چگونه هوش مصنوعی پتانسیل های انسانی را در فروش و بازاریابی تقویت می کند


هوش مصنوعی (AI) نحوه رویکرد حرفه ای ها به بازاریابی و فروش را در هر بخش متحول می کند. با پذیرش هوش مصنوعی، متخصصان در این زمینه کارایی را افزایش می‌دهند، نتایج را افزایش می‌دهند و تصمیمات آگاهانه‌تر و سریع‌تری را اتخاذ می‌کنند. تکامل هوش مصنوعی فروش و بازاریابی نه تنها به معنای تغییر در ابزارها، بلکه تقویت پتانسیل انسانی است.

افزایش کارایی فروش و بازاریابی

هوش مصنوعی به طور چشمگیری کارایی تیم های فروش و بازاریابی را با خودکارسازی کارهای روتین افزایش می دهد. تحقیقات اخیر نشان می دهد که هوش مصنوعی در حال خودکار شدن است 20٪ از توابع فروش فعلی – رقمی که فقط انتظار می رود رشد کند. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی کارهای تکراری و وقت گیر را خودکار می کنند و به استعدادهای انسانی اجازه می دهند تا بر تعامل با مشتری تمرکز کنند، مانند فعالیت های با ارزش بالا که به خلاقیت، هوش هیجانی و تفکر استراتژیک نیاز دارند.

به عنوان مثال، ابزارهای اتوماسیون فروش مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند وظایف اداری مانند زمان‌بندی جلسات، ارسال ایمیل‌های بعدی و به‌روزرسانی ورودی‌های CRM را مدیریت کنند. بررسی کسب و کار هاروارد در سال 2023 مطالعه کنید نشان می‌دهد که هوش مصنوعی مولد می‌تواند با کمک به فروشندگان با کارهای ساده‌ای مانند کپی ایمیل، پاسخ‌های پیشنهادی استاندارد، و حتی به‌روزرسانی‌های CRM، بار اداری را کاهش دهد، بنابراین متخصصان فروش می‌توانند زمان بیشتری را به ایجاد رابطه و بسته شدن معامله اختصاص دهند – حوزه‌هایی که تماس انسانی همچنان حیاتی است.

در حوزه بازاریابی، هوش مصنوعی تولید محتوا، مدیریت کمپین و تجزیه و تحلیل داده ها را با سرعت قابل توجهی ساده می کند. ابزارهای تولید زبان طبیعی (NLG) می‌توانند محتوای ایمیل، توضیحات محصول و کپی بازاریابی را در مقیاس شخصی سازی کنند، بنابراین پیام‌رسانی در کانال‌ها سازگار و کارآمد است. اخیر گزارش دهید نشان می دهد که 51 درصد از رهبران بازاریابی در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می کنند و 27 درصد دیگر نیز برای اجرای آن در دو سال آینده برنامه ریزی می کنند.

هدایت نتایج بهبود یافته

فراتر از افزایش بهره وری، هوش مصنوعی به طور قابل توجهی نتایج را در عملکردهای فروش و بازاریابی بهبود می بخشد. هوش مصنوعی با استفاده از حجم وسیعی از داده ها و تجزیه و تحلیل های پیشرفته، به کسب و کارها کمک می کند تا مشتریان مناسب را هدف قرار دهند، تعاملات را شخصی سازی کنند و استراتژی ها را در زمان واقعی بهینه کنند. در فروش، امتیازدهی سرنخ مبتنی بر هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، به تیم‌ها کمک می‌کند تا روی چشم‌اندازهای بالقوه بالا تمرکز کنند و نرخ تبدیل را به‌طور چشمگیری افزایش دهند. حتی قبل از علاقه و استفاده گسترده از هوش مصنوعی، محققان مک‌کینزی دریافتند که تیم‌های فروش مبتنی بر هوش مصنوعی شناخته شده‌اند. افزایش سرنخ ها و قرار ملاقات ها بیش از 50٪، هزینه ها را 40-60٪ کاهش می دهد و زمان تماس را 60 تا 70٪ کاهش می دهد.

برای تیم‌های بازاریابی، هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری، سفارشی کردن پیام‌ها و توصیه محتوای مرتبط بر اساس ترجیحات و رفتارهای فردی، شخصی‌سازی بیش از حد را در مقیاس ممکن می‌سازد. این سطح از شخصی سازی به طور قابل توجهی بر تعامل و رضایت مشتری تأثیر می گذارد. طبق یک EMARKETER اخیر گزارش دهیدبیش از 70 درصد از خرده فروشان دیجیتال ایالات متحده معتقدند شخصی سازی مبتنی بر هوش مصنوعی و هوش مصنوعی مولد بر کسب و کار آنها در سال 2024 تأثیر خواهد گذاشت. .

امکان تصمیم گیری بهتر و سریعتر

به طور سنتی، تصمیمات فروش و بازاریابی عمدتاً توسط شهود هدایت می شد. هوش مصنوعی عصر جدیدی را آغاز می کند که در آن بینش های مبتنی بر داده و توصیه های تولید شده توسط هوش مصنوعی به طور فزاینده ای غالب می شوند تا تصمیم گیری را ساده تر کنند.

یکی از قوی‌ترین راه‌هایی که هوش مصنوعی توانایی‌های انسان را افزایش می‌دهد، امکان تصمیم‌گیری بهتر و سریع‌تر است. علاوه بر این، ابزارهای تحلیلی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند مقادیر زیادی از داده‌ها را در زمان واقعی پردازش کنند تا بینش‌ها و الگوهایی را کشف کنند که برای آنها غیرممکن است. انسان به صورت دستی تشخیص دهد برای رهبران فروش، این به معنای پیش بینی فروش دقیق تر، توصیه های برنامه ریزی منطقه و پیشنهادات بهینه سازی قیمت است. با تجزیه و تحلیل داده های تاریخی، شرایط بازار و رفتار مشتری، هوش مصنوعی نه تنها روندهای آینده را پیش بینی می کند، بلکه خطرات و فرصت های بالقوه را نیز شناسایی می کند. این بدان معناست که تیم‌های فروش می‌توانند تصمیمات پیشگیرانه و مبتنی بر داده‌ها را به جای تکیه بر غریزه درونی یا شاخص‌های عقب مانده اتخاذ کنند.

تیم های بازاریابی همچنین از هوش مصنوعی برای ایجاد انقلابی در تست A/B و بهینه سازی کمپین استفاده می کنند. الگوریتم های یادگیری ماشینی (ML) می توانند به طور مداوم عملکرد کمپین را در چندین کانال تجزیه و تحلیل کنند و به طور خودکار پارامترها را برای به حداکثر رساندن ROI تنظیم کنند.

علاوه بر این، ربات‌های چت هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک متحد ارزشمند برای تیم‌های فروش و بازاریابی هستند، با 26 درصد از بازاریابان B2B که درخواست می‌کنند. چت ربات ها در فعالیت های بازاریابی خود شاهد افزایش 10-20 درصدی در سرنخ ها بودند.

تقویت توسعه استراتژی بلند مدت

شاید تغییردهنده ترین تأثیر هوش مصنوعی بر فروش و بازاریابی، توانایی آن در ارتقای توسعه استراتژی بلندمدت باشد. هوش مصنوعی با ارائه بینش عمیق تر در مورد رفتار و ترجیحات مشتری، روندهای بازار و مناظر رقابتی، به متخصصان فروش و بازاریابی کمک می کند تا استراتژی های موثر و آینده نگر را توسعه دهند. این قابلیت به کسب و کار آنها اجازه می دهد تا از روندهای بازار جلوتر بمانند، فرصت های نوظهور را شناسایی کنند و اختلالات احتمالی را پیش بینی کنند.

تقویت مهارت های انسانی، نه جایگزینی

هوش مصنوعی جایگزین توانایی های انسانی در فروش و بازاریابی نیست، بلکه آنها را تقویت می کند. هوش مصنوعی با خودکارسازی وظایف معمول، ارائه بینش‌های مبتنی بر تصمیم، امکان تصمیم‌گیری بهتر و افزایش برنامه‌ریزی استراتژیک، این فرصت را به متخصصان فروش و بازاریابی می‌دهد تا کارآمدتر، کارآمدتر و جامع‌تر کار کنند. هوش مصنوعی با بینش عمیق در مورد رفتار مصرف‌کننده و فعال کردن استراتژی‌های مبتنی بر داده، به متخصصان فروش و بازاریابی کمک می‌کند تا ارتباطات قوی‌تر و معنادارتری با مخاطبان خود ایجاد کنند.

آینده پررنگ بازاریابی و فروش

پیش بینی می شود تا سال 2028 صنعت بازاریابی هوش مصنوعی از آن فراتر رود 107.5 میلیارد دلار، با 60% از کار فروشنده انتظار می رود از فناوری های فروش مولد هوش مصنوعی در فروش B2B استفاده کند. با پیشرفت فناوری، کسب‌وکارها با روش‌های نوآورانه با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند و چشم‌انداز فروش و بازاریابی را به عرصه‌ای پویا برای خلاقیت بیشتر و اکتشاف استراتژیک تبدیل می‌کنند.

پتانسیل هوش مصنوعی در بازاریابی و فروش بسیار زیاد است، اما تحقق این پتانسیل به چیزی بیش از استفاده از ابزارهای جدید نیاز دارد. بسیاری از متخصصان فروش و بازاریابی در مورد امکانات هوش مصنوعی هیجان زده هستند، با این حال بخش قابل توجهی احساس می کنند آمادگی لازم را ندارند. بهره کامل را ببرید از این میان، 43 درصد از بازاریابان گفته‌اند که نمی‌دانند چگونه بیشترین ارزش را از فناوری ببرند.

تیم های فروش و بازاریابی که علاقه مند به استفاده کامل از پتانسیل آن هستند، باید سرمایه گذاری در منابع آموزشی و آموزشی هوش مصنوعی و همچنین کاوش در فروشندگان فناوری را در نظر بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که با شرکای قابل اعتماد کار می کنند. ترکیبی از خلاقیت انسانی و بینش های مبتنی بر هوش مصنوعی آینده ای جسورانه را برای صنعت نوید می دهد – آینده ای که در آن کسب و کارها می توانند به سطوح بی سابقه ای از کارایی، خلاقیت و رضایت مشتری دست یابند. با در نظر گرفتن هوش مصنوعی به طور مدبرانه و استراتژیک، کسب و کارها می توانند خود را برای موفقیت در یک چشم انداز رقابتی فزاینده قرار دهند.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *