چگونه شرکت‌های SaaS سازمانی می‌توانند در دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی رشد کنند؟


هوش مصنوعی همچنان بر مکالمات پیرامون کار دانش مدرن تسلط دارد و خود را در فرآیندهای روزمره صنایع بی‌شماری می‌پیوندد. همانطور که کسب و کارها به یافتن ابزار در هوش مصنوعی ادامه می دهند، احساس نسبت به آن جایی بین خوش بینی محتاطانه و شک و تردید آشکار است.

در دنیای تجارت، بسیاری سودمندی این فناوری را می بینند و در عین حال با پتانسیل آن برای تغییر نحوه عملکرد بسیاری از نقش های شغلی دست و پنجه نرم می کنند. به نظر می رسد ترس از اینکه هوش مصنوعی به طور کامل جایگزین یا حذف مشاغل شود تا حد زیادی کمرنگ شده و جایگزین شده است تغییر خستگی; از کارگران خواسته می شود تا از هوش مصنوعی حداکثر استفاده را برای باز کردن پتانسیل آن ببرند و این باعث تغییر موقعیت های طولانی مدت شده است.

شرکت‌های SaaS مخصوصاً تحت فشار فزاینده‌ای برای ماندن در رقابت هستند زیرا هوش مصنوعی به تغییر نحوه عملکرد سیستم‌ها در سازمان‌ها ادامه می‌دهد. با این حال، با پذیرش هوش مصنوعی، شرکت‌های SaaS سازمانی می‌توانند از بهترین کاری که انجام می‌دهند بهره ببرند و در عین حال خروجی خود را برای ارائه بهترین‌های هر دو دنیا به مشتریان خود افزایش دهند.

جایی که هوش مصنوعی SaaS را تهدید می کند

همانطور که هوش مصنوعی در تجارت ریشه دوانده است، نحوه استقرار و تعامل شرکت ها با پلتفرم های SaaS را تغییر می دهد. بسیاری از شرکت‌های SaaS اکنون می‌پرسند: چگونه کسب‌وکار من تحت تأثیر افزایش هوش مصنوعی قرار می‌گیرد؟

هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد، اما سرنخ هایی وجود دارد که به اطلاع رسانی درازمدت یک کسب و کار کمک می کند. کارهایی که هوش مصنوعی به خوبی انجام می دهد – تولید گزارش، تولید محتوا، جمع آوری بینش و موارد دیگر – می تواند تهدیدی برای پلتفرم های SaaS باشد که بر روی آن خروجی ها تمرکز می کنند.

با این حال، به طور کلی، بزرگترین ترس در مورد هوش مصنوعی لزوماً در سطح کلان نیست، بلکه در سطح فردی کارگر است. شرکت‌ها همچنان برای مقابله با تعدادی از موارد تجاری به پلتفرم‌های SaaS نیاز دارند، اما نقش‌های خاصی که بر شایستگی‌های اصلی هوش مصنوعی تمرکز دارند ممکن است در معرض خطر افزایش باشند. این بدان معنا نیست که این مشاغل به طور کامل حذف خواهند شد، اما ممکن است تمرکز بیشتری بر روی استفاده از هوش مصنوعی برای به حداکثر رساندن بهره‌وری و ارزش وجود داشته باشد و بنابراین فشار بیشتری بر این کارمندان برای یادگیری، درک و گنجاندن هوش مصنوعی در کار روزانه‌شان وارد شود.

البته، با رشد تصاعدی و پذیرش هوش مصنوعی، نمی توان گفت که پنج سال آینده توسعه چه معنایی برای شرکت های SaaS خواهد داشت. تحلیل ریسک به معنای درک نقاط قوت یک کسب و کار و مقایسه آنها با حوزه هایی است که هوش مصنوعی در آنها برتری دارد. آنچه واضح است این است که هوش مصنوعی ابزار قدرتمندی است و پلتفرم‌ها و کارگرانی که از آن به بهترین شکل استفاده می‌کنند، در دراز مدت وضعیت بهتری خواهند داشت.

چرا هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین پلتفرم های SaaS شود؟

یکی از جالب‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی توانایی آن در نوشتن کد است. رهبران کسب‌وکار مدت‌ها است که این نظریه را مطرح کرده‌اند که هوش مصنوعی می‌تواند کد مورد نیاز برای ایجاد راه‌حل‌های SaaS را تولید کند، اما زمانی که آن را توضیح می‌دهید، کمی شبیه داستان‌های علمی تخیلی است: یک کسب‌وکار نیاز نرم‌افزاری را می‌بیند، محصول را برای یک موتور هوش مصنوعی توصیف می‌کند، یک پلت فرم سفارشی SaaS داشته باشید.

متأسفانه (یا خوشبختانه)، اکنون نسبت به 30 سال پیش به این واقعیت نزدیکتر نیستیم. مهارت فنی مورد نیاز برای ایجاد سیستم‌های پیچیده‌ای که زیربنای پلتفرم‌های SaaS هستند، بسیار فراتر از آن چیزی است که هوش مصنوعی مولد می‌تواند تداعی کند و همچنان برای آینده قابل پیش‌بینی به کمک انسانی نیاز دارد.

ارائه دهندگان SaaS دارای تخصص عمیق دامنه هستند که کسب و کارها به آن تکیه می کنند. اگر کسب‌وکارها بتوانند پلتفرم SaaS را با جزئیات کافی توصیف کنند تا جایی که هوش مصنوعی می‌تواند نرم‌افزاری پیرامون آن تولید کند، ممکن است در وهله اول نیازی به فروشنده SaaS نداشته باشند. درک نکات و نکات مربوط به صنعت خاص آنها، کلید موفقیت SaaS است.

دانستن یک صنعت بزرگ است، اما شناخت یک محصول حتی بزرگتر است. پلتفرم‌های SaaS محصول خود را بهتر از هر کس دیگری درک می‌کنند، و روابط قوی با مشتری آن‌ها به این معنی است که موارد استفاده مشتریان خود را بهتر از هر فناوری دیگری نیز درک می‌کنند. یکی از کلیدهای ماندگاری طولانی مدت SaaS این است که بدانیم مشتری چگونه می تواند از محصول خود برای به حداکثر رساندن کارایی آن برای تجارت خود استفاده کند.

در نهایت، پلتفرم‌های SaaS به اکوسیستم‌های داده‌ای تثبیت شده تکیه می‌کنند که آنها را برای مشتریان خود ضروری می‌سازد. این اکوسیستم ها برای انطباق با پروتکل های داده استاندارد صنعت و کمک به حاکمیت داده ها و امنیت کار می کنند. آنها همچنین به فعال کردن ادغام با سایر پلتفرم ها و ارائه یک زبان داده ثابت کمک می کنند که به ساخت راه حل های مقیاس پذیر کمک می کند.

هوش مصنوعی چگونه به پلتفرم‌های SaaS برتری می‌دهد؟

با نگاهی طولانی، واضح است که هوش مصنوعی جایگزینی برای پلتفرم‌های SaaS نیست، بلکه ابزاری برای افزایش عملکرد است. پلتفرم هایی که می دانند چگونه این فناوری را به بهترین نحو یکپارچه کنند، خود را در یک زمینه شلوغ متمایز خواهند کرد. همانطور که هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه می‌دهد، این قابلیت‌ها فقط نقاط تمایز نیستند، بلکه می‌توانند جدولی برای همه پلتفرم‌های SaaS باشند.

یکپارچه‌سازی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند بینش‌های قوی، بر اساس تقاضا و تولید گزارش غنی‌شده، به مشتریان این امکان را می‌دهد تا داده‌های خام را در لحظه‌ای که به آن نیاز دارند، به چیزی عملی تبدیل کنند. کاهش فاصله بین جمع‌آوری و پیاده‌سازی داده‌ها یک مزیت بزرگ برای کسب‌وکارهای چابک است.

هوش مصنوعی همچنین در امکان شخصی سازی در مقیاس عالی است. الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند مقادیر زیادی از داده‌های رفتاری و ترجیحات کاربر را تجزیه و تحلیل کنند تا تجربیات بسیار متناسب و سفارشی‌سازی شده را ارائه دهند. ایجاد یک پلتفرم سازگار بر اساس نیازها و ترجیحات کاربر نهایی نه تنها رضایت کاربر را بهبود می بخشد، بلکه باعث تعامل بیشتر و کاربرد پلت فرم می شود و در نهایت پلتفرم را برای مشتریان ارزشمندتر می کند.

آخرین اما نه کم اهمیت، هوش مصنوعی می تواند به تقویت کارایی عملیاتی در پلتفرم های SaaS کمک کند. ادغام راهنماهای پردازش زبان طبیعی، چت ربات هاو سایر عناصر آموزشی می توانند به مشتریان کمک کنند تا بدون نیاز به تعامل یک به یک از سوی ارائه دهنده، بیشترین استفاده را از پلتفرم ببرند. از طریق هوش مصنوعی، رهبران SaaS می توانند نیاز به مداخله دستی را کاهش دهند، خطاها را به حداقل برسانند و ارائه خدمات را سرعت بخشند.

اگرچه هوش مصنوعی جدید و هیجان‌انگیز است و گاهی اوقات به نظر می‌رسد که کسب‌وکارها می‌خواهند همه فروشندگان فعلی خود را با جدیدترین ابزار هوش مصنوعی که در دست دارند جایگزین کنند، مشتریان نمی‌خواهند سرمایه‌گذاری خود را در پلتفرم‌های SaaS حذف کنند. آنچه آنها می خواهند این است که بدانند پلتفرم هایی که روی آنها سرمایه گذاری می کنند، از فناوری های مدرن مانند هوش مصنوعی به مؤثرترین راه های ممکن استفاده می کنند. برای ارائه دهندگان SaaS، ادغام هوش مصنوعی به تقویت موارد کسب و کار پلت فرم کمک می کند و به مشتریان تمایل خود را برای انطباق با زمان نشان می دهد.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *