Sanket Shah، مدیر عامل و بنیانگذار Invideo – Series Interview


سانکت شاه، مدیر عامل و بنیانگذار InVideo، این شرکت را در سال 2017 تأسیس کرد تا نیاز به یک راه حل ایجاد ویدیو در دسترس و کارآمد را برطرف کند. شاه با شناخت چالش‌هایی که کاربران بدون مهارت‌های ویرایش پیشرفته یا پیش‌زمینه‌های خلاقانه با آن مواجه هستند، پلتفرمی را توسعه داد که فرآیند تولید محتوای ویدیویی با کیفیت بالا را ساده‌تر می‌کند. از زمان آغاز به کار، InVideo ایجاد بیش از 100 میلیون ویدیو را تسهیل کرده است و مجموعه ای جامع از ابزارهای ویرایش و تولید ویدیو را در یک پلتفرم به کاربران ارائه می دهد.

چه چیزی الهام بخش شما برای راه اندازی Invideo در سال 2017 بود و بزرگترین شکافی که در صنعت تولید محتوای ویدیویی دیدید چه بود؟

من Invideo را در سال 2017 شروع کردم تا ایجاد ویدیو را برای همه، صرف نظر از تخصص فنی یا خلاق، در دسترس قرار دهم. در آن زمان، ایجاد محتوای ویدیویی با کیفیت بالا به مهارت‌های ویرایش یا پیش‌زمینه خلاقانه نیاز داشت و برای افرادی که مهارت‌های حرفه‌ای داشتند، محفوظ بود، که الهام بخش من برای ایجاد راه‌حل ساده‌تر بود.

اشتیاق من برای ایجاد ویدیو در سال 2012 زمانی که در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه میشیگان بودم آغاز شد. در حین مطالعه متوجه شدم که باید راه بهتری برای هضم محتوا وجود داشته باشد، بنابراین شروع به ایجاد ویدیوهای خلاصه کتاب 10 دقیقه ای کردم که به اولین شرکت من، Vistify Books تبدیل شد. من می خواستم ایجاد ویدیو را برای همه، صرف نظر از تخصص فنی یا خلاقانه، ساده کنم. پس از تلاش و خطا در جستجوی بهترین راه‌ها برای افزایش و ساده‌سازی ایجاد ویدیو، کد را با Invideo شکستیم، که راه‌حلی کامل را در یک ابزار ارائه می‌دهد و تا به امروز امکان ایجاد بیش از 100 میلیون ویدیو را فراهم کرده است.

چگونه چالش‌های ایجاد یک پلتفرم را با هدف ساده‌سازی ایجاد ویدیو برای کاربرانی که تجربه قبلی در ویرایش ندارند، پشت سر گذاشتید؟

ایجاد ویدیو مجموعه‌ای از کلمات ترسناک بود – هر بار که یک غیر حرفه‌ای به ساخت ویدیو فکر می‌کرد، احساس ناتوانی و نداشتن دانش فنی فلج می‌شد. هنگام ایجاد Invideo، در ابتدا بر حذف پیچیدگی ابزارهای ویرایش ویدیوی سنتی تمرکز کردیم، که معمولاً به جدول‌های زمانی پیچیده متکی هستند. این ابزارها تنظیمات، گزینه‌ها و ابزارهای بیشتری را تحت پوشش کنترل بیشتر ارائه می‌کردند، اما آنچه را که جهان واقعاً به آن نیاز داشت را از بین بردند – موانع کمتر و آزادی ایجاد کردن. ویژگی‌های کلیدی Invideo از جمله قالب‌های قابل تنظیم، رابط کشیدن و رها کردن، کتابخانه رسانه انبار، سفارشی‌سازی نام تجاری و موارد دیگر ارائه شد تا ایجاد یکپارچه برای کاربران آسان شود. تمرکز بر سادگی و اتوماسیون این اطمینان را ایجاد کرد که همه، صرف نظر از تخصص خود، به راحتی می توانند ویدیوهای با کیفیت بالا تولید کنند.

آیا می‌توانید لحظات مهمی را که سفر Invideo را از آغاز تا تبدیل شدن به یک پلتفرم با بیش از 100 میلیون ویدیو ایجاد کرد، به اشتراک بگذارید؟

معرفی هوش مصنوعی به پلتفرم ما در آگوست گذشته، لحظه بزرگی برای ما و کاربرانمان بود، زیرا این فناوری به کاربران ما امکان می‌دهد به جای تولید کلیپ‌های کوتاه، خود را در داستان‌های کامل بیان کنند. از آن زمان به بعد، ما توانستیم با معرفی هوش مصنوعی مولد برای کاربران برای ایجاد ویدیوهای تمام طول با استفاده از یک پیام متنی، پیشنهادات هوش مصنوعی خود را بیشتر گسترش دهیم. هیچ تجربه ویرایشی لازم نیست و ویژگی جدید به کاربران اجازه می دهد تا از جنبه های خلاقانه خود استفاده کنند تا بدون استرس و زمان صرف شده با ویرایش، ویدیوهای معناداری ایجاد کنند. این تازه شروع هوش مصنوعی است و ما هیجان زده هستیم که ببینیم چه پیشنهادات دیگری می توانیم برای کاربران خود بیاوریم تا ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد محتوای عالی را در اختیار آنها بگذاریم.

هوش مصنوعی از زمانی که Invideo را راه اندازی کردید چگونه در تولید محتوای ویدیویی تکامل یافته است و چه نقشی در کاهش موانع ورود سازندگان داشته است؟

هوش مصنوعی تولید محتوای ویدیویی را در دهه گذشته متحول کرده است و این فرآیند را سریع‌تر، در دسترس‌تر و بسیار شخصی‌سازی کرده است. با خودکار کردن کارهای سنگین، سازندگان می‌توانند روی ایده‌ها و خلاقیت‌شان تمرکز کنند بدون اینکه گرفتار ابزارهای گران‌قیمت و پیچیده شوند. پلتفرم‌هایی مانند Invideo قدرت یک تیم تولید کامل را مستقیماً در اختیار شما قرار می‌دهند، بنابراین هر کسی – صرف نظر از سطح مهارتش – – می تواند ویدیوهای با کیفیت حرفه ای ایجاد کند.

با افزایش رقابت در فضای تولید ویدیوی هوش مصنوعی، چه چیزی Invideo را از سایر ابزارهای موجود در بازار متمایز می کند؟

برخلاف سایر پلتفرم‌های ویدیویی هوش مصنوعی موجود در بازار، Invideo با ارائه یک تجربه جامع و کاملاً خودکار ایجاد ویدیو با استفاده از پیام‌های متنی ساده متمایز است. همه چیز را مدیریت می کند – از تولید اسکریپت و افزودن تصاویری عالی تا ایجاد صدا و زیرنویس – همه در یک مکان. نیازی به استفاده از ابزارهای متعدد یا اتلاف وقت برای همگام سازی همه چیز نیست. این امر باعث می‌شود که ایجاد ویدیوهای با کیفیت بالا برای هر کسی که در حال رشد نام تجاری خود است، داستان خود را تعریف می‌کند، یا به جهان آموزش می‌دهد، آسان و مقرون به صرفه باشد – کسب و کار، مربیان، متخصصان، بازاریابان، علاقه‌مندان و هر کسی.

Invideo در ابزارهای ویدئویی مبتنی بر هوش مصنوعی پیشگام بوده است. آینده این پلتفرم چیست و آینده هوش مصنوعی را در ایجاد ویدیو چگونه می بینید؟

هدف ما گسترش ویژگی‌ها، افزایش سهولت استفاده، و ادغام زبان‌ها و ابزارهای مختلف است که به هر کاربر امکان می‌دهد ویدیوهای با کیفیت حرفه‌ای ایجاد کند. ما پیش‌بینی می‌کنیم که سادگی این پلتفرم جرقه‌ای در محتوای ویدیویی ایجاد کند، با افرادی که بیشتر شبیه کارگردانان عمل می‌کنند، به جای تلاش با ابزارهای پیچیده برای تکمیل هر فریم، بر روی دیدگاه و موضوع خود تمرکز می‌کنند. ما فعالانه در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کنیم. در خط مقدم این تغییرات بمانید و راه حل های پیشرفته ای را به کاربران خود ارائه دهید.

به عنوان فردی که علاقه زیادی به ایجاد محتوا در دسترس همه دارید، برای گسترش دامنه و تأثیر InVideo روی چه نقاط عطفی کار می کنید؟

ما اخیراً یک راه‌حل مولد هوش مصنوعی راه‌اندازی کرده‌ایم که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از یک پیام متنی ویدیوهای تولیدی تمام‌قد ایجاد کنند. کاربران به سادگی نوع ویدئویی را که می‌خواهند ایجاد کنند را در فضای درخواستی تایپ می‌کنند و Invideo بقیه موارد، از جمله اسکریپت، فیلم، صداگذاری، موسیقی، زیرنویس و موارد دیگر را – کاملاً با استفاده از رسانه‌های جدید نت انجام می‌دهد. نیازی به تجربه ویرایش نیست و نیازی به پرش بین پلتفرم های مختلف برای ایجاد یک ویدیوی آماده و آماده برای انتشار نیست.

این نوع سهولت استفاده است که کاربران ما به دنبال آن هستند. ما در داخل در حال کار بر روی راه‌هایی برای اصلاح بیشتر پیشنهادات هوش مصنوعی مولدمان و بررسی عمیق‌تر سایر ویژگی‌هایی هستیم که برای کاربران ما مفید است تا آنها تجهیزات مناسبی برای ساخت هر نوع ویدیویی داشته باشند. پلتفرم ما همچنین می تواند توسط طیف وسیعی از افراد از کارآفرینان گرفته تا رهبران کسب و کار، داستان نویسان و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین ما همچنان به نمایش موفقیت های موارد استفاده مختلف برای گسترش بیشتر مخاطبان خود ادامه می دهیم.

چه توصیه ای به بنیانگذاران مشتاقی که قصد دارند از هوش مصنوعی برای ایجاد اختلال در صنایع سنتی استفاده کنند، می کنید؟

شناسایی مشکلات دنیای واقعی که می‌توانند با هوش مصنوعی به روشی سریع‌تر و یکپارچه‌تر از صنایع سنتی حل شوند، قطعاً فضای خالی ارزش کاوش است – البته با حفظ استانداردهای اخلاقی. ایجاد یک خندق با استفاده از داده‌ها و قابلیت‌های هوش مصنوعی، ایجاد یک تیم قوی و توسعه راه‌حل‌های سازگار مقیاس‌پذیر می‌تواند صنایع سنتی را به گونه‌ای مختل کند که هم مصرف‌کنندگان را خوشحال کند (با بهبود استاندارد زندگی) و هم ارزش مثبتی را در داخل سازمان ایجاد کند. نکته کلیدی شناسایی یک مشکل دنیای واقعی است، جایی که شکاف هایی در نیازهای مصرف کننده وجود دارد و می توان با استفاده از هوش مصنوعی آن را پر کرد.

چگونه تولید ویدیوی هوش مصنوعی صنعت فیلم و تلویزیون را متحول خواهد کرد؟

هوش مصنوعی شیوه ساخت فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را به شدت متحول خواهد کرد. ما در حال حاضر شاهد استفاده شرکت‌ها از فناوری هوش مصنوعی برای ساده‌سازی فرآیندهای تولید، تولید آگهی‌های بازرگانی، ارتقای صحنه‌ها در فیلم‌ها و افزایش داستان‌گویی هستیم. این فناوری همچنان نقش برجسته ای در توسعه فیلم ایفا خواهد کرد، زیرا نه تنها در زمان و هزینه صرفه جویی می کند، بلکه پتانسیل خلاقیت را باز می کند و فیلمسازان را قادر می سازد تا پروژه هایی را که زمانی غیرممکن تلقی می شدند، زنده کنند.

چگونه می‌بینید که هوش مصنوعی در سال‌های آینده به شیوه‌ای که برندها و افراد به محتوای ویدیویی نگاه می‌کنند، تغییر شکل دهد؟

ویدئو راهی مناسب برای مشتریان برای ارتباط آنلاین با مارک‌ها است – می‌خواهید ویدیوهای بیشتری از برندها ببینید. و این روند به این زودی ها به جایی نمی رسد، به خصوص با توجه به پلتفرم هایی مانند یوتیوب، فیس بوک و اینستاگرام که تمرکز قابل توجهی بر محتوای ویدیویی دارند. همانطور که تکنولوژی در حال پیشرفت است، ما هیجان زده هستیم که حتی فرصت های بیشتری برای خلاقیت و داستان سرایی از طریق هوش مصنوعی ببینیم، که به زنده شدن ایده ها کمک می کند و مخاطبان را بیشتر از همیشه درگیر می کند.

با تشکر از شما برای مصاحبه عالی، خوانندگانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستند باید از آن بازدید کنند InVideo.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *