های جمعیتی و اطلاعات حساب. آنها همچنین میتوانند مستقیماً دادهها را از منبع جمعآوری کنند و انسان را از رویههای معمولی مانند تأیید اطلاعات و درخواست اسناد اضافی در صورت لزوم رهایی بخشند.
به این ترتیب، این ابزارها دقت و سرعت بینظیری را برای کارهای سختی که نیاز به حداکثر تعهد در دورههای زمانی طولانی دارند، به ارمغان میآورند.
تصویب پروتکل های تخصصی
هنگام استخدام فروشندگان هوش مصنوعی یا پذیرش داخلی، اتحادیه های اعتباری می توانند بسته به پروتکل هایی که تعیین می کنند، این عوامل هوش مصنوعی را به همان اندازه که می خواهند تخصصی و در مقیاسی که می خواهند بسازند. و از آنجایی که دقت و سرعت مناسب آنهاست، آموزش آنها برای تمرکز روی کارهای بسیار خاص یک پیروزی بزرگ برای کارمندان بانک است.
همانطور که کارگران خط مقدم، نمایندگان تلفن، عابر بانک و سایر کارکنان اتحادیه اعتباری در مشاغل خود متخصص هستند، شما همچنین می توانید عوامل تخصصی هوش مصنوعی را آموزش دهید. به عنوان مثال، ممکن است همه ندانند که گواهی فوت قانونی از یک ایالت خاص ایالات متحده برای روند انتقال وراثت چگونه است. با این حال، یک عامل هوش مصنوعی آموزش دیده برای تأیید و تجزیه و تحلیل دقیق مقررات وراثت ایالت به ایالت، به علاوه سایر مدارک مورد نیاز، می تواند این کار را با سرعت و دقت بیشتری نسبت به دیگران انجام دهد.
به این ترتیب، آنها به کمک بزرگی برای موسسات مالی تبدیل میشوند و به کارمندان اجازه میدهند تا وظایف مهمتری را انجام دهند در حالی که عوامل هوش مصنوعی فعالیتهای معمول و در عین حال سخت را با دقت به عهده میگیرند.
مجمع جهانی اقتصاد از “خودمختاری” به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های عوامل هوش مصنوعی یاد می کند – این می تواند به همان اندازه که موسسات مالی می خواهند صادق باشد. برای کارهایی مانند تأیید اسناد، سازمانها میتوانند انتخاب کنند که به این پروتکلهای تخصصی به اندازهای که برای تصمیمگیری لازم میدانند آزادی یا نظارت بدهند، از جمله تصمیمگیری در مورد زمان تماس با اعضا برای مراحل بعدی، پاسخ به سؤالات آنها، برقراری ارتباط در مورد اطلاعات از دست رفته و موارد دیگر.
تجارب خدمات مشتری عالی
مردم اتحادیه های اعتباری را به دلیل تأثیر اجتماعی، تمرکز محلی و لمس شخصی ترجیح می دهند. مورد دوم همان چیزی است که بسیاری را تحت تأثیر قرار می دهد تا در این مؤسسات بمانند تا تجارت با بانک های بزرگتر. مک کینزی به این نکته اشاره کرد و گفت که یکی از شش الزامی است که باید حفظ شود آینده اتحادیه های اعتباری از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه اعضا استفاده می کند.
این به معنای خودکارسازی کامل ارتباطات یا تکیه شدید بر پیام های تولید شده توسط هوش مصنوعی نیست. در عوض، هوش مصنوعی میتواند به دو طریق به کارکنان بانک کمک کند: میتواند زمینه اعضا را درک کند و زمان بیشتری را برای ارتباط مستقیم با آنها در نظر بگیرد.
فرض کنید یک کارمند نسبتاً جدید است و به یک عضو اتحادیه اعتباری طولانی مدت منصوب شده است. هوش مصنوعی میتواند به خلاصه کردن سالها نقاط داده مانند درخواستهای گذشته، ارجاع اعضا، بازدیدهای بانکی، تماسها، بازخورد و هر گونه اطلاعات مرتبط با تجربه آن عضو کمک کند. به این ترتیب، آنها احساس می کنند که نماینده قبلی خود هرگز آنجا را ترک نکرده است و بر اهمیت ارتباط انسانی برای راضی نگه داشتن اعضا تأکید می کند. در غیر این صورت، دستیابی به اعضای تعیین شده، کارمند جدید را چندین ساعت به خواندن یادداشت ها، مرور اسناد و کاوش در پروفایل اعضا می برد.
ثانیاً، هوش مصنوعی میتواند وظایف بوروکراتیک مانند بررسیهای قانونی و فرآیندهای انطباق را پشت سر بگذارد، بنابراین کارکنان بانک میتوانند زمان بیشتری را بر روی وظایف بسیار حیاتی خدمات مشتری یا صرفاً با اعضا صرف کنند. بیایید به مثال انتقال ارث برگردیم. در حالی که هوش مصنوعی تأیید اسناد متوفی و وارث را بر عهده می گیرد، کارکنان می توانند تماس ها و بازدیدهای بانکی را برای شنیدن صحبت های عزاداران اختصاص دهند، فضای مورد نیاز خود را در کنار عزیزانشان در اختیار آنها بگذارند و حتی هدایایی متفکرانه از طرف اتحادیه اعتباری ارسال کنند.
با تخصیص وظایف پیش پا افتاده به عوامل هوش مصنوعی، کارکنان اتحادیه اعتباری می توانند با معطوف کردن دوباره به اعضا به اصول اولیه بازگردند.
رقابتی شدن بدون شکستن بانک
پیش از این، چشمانداز عوامل هوش مصنوعی برای مگابانکهایی محفوظ بود که میتوانستند از تغییراتی در فناوری پیشرفته گران قیمت جلوگیری کنند. اکنون، هوش مصنوعی به اندازهای در دسترس است که هر مؤسسه مالی که میخواهد خدمات خود را با فناوریهای نوظهور بهبود بخشد، میتواند این کار را با قیمت مقرون به صرفه انجام دهد. بسیاری از استارتآپهایی که خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی را برای صنعت خدمات مالی توسعه میدهند، با ارائه خدمات به آنها با کسری از هزینه، شکاف بین بانکهای بزرگ و اتحادیههای اعتباری محلی را پر میکنند.
آنچه همچنین مهم است این است که این فناوری در حال هضم تر شدن است و هوش مصنوعی “به عنوان یک سرویس” را بر اساس مدیریت شده ارائه می دهد که در نهایت دسترسی در سراسر بخش را دموکراتیک می کند. کارشناسان خدمات خود را برای مؤسسات مالی میسازند و تنظیم میکنند و با هم کار میکنند تا مدلهایی را دقیقاً همانطور که نیاز دارند آموزش دهند. ده سال پیش، این تنها رویایی بود که بازیکنان کوچکتر می توانستند آرزویش را داشته باشند.
تسطیح زمین بازی به این معنی است که اعضا مجبور نیستند مدرنیته را فدای احساس محلی کنند، که به اتحادیه های اعتباری مزیت رقابتی را می دهد که به دنبال آن بودند تا به روز بمانند، زیرا نوآوری های سریع صنعت را فرا می گیرد.
اتحادیه های اعتباری در حال حاضر فرصتی عظیم برای بهبود فرآیندهای داخلی خود با رویکردهای مدرن و دیجیتالی بدون قربانی کردن ارتباط انسانی که برای آن شناخته شده و ترجیح داده شده اند، دارند. قدرت محاسباتی به حدی افزایش یافته است که هوش مصنوعی می تواند چندین کار را بدون ایجاد مزاحمت یا اختلال در کار پشتیبانی کند. در عوض، به موسسات مالی کمک می کند و فشار بیشتری را که برای مرتبط ماندن و رقابت در بازاری که با سرعت کم در حال تکامل است، نیاز دارند.