یهودا هولتزمن، مدیرعامل Cipia – سری مصاحبه


یهودا هولتزمن به عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت می کند سیپیا. این شرکت در زمینه پردازش تصویر و هوش مصنوعی با تخصص گسترده در تحقیق، پیاده سازی و بهینه سازی الگوریتم ها برای پلتفرم های تعبیه شده و صنعت خودروسازی در خودرو تخصص دارد. دفتر مرکزی Cipia در اسرائیل و دارای دفاتر جهانی در ایالات متحده و چین است.

Yehuda بیش از 25 سال تجربه تجاری، فنی و مدیریتی به عنوان مدیر عامل شرکت های فناوری و ارتباطات برای رهبری Cipia به ارمغان می آورد. در جدیدترین نقش خود، هولتزمن به عنوان مدیرعامل On Track Innovations Ltd. (OTI)، یک ارائه دهنده جهانی ارتباطات میدان نزدیک (NFC) و راه حل های پرداخت بدون نقد خدمت کرد. در سال‌های گذشته، او به‌عنوان مدیر عامل Mobilogy، نظارت بر فروش آن به صندوق سرمایه‌گذاری ESW آمریکا را بر عهده داشت. یهودا همچنین یکی از بنیانگذاران شرکت نرم افزاری ExploreGate بود که از سال 2012 تا 2016 به عنوان مدیرعامل در آن خدمت کرد و همچنین یکی از بنیانگذاران MobileAccess بود که از طریق خرید آن توسط Corning Incorporated در سال 2011 به عنوان رئیس این شرکت خدمت کرد. Yehuda دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه بن گوریون و لیسانس مهندسی الکترونیک از دانشگاه برایتون انگلستان.

آیا می توانید در مورد چشم انداز Cipia برای آینده راه حل های حسگر داخل کابین و نحوه برنامه ریزی برای دستیابی به آن توضیح دهید؟

چشم انداز بلند مدت Cipia از فرصت ها و مدل های تجاری ایجاد شده در هر مرحله در مسیر رسیدن به خودروهای کاملاً خودمختار استفاده می کند. یعنی طی سه مرحله اصلی پیشرفت می کند:

اول، ما بر کاهش تصادفات با نظارت بر راننده و به صدا درآوردن هشدار در صورت خستگی یا حواس پرتی تمرکز کرده ایم. در مرحله بعد، ما به سمت وسایل نقلیه نیمه خودران می رویم، جایی که سیستم های ما حتی مهم تر می شوند زیرا رانندگان ممکن است نیاز داشته باشند که به سرعت کنترل وسیله نقلیه را پس بگیرند. در نهایت، در خودروهای کاملاً خودمختار، از طریق فناوری‌ای که سرنشینان خودرو را می‌شناسد و ترجیحات آنها را به خاطر می‌آورد، به بهبود تجربه داخل خودرو روی می‌آوریم.

تجربه قبلی شما در OTI و سایر شرکت های فناوری چگونه شما را برای نقش خود در Cipia آماده کرده است، و بزرگترین چالش هایی که از زمان انتخاب شدن به عنوان مدیر عامل Cipia با آن مواجه بوده اید، چیست؟

تجربه من در مدیریت چندین شرکت در حال رشد، به خوبی من را برای رهبری Cipia، به ویژه در این مرحله حساس در چرخه حیات شرکت، آماده کرده است. من به ویژه با چالش ها و فرصت هایی که با این مرحله پیش می آید آشنا هستم. تمرکز دوگانه بر توسعه شرکت و ایجاد یک استراتژی رشد پایدار ضروری است. به عنوان مثال، از زمانی که من به Cipia پیوستم، ما سود ناخالص خود را افزایش دادیم در حالی که تعداد خودروسازان را در بین مشتریان خود بیش از دو برابر کردیم. هدف ما – و بزرگترین چالش ما – این است که در زمینه خود پیشرو باشیم، و یکی از مزایای کلیدی ما در این بازار مبتنی بر فناوری، تجربه گسترده Cipia در زمینه بینایی کامپیوتر و هوش مصنوعی است. فرصت استفاده از تخصص خود در بخشی از بازار که بر نجات جان افراد متمرکز است، کار من را به ویژه معنادار می کند.

فناوری Cipia چگونه خود را از سایر سیستم‌های نظارت بر راننده و اشغال موجود در بازار متمایز می‌کند؟

هوش مصنوعی بینایی کامپیوتری Cipia مبتنی بر تجربه گسترده در پردازش لبه‌ای است که به عنوان یک محدودیت در مرحله طراحی، نیازمندی‌های سخت‌افزاری ناچیز است. این بدان معناست که الگوریتم‌های ما برای نیاز به منابع سخت‌افزاری کمتری بهینه‌سازی شده‌اند و امکان استقرار در سیستم‌هایی را فراهم می‌کنند که در نهایت هزینه کمتری برای مشتریان ما دارند و امکان استقرار گسترده‌تری را فراهم می‌کنند.

آیا می توانید مزایای پردازش لبه ناب را در راه حل های Cipia توضیح دهید؟

مزیت پردازش لبه ناب دو برابر است. اول، هزینه های سیستم را کاهش می دهد زیرا منابع سخت افزاری کمتری مورد نیاز است. دوم، قابلیت‌های بیشتری را به لبه می‌آورد، به این معنی که پردازش بیشتری می‌تواند به صورت محلی انجام شود، و اطمینان حاصل شود که هیچ اتصالی لازم نیست، و داده‌ها برای پردازش نیازی به انتقال به جای دیگری ندارند. در دنیای سیستم های ایمنی خودرو، این یک نیاز سخت است. تأخیر، ایمنی و امنیت کم را امکان پذیر می کند.

با توجه به اینکه رانندگی با حواس پرتی عامل اصلی تصادفات است، راهکارهای سیپیا چقدر در کاهش چنین حوادثی موثر است؟

خیلی

به گفته مدیر حمل و نقل یک شرکت بزرگ نوشیدنی، برای ارائه تنها یک نمونه از داده‌هایی که دیده‌ایم، قبل از استفاده از Cipia، 86 درصد از تصادفات آنها به خطای انسانی نسبت داده می‌شد. این شرکت راهکار Cipia را که برای ناوگان طراحی شده است پیاده سازی کرد و شاهد کاهش 90 درصدی استفاده از تلفن در حین رانندگی و کاهش 70 درصدی تصادفات بود.

Cipia چگونه تضمین می‌کند که فناوری‌هایش با آخرین الزامات GSR و Euro NCAP مطابقت دارند؟

Cipia از روش‌های اعتبارسنجی جامع، از جمله تست در مسیر و در جاده پیشنهادات خود، برای اطمینان از انطباق کامل با الزامات استاندارد نظارتی و ایمنی استفاده می‌کند. جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز طبق پروتکل‌های مختلف به زمان و منابع نیاز دارد، اما این بخشی از مزیتی است که یک ارائه‌دهنده قدیمی سیستم‌های نظارت راننده ارائه می‌دهد. ما همچنین عضو کارگروه تامین کنندگان DMS ردیف 2 Euro NCAP هستیم و به سهم خود در ایمنی از طریق این کار مهم بسیار مفتخریم.

فراتر از ایمنی، برخی از کاربردهای بالقوه فناوری هوش مصنوعی Cipia که می تواند تجربه رانندگی را بهبود بخشد چیست؟

نرم افزار زیربنایی Cipia تجربه های سفارشی را برای رانندگان و مسافران امکان پذیر می کند. برخی از ویژگی‌هایی که سازندگان خودرو می‌توانند با Cipia پیاده‌سازی کنند شامل ردیابی دهان برای فرمان‌های صوتی است که اطمینان حاصل می‌کند که خودرو منحصراً به راننده پاسخ می‌دهد. تشخیص تعامل اطلاعات سرگرمی، که کنترل‌های خودرو را بر اساس کاربر در حال تعامل تنظیم می‌کند.

تشخیص نگاه راننده با توقف محتوای ویدیویی هنگامی که راننده در حال نگاه کردن به صفحه است، از حواس پرتی جلوگیری می کند. اینها تنها تعدادی از ده ها ویژگی فعال شده توسط هوش مصنوعی بینایی کامپیوتری هستند که تجربه رانندگی را بهبود می بخشد.

Cipia چگونه از حریم خصوصی و امنیت داده های پردازش شده توسط راه حل های حسگر داخل کابین خود اطمینان می دهد؟

راه حل های جاسازی شده Cipia کاملا خصوصی و امن هستند. راه حل های ما جریان ویدئو را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل می کند و آن را به ابرداده ترجمه می کند. هیچ تصویری از دستگاه ذخیره، ضبط یا ارسال نمی شود. برای TSPها و ناوگان، مشتری ممکن است انتخاب کند که آیا فقط هشدارهای مبتنی بر متن را دریافت کند یا قطعات ویدیویی را قبل و بعد از یک رویداد اضافه کند. در هر دو مورد، Cipia داده های ویدیویی را از هر نوع دریافت یا ذخیره نمی کند.

چه روندهایی را در صنعت هوش مصنوعی خودرو و بینایی کامپیوتر در دهه آینده پیش بینی می کنید؟

با نگاه به آینده، من معتقدم صنعت به تمرکز بر ایمنی ادامه خواهد داد، اما ما همچنین شاهد تغییر به سمت افزایش تجربه کلی در خودرو خواهیم بود. این می تواند شامل نظارت بر علائم حیاتی، تشخیص اینکه آیا راننده تحت تأثیر قرار گرفته است (حتی اگر به طور فعال رانندگی نمی کند)، و بهبود ویژگی های ایمنی کودک مانند تشخیص اینکه آیا کودکی در ماشین مانده است یا خیر.

همچنین احتمالاً شاهد شخصی‌سازی بیشتر خواهیم بود، زیرا سیستم‌های هوش مصنوعی رفتارها و ترجیحات فردی را برای ایجاد یک محیط بهینه برای هر کاربر یاد می‌گیرند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که صنعت هنوز در حال بررسی این احتمالات است و هیچ کس دقیقاً نمی داند چه چیزی بهترین کار را خواهد داشت.

یک روند اصلی که ما شاهد آن هستیم، تغییر در مدل های تجاری خودروسازان است. آنها از فروش ساده یک وسیله نقلیه به فروش مجموعه ای از ویژگی ها و خدمات به صورت مکرر دور می شوند. این شبیه به چگونگی تکامل صنعت تلفن همراه از فروش دستگاه‌های برقراری تماس به پلتفرم‌های فروش اپلیکیشن‌ها و خدمات است. این تغییر فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی را برای شرکت‌هایی مانند Cipia ایجاد می‌کند که ما برای ارائه ارزش در این چشم‌انداز در حال تغییر تلاش می‌کنیم.

با تشکر از شما برای مصاحبه عالی، خوانندگانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستند باید از آن بازدید کنند سیپیا.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *