نگرانی در مورد جایگزینی انسان – به ویژه در محیط کار – چیز جدیدی نیست. بسیاری از بدبینان هوش مصنوعی به نشانه های نیروی کار تبدیل کننده به عنوان توجیهی برای تردید خود در مورد هوش مصنوعی اشاره می کنند. 40 ٪ از شرکت هایی که قصد دارند با افزایش قابلیت های هوش مصنوعی ، نیروی کار خود را کاهش دهندبشر
آماری از این دست باعث نگرانی نمی شود – آنها به سادگی واقعیت های جایی را که نیروی کار مدرن در AI قرار دارد برجسته می کند. تأثیر آن احساس می شود ، خواه کارگران آن را بخواهند یا نه ، در بخش ها و ذینفعان.
اکنون ، مردمی باید با این نیروی کار مدرن سازگار شوند ، جایی که انسان (Homo sapiens) در کنار عوامل AI (AI Sapiens) یکپارچه برای تقویت بهره وری کلی کار می کنند. مأمورین هوش مصنوعی دقیقاً مانند انسانها دارای نقاط قوت و نقص هستند – و مانند انسانهای موجود در محیط کار ، این در مورد سرمایه گذاری از بزرگترین توانایی های آنها و مشاهده کاستی های آنها به عنوان فرصت هایی برای بهبود است. وقت آن است که فرصتی را برای دستیابی به این عوامل هوش مصنوعی در آغوش بگیریم تا به آن دست یابیم فوق بشری نتایج برای دستیابی به این نتایج ، اشکال مختلف هوش باید به صورت مشترک در هم تنیده شود.
این چند ساپن نیروی کار آینده است – پس چگونه می توانید آماده شوید؟ این که آیا شما یک تصمیم گیرنده C-Suite هستید یا یک کارمند خط اول ، موفقیت شما به توانایی شما در ایجاد این محل کار Multisapiens برای شما بستگی دارد.
درک عوامل هوش مصنوعی
هنگامی که مأمورین AI مستقر در LLM فقط چند سال پیش وارد جریان اصلی شدند ، هیجان زیادی در سراسر هیئت مدیره در مورد پتانسیل آنها برای انقلابی در گردش کار وجود داشت. Chatgpt به سرعت تبدیل به سریعترین برنامه مصرف کننده در تاریخ شد. اندکی پس از آن ، فضا منفجر شد: عوامل از آن زمان با سرعت شکاری ضرب شده و تکامل یافته اند ، ارزش گذاری بازار را به حدود 7.38 میلیارد دلار تخمین زده و شمارش می کند و پیش بینی می شود تا سال 2030 به 47.1 میلیارد دلار برسدبشر
نمایندگان LLM با استدلال و توانایی های مکالمه پیشرفته خود ، فرصت های جدیدی را برای Layperson برای کشف هوش مصنوعی ایجاد کردند. برای اولین بار ، هوش مصنوعی به جای یک امکان نظری عظیم و گسترده ، ملموس – حتی شخصیت پذیر – بود. مردمی در خارج از دنیای فناوری شروع به درک برنامه های دنیای واقعی هوش مصنوعی در قالب چت های مانند انسان و نمایندگان جستجو کردند.
از دیدگاه سازمانی ، پذیرندگان اولیه از یک مزیت رقابتی برخوردار بودند.
مشاغلی که در اوایل حرکت کردند ، توانستند از مزایای توانایی های تصمیم گیری پیشرفته این نمایندگان بهره مند شوند ، از پیشرفت در کارآیی عملیاتی خود برخوردار شوند ، کارهای روزمره را خودکار کنند و هزینه ها را کاهش دهند.
اکنون ، سازمان ها و کاربران فردی به طور یکسان در تلاشند تا یک نیمکت بسیار عمیق تر از عوامل هوش مصنوعی و شبکه های عامل بسیار پیشرفته AI را مستقر کنند. تخصص واقعی هوش مصنوعی نیاز به یادگیری مداوم دارد – یک چالش حتی برای CIO و CTO. با این حال ، این عادلانه است که بگوییم درک متوسطی از عملکرد عوامل هوش مصنوعی برای اعضای نیروی کار که انتظار می رود در کنار آنها کار کنند ، ضروری است.
لمس انسان به اندازه هوش مصنوعی اجتناب ناپذیر است
در بحث بزرگ “انسان در مقابل AI” ، نکات کلیدی هر طرف به خوبی درک شده است. بله ، هوش مصنوعی در هنگام پردازش داده ها و کارهای خودکار ، لبه ای دارد که با کاهش کار و کار تکراری به دست می رود. با این حال ، انسان ها تجربه ای داشته اند ، حواس که جهان را در ابعاد بسیاری درک می کنند و توانایی ایجاد بینش شهودی را دارند. عوامل هوش مصنوعی قابل آموزش ، سازگار و خودمختار هستند ، اما آنها نمی توانند ، و هرگز قادر نخواهند بود ، به طور کامل ظرفیت های کامل را که انسان ها به میز می آورند ، تکرار می کنند.
وقتی وارد نیروی کار Multisapiens می شویم ، چاره ای جز رها کردن این دیدگاه دو طرفه نخواهیم داشت. مشاغل موفق در زمینه های فرصت برای انسان و هوش مصنوعی به صورت همزیستی بزرگنمایی می کنند. قبلاً بوده است ثابت شده این هوش مصنوعی می تواند شکاف مهارت بین کارگران کم مهارت و بالا را ایجاد کند و خروجی کارآمدتر و با کیفیت بالاتر را امکان پذیر کند.
ذاتاً اصطلاح “عامل AI” به معنای همگرایی خصوصیات انسانی و تکنولوژیکی است. این باید یک چشم انداز هیجان انگیز باشد. واقعیت این است که هوش مصنوعی بیشتر از آنچه بیشتر مردم متوجه می شوند مانند مغز انسان عمل می کند – چیزی که برای من جذاب است ، به عنوان یک انسان شناس. در هر دو مورد ، زبان ، ساختمان مهم دانش است و مکانیسم هایی که انسان و عوامل “AI” یاد می گیرند “به طرز چشمگیری مشابه هستند. این مهم است که هنگام یافتن راه هایی برای همکاری با هم در یک فرهنگ کاری چند ساپین ، در نظر گرفته شود.
عوامل هوش مصنوعی نیز به مدیران احتیاج دارند
بازتاب روشهای مشابهی که انسان و عوامل هوش مصنوعی با گذشت زمان یاد می گیرند و تکامل می یابند ، عوامل هوش مصنوعی دقیقاً همانطور که کارمندان انسانی انجام می دهند ، نیاز به مدیریت مناسب دارند. شبکه های عامل هوش مصنوعی می توانند ده ها عامل داشته باشند و کسی باید اطمینان حاصل کند که به طور مستقل و با همکاری سایر عوامل ، هوش مصنوعی و انسان به درستی کار می کند. این کار می تواند و باید توسط یک بستر مدیریت هوش مصنوعی اداره شود که می تواند به سرعت در کنار صنعت هوش مصنوعی در حال تغییر و تحول سریع باشد.
این ساده لوحانه خواهد بود که خطراتی را که عوامل هوش مصنوعی مطرح می کنند نادیده بگیریم. حریم خصوصی داده ها ، قوام و تعصبات داخلی فقط برخی از مشکلات سیستم های چند عامل است. عدم آگاهی از شکارچیان که به ناچار سعی در استفاده از این کاستی ها دارند ، به همان اندازه ساده لوحانه خواهد بود. مدیریت مناسب هوش مصنوعی در این دوره از نیروی کار Multisapiens یک ضرورت است ، نه فقط برای تضمین ROI کافی بلکه برای کاهش هرچه بیشتر این خطرات.
با حرکت عوامل هوش مصنوعی و سیستم عامل های مدیریتی ، رهبران باید سازمان های خود را بازسازی کنند تا آنها را در خود جای دهند. تیم های متقابل عملکردی که برای همکاری با انسان و عوامل هوش مصنوعی طراحی شده اند باید به یک استاندارد جدید تبدیل شوند. این ممکن است به یک سطح از بازگشت مجدد و فراز و نشیب کارمندان انسانی نیز نیاز داشته باشد. در سطح کارمند ، انعطاف پذیر باقی مانده ، در آغوش این تغییرات و نگه داشتن ذهن باز ، توانایی شما در موفقیت را به صورت جداگانه بهینه می کند.
راه رو به جلو
بین انسان و این نسل جدید هوش مصنوعی موازی های زیادی وجود دارد – ما نمی توانیم آن را تغییر دهیم ، و نباید بخواهیم. مأمورین هوش مصنوعی امروز به طرز چشمگیری پیشرفته هستند و گاهی اوقات بیشتر از فناوری سنتی مانند انسان عمل می کنند. اگر نقاط قوت انسان و عوامل هوش مصنوعی را به عنوان مکمل و نه رقابتی بدانیم ، ما این فرصت را داریم که یک نیروی کار قدرتمند Multisapiens بسازیم که در یک دوره جدید و هیجان انگیز قرار خواهد گرفت.
یک مؤلفه اصلی این دوره جدید است اعتماد ما ، به عنوان انسان ، اعتماد زیادی به فناوری می کنیم تا به ما در دستیابی به موفقیت بی سابقه کمک کنیم. بنگاهها وظیفه دارند با مدیریت صحیح نمایندگان هوش مصنوعی ، به کارمندان ابزاری برای موفقیت و ایجاد زیرساخت هایی که امکان همکاری صاف را دارند ، اعتماد به نفس را در بین کارمندان خود ایجاد کنند. با وجود نگهبانان مناسب ، این اعتماد باید به سرعت و به طور طبیعی به وجود بیاید ، زیرا مزایای محل کار Multisapiens به سرعت ادامه می یابد.