چرا سیلیکون ولی نمی تواند «سریع حرکت کند و چیزها را بشکند» وقتی صحبت از هوش مصنوعی می شود؟


مردم می گویند که دره سیلیکون دارد فراتر از آن بالغ شد ذهنیت داغ «سریع حرکت کنید، چیزها را بشکنید، سپس بعداً آنها را اصلاح کنید» و اینکه شرکت‌ها رویکردی کندتر و مسئولانه‌تر را برای ساختن آینده صنعت ما اتخاذ کرده‌اند.

متأسفانه، روندهای فعلی داستان متفاوتی را بیان می کنند.

با وجود خدمات لب، روشی که شرکت‌ها چیزها را می‌سازند هنوز واقعاً تغییر نکرده است. استارت‌آپ‌های فناوری هنوز با همان کدهای میانبر و وعده‌های دروغین در حال اجرا هستند کاهش کیفیت از محصولات آن را نشان می دهد. «سریع حرکت کن و چیزها را بشکن» هنوز هم اعتقاد سیلیکون ولی است – و حتی اگر واقعاً مرده بود، رونق هوش مصنوعی آن را با قدرت کامل زنده کرده است.

پیشرفت های اخیر در هوش مصنوعی در حال حاضر به طور اساسی روش کار و زندگی ما را تغییر داده است. تنها در چند سال گذشته، به لطف گسترش سریع ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT، هوش مصنوعی از حوزه متخصصان علوم کامپیوتر به یک ابزار خانگی تبدیل شده است. اگر شرکت‌های فناوری با هوش مصنوعی «سریع حرکت می‌کنند و چیزها را خراب می‌کنند»، ممکن است گزینه‌ای برای «اصلاح آنها بعداً» وجود نداشته باشد، به‌ویژه زمانی که مدل‌ها روی داده‌های شخصی حساس آموزش دیده‌اند. شما نمی توانید آن زنگ را به صدا درآورید، و پژواک در سراسر جامعه طنین انداز می شود و به طور بالقوه باعث آسیب های جبران ناپذیر می شود. از دیپ فیک های مخرب به طرح های کلاهبرداری به کمپین های اطلاعات نادرست، ما در حال حاضر شاهد نمایان شدن جنبه منفی هوش مصنوعی هستیم.

در عین حال، این فناوری این قدرت را دارد که جامعه ما را به سمت بهتر شدن تغییر دهد. پذیرش سازمانی هوش مصنوعی همانقدر انقلابی خواهد بود که حرکت به سمت ابر بود. شرکت ها به طور کامل بر روی هوش مصنوعی بازسازی خواهند شد و به دلیل آن بی نهایت بهره وری و کارآمدتر خواهند شد. در سطح فردی، هوش مصنوعی مولد به دستیار مورد اعتماد ما تبدیل می‌شود و به ما کمک می‌کند تا فعالیت‌های روزمره را تکمیل کنیم، خلاقانه آزمایش کنیم و دانش و فرصت‌های جدید را باز کنیم.

آینده هوش مصنوعی می تواند آینده درخشانی باشد، اما نیازمند یک تغییر فرهنگی عمده در مکانی است که این آینده در آن ساخته می شود.

چرا «سریع حرکت کنید و چیزها را بشکنید» با هوش مصنوعی ناسازگار است

«سریع حرکت کنید و چیزها را بشکنید» بر اساس دو فرض اصلی عمل می‌کند: یکی، اینکه هر چیزی که در زمان راه‌اندازی کار نمی‌کند می‌تواند در به‌روزرسانی بعدی اصلاح شود. و دو، اینکه اگر «اشیاء را بشکنید»، می‌تواند منجر به شکستگی شوداز طریق با کدنویسی خلاقانه کافی و تفکر خارج از چارچوب. و در حالی که بسیاری از نوآوری های بزرگ از اشتباهات به وجود آمده اند، اینطور نیست پنی سیلین یا کوکاکولا. هوش مصنوعی یک فناوری فوق العاده قدرتمند است که باید با نهایت احتیاط مورد استفاده قرار گیرد. خطرات نقض داده ها و سوء استفاده مجرمانه بسیار زیاد است که نمی توان نادیده گرفت.

متأسفانه، دره سیلیکون عادت بدی دارد که از آشفتگی روند توسعه تجلیل کند. شرکت‌ها هنوز هم کار بی‌وقفه را ترویج می‌کنند، که در آن ساعات طولانی و یک عدم تعادل بین کار و زندگی برای ایجاد شغل ضروری می شود. استارت‌آپ‌ها و سهامداران آن‌ها اهداف غیرواقع‌بینانه‌ای تعیین می‌کنند که خطر خطا و گوشه‌گیری را افزایش می‌دهد. مرزها زمانی تحت فشار قرار می گیرند که، شاید، نباید باشند. این رفتارها در یک فرهنگ صنعتی سمی ادغام می شوند که تعقیب و گریز به قیمت اخلاق را تشویق می کند.

سرعت فعلی توسعه هوش مصنوعی نمی تواند در این فرهنگ ادامه یابد. اگر قرار است هوش مصنوعی برخی از مبرم‌ترین مشکلات جهان را حل کند، باید بر روی اطلاعات بسیار حساس آموزش ببیند و شرکت‌ها مسئولیت حیاتی در حفاظت از این اطلاعات دارند.

اجرای پادمان ها زمان می برد و زمان چیزی است که سیلیکون ولی کاملا متقاعد شده است که ندارد. در حال حاضر، ما شاهد هستیم که شرکت‌های هوش مصنوعی از نرده‌های محافظ لازم برای تولید محصولات جدید خودداری می‌کنند. این ممکن است در کوتاه مدت سهامداران را راضی کند، اما خطرات بلندمدت این سازمان‌ها را در معرض آسیب‌های مالی گسترده قرار می‌دهد – بدون در نظر گرفتن فروپاشی کامل هر حسن نیتی که آنها ایجاد کرده‌اند.

همچنین خطر جدی مرتبط با IP و نقض حق چاپ وجود دارد، همانطور که توسط موارد مختلف نشان داده شده است دعاوی فدرال در بازی شامل هوش مصنوعی و کپی رایت. بدون محافظت مناسب در برابر نقض حق چاپ و نقض IP، معیشت مردم در خطر است.

برای استارت‌آپ هوش مصنوعی که می‌خواهد از طریق توسعه پیشرفت کند و به بازار برود، به نظر می‌رسد که این موضوع بسیار مهم است – و همینطور است. حفاظت از افراد و اطلاعات نیازمند کار سخت است. اما این کار غیرقابل مذاکره است، حتی اگر توسعه دهندگان هوش مصنوعی را مجبور به تفکر بیشتر کند. در واقع، من استدلال می کنم که این مزیت است. برای مشکلات راه حل بسازید قبل از آنها به وجود می آیند، و شما مجبور نخواهید بود هر چیزی را که در جاده خراب می شود تعمیر کنید.

یک عقیده جدید: “حرکت استراتژیک برای شکست ناپذیر بودن”

در ماه می گذشته، اتحادیه اروپا اولین قانون جامع هوش مصنوعی در جهان را تصویب کرد قانون هوش مصنوعی، برای مدیریت ریسک از طریق الزامات شفافیت گسترده و ممنوعیت کامل فناوری های هوش مصنوعی یک خطر غیرقابل قبول تلقی می شود. این قانون منعکس کننده رویکرد تاریخی محتاطانه اتحادیه اروپا به فناوری جدید است که از اولین جرقه های رونق فعلی، بر استراتژی های توسعه هوش مصنوعی آن حاکم بوده است. این شرکت‌ها به‌جای اینکه بر اساس هوی و هوس عمل کنند، تمام سرمایه‌های سرمایه‌گذاری و توانایی‌های مهندسی خود را بدون برنامه‌ریزی مناسب به سمت جدیدترین روند هدایت کنند، تلاش‌های خود را برای ایجاد چیزی که ماندگار می‌کند غرق می‌کنند.

با وجود تلاش‌های متعدد برای تنظیم مقررات، این رویکرد رایج در ایالات متحده نیست. در جبهه قانونگذاری، ایالت های فردی تا حد زیادی قوانین خود را پیشنهاد می کنند، از غم انگیزی ناکافی تا بسیار فراگیر، مانند SB-1047 پیشنهادی کالیفرنیا. در تمام مدت، مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی تشدید می شود و سیلیکون ولی به روش قدیمی خود ادامه می دهد.

سرمایه گذاران خطرپذیر فقط به این مشکل دامن می زنند. هنگام سرمایه گذاری در استارتاپ های جدید، آنها در مورد نرده های محافظ و بررسی های ایمنی سوال نمی کنند. آنها می خواهند حداقل محصول قابل دوام را در سریع ترین زمان ممکن به دست آورند تا بتوانند چک های خود را دریافت کنند. دره سیلیکون به بستری برای طرح‌های سریع ثروتمند شدن تبدیل شده است، جایی که مردم می‌خواهند تا جایی که می‌توانند در کمترین زمان ممکن پول دربیاورند و در عین حال کمترین کار ممکن را انجام می‌دهند – و به آن اهمیتی نمی‌دهند. عواقب

برای عصر هوش مصنوعی، می‌خواهم جایگزینی برای «سریع حرکت کن و چیزها را بشکن» پیشنهاد کنم: استراتژیک حرکت کنید تا نشکن باشد. ممکن است مانند اولی شعر شاعرانه ای نداشته باشد، اما منعکس کننده ذهنیت مورد نیاز SV در چشم انداز تکنولوژیک امروزی است.

من خوشبین هستم که صنعت فناوری می تواند بهتر باشد، و با اتخاذ یک ذهنیت مشتری محور و آینده گرا شروع می شود که بر ایجاد محصولات ماندگار و حفظ آن محصولات به گونه ای که اعتماد کاربران را تقویت می کند، شروع می شود. یک رویکرد آگاهانه تر باعث می شود مردم و سازمان ها نسبت به وارد کردن هوش مصنوعی به زندگی خود اطمینان داشته باشند – و این برای من بسیار سودآور به نظر می رسد.

به سوی آینده ای پایدار

دنیای فناوری از فشار زیادی برای اول شدن رنج می برد. بنیانگذاران احساس می کنند که اگر فوراً روی چیز بزرگ بعدی نپرند، قایق را از دست خواهند داد. البته زودهنگام بودن می شانس موفقیت خود را افزایش دهید، اما “نخست بودن” نباید به بهای ایمنی و اخلاق تمام شود.

وقتی هدف شما ساختن چیزی است که ماندگار باشد، در نهایت به دنبال خطرات و نقاط ضعف بیشتری خواهید بود. همچنین به این ترتیب فرصت های جدیدی برای پیشرفت و نوآوری پیدا می کنید. شرکت هایی که می توانند نقاط قوت را به نقاط ضعف تبدیل کنند، همان هایی هستند که می توانند چالش های فردا را امروز حل کنند.

هیاهو واقعی است و دوران جدید هوش مصنوعی شایسته آن است. اما در هیجان ما برای باز کردن قدرت این فناوری، نمی‌توانیم از اقدامات حفاظتی لازم که این محصولات را قابل اعتماد و قابل اعتماد می‌سازد، چشم پوشی کنیم. هوش مصنوعی وعده می دهد که زندگی ما را برای بهتر شدن بهبود می بخشد، اما اگر امنیت و ایمنی هسته اصلی فرآیند توسعه نباشد، می تواند آسیب های غیرقابل اندازه گیری را نیز به همراه داشته باشد.

برای سیلیکون ولی، این باید زنگ خطری باشد: زمان آن رسیده است که ذهنیت “سریع حرکت کنید، چیزها را بشکنید، بعداً آنها را تعمیر کنید” را پشت سر بگذارید. زیرا زمانی که آینده اکنون است، «بعد» وجود ندارد.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *