هوش مصنوعی در مقابل هوش مصنوعی: چگونه داده‌های معتبر تلفن می‌توانند به جلوگیری از تقلب مبتنی بر هوش مصنوعی کمک کنند


هوش مصنوعی (AI)، مانند هر فناوری دیگری، ذاتاً خوب یا بد نیست، بلکه صرفاً ابزاری است که مردم می‌توانند برای مقاصد خوب یا بد از آن استفاده کنند.

برای مثال، بسیاری از شرکت‌ها از راه‌حل‌های بیومتریک مبتنی بر هوش مصنوعی در تشخیص چهره و گفتار استفاده می‌کنند تا فرآیندهای ورود را ساده‌تر کنند و تجربه مشتری را با جایگزین کردن پین‌ها، رمزهای عبور و شماره حساب‌های خسته‌کننده افزایش دهند. کسب‌وکارها همچنین می‌توانند از هوش مصنوعی برای کشف بینش‌های ارزشمند از میان کوه‌هایی از داده‌ها برای ایجاد تجربیات شخصی مشتری استفاده کنند.

فراتر از تجربه مشتری، هوش مصنوعی می تواند داده های تصویربرداری را در تنظیمات پزشکی تجزیه و تحلیل کند تا دقت شناسایی و طبقه بندی تومور را افزایش دهد. به همین ترتیب، هوش مصنوعی ابزارها و برنامه‌های یادگیری زبان را تقویت می‌کند و به افراد بیشتری اجازه می‌دهد به مهارت‌های غنی‌کننده زندگی دسترسی داشته باشند.

البته، هوش مصنوعی نه تنها برای افراد خوش‌نیت، بلکه برای افراد بدخواه نیز در دسترس است که معمولاً از قابلیت‌های آن برای تقویت طرح‌های کلاه‌برانگیز خود استفاده می‌کنند.

چگونه بازیگران بد از هوش مصنوعی برای تقویت کلاهبرداری خود استفاده می کنند

سازمان‌های جنایی بسیار پیشرفته و با منابع خوب استفاده از هوش مصنوعی را برای بردارهای حمله جدید و مبتکرانه (یا بهتر بگوییم موذیانه) آغاز کرده‌اند. این کلاهبرداران موتورهای هوش مصنوعی خود را با ترابایت یا حتی پتابایت اطلاعات آموزش می‌دهند تا طرح‌های مختلف، ساخت سوء استفاده‌ها و کلاهبرداری‌های خود را در مقیاسی غیرقابل تصور بزرگ‌تر از توانایی‌های یک هکر انسانی به‌طور خودکار انجام دهند.

برخی از هکرها حتی از سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که تجربیات مشتری بهتری را از طریق جعلی‌های عمیق تولید شده توسط هوش مصنوعی که سیستم‌های احراز هویت بیومتریک را هدف قرار می‌دهند، بهره‌برداری می‌کنند. به ویژه، کلاهبرداران باهوش از هوش مصنوعی برای ایجاد استفاده می کنند دیپ فیک کلون های صوتی برای کلاهبرداری های رباتیک به طور معمول، تماس‌های کلاهبرداری یا پیامک‌های پیامکی به‌عنوان کسی یا چیزی ظاهر می‌شوند که قربانی را فریب می‌دهد تا اطلاعات حساس حساب را فاش کند یا روی یک پیوند مخرب کلیک کند.

در گذشته، مردم معمولاً می‌توانستند تشخیص دهند که تماس یا پیامی مشکوک است، اما این نسل جدید از تماس‌های رباتیک عمیق‌فیک از کلون‌های صدای افراد تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می‌کند. کاربردهای این کلون های صوتی واقعاً آزاردهنده است. کلاهبرداران صدای یک کودک را کپی می کنند، به عنوان آدم ربا ظاهر می شوند و با والدین تماس می گیرند و از آنها برای آزادی فرزندشان باج می خواهند.

یکی دیگر از روش‌های رایج کلاهبرداران هنگام استفاده از شبیه‌سازی‌های صوتی هوش مصنوعی، تماس با یک کارمند و جعل هویت رئیس آن شخص یا فردی با سابقه است و اصرار می‌کنند که برای پرداخت هزینه‌های مربوط به کسب‌وکار، پول خود را برداشته و انتقال دهند.

این طرح ها پربار و موثر هستند، با نظرسنجی 2023 از Regula کشف اینکه 37 درصد از سازمان ها تقلب صوتی عمیق را تجربه کرده اند. به همین ترتیب، تحقیق از مک آفی نشان می دهد که 77 درصد از قربانیان تماس های کلاهبرداری مبتنی بر هوش مصنوعی ادعا می کنند که پول خود را از دست داده اند.

سازمان ها باید هویت مشتری خود را تأیید کنند

تکامل مداوم هوش مصنوعی شبیه به یک مسابقه تسلیحاتی است و کسب‌وکارها دائماً از جدیدترین نوآوری‌ها و تکنیک‌ها برای خنثی کردن آخرین طرح‌های کلاهبرداران استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، فرآیندهای «مشتری خود را بشناسید» (KYC) به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا هویت مشتری را تأیید کنند تا مشخص کنند آیا آنها یک مشتری بالقوه یا کلاهبردار هستند که سعی در انجام تراکنش‌های متقلبانه یا پولشویی دارند. KYC برای بسیاری از صنایع اجباری است. به عنوان مثال، در ایالات متحده، شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) مؤسسات مالی را ملزم به رعایت استانداردهای KYC می کند.

معرفی هوش مصنوعی میدان نبرد KYC را پویاتر کرده است و هر دو طرف (خوب و بد) از این فناوری برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. کسب‌وکارهای نوآور رویکردی چندوجهی به فرآیندهای KYC دارند، جایی که هوش مصنوعی به شناسایی فعالیت‌های مشکوک کمک می‌کند و سپس از طریق پیام‌های متنی به مشتریان آسیب‌دیده هشدار می‌دهد.

مشتریان برای اثبات هویت خود باید یک نوع شناسنامه مانند تاریخ تولد، شناسه عکس، مجوز یا آدرس ارائه دهند. پس از اینکه مشتریان نشان دادند که همان کسی هستند که می گویند هستند، این فرآیند KYC چند وجهی سپس یک شماره تلفن را به مشتری مرتبط می کند که به عنوان یک شناسه دیجیتال عمل می کند.

راحتی و سادگی شماره‌های تلفن همراه، آنها را به شناسه‌های دیجیتالی ایده‌آل در فرآیند KYC تبدیل می‌کند. به همین ترتیب، تلفن‌های همراه داده‌های قابل‌اعتماد و تأییدی را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند، از جمله همه‌جای جهانی که ثبت‌های ملی نمی‌توانند آن را تکرار کنند.

هوشمند شماره گذاری تلفن معتبر

متأسفانه، کسب و کارها تنها کسانی نیستند که ارزش شماره تلفن همراه را به عنوان شناسه دیجیتال تشخیص می دهند. همانطور که گفته شد، بازیگران بد اغلب مشتریان را از طریق پیامک ها و تماس های تلفنی جعلی هدف قرار می دهند. تحقیق از Statista نشان می دهد که تقریباً نیمی از کل تقلب های گزارش شده به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده با پیامک (22٪) یا تماس تلفنی (20٪) شروع می شود.

در مورد یک شماره تلفن منتقل شده (یعنی از یک شرکت تلفنی به شرکت دیگر تغییر کرده است)، کسب‌وکارها راهی ندارند که بدانند آیا این اقدام صرفاً تغییر ارائه‌دهندگان مشتری بوده است یا کلاهبرداری که به قصد سوء قصد دارد. علاوه بر این، کلاهبرداران می‌توانند از تعویض سیم‌کارت و خروجی‌های پورت برای ربودن شماره تلفن‌ها و استفاده از آن شناسه‌های دیجیتال برای خودنمایی به عنوان مشتری استفاده کنند. با این اعداد، آنها می توانند پیام های متنی را که شرکت ها برای احراز هویت چند عاملی (MFA) برای شرکت در کلاهبرداری پرداخت آنلاین استفاده می کنند، دریافت کنند. که در سال 2023 به 38 میلیارد دلار در جهان رسید.

اگرچه SIM Swap فرصتی برای ربودن شماره است، سازمان ها می توانند با استفاده از داده های معتبر به طور موثر با این طرح مبارزه کنند. به عبارت دیگر، در حالی که شماره تلفن‌ها هنوز شناسه‌های دیجیتالی ایده‌آل هستند، سازمان‌ها برای تأیید مالکیت به یک منبع قابل اعتماد، معتبر و مستقل برای اطلاعات مربوط به هر شماره تلفن نیاز دارند. با استفاده از اطلاعات معتبر شماره‌گذاری تلفن، کسب‌وکارها می‌توانند تعیین کنند که آیا مشتری واقعاً قانونی است یا خیر، از درآمد و شهرت برند محافظت می‌کند و در عین حال اعتماد مشتری را در ارتباطات صوتی و متنی افزایش می‌دهد.

شرکت ها همچنین به داده های قطعی و معتبر نیاز دارند. به طور خاص، راه‌حل‌های هوش مصنوعی آنها نیاز به دسترسی به داده‌های مربوط به هر شماره تلفن دارد، خواه اخیراً منتقل شده باشد یا با یک سیم‌کارت، نوع خط یا مکان خاص مرتبط باشد. اگر هوش مصنوعی ارزیابی کند که داده‌ها فعالیت فریبکارانه را نشان می‌دهند، از شخص می‌خواهد اطلاعات بیشتری مانند آدرس پستی، شماره حساب یا نام خانوادگی مادر را به عنوان مرحله بعدی در فرآیند تأیید ارائه کند. کسب‌وکارها همچنین باید از یک منبع معتبر استفاده کنند که به طور مداوم اطلاعات شماره تلفن را به‌روزرسانی می‌کند و ابزارهای هوش مصنوعی را قادر می‌سازد تاکتیک‌های تقلبی را به طور مؤثرتری تشخیص دهند.

هویت دیجیتال و عصر هوش مصنوعی

جهان بیش از هر زمان دیگری به هم متصل شده است، با دستگاه های تلفن همراه که این اتصال بی سابقه را تامین می کنند. در حالی که این ارتباط به نفع سازمان ها و مصرف کنندگان است، خطرات و مسئولیت های قابل توجهی را به همراه دارد. علاوه بر این، اثبات هویت دیجیتالی فرد بدون منبع قابل اعتماد و معتبر چندان ساده نیست.

در عصر هوش مصنوعی، طرح‌هایی مانند دیپ‌فیک‌های پیچیده تولید شده توسط هوش مصنوعی، کلون‌های صوتی و ایمیل‌های فیشینگ بسیار مناسب، بر نیاز شرکت‌ها به استفاده از اطلاعات معتبر شماره‌گذاری تلفن برای تقویت هوش مصنوعی خود برای محافظت در برابر کلاه‌برداری تاکید می‌کنند. چنین تلاش هایی ضمن حفظ درآمد و اعتبار برند، ایمان مشتریان را به پیام های متنی و تماس های تلفنی بازگرداند.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *