از سال 2024، تقریباً 70000 شرکت هوش مصنوعی در سراسر جهان وجود دارد که به ارزش بازار جهانی هوش مصنوعی نزدیک به 200 میلیارد دلار کمک می کنند. با پیشرفت های روزانه در یادگیری ماشینی، پردازش زبان طبیعیو اتوماسیون، بسیاری از این شرکتها را به عنوان «پیشروز» معرفی میکنند، اما برای برجسته شدن تلاش میکنند. رقابت برای جلب توجه رسانهها شدید است و حتی نوآورترین شرکتهایی که محصولات و راهحلهای پیشرفتهای را ارائه میکنند، میتوانند در این میان رسانهها گم شوند. قرارگیری مناسب با پیامرسانی و موقعیتیابی مناسب میتواند دید و اعتبار هر برند هوش مصنوعی را افزایش دهد. چگونه شرکت هوش مصنوعی شما می تواند سرفصل اخبار باشد و با مصرف کنندگان و روزنامه نگاران به طور یکسان ارتباط برقرار کند؟
تمرکز بر تاثیر مصرف کننده و کسب و کار، نه فقط فناوری
در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که با ویژگی های خاص پیرامون نوآوری فناوری زیربنایی خود شروع کنید، مخاطبانی که درک می کنند بسیار کوچک هستند. مانند هر فناوری در حال تکامل، آموزش زیادی باید انجام شود. روزنامه نگاران به برخی جزئیات فنی نیاز دارند، با این حال، توضیحات طولانی که پیچیدگی شما را برجسته می کند یادگیری عمیق معماری یا کیفیت داده منجر به ترکیب شدن شما با هزاران شرکت دیگر در زمینه فناوری می شود.
به جای تمرکز صرف بر این جنبه های فنی، داستان سرایی موفق توضیح می دهد که چگونه شرکت هوش مصنوعی شما زندگی مردم را بهبود می بخشد یا چالش های مهم تجاری را حل می کند. مزایای ملموس کلیدی است. سوالاتی که ممکن است بخواهید از خود بپرسید عبارتند از:
- چگونه شرکت هوش مصنوعی من کارایی را برای مشاغل بهبود می بخشد؟
- چگونه شرکت هوش مصنوعی من عملیات را ساده می کند یا تجربه مصرف کننده را بهبود می بخشد؟
- آیا این یک استفاده واقعی از هوش مصنوعی برای حل یک مشکل فراگیر است؟
- آیا می توانم ثابت کنم که هزینه ها را کاهش می دهد، در زمان صرفه جویی می کند یا امکانات جدیدی را در این عمودی فعال می کند؟
- آیا من مطالعات موردی، توصیفات، یا نتایج قابل اندازه گیری دارم که بتوانم به اشتراک بگذارم؟
پاسخ شما به این سوالات باید شامل مثال های واقعی و نتایج ملموس باشد. روزنامه نگاران داستان سرا هستند و به دنبال اشتراک گذاری ویژگی هایی هستند که خوانندگان خود می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند. برجسته کردن این مزایا، به جای مشخصات فنی پیچیده، منجر به ارتباطات بهتر روزنامهنگاران و نتایج پوشش موفقتر میشود.
تمایز کلیدی است: هویت خود را خارج از «AI» و سایر واژههای مهم تعیین کنید
بخش هوش مصنوعی در حال رونق است، و این بدان معناست که روزنامهنگاران بیش از هر زمان دیگری عبارات «با استفاده از هوش مصنوعی»، «ماشین محور» و «مبتنی بر یادگیری عمیق» را شنیدهاند. شرکت شما ممکن است مبتنی بر هوش مصنوعی باشد. با این حال، پیام آن لازم نیست. اشاره های بی پایان از اصطلاحات تخصصی تکنولوژی منجر به چشمان براق و ایمیل های باز نشده می شود. بنابراین، چگونه در چنین بازار اشباع شده ای متمایز می شوید؟
یک تمرین سریع برای کمک به این تمایز این است که سعی کنید شرکت خود را در کمتر از پنج کلمه بدون استفاده از اصطلاح “AI” تعریف کنید. این تمرین شما را وادار می کند که فراتر از چیزهای بدیهی بروید و بر آنچه که واقعاً شرکت شما را منحصر به فرد می کند تمرکز کنید. آیا شما کارایی را متحول می کنید؟ ایجاد تعاملات هوشمندانه با مشتری؟ بینشهای دست نیافتنی قبلی را ارائه میدهید؟ ارزشی را که شرکت شما ارائه می دهد برجسته کنید و در دریایی از کلمات کلیدی برجسته شوید. هدف باید ایجاد یک روایت برند باشد که با روزنامه نگاران و مصرف کنندگانی که داستان های آنها را می خوانند طنین انداز شود.
تلاش برای دریافت پوشش رسانه ای؟ ارزش و بینش واقعی را به خبرنگاران ارائه دهید
صداپیشگی هنری است، هنری که به ترکیبی منحصربفرد از اطلاعات، دانش در مورد علایق خاص روزنامهنگاران و روابط دقیق رسانهای نیاز دارد. در حالی که آخرین به روز رسانی نرم افزار شرکت شما ممکن است برای شما جالب باشد، پیشنهاد مناسب باید با یک پیشنهاد متناسب همراه شود، پیشنهادی که ممکن است بینش واقعی را در مورد شرکت، محصول یا خدمات شما به روزنامه نگار ارائه دهد. این میتواند یک شرکت مجازی، نمایشی از قابلیتهای شما، یا زاویهای جالب باشد که ذینفعان شرکت یا C-Suite را برجسته میکند.
در حال حاضر روزنامه نگاران بر روی کاری که هوش مصنوعی انجام می دهد تمرکز می کنند و نه آنچه ممکن است (در آینده) انجام دهد. ملاحظات اخلاقی و شفافیت نیز موضوعات فرعی مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. در فضای شلوغ هوش مصنوعی، تبلیغات هدفمند، متفکرانه و تأثیرگذار که توسط آژانس بازاریابی فناوری و تیم روابط عمومی مناسب هدایت میشود، و مجهز به یک پیشنهاد جالب و قابل توجه است، اطمینان حاصل میکند که شرکت هوش مصنوعی شما به صندوق ورودی مناسب و خوانندگان بعدی میرسد.
با تنظیم استراتژی خود و تمرکز بر آنچه که واقعاً شرکت هوش مصنوعی شما را متمایز می کند، می توانید شانس خود را برای جلب توجه رسانه ها به میزان قابل توجهی افزایش دهید. همراه با تیمی از متخصصان روابط عمومی بسیار ماهر، پیشنهادهای جذاب روزنامهنگاران، و مطالب بازاریابی بدون کلمات کلیدی، شرکت شما به خوبی در مسیر خود برای جلب توجه و توجه مصرفکننده قرار خواهد گرفت.