چگونه مدل های AI مولد در حال ظهور مانند Deepseek در حال شکل گیری چشم انداز جهانی تجارت هستند


حتی در یک بخش به سرعت در حال تحول مانند هوش مصنوعی (AI) ، ظهور Deepseek امواج شوک را به وجود آورده است و رهبران مشاغل را مجبور به ارزیابی مجدد استراتژی های هوش مصنوعی خود می کند. ورود Deepseek بحث و گفتگوها را در اتاق های هیئت مدیره و نهادهای دولتی تشدید کرده است ، و فرضیات مربوط به مسیر و پیامدهای فناوری را به چالش می کشد.

با این حال ، یک چیز به طور فزاینده ای روشن می شود: مدل های پیشرفته مانند Deepseek در حال تسریع در پذیرش AI در صنایع هستند و با کاهش موانع هزینه و بهبود بازده سرمایه گذاری (ROI) موارد استفاده قبلاً غیرقابل دستیابی را باز می کنند.

مدلهای بزرگ زبان با هزینه (LLM) اتخاذ AI را تسریع می کنند

مشاغل با استفاده از این نسل جدید از مدل های هوش مصنوعی در ضمن بهینه سازی هزینه ها ، به طور مؤثرتر در مقیاس نوآوری قرار می گیرند. با این حال ، دستیابی به تأثیر معنی دار نیاز به یک رویکرد ساختاری برای پذیرش هوش مصنوعی دارد ، با تمرکز آشکار بر موارد استفاده از ارزش بالا. سازمانها باید سرمایه گذاری های AI را با اولویت های استراتژیک تراز کنند ، و اطمینان از اجرای در مناطقی که بهره وری عملیاتی را با ROI نسبتاً سریع و قابل اندازه گیری ارائه می دهند.

در بازاریابی و تجربه مشتری ، قابلیت های محور AI در حال حاضر توصیه های محصول بیش از حد شخصی ، ارتباطات خودکار مناسب و تبلیغات پویا را فعال می کنند. دسترسی روزافزون AI مولد (Gen AI) به شرکتهای آینده نگر اجازه می دهد تا نوآوری را گسترش داده و با سرعت بی سابقه ای با طیف گسترده تری از موارد استفاده آزمایش کنند.

با کاهش هزینه پردازش ، پذیرش ژنرال AI فراتر از متن به تجزیه و تحلیل تصویر ، فیلم و صوتی گسترش می یابد. این تغییر باعث پیشرفت برنامه های هوش مصنوعی در سراسر خواهد شد بینش رفتاری، تشخیص آسیب دارایی ، تصویربرداری پزشکی و عملکردهای مختلف دیگر. در حقیقت ، همگرایی متن ، تصویر ، صدا و فیلم در یک مدل AI واحد ، راه های جدیدی را برای اتوماسیون عملکردی متقابل و ایجاد محتوای چند منظوره باز می کند.

حتی مشاغل کوچک نیز قادر خواهند بود برای به دست آوردن یک مزیت رقابتی ، Gen AI را به دست آورند.

ظهور یک عامل، که با حداقل مداخله انسانی ، حل مسئله و تصمیم گیری را امکان پذیر می کند ، فرایندهای تجاری را بیشتر دگرگون می کند. معماری کارآمد و کاهش متعاقب آن در هزینه های توکن ، توسعه سیستم های AI چند عامل را قادر به اتوماسیون تحقیقات ، ساده سازی پردازش مطالبات بیمه ، ایجاد سفرهای خرید درگیر در تجارت الکترونیکی و موارد دیگر خواهد بود.

به طور فزاینده ، دستیاران هوش مصنوعی بیش از حد شخصی ، توصیه های پیشگیرانه ، مسیرهای یادگیری سفارشی و پشتیبانی از تصمیم گیری در زمان واقعی را برای کارمندان و مشتریان ارائه می دهند. این پیشرفت ها تعامل تجاری ، بهبود کارایی و افزایش تعامل کاربر را تعریف می کند.

کیفیت داده ها: قدرت بنیادی هوش مصنوعی محور

موفقیت تحول در AI بستگی به کیفیت بالا دارد ، داده های ساختار یافتهبشر حتی پیشرفته ترین مدل ها خروجی های زیر حد را بدون ورودی مناسب متناسب تولید می کنند. بنابراین ، سازمان ها باید استراتژی های هوش مصنوعی خود را در مورد اهداف اصلی تجارت خود طراحی کنند و اطمینان حاصل کنند که اکوسیستم های داده خود از تصمیم گیری محور AI پشتیبانی می کنند.

یک استراتژی داده قوی باید کیفیت داده ها ، آمادگی زیرساخت ها و دسترسی به فن آوری های پیشرفته را ارزیابی کند. علاوه بر این ، شرکت ها باید برای ایجاد اعتماد با مشتریان و ذینفعان ، پیروی از مقررات حفظ حریم خصوصی داده ها و اصول اخلاقی هوش مصنوعی را در اولویت قرار دهند. شفافیت در حاکمیت هوش مصنوعی باعث افزایش مشارکت مصرف کننده قوی تر و وفاداری به برند طولانی مدت خواهد شد.

یک بازار هوش مصنوعی رقابتی ، مقرون به صرفه بودن و کیفیت مدل را هدایت می کند

بازار هوش مصنوعی که به سرعت در حال تغییر است ، شاهد افزایش رقابت است که منجر به توسعه کارآمدتر هوش مصنوعی و مدل های با کیفیت بالاتر می شود. با پیشرفت مدل های Gen AI ، مشاغل به طور فزاینده ای در صنعت خاص و متمرکز بر دامنه سرمایه گذاری می کنند مدل های زبان کوچک (SLMS) ، متناسب با نیازهای عملیاتی آنها. این راه حل های هدفمند باعث افزایش اتوماسیون و تصمیم گیری در سطح شرکت می شود ، به ویژه در صنایع تنظیم شده مانند بیمه ، مراقبت های بهداشتی و دارایی.

یادگیری در زمان واقعی همچنین به عنوان یک روند کلیدی در حال ظهور است. مدل های هوش مصنوعی مانند Deepseek ، که به طور مداوم جریان داده های زنده را ادغام می کنند ، استانداردهای جدیدی را برای پاسخگویی و دقت تعیین می کنند. ارائه دهندگان هوش مصنوعی فعلی باید خطوط لوله داده خود را اصلاح کرده و چرخه های به روزرسانی را مدل کنند تا در محیطی که بینش های واقعی در آن مزیت کسب و کار را ایجاد می کند ، رقابتی باقی بمانند.

ادغام استراتژیک هوش مصنوعی برای یک مزیت رقابتی

در حالی که دسترسی و مزایای AI ممکن است نشان دهد که این یک اکولایزر رقابت است ، تأثیر واقعی آن در نحوه استفاده مؤثر است. اول ، باید گفت که هوش مصنوعی راه حل هر مشکلی نیست. این یک راه حل یک اندازه متناسب نیست. برای به دست آوردن یک رقابت رقابتی ، شرکت ها باید یک رویکرد عملی را اتخاذ کنند ، و اطمینان حاصل کنند که ابتکارات هوش مصنوعی با اهداف تجاری کاملاً مشخص مطابقت دارند. CXO ها به جای استفاده از آن در تمام فرآیندهای تصمیم گیری ، باید روی مناطقی که AI بالاترین ارزش را ارائه می دهد ، تمرکز کنند.

یک استراتژی مؤثر هوش مصنوعی نیاز به تراز رهبری ارشد دارد. ایجاد یک پانل حاکمیت به رهبری CXO ، خرید عملکردی متقابل را تضمین می کند و یک ساختار ساختاری را تسهیل می کند. این رویکرد مشاغل را قادر می سازد تا برنامه های هوش مصنوعی با تأثیر بالا را که ROI قابل اندازه گیری را هدایت می کنند و موقعیت یابی رقابتی را تقویت می کنند ، در اولویت قرار دهند.

استراتژی داده ها و مدیریت هوش مصنوعی به عنوان ضرورت های تجاری

یک استراتژی داده و حاکمیت به خوبی تعریف شده-متناسب با رفع نیازهای تکنولوژیکی مداوم و آینده-برای موفقیت هوش مصنوعی اساسی است. شرکت ها باید این را تشخیص دهند “زباله در ، زباله بیرون“به همان اندازه در مورد هوش مصنوعی در مورد تجزیه و تحلیل داده های سنتی اعمال می شود. با توجه به سرعت سریع نوآوری هوش مصنوعی ، سازمان ها باید به طور مداوم تکرار و آزمایش کنند تا راه حل های AI مقیاس پذیر و آماده تولید را ایجاد کنند.

ایجاد یک چارچوب حاکمیت هوش مصنوعی ، از جمله کمیته مسئول هوش مصنوعی که با ارزش های سازمان هماهنگ است ، برای تعالی بلند مدت بسیار مهم است. تقویت فرهنگ داده محور و تأمین پشتیبانی از ذینفعان داخلی به همان اندازه مهم است نه یک ابتکار فناوری مستقل.

استفاده از پتانسیل هوش مصنوعی در حالی که خطرات را کاهش می دهد

با تسریع در پذیرش هوش مصنوعی ، سازمان ها باید از وسوسه اجرای آن به طور غیرقانونی جلوگیری کنند. در عوض ، یک رویکرد استراتژیک که ROI ، کارآیی عملیاتی و ملاحظات اخلاقی را در اولویت قرار می دهد ، مزیت رقابتی پایدار را به همراه خواهد داشت.

مشاغلی که با موفقیت در ضمن اطمینان از انطباق ، حاکمیت و استفاده از مسئولیت ، AI را با موفقیت ادغام می کنند ، بهترین مواردی خواهند بود که بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری در پتانسیل تحول آمیز خود را دارند.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *