گشودن قفل آینده مراقبت های بهداشتی: کاوش صدای بالینی محیط هوش مصنوعی و کاتبان پزشکی هوش مصنوعی


صنعت مراقبت های بهداشتی به سرعت در حال ورود به دوره بعدی داستان مبتنی بر فناوری خود است که هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) یک شتاب دهنده اصلی است. داده ها نشان می دهد که 75 درصد از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و متخصصان فکر می کنند فناوری های مرتبط با هوش مصنوعی در سه سال آینده “گسترده” خواهند شد.. در حالی که رهبران صنعت هنوز در حال تعیین مکان هایی هستند که هوش مصنوعی می تواند به بهترین وجه به بیماران و متخصصان مراقبت های بهداشتی خدمت کند، متخصصان پزشکی هوش مصنوعی برای مستندات بالینی ثابت می کنند که یک مورد استفاده تأثیرگذار هستند و نمی توان آنها را نادیده گرفت.

چرا امروزه این موضوع برای متخصصان مراقبت های بهداشتی و بیماران اهمیت دارد؟

پس از شروع همه گیری و از آن زمان، حجم کاری متخصصان مراقبت های بهداشتی به شدت افزایش یافته است. همه چیز، از وظایف اداری گرفته تا مستندسازی بیمار، فشار روزانه زیادی را بر زندگی کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و پزشکان وارد می‌کند که منجر به فرسودگی شدید شغلی می‌شود. در میان سایر منابع اصلی فرسودگی شغلی، حدود 2 نفر از هر 5 نفر (41%) می گویند که به سادگی ساعات زیادی کار می کنند. این صنعت به دنبال راه‌حل‌های فن‌آوری مؤثر برای برآورده کردن حجم و نیازهای بیمار و تضمین سلامتی پزشک است.

چالش دیگری که باید بر آن غلبه کرد کمک به متخصصان مراقبت های بهداشتی است تا زمان خود را بازیابی کنند و در عین حال مراقبت های جذاب و متفکرانه ای را برای بیمار ارائه دهند. تجربه منفی بیمار باعث می شود بیمار سه برابر بیشتر احتمال دهد که ارائه دهندگان را تغییر دهد. این امر بر نتیجه عمل تأثیر می گذارد و بر سلامت روان کارگرانی که تلاش می کنند به جوامع خود خدمت کنند، آسیب می رساند.

ساده سازی مراقبت از بیمار و افزایش کارایی ارائه دهنده

کاتب پزشکی هوش مصنوعی فناوری است که مکالمات طبیعی بین ارائه دهندگان مراقبت و بیماران (حضوری یا از راه دور) را به مستندات بالینی تبدیل می کند. مستندات بالینی می‌تواند حاوی دستورات نسخه‌ای، قرار ملاقات‌های بعدی، حاشیه‌نویسی‌های خاص برای نیازهای تخصصی، یادداشت‌های چندوجهی علاوه بر یادداشت‌های سنتی SOAP، خلاصه‌ای از یافته‌های بیمار و غیره باشد.

نویسندگان پزشکی هوش مصنوعی از فناوری گوش دادن به محیط مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا باهوش‌تر و شهودتر شوند. فناوری گوش دادن محیطی با استفاده از پردازش زبان طبیعی و الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی برای رونویسی هوشمندانه و ایجاد یک جریان گفتگو، مکالمه را در زمان واقعی ضبط می‌کند. می‌تواند صداها، گویش‌ها و لهجه‌های متعددی را به تصویر بکشد که برای مراقبت‌های بهداشتی چندفرهنگی بسیار مهم است.

نویسندگان پزشکی هوش مصنوعی با صدای بالینی محیطی، یادداشت‌های پیشرفت را برای بررسی ایجاد می‌کنند و در تکمیل یادداشت‌ها کمک می‌کنند. همچنین خلاصه‌های قرار ملاقات و به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ بیمار را با آگاهی از زمینه ارائه می‌کند، که منجر به بینش‌های سریع و عملی می‌شود و در نتیجه مراقبت و مشارکت بیمار بهتر است.

تفکیک گام به گام یک کاتب پزشکی هوش مصنوعی در حال انجام شامل موارد زیر است:

  1. یک بیمار برای شروع قرار ملاقات خود وارد مطب پزشکی می شود و کاتب پزشکی هوش مصنوعی فعال می شود.
  2. هنگامی که مکالمه شروع می شود، کاتب پزشکی هوش مصنوعی برای گرفتن اطلاعات دقیق و کارآمد به مکالمه گوش می دهد.
  3. پس از پایان قرار ملاقات، رونوشتی از جریان گفتگو ایجاد می‌شود و همه سخنرانان حاضر در طول قرار ملاقات را ضبط می‌کند.
  4. کاتب پزشکی هوش مصنوعی سپس یک پیش نویس سند بالینی با اطلاعات مربوطه از قرار ملاقات ایجاد می کند و به متخصص مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد اطلاعات موجود را ویرایش کند یا هر گونه فکر اضافی، مراحل بعدی و غیره را وارد کند.
  5. یک ورودی سفارش ایجاد می‌شود، جایی که کاتب پزشکی هوش مصنوعی، گفتگو و مراحل بعدی را در مورد آزمایشگاه‌ها، تصویربرداری، رویه‌ها، دستورات دارویی و جزئیات بازدید بعدی وارد می‌کند.
  6. متخصصان مراقبت‌های بهداشتی خلاصه‌ای نهایی از تمام اطلاعات را دریافت می‌کنند، جایی که می‌توانند صحت را بررسی کنند، در صورت لزوم تغییراتی ایجاد کنند و پیش‌فرض‌های از پیش پیکربندی شده را ادغام کنند.

نمونه‌ای از یک کاتب پزشکی هوش مصنوعی که کاربرد گسترده‌ای را در طیف وسیعی از اندازه‌ها و رشته‌های تمرین مشاهده می‌کند. Sunoh.ai، که در ادغام می شود eClinicalWorks EHR و دیگر سیستم های EHR پیشرو. بیش از 50000 ارائه دهنده در ایالات متحده به Sunoh.ai اعتماد دارند. Sunoh.ai همچنین اولین نویسنده‌ای است که یادداشت‌های چندوجهی تولید می‌کند، که انواع مختلف داده‌ها را برای مستندات بالینی متنی گرفته و تفسیر می‌کند.

پر کردن شکاف: وعده کاتبان پزشکی هوش مصنوعی

نویسندگان پزشکی هوش مصنوعی یکی از اولین راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی هستند که برای رفع چالش‌ها هم برای بیمار و هم برای پزشک به کار می‌روند. نویسندگان پزشکی هوش مصنوعی علاوه بر مزایای مالی برای ارائه دهندگان و سازمان های بهداشتی، ایمن، قابل اعتماد و دقیق هستند و اعتماد بیمار را بهبود می بخشند.

مزایای استفاده از کاتب پزشکی هوش مصنوعی عبارتند از:

  • مستندات بالینی ساده: داده های صنعت نشان می دهد که پزشکان می توانند روزانه حداکثر 6 ساعت را صرف تکمیل پرونده الکترونیکی سلامت و اسناد بالینی کنند. یک کاتب پزشکی هوش مصنوعی می تواند به میزان قابل توجهی این زمان را کاهش دهد و زمان بیشتری را با بیماران آزاد کند. یک صنعت اخیر بررسی نشان می دهد که 51 درصد از ارائه دهندگان معتقدند که یک کاتب پزشکی هوش مصنوعی می تواند دو ساعت یا بیشتر در روز صرفه جویی کند.
  • به فرسودگی شغلی پزشک می پردازد: تنها ساعات زیادی در روز وجود دارد، و ساده کردن یک کار به اندازه مستندات بالینی وقت گیر، می تواند کاتالیزور بزرگی در اجازه دادن به پزشکان برای بازیابی روز خود باشد. نویسندگان پزشکی هوش مصنوعی مسئول این هستند که پزشکان را قادر می سازند تا کار خود را به موقع و مفیدتر انجام دهند.
  • تعاملات مراقبت های بهداشتی را جذاب تر و انسانی تر می کند: از آنجایی که کاتبان پزشکی هوش مصنوعی به عنوان شنوندگان و مستندسازان فعال در پس‌زمینه عمل می‌کنند، پزشکان این فرصت را دارند که در طول قرار ملاقات‌ها حضور بیشتری داشته باشند. آنها می توانند به جای یادداشت برداری دستی یا وارد کردن اطلاعات، روی اقدامات فوری نیازهای بیمار خود تمرکز کنند، یا همانطور که برخی از ارائه دهندگان در حال ساخت آن هستند، بیشتر ‘زمان گوشی پزشکی’. این همچنین به بیماران کمک می کند تا احساس کنند شنیده می شوند، که برای حفظ یک شبکه بیمار راضی و رو به رشد بسیار مهم است.
  • دقت را افزایش می دهد: متخصصان پزشکی هوش مصنوعی احتمال خطاهای دستی یا خستگی را کاهش می دهند و از سوابق دقیق و جامع بیمار اطمینان حاصل می کنند. پزشکان همچنین یادداشت‌ها و رونوشت‌های پیشرفت را به صورت دستی بررسی می‌کنند که به دقت هر ورودی اطمینان بیشتری می‌دهد.
  • ابزارهای مراقبت بهداشتی فراگیرتر: عدالت مراقبت های بهداشتی و مراقبت فراگیر نیازمند بهبود مستمر در صنعت است. فناوری صدای بالینی محیطی می‌تواند به دقت زبان‌ها، لهجه‌ها و گویش‌های مختلف را در رونوشت‌های جلسه و یادداشت‌های پیشرفت ثبت کند. این به کسانی که به دنبال مراقبت در کشوری هستند که زبان مادری زبان اصلی آنها نیست، امکان شنیدن و مراقبت بهتر از آنها را می دهد. همچنین این شیوه‌ها را قادر می‌سازد تا شبکه‌های بیمار متنوع‌تری را به خود اختصاص دهند.

آینده کاتبان پزشکی هوش مصنوعی

معرفی و تصویب نویسندگان پزشکی هوش مصنوعی شعله ور شدن دوران هوشمند جدید مراقبت های بهداشتی و همراه با آن، سیستم مراقبت های بهداشتی کارآمدتر و دقیق تر خواهد بود. با پیشرفت‌های مداوم در فناوری و ارائه‌دهندگان بیشتر، داده‌ها و موارد استفاده مفیدتری برای کمک به بهبود مستمر در اسناد مراقبت‌های بهداشتی وجود خواهد داشت. با انجام این کار، صنعت شاهد رضایت بیشتر بیماران و فرسودگی کمتر خواهد بود. همانطور که مراقبت های بهداشتی همچنان از نوآوری های متخصصان پزشکی هوش مصنوعی استقبال می کند، فرصت ها فراتر از اسناد بالینی گسترش می یابد. هر اقدامی ما را به مراقبت جامع تر، تعاملی و جذاب تر از بیمار نزدیک تر می کند.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *