دیدن این ممکن است سخت باشد. از زمان راه اندازی Chatgpt Openai در اواخر سال 2022 و تعداد زیادی از چت های دیگر چت های دارای هوش مصنوعی و دستیاران مجازی ، این تمرکز در مورد چگونگی این ابزارها می تواند شغل روزنامه نگاران و سایر سازندگان محتوا را به خود اختصاص دهد. صنعت رسانه ای ، که در حال حاضر در حال تلاش است ، به درستی مورد حمله قرار می گیرد.
حتی از داخل اندکی پس از آن ، صاحب Politico و خودی ماتیاس Döpfner در اوایل سال جاری به کارمندان خود گفت که هوش مصنوعی می تواند آنها را جایگزین کندبشر سپس ، کل اتاق خبر در BuzzFeed رها شد ، با این که مدیرعامل Jonah Peretti گفت این شرکت خواهد بود محوری برای تمرکز روی هوش مصنوعیبشر لیست اتاق های خبر که در حال آزمایش با هوش مصنوعی برای اتوماسیون تولید اخبار هستند ، همچنان در حال رشد است. متا و Openai به طور خاص جذب کردن روزنامه نگاران برای آموزش LLMS.
همراه با تصویب هوش مصنوعی اخراج های انسانی آمدبشر روزنامه نگاران مطمئناً دارند دلیل نگرانیبشر به گفته این ، مدیران رسانه ها خیلی سریع به اتخاذ فناوری و انسداد انسان رسیده اند ، به نظر می رسد پس از آنکه تعدادی از حوادث ارزشمند آشکار شدند.
CNET و شرکت خواهر آن Bankrate فراخوانده شدند برای انتشار ده ها مقاله با نادرستی نوشته شده توسط AI ؛ از آن زمان ، آنها انتشارات هوش مصنوعی را متوقف کرده اند. در همین راستا ، رسانه G/O – صاحب سایت هایی مانند Jezebel و Gizmodo – منتشر شده داستانهای تولید شده AI بدون ورودی ویرایشگر و به همین ترتیب ، چندین خطای داشت. و کاربران مایکروسافت بودند با یک نظرسنجی نامناسب AI ایجاد شده است ارسال شده در کنار داستانی در مورد زنی که مرده است.
در کل ، هوش مصنوعی برای جایگزینی روزنامه نگاران بسیار بعید است. درعوض ، هوش مصنوعی به احتمال زیاد به انتشارات خبری کمک می کند و آنها را غالب تر می کند. چرا؟ پاسخ این امر در مهمترین کالایی برای آزمایشگاه های هوش مصنوعی است: محتوای آموزش با کیفیت بالا.
déjà vu: چگونه رسانه های اجتماعی اخبار را تغییر شکل دادند
درست همانطور که اینترنت تجارت رسانه ای را تغییر شکل داد – با برخی از شرکت ها به دلیل عدم اعتماد به اسباب بازی های جدید براق و سایرین که به طور قابل توجهی از یک رویکرد اندازه گیری شده برای راه های تبلیغاتی جدید و توزیع باز بهره می برند – همینطور هوش مصنوعی نیز خواهد بود.
در ابتدا ، ناشران رسانه ای از چشم انداز افزایش رسانه های اجتماعی هیجان زده شدند. دیگر آنها به موانع فیزیکی چاپ محدود نمی شدند. معلوم شد که آنها ناگهان با تمام جهان رقابت می کردند ، که نه تنها همه انتشارات دیگر بلکه وبلاگ نویسان و تأثیرگذار فردی را شامل می شد. نیویورک تایمز به یک رسانه دیجیتالی رسانه ای تبدیل شده است که بیش از 11 میلیون مشترک مشترک را به خود جلب کرده است و به یکی از بزرگترین ناشران خبری جهان تبدیل شده است. بسیاری از نشریات دیگر در حال تلاش هستند یا مجبور به بستن هستند.
با این حال ، هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که با بازگرداندن قدرت به رسانه های خبری ، کل این زمینه را تغییر شکل دهد. مدل های بزرگ زبان برای آموزش به مطالب زیادی احتیاج دارند و کیفیت این محتوا متفاوت است. معلوم است ، شرکت های هوش مصنوعی وزن زیادی به اطلاعات ضبط شده از سازمان های خبری می دهند. دلیل این امر این است که برخلاف فید X/توییتر و رسانه های اجتماعی به طور کلی ، این نشریات اطلاعاتی با کیفیت بالا و با کیفیت ارائه می دهند ، که نه تنها یک خالق محتوا بلکه توسط یک اتاق خبر کامل خبرنگاران و ویراستاران ارائه می شود. بنابراین این اطلاعات بیشتر به عنوان قابل اطمینان تر و ظاهر می شوند. این نشان می دهد که شرکت های رسانه ای ارزشمند و کارهایی که کارکنان انسانی آنها تولید می کنند چقدر است.
بنابراین ، نیویورک تایمز در مورد برخورد با هوش مصنوعی چه فکر می کند؟ خوب ، آنها عذاب Openai و همراه با لیست عظیمی از مشاغل رسانه ای ، از جمله The Guardian ، Condé Nast ، Forbes و بسیاری دیگر ، آنها هستند مسدود کردن خزنده های هوش مصنوعی از خراش دادن مطالب در سایت های آنها. اخبار/اتحاد رسانه اخیراً کله شده Google به تازگی راه اندازی شده حالت AI با گفتن آن “فقط با زور محتوا می گیرد و از آن بدون بازگشت” به ناشران مانند Condé Nast و Vox Media استفاده می کند.
اما این ممکن است یک تاکتیک مذاکره باشد. در حال حاضر ، شرکت های هوش مصنوعی و مؤسسات رسانه ای شروع به همکاری کرده اند. در همین حال ، Openai دارد همکار با بیش از 20 ناشر خبری ، از جمله بیش از 160 فروشگاه ، مانند واشنگتن پست ، نیویورکر و سیمی. دفع امضا شده توافق با آدویک ، مستقل ، لس آنجلس تایمز و دائر ycl المعارف تاریخ جهان. آزمایشگاه های هوش مصنوعی در حال نزدیک شدن به نقطه ای هستند که بخش اعظم داده های با کیفیت بالا و در دسترس عموم را برای آموزش مدلهای بزرگ زبان خسته کرده اند و به طور فعال به دنبال محتوای جدید هستند.
بنابراین این مشارکت های مجوز بسیار مهم است-نه فقط شرکت های هوش مصنوعی می توانند محصولات مفیدی را توسعه دهند و نه فقط اتاق های خبر می توانند مقالات خود را به یک پایگاه گسترده تر توزیع کنند ، اما بنابراین مصرف کنندگان به اطلاعات تحصیل کرده و تحصیل کرده دسترسی پیدا می کنند.
صفحه اول جدید: ورود به مجموعه داده AI
زیرا مصرف کنندگان قبلاً استفاده از هوش مصنوعی را برای جستجو آغاز کرده اند. Google و سایر موتورهای جستجو در حال از دست دادن زمین هستند زیرا نتایج با محتوای ایجاد شده توسط بازاریابان و جادوگران سئو که وب سایت های بی فایده را به سمت بالا سوق می دهند ، غلبه کرده اند. بیشتر و بیشتر ، مردم در حال جستجوی چتگپت و سایر دستیاران هوش مصنوعی برای بهتر شدن محتوای تخصصی تر برای جستجوی خود هستند.
Gergely Orosz ، نویسنده خبرنامه مهندس عملی با محوریت توسعه دهنده ، ذکر شده در ماه مه که چتپ در یک ماه گذشته به وبلاگ خود نسبت به Duckduckgo یا بینگ ترافیک بیشتری را به سمت وبلاگ خود سوق داد و این بازدید کنندگان صفحه را طولانی تر می خوانند.
با پیشروی ، ورود به مجموعه داده های اصلی LLMS به همان اندازه مهم است که در صفحه اول نتایج جستجوی Google ظاهر می شود. مصرف کنندگان به دنبال توصیه های محصول ، برنامه های تحقیقاتی و خدمات هستند ، اطلاعات مربوط به موضوعات پیچیده را خلاصه می کنند ، تحقیقات اساسی در بازار را انجام می دهند یا در مورد چیزهای جدید یاد می گیرند. همه این موارد فرصت های خوبی برای مشاغل برای جذب مخاطبان جدید در یک محیط تازه است. شرکت ها برای این موقعیت دندان و ناخن می جنگند و هرچه افرادی که به جستجوی هوش مصنوعی می روند ، این منطقه بسیار مهم تر می شود.
این امر ما را به ابتدا باز می گرداند ، زیرا بهترین راه برای ورود به مجموعه داده های آموزش LLM با حضور در انتشارات اصلی رسانه های خبری است که روزنامه نگاری با کیفیت را تولید می کنند و همکاری های مستقیمی با OpenAi ، Anthropic ، Serplexity و سایر آزمایشگاه های هوش مصنوعی را تضمین کرده اند. این بیشتر موقعیت رسانه ها را درگیر می کند و مسیری واقعی را برای آینده در اختیار آنها قرار می دهد.
در همین حال ، بهینه سازی محتوا برای گنجاندن در مجموعه داده های آموزش به سئو جدید تبدیل می شود.