چگونه ربات های موبایل مستقل تجربه مشتریان خرده فروشی را تغییر می دهند


در حال حاضر، اندازه بازار هوش مصنوعی در بازار خرده‌فروشی تقریباً ارزش دارد 9 میلیارد دلار و انتظار می رود تا سال 2029 به 40 میلیارد دلار برسد GroceryTech 2024، یک رویداد خرده فروشی صنعت غذا، مدیران عامل و مدیران ارشد اجرایی در مورد تمرکز فزاینده خود بر هوش مصنوعی صحبت کردند، اما همچنین تعجب کردند که چگونه یک استراتژی هوش مصنوعی را پیاده سازی کنند که بلافاصله تجربه مشتری را افزایش دهد و باعث رشد درآمد شود.

با دقت موجودی در ایالات متحده در حال حاضر فقط 63%، منجر به تخمین زده می شود 634.1 میلیارد دلار در زیان سالانه برای خرده فروشان، و گردش مالی سرایداری در 200%، نیاز مبرمی به راه حل های موثرتری وجود دارد که کارایی، هوشمندی و قابلیت اطمینان را به عملیات اضافه کند.

استفاده از ربات ها برای انجام کارهای تکراری و وقت گیر، مانند نظافت و ردیابی موجودی، کارمندان را آزاد می کند تا روی کارهای معنادارتر و مشتری محور تمرکز کنند. نشان داده شده است که این تغییر باعث افزایش رضایت کارکنان و بهبود تجربه مشتری در اطراف می شود. در چشم انداز رقابتی امروزی، پذیرش اتوماسیون یک گام عملی برای پیشروی است.

بعلاوه، برای استفاده حداکثری از هوش مصنوعی، خرده فروشان باید اجرای استراتژی برای جمع آوری داده های دقیق و به موقع را در اولویت قرار دهند. هوش مصنوعی فقط به اندازه داده هایی است که دریافت می کند. به همین دلیل است که برخی از خرده فروشان پیشرو در حال حاضر به روباتیک روی آورده اند تا داده های بلادرنگ را جمع آوری کنند تا اطلاعات قابل اعتمادی در مورد فروشگاه های خود به دست آورند. این کلید باز کردن بینش هایی است که منجر به تصمیمات و اقدامات درآمدزا بهتر می شود.

وضعیت فعلی و آینده خرده فروشی

در سال‌های پس از همه‌گیری COVID-19، خرده‌فروشان با دوران دیجیتالی شدن سریع مواجه هستند. در طول پنج سال گذشته، جهان شاهد تغییرات گسترده ای در رفتار خریداران بوده است، از جمله انتظارات برای تجربه خرید آنلاین و فروشگاهی پیشرفته، و همچنین تغییرات در موجودی و تدارکات. خرده فروشان با هزینه های قابل توجه مرتبط با مدیریت موجودی دست و پنجه نرم می کنند که می تواند برای آن حساب شود 20-30٪ از کل هزینه های لجستیک

در حال حاضر، نیمی از وظایف خرده فروشی در حال حاضر خودکار هستند، و این رقم به سرعت در حال رشد است، با پیش بینی ها نشان می دهد که بیش از 70% از وظایف تا سال آینده راه حل های خودکار خواهد داشت. تنها با خودکار کردن فرآیندهای مدیریت موجودی، خرده‌فروشان قادر خواهند بود تقاضای فزاینده مصرف‌کنندگان را برآورده کنند، تا به طور موثر هزینه را به حداقل برسانند و سودآوری را به حداکثر برسانند.

با یک راه حل موثر مدیریت موجودی، خرده فروشان می توانند به راحتی اقلام بدون موجودی، خطاهای برچسب قیمت، مسائل مربوط به انطباق تبلیغاتی، محصولات نابجا و تعداد موجودی را ردیابی کنند. سپس این یافته‌ها با تیم‌های داخل فروشگاه به اشتراک گذاشته می‌شود تا به سرعت مشکلات موجودی را برطرف کنند.

سرمایه‌گذاری در راه‌حل‌های مدیریت موجودی که اتوماسیون و هوشمندی را به فرآیندهای فعلی آن‌ها اضافه می‌کند، به خرده‌فروشان کمک می‌کند تا از انبارداری خودداری کنند، هزینه‌ها را کاهش دهند و رضایت مشتری را حفظ کنند، یا خطر از دست دادن رقبایی را که می‌توانند در این زمینه‌ها انجام دهند، ببازند.

آزاد کردن کارکنان مراقبت از کف

یکی از چالش‌هایی که همه خرده‌فروشان، خواربارفروشان، انبارها و فروشگاه‌های بزرگ با آن مواجه هستند، ماهیت زمان‌بر و پرهزینه نظافت دستی است. بنابراین، چگونه می توان مشکل را حل کرد؟ پاسخ در ربات های متحرک خودمختار (AMR) نهفته است. با خودکار کردن این کار روزانه، این راه حل های پیشرفته به کارکنان اجازه می دهد تا زمان و انرژی خود را به فعالیت های استراتژیک و تاثیرگذارتر اختصاص دهند. بسیاری از خرده فروشان و خواربارفروشان برتر در سراسر جهان با موفقیت از آنها برای مبارزه با مبارزات کارگری مانند کمبود و گردش مالی بالا استفاده می کنند، در حالی که می توانند تجربه مشتری یا NPS (امتیاز خالص تبلیغ کننده) خود را بهبود بخشند.

به‌علاوه، معیارهای داده‌های عملکرد به اشتراک‌گذاشته‌شده از ربات‌های مراقبت از کف به تیم‌ها کمک می‌کند تا با ارائه یافته‌های قابل اجرا، عملیات تمیز کردن را بهینه کنند، از جمله اینکه می‌توانند به وضوح ببینند چه چیزی تمیز شده و چه چیزی تمیز نشده است – چیزی که هنگام مدیریت چندین سایت یا تکیه بر سایت‌های سوم می‌تواند کشف آن چالش برانگیز باشد. -گروه های حزبی

برخی از AMR های مراقبت از کف این بینش عملکرد تمیز کردن را از طریق چندین مورد ارائه می دهند ابزارهای سازمانیاز جمله گزارش‌های تلفن همراه، ایمیل‌های خودکار، و پورتال‌های مبتنی بر وب—همه برای اجرای مدیریت تغییر مؤثر، چه در صدها مکان و چه در عملیات‌های یک فروشگاه، ضروری هستند.

ربات های مراقبت از زمین برای اولویت دادن به ایمنی دیگران، آگاهی دائمی از محیط اطراف خود و محافظت از اطرافیان ساخته شده اند. پلت‌فرم‌های خودمختار پیشرو در صنعت برای برآورده کردن استانداردهای ایمنی مهم تعریف‌شده در UL 60730-1، CSA/ANSI C22.2 شماره 336-17 و IEC 63327 آزمایش‌های دقیقی را پشت سر می‌گذارند تا تأیید کنند که همه الزامات عملکرد ایمنی عملکردی برآورده شده‌اند، که به جلوگیری از آسیب تجهیزات و جلوگیری از آن کمک می‌کند. تصادفات هنگام برخورد با زمین در دنیای واقعی.

بهبود اجرای قفسه

راه حل های هوش مصنوعی به بهبود تجربه مشتری و تصمیم گیری در جایی که اهمیت دارد کمک می کند.در قفسه.

فرآیندهای دستی – مانند اسکن بارکد و شمارش دست – سازگاری با نیازهای در حال تغییر کسب و کار، تغییر ترجیحات مشتری و مسائل مربوط به حفظ کارمندان را بسیار چالش برانگیز می کند. AMR با بینایی کامپیوتری می‌تواند قفسه‌ها را اسکن کند تا به دقت اقلامی را که در انبار موجود نیستند، پرچم‌گذاری کنند. با ابزارهای تجویزی هوش مصنوعی، این ربات ها به خرده فروشان کمک می کنند تا مطمئن شوند درست است محصول در درست است قفسه در درست است قیمت، که منجر به افزایش تجربه مشتری می شود. به جای صرف زمان به صورت دستی برای ردیابی محصولات، کارمندان می توانند با مشتریان تعامل داشته باشند، روی سفارشات تلفن همراه کار کنند و اعلان هایی را در مورد زمان رسیدگی به مشکل قفسه دریافت کنند.

خرده‌فروشان همچنین می‌توانند مجموعه داده‌های گسترده را تجزیه و تحلیل کنند تا روندها، مانند تقاضاهای فصلی و نحوه تأثیر چیدمان فروشگاه‌ها بر فروش را شناسایی کنند. کلید دسترسی به بینش های سریع و دقیق برای تصمیم گیری سریع است. با این راه‌حل‌ها، خرده‌فروشان می‌توانند فعال‌تر باشند و دیگر نیازی به صبر کردن یا نتیجه‌گیری از داده‌های نقطه فروش (POS) نداشته باشند که فقط می‌توانند تصویری جزئی را هنگام تلاش برای تعیین عوامل مؤثر بر عملکرد فروش ارائه دهند.

برای رقابتی ماندن، خرده فروشان باید به چالش های موجودی توجه کنند. با استفاده از ربات ها و بینش های مبتنی بر هوش مصنوعی، آنها می توانند مدیریت موجودی خود را به خوبی تنظیم کنند، موجودی انبار را به حداقل برسانند و فرصت های فروش بیشتری را به دست آورند. واضح است، انتظارات تجربه مشتری بالاتر از همیشه است.

برای هر کالای بدون موجودی، خرده فروشان در خطر از دست دادن وفاداری مشتری هستند زیرا خریداران ممکن است به جای دیگری بروند. خرده‌فروشان می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی این مشکل را کاهش دهند تا دقت پیش‌بینی موجودی را تا سقف افزایش دهند 35%، فروش از دست رفته را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با استفاده از داده‌های زنجیره تامین و فروش بلادرنگ، خرده‌فروشان می‌توانند به طور مستمر دقت پیش‌بینی تقاضای خود را بهبود بخشند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا مجموعه‌ها و مقادیر محصولات را به طور موثرتری برای برآورده کردن ترجیحات مشتری تنظیم کنند.

نگاه کردن به جلو

چشم انداز خرده فروشی تحت دگرگونی قابل توجهی است که توسط AMR ها و راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی هدایت می شود. این فن‌آوری‌های پیشرفته، عملیات را ساده‌تر می‌کنند و بهره‌وری را در کل، از لجستیک گرفته تا تعامل با مشتری، افزایش می‌دهند. با تعیین استانداردهای جدید برای کارایی و دقت، اتوماسیون هوشمند کل اکوسیستم خرده فروشی را ارتقا می دهد. در عصر تغییرات سریع و عدم اطمینان، پذیرش این راه حل های نوآورانه برای خرده فروشان برای حفظ مزیت رقابتی خود و تقویت وفاداری پایدار مشتری بسیار مهم خواهد بود.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *