دنیس لدنکوف، مدیر عامل و بنیانگذار roboSculptor – سری مصاحبه


دنیس لدنکوف مدیر عامل و بنیانگذار roboSculptor the است روبو مجسمه ساز، یک پلت فرم مستقل برای درمان های بدن که توسط کارشناسان صنعت سلامت توسعه یافته و توسط هوش مصنوعی طراحی شده است. این ایده‌آل با مفهوم طول عمر مطابقت دارد و درمان‌های سلامتی دقیق، ایمن و راحت را ارائه می‌دهد.

آیا می توانید سفری را که منجر به ایجاد roboSculptor شد را به اشتراک بگذارید؟

در سال 2019 در سفرم به ایالات متحده ایده ساخت یک سیستم بدن درمانی روباتیک را داشتم. من دنبال توزیع کننده دستگاه زیبایی بودم. در حالی که شریک بالقوه نتایج را دوست داشت، این روش بسیار وقت گیر بود و به نیروی کار بسیار ماهر نیاز داشت و اقتصاد واحد را نامشخص می کرد. این روش یک ساعت طول کشید و از نظر فیزیکی سخت بود و یافتن چنین متخصصانی سخت بود. در آن سفر، من توزیع کننده دریافت نکردم، اما توصیه های ارزشمندی دریافت کردم. اختراع چیزی که به نیروی انسانی نیاز ندارد.

تیم من نه ماه طول کشید تا یک نسخه نمایشی بسازند که مفهوم ماساژ روباتیک را به نمایش بگذارد. در ابتدا، ما می خواستیم محصولی تولید کنیم که به سادگی شکل کلاسیک یک دستگاه کانتورینگ بدن را با یک کوبات ترکیب کند. می دانید، فقط در بالای آن. به نظر یک ایده آسان برای اجرا بود.

اولین تکرار افزودن ربات به دستگاه زیبایی شناسی سنتی. طرح.

با این حال، وقتی عمیق‌تر در پروژه کاوش کردیم، متوجه شدیم که چشم‌انداز اولیه ما با خواسته‌های پیچیده سیستمی که در حال ساختن آن بودیم همخوانی ندارد. ما پیچیدگی این سرمایه گذاری را دست کم گرفتیم.

تکرار بعدی سیستم شکل تونل مانندی پیدا کرد.

نسخه اولیه roboSculptor – شکل پورتال مانند.

در برخی از نمایشگاه های تجاری به عنوان یک مفهوم به نمایش گذاشته شده است. بازخورد این بود که دستگاه بسیار عظیم و برای برخی حتی ترسناک به نظر می رسید. در طول آزمایش‌های اضافی حرکت ربات، مهندسان ما دریافتند که سیستم به اندازه کافی سفت نیست که بتواند حرکات ماساژ را با سرعت‌های بالاتر انجام دهد. پس از جمع آوری تمام این اطلاعات، مهندسان شروع به کار بر روی یک سازه جدید کردند. ساختن آن یک کار چالش برانگیز بود. با این حال، منجر به طراحی متفاوت، بازتر و دوستانه‌تر شد.

طراحی واقعی RoboSculptor.

تجربه شما با سرمایه گذاری های قبلی چه تاثیری بر توسعه roboSculptor داشته است؟

کار در بازار زیبایی شناسی برای بیش از یک دهه به شما درک کاملی از جایی که روندها تمایل به تغییر دارند، می دهد، شما شروع به یادگیری بیشتر در مورد شرکت ها و محصولاتی که آنها می سازند، می کنید. اما مهمتر از همه، شما یاد می گیرید که شکاف بین آنچه بازار به آن نیاز دارد و سایر بازیگران انجام می دهند را ببینید.

شرکت ما با تجربه در پیاده‌سازی دستگاه‌های کانتورینگ بدن، تصمیم به توسعه یک سیستم روباتیک با قابلیت ارائه ماساژ درمانی تمام بدن بر اساس تخلیه لنفاوی کرد. روش فشرده سازی ارتعاشی توسط کره فراتر از آرامش صرف است – این یک روش علمی اثبات شده برای کاهش حجم بدن و بهبود اکسیژن رسانی پوست است که تنها از طریق کاربرد مکانیکی به دست می آید. بدون انتشار لیزر یا الکترومغناطیسی. درمان کاملا طبیعی و سالم اگرچه بسیار کارآمد. تنها کاری که ما انجام می دهیم این است که دهه ها تجربه و تحقیق را با ابزارهای فناوری و روباتیک موجود در حال حاضر ترکیب کنیم.

چگونه roboSculptor از هوش مصنوعی و رباتیک برای شخصی سازی تکنیک های ماساژ استفاده می کند؟

مهندسان ما کشف کردند که ساخت یک ماشین روباتیک برای درمان بدن به سیستمی نیاز دارد که بتواند موقعیت بدن فیزیکی را به سیگنال هایی تبدیل کند که دستگاه می تواند آن را درک کند. به عبارت ساده، ما نیاز به ایجاد یک نقشه دیجیتالی از بدن انسان برای هدایت یک دستکاری روباتیک داشتیم. این یک چالش مهم است، اما یکی از چالش‌های بزرگ‌تر، نیاز به ردیابی مداوم موقعیت بیمار – که به عنوان تشخیص پوس پوز شناخته می‌شود – است، زیرا انسان‌ها می‌توانند به طور غیر منتظره حرکت کنند. و اکثر مردم مایل به ماساژ در نقطه ای نیستند که پایشان فقط چند ثانیه پیش بود.

برای حل این مشکل، سیستمی با استفاده از چهار لیدار ایجاد کردیم که یک ابر نقطه ای ایجاد می کند که با یک مدل سه بعدی از بدن انسان ترکیب شده و دائماً به روز می شود. این نقشه سپس ربات را بر روی سطح بدن هدایت می کند. ساخت این نقشه به درستی مستلزم تجزیه و تحلیل حجم قابل توجهی از داده ها است. برای تشخیص دقیق وضعیت، ما یک مدل AI/ML ایجاد کرده‌ایم که تشخیص پوس را بهینه می‌کند. سیستم ما اکنون می تواند با سرعت 5-10 فریم در ثانیه از بدن نقشه برداری کند و دستورات مناسبی را برای اجرای پروتکل های ماساژ در اختیار ربات قرار دهد.

چگونه roboSculptor بازخورد کاربران و درمانگران را برای اصلاح الگوریتم‌های خود ترکیب می‌کند؟

وقتی صحبت از ماساژ درمانی می شود، همیشه سطح خاصی از ذهنیت در مورد آنچه موثر است وجود داشته است. به عنوان مثال، چه سطح فشاری برای انجام یک روش کارآمد مورد نیاز است؟ یک سیستم ماساژ روباتیک ابزار دقیقی برای اندازه گیری فشار بر حسب گرم و کنترل سرعت حرکت ابزار در اختیار ما قرار می دهد. ما سیستم را به گونه ای طراحی کرده ایم که حرکات دستکاری کننده با تمام دینامیک و سطوح فشار دقیق ثبت می شود. تاریخچه حرکت ممکن است بعداً توسط الگوریتم‌ها پخش و تحلیل شود. با مقایسه ترجیحات بیمار با بخش‌های خاصی از تاریخچه حرکت، می‌توانیم مؤثرترین تکنیک‌ها را برای هر فرد مشخص کنیم، مشابه اینکه یک پلتفرم ویدیویی محبوب چگونه از لایک‌ها برای تعیین اولویت‌های بیننده استفاده می‌کند. جمع آوری داده های بیشتر در مورد اثربخشی درمان ها در نهایت کیفیت مراقبت را بر اساس تجزیه و تحلیل کلان داده ها بهبود می بخشد.

آیا می توانید نقش سیستم دوربین سه بعدی را در افزایش اثربخشی درمان ها توضیح دهید؟

ربات یک سیستم خودکار است که ممکن است بر اساس وظیفه ای که از قبل برای آن برنامه ریزی شده است با اشیاء واقعی تعامل داشته باشد. به زبان ساده، ماشینی است که می تواند ببیند، تصمیم بگیرد و طبق وظایف محوله عمل کند. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تشخیص موقعیت بدن انسان، استفاده از حسگرهای عمق سه بعدی Lidars است که اغلب به آن «دوربین‌های سه بعدی» می‌گویند. آنها به ایجاد یک نقشه سه بعدی دقیق از بدن بیمار کمک می کنند. شما می توانید خطوط ماساژ را به عنوان مسیرهایی در نظر بگیرید که بر روی بدن بیمار ترسیم می شوند. لیدارها یک ابر نقطه تولید می کنند که سپس برای ساختن این نقشه دقیق استفاده می شود.

دنیس، بنیانگذار roboSculptor، توسط اسکنرهای سه بعدی به عنوان یک ابر نقطه ای تصور می شود.

آیا می توانید توضیح دهید که چگونه سیستم یک جلسه ماساژ را بر اساس بازخورد بیومتریک کاربر تطبیق می دهد؟

در طول عمل، بیماران می توانند سطح فشار را نیز تنظیم کنند. این سیستم با برنامه‌ای جفت شده است که به کاربران امکان می‌دهد «مناطق ممنوعه» را تعریف کنند – مناطق حساسی که دستگاه باید در طول درمان از آن اجتناب کند.

این واقعاً بازخورد بیومتریک نیست که در نسخه فعلی پیاده‌سازی می‌کنیم، اگرچه ما سیستم‌های آنالیز مختلفی مانند اندازه‌گیری BMI، کیفیت پوست و غیره را ارزیابی کرده‌ایم. اگرچه این موارد می‌توانند سیستم را شخصی‌تر کنند، اما عملکرد آن را نیز پیچیده‌تر می‌کنند. در مراحل بعدی به این موضوعات باز خواهیم گشت. نسخه فعلی roboSculptor به بیماران این امکان را می دهد که بسته به اهداف خود برنامه های درمانی مختلفی را انتخاب کنند و این انتخاب به عنوان یک تنظیم عمل می کند. در طول عمل، بیماران می توانند سطح فشار را نیز تنظیم کنند. این سیستم با برنامه‌ای جفت شده است که به کاربران امکان می‌دهد «مناطق ممنوعه» را تعریف کنند، مناطق حساسی که دستگاه باید در طول درمان از آن اجتناب کند.

تصویر مناطق ممنوعه بر روی یک مدل سه بعدی زنانه. roboSculptor.

هنگام توسعه roboSculptor با چه چالش های مهمی روبرو شدید و چگونه بر آنها غلبه کردید؟

اول امنیت می آید. خوشبختانه برای مشتریان، شما نمی توانید یک محصول یا یک فناوری را بدون گذراندن تمام تست های لازم به بازار عرضه کنید. اما عبور از آنها برای کسب و کار زمان می برد، گاهی اوقات بیش از حد انتظار. علاوه بر این، فعل و انفعال پیچیده بین نوآوری و مقررات می تواند پذیرش فناوری های مخرب را کند کند و منجر به وضعیت متناقضی شود که در آن راه حل های پیشرفته با مقاومت چارچوب های سنتی مواجه می شوند.

عدم اطمینان اقتصادی لایه دیگری از پیچیدگی را اضافه می کند. نوسانات در تقاضای بازار، تغییرات نظارتی، و رویدادهای غیرمنتظره ژئوپلیتیکی همگی می توانند آچاری را به سمت خود بیاندازند. برای شروع، آنها ممکن است بر امکان سنجی و سودآوری استارتاپ ها تأثیر بگذارند و سرمایه گذاران بالقوه را با منابع مالی برای حمایت از توسعه محصول دفع کنند. و جمع آوری بودجه برای رباتیک در حال حاضر به اندازه کافی سخت است. از لحاظ تاریخی، سرمایه‌گذاران به دلیل هزینه بالای تحقیق، توسعه، نمونه‌سازی، ساخت و چرخه‌های توسعه طولانی‌تر در مقایسه با سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر نرم‌افزار، در حمایت از سرمایه‌گذاری‌های رباتیک تردید دارند. ما می‌توانیم این را از شرکت‌هایی مانند ARTAS، توسعه‌دهنده رباتی برای کاشت مو، ببینیم که هنوز سودی نداشته است.

علاوه بر این، برخی راه‌حل‌ها به دلیل هزینه‌های بالایشان، به‌سرعت تکرار نمی‌شوند. بنابراین، شرکت ها ممکن است با سرعتی که شما انتظار دارید رشد نکنند. و ممکن است سالها طول بکشد تا سرمایه گذاران خارج شوند و از سرمایه گذاری های خود بازده دریافت کنند.

چه تکنیک های یادگیری ماشینی برای افزایش مداوم نتایج درمانی RoboSculptor استفاده می شود؟

تشخیص بدن شامل پردازش مقدار زیادی داده است. برای بهینه سازی روش تشخیص پوس در زمان واقعی، از شبکه عصبی استفاده می کنیم. از طریق یادگیری ماشینی، ما مدلی را توسعه داده‌ایم که به طور مداوم وضعیت بدن بیماران را در زمان واقعی نظارت می‌کند. این داده ها برای به روز رسانی نقشه بدن استفاده می شود که به یک ربات در ارائه یک ماساژ سفارشی کمک می کند. این به ربات اجازه می دهد تا خود را با هر گونه تغییر وضعیت وفق دهد و موقعیت دقیق ابزار و درمان موثر را ارائه دهد.

نقش هوش مصنوعی و روباتیک را در بخش مراقبت های بهداشتی و سلامتی در دهه آینده چگونه می بینید؟

با توجه به داده ها از طرف انجمن بین المللی اسپا (iSpa)، کمبود 29000 ماساژدرمانگر در ایالات متحده در سال 2022 وجود داشت. و این کسری هنوز وجود دارد. راه حل های رباتیک می توانند این شکاف را برطرف کنند. مزیت دیگر این است که آنها می توانند برای کسانی که به دلایل مختلف (از ناراحتی از لمس انسان تا تفاوت های فرهنگی) نمی توانند به ماساژورهای سنتی متوسل شوند، ماساژ ارائه دهند.

علاوه بر این، راه حل های رباتیک و مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند درآمد ارائه دهندگان SPA را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. برای شروع، روبات‌ها می‌توانند کارآمدتر از انسان‌ها کار کنند و وظایف را سریع‌تر و دقیق‌تر انجام دهند. تحقیقات ما نشان می‌دهد که آن‌ها می‌توانند دو برابر روش‌های یک درمانگر انسانی را انجام دهند و تا ۲.۴ برابر درآمد بیشتری برای امکانات سلامتی ایجاد کنند. علاوه بر این، هزینه های عملیاتی می تواند تا 40٪ کاهش یابد، با بازگشت سرمایه به 54٪ در هر دستگاه سالانه.

علاوه بر این، ادغام ربات‌ها و هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند کارهای روتین را خودکار کند، و به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی اجازه می‌دهد بیشتر بر مراقبت مستقیم از بیمار و تصمیم‌گیری‌های پیچیده تمرکز کنند. این فناوری ها همچنین می توانند خطاها را کاهش دهند، کارایی را بهبود بخشند و خدمات به بیمار را بهبود بخشند.

چگونه می‌بینید که RoboSculptor صنعت سلامتی را متحول کند؟

یکی از مشکلات موجود در مراکز SPA/تندرستی هتل ها کمبود درمانگر ماهر است. در طول همه گیری، برخی از درمانگران که در آن زمان شغل خود را از دست دادند، فقط حرفه خود را تغییر دادند. بقیه نمی خواهند تمام وقت کار کنند و بیشتر از قبل زندگی را در تعادل بین کار و زندگی خود ترجیح می دهند. مورد دیگر این است که برنامه درمانگر توسط قوانین کار و توانایی های فیزیکی آنها تعیین می شود. در عصر افزایش مداوم مصرف، نیاز به پوشش نیاز است. و بازار کار متخصصان کافی برای ارائه ندارد.

همانطور که در مقاله تحقیقاتی ISPA 2023 «کمبود کارکنان اغلب به‌عنوان دلیل اصلی توسط اسپاهای گزارش شده کاهش ساعات کار هفتگی و همچنین کسانی که می‌گویند تعداد شیفت‌های ارائه‌دهنده خدمات در روز را کاهش داده‌اند، ذکر می‌کنند.

ساعات کاری محدود در مناطق SPA باعث کاهش بازده سرمایه گذاری در مراکز SPA و سلامتی می شود. در نزدیک‌ترین صنعت مراقبت‌های بهداشتی، نیازهای فیزیوتراپیست‌ها به دور از پوشش کامل توسط متخصصان موجود است.

کار یکی از محدودیت هاست در بسیاری از صنایع و اقتصاد به طور کلی. من معتقدم که پیاده‌سازی اتوماسیون نه تنها درمان‌ها را در زمان‌های انعطاف‌پذیرتر و راحت‌تر برای مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند، بلکه تأثیر قابل‌توجهی بر صنعت سلامتی دارد. با افزودن رباتیک، می‌توانیم دسترسی به خدمات حیاتی را گسترش دهیم و کیفیت ثابت را برای تعداد بسیار بیشتری از مردم در سراسر جهان تضمین کنیم.

با تشکر از شما برای مصاحبه عالی، خوانندگانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستند باید از آن بازدید کنند روبو مجسمه ساز.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *