پیمایش انقلاب دیجیتال در مراقبت های بهداشتی: راهنمای استراتژیک برای رهبران مراقبت های بهداشتی


مراقبت های بهداشتی شاهد سرعت بی سابقه ای از تغییرات است. چندین نیرو در حال بازی هستند که تغییری در نحوه برخورد ما به سلامت و تندرستی ایجاد می کنند.

اول، است جمعیت شناسی. وجود دارد شکاف رو به رشد بین طول عمر و طول عمر. افراد نه تنها پیر می شوند بلکه با انواع مختلفی از چالش های بهداشتی نیز روبرو هستند. بیماری ها و عوارض مزمن زودتر در زندگی خود را نشان می دهند و تمرکز فزاینده ای بر سلامتی وجود دارد. برای پاسخگویی به این تغییرات جمعیتی، مراقبت های بهداشتی باید شخصی تر و فعال تر باشد و فراتر از واکنش صرف به بیماری باشد.

از طرف دیگر، ما در درک بدن انسان و یافتن راه های جدید برای درمان آن بهتر می شویم. مراقبت های بهداشتی فن آوری ها به سرعت در حال تکامل هستند و به لطف تلاش‌ها و فناوری‌های تحول دیجیتالی مانند هوش مصنوعی مولد، ارائه مراقبت‌ها بیشتر مرتبط و مشارکتی می‌شود. نوآوری‌های تغییردهنده بازی مانند درمان با سلول‌های CAR-T، درمان‌های رادیو لیگاند، و تشخیص‌های پیشرفته (مانند دستگاه‌های MRI 11.7 تسلا) نحوه درمان و مدیریت بیماری‌ها را تغییر می‌دهند. در عین حال، کوچک‌سازی دستگاه و پیشرفت‌ها در انفورماتیک مراقبت‌های بهداشتی، امکان مدیریت شرایط را فراهم می‌کند و امکانات جدیدی را برای مراقبت و نظارت از راه دور بیمار ایجاد می‌کند.

و مهمتر از همه، با توجه به افزایش هزینه مراقبت، مراقبت های بهداشتی پرداخت ها اکنون به جای معاملات، به مراقبت مبتنی بر ارزش و نتیجه‌محور گره خورده‌اند. پرداخت کنندگان نیز برای ایفای نقش بزرگتر در مدیریت مراقبت وارد عمل می شوند. این امر سازمان ها را وادار می کند تا راه های جدیدی برای کاهش هزینه ها و در عین حال بهبود ارائه مراقبت و ایجاد مدل های پرداخت مبتنی بر نتیجه جدید بیابند.

این نیروها با هم در حال تغییر شکل مراقبت های بهداشتی به روش های خارق العاده ای هستند. بنابراین، با توجه به این تغییرات، آینده چگونه به نظر می رسد؟

آینده ارائه مراقبت های بهداشتی: خود مدیریتی، متصل و بدون مرز

با توجه به تغییرات در ترکیب بیماری ها، تمرکز بر سلامتی به جای درمان، و پیشرفت های فناوری، ارائه مراقبت های بهداشتی قرار است به چند روش کلیدی تکامل یابد:

  • سطوح دیجیتال مراقبت: مدل سنتی مراقبت های اولیه، ثانویه و ثالث در حال گسترش است تا یک ردیف جدید «دیجیتال» را در بر بگیرد. مداخلات دیجیتال باعث اتصال، مشاوره از راه دور، مراقبت مجازی، و نظارت بهتر بر بیمار می شود و مراقبت های بهداشتی را انعطاف پذیرتر و بدون مرز می کند.
  • مدل های بیمار محور: بیماران به ویژه بیماران مزمن نقش فعال تری در مدیریت سلامت خود خواهند داشت. این تغییر به سمت توانمندسازی بیمار، اتکا به محیط های بیمارستانی را کاهش می دهد و مراقبت مستمر و فعال را ارتقا می دهد.
  • مدل های پرداخت در حال تکامل: ما شاهد ظهور مدل‌های پرداخت مناسب خواهیم بود که بر ارزش بیش از تراکنش‌های اپیزودیک تأکید می‌کنند و به مراقبت پیشگیرانه پاداش می‌دهند. این چارچوب‌های پرداخت آینده به‌جای درمان‌های فردی، به‌طور کلی بر سلامتی، سلامت رفتاری و مدیریت مراقبت تمرکز خواهند کرد.
  • سفرهای هماهنگ شده بیماران: با پیوستن به نقاط در سفرهای پراکنده بیمار، مدل‌های مراقبتی آینده بر هماهنگی بین ارائه‌دهندگان، پرداخت‌کنندگان و تنظیمات مراقبت تمرکز خواهند کرد. با اشتراک گذاری داده های بهتر، بیماران مراقبت های روان تر و کارآمدتری را تجربه خواهند کرد که منجر به نتایج بهتر می شود.

اولویت های فوری برای سازمان های مراقبت های بهداشتی

در حالی که این مدل‌های آینده‌نگر در حال تکامل پتانسیل‌های زیادی دارند، اما برای رسیدن به آن‌ها، سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی باید برخی از واقعیت‌های موجود را دنبال کنند – با پیدا کردن پول برای تحول، نوآوری با سرعت‌های «بومی دیجیتال» و یافتن مدل‌های تجاری جدید و پایدار شروع کنند. .

1. کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی

همه ما می دانیم که هزینه های مراقبت های بهداشتی در سراسر سیستم – چه مراقبت، چه تحقیق و چه مدیریت – بسیار زیاد است. به عنوان مثال، 1/7 از کل هزینه های مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده مربوط به وظایف اداری است! هر رهبر مراقبت های بهداشتی می پرسد: “چگونه می توانیم به سازمانی مقرون به صرفه تر و کارآمدتر تبدیل شویم؟”

پاسخ، استفاده از هوش مصنوعی برای تصویربرداری مجدد، بهینه سازی و خودکارسازی فرآیندها و عملیات موجود است. برای مثال، یکی از راه‌هایی که یک راه‌حل تحلیل پیش‌بینی‌کننده مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند، شناسایی بیماران پرخطر، پیشنهاد و اجرای مداخلات هدفمند، و کاهش پذیرش مجدد در بیمارستان است.

2. استقبال از چابکی با تحول دیجیتال

برای ارائه بهترین مراقبت ممکن و تجربه بیمار، اکوسیستم مراقبت های بهداشتی باید از فناوری های دیجیتال در مقیاس استفاده کند و چابک تر و مشارکتی تر شود. با این حال، تنها اجرای آخرین فناوری کافی نیست. برای مثال هوش مصنوعی را در نظر بگیرید. ما دیده‌ایم که علی‌رغم موفقیت‌های POC، قرار دادن هوش مصنوعی در تولید در مقیاس، اطمینان از اینکه از نظر اخلاقی سالم، دقیق و اساساً بی‌عیب است، همچنان یک چالش است.

هدف تحول دیجیتال باید دستیابی به چابکی واقعی باشد – نه فقط در توسعه نرم افزار، بلکه در نحوه عملکرد کل سازمان. این به معنای نگاه کردن به نحوه تعامل پزشکان، پزشکان، پرداخت‌کنندگان و بیماران، بهبود سرعت ارائه مراقبت و اطمینان از همکاری مؤثرتر همه با یکدیگر است.

این تنها زمانی امکان‌پذیر است که سازمان‌ها به دقت در مورد استراتژی خود فکر کنند، موارد استفاده را که می‌توانند عملیات و ارائه مراقبت‌ها را بهبود بخشند، اولویت‌بندی کنند و به‌طور یکپارچه فناوری را در جریان‌های کاری روزمره قرار دهند.

3. بررسی مدل های کسب و کار جدید و پایدار

یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌ها در مراقبت‌های بهداشتی دیجیتال، استفاده از «دانش قبیله‌ای» – بینش‌های ارزشمندی است که از سال‌ها تجربه به دست می‌آید – و تبدیل آن به مدل‌های هوش مصنوعی قابل کسب درآمد. به‌جای اینکه آن دانش در ذهن چند متخصص محبوس بماند، به چیزی تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر تبدیل می‌شود که منجر به مراقبت شخصی‌تر و مؤثرتر برای بیماران می‌شود.

همگام با تغییرات صنعت: استراتژی هایی برای رهبران مراقبت های بهداشتی

اگر سازمانی را مانند یک شخص در نظر بگیریم، سر و قلب دارد – هوش و احساسات. برای حرکت به سمت تحول، رهبران مراقبت های بهداشتی باید استراتژی، تاکتیک ها و همدلی را متعادل کنند. رهبران موفق:

  • به تغییر شکل از یک لنز دوتایی نگاه کنید: عملیات فعلی را کارآمدتر کنید و در عین حال فضا را برای روش های جدید کار ایجاد کنید. وضعیت موجود را به چالش بکشید و برای انتقال به مدل های جدیدتر آماده شوید.
  • بزرگ فکر کنید، از کوچک شروع کنید، عاقلانه مقیاس کنید: دگرگونی های در مقیاس بزرگ می تواند بسیار زیاد باشد. داشتن یک تصویر بزرگ مهم است، اما نکته کلیدی این است که از کوچک شروع کنید. آزمایش کنید، چیزها را آزمایش کنید، و سپس به تدریج آنچه را که کار می کند گسترش دهید. با اثبات ارزش راه‌حل‌های دیجیتال زودهنگام، می‌توانید خطرات را کاهش دهید و با حرکت رو به جلو، اعتماد به نفس ایجاد کنید.
  • تحول چندوجهی را در آغوش بگیرید و متعهد به تغییر باشید: دگرگونی فقط مربوط به فرآیندها نیست، بلکه در مورد افراد، مشتریان و هماهنگی تغییر است. تغییر موفقیت آمیز مستلزم مشارکت در همه سطوح، از رهبری ارشد گرفته تا کارمندان در زمین است. اطمینان حاصل کنید که کارمندان می توانند با فرآیندها و فن آوری های جدید در حین تکامل سازگار شوند.
  • شریک مناسب را پیدا کنید: برای پیمایش در این تغییرات، یافتن شریکی که واقعاً صنعت مراقبت های بهداشتی را درک کرده و برای یادگیری و نوآوری مداوم ارزش قائل است، مهم است. به عنوان مثال، در CitiusTech، ما در کل اکوسیستم مراقبت های بهداشتی کار می کنیم – پرداخت کنندگان، ارائه دهندگان، علوم زیستی، و medtech. این به ما چشم اندازی منحصر به فرد می دهد و به مشتریان ما کمک می کند نقاط را به هم متصل کرده و ایده های بزرگ خود را به واقعیت تبدیل کنند.

در نهایت، موفقیت در پارادایم جدید مراقبت های بهداشتی در مورد بازنگری در نحوه ارائه خدمات بهداشتی خواهد بود، چه از طریق مدل های کسب و کار جدید و چه از طریق فناوری نوآورانه که می تواند مزایای واقعی را برای بیماران و ارائه دهندگان به طور یکسان به ارمغان بیاورد.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *