هوبرت پالان بنیانگذار و مدیرعامل است تخته محصول، یک بستر مدیریت محصول که برای کمک به تیم ها با اولویت بندی نیازهای کاربر و تراز کردن تیم ها در اطراف یک نقشه راه مشترک ، محصولات را به بازار عرضه می کند. بیش از 5،400 شرکت از جمله زوم ، UIPATH ، JCDECAUX و مایکروسافت از این پلتفرم برای جمع آوری بینش مشتری و اطلاع رسانی در مورد تصمیمات توسعه استفاده می کنند.
چه چیزی شما را به شروع Productboard الهام بخشید ، و تجربه شما در GoodData چگونه بر ایجاد آن تأثیر گذاشت؟
تخته محصول از کار من به عنوان مدیر محصول و رهبر محصول الهام گرفته شد. این ایده در هنگام پرواز هنگامی که من در تلاش بودم نقشه های راه محصولات را در ارائه های مختلف و برگه های خاص در حالی که در Wi-Fi هواپیمای کمتر از حد به دست آمده مدیریت کردم ، مدیریت کنم منبع حقیقت به طور مداوم به روز شده.
هنگام ایجاد ProductBoard ، هدف ما ساختن یک سکوی بود که کل فرآیند مدیریت محصول را در بر می گیرد و حتی نقاط درد PM حتی بیشتر را در طول مسیر حل می کند. Productoboard اکنون به بستری تبدیل شده است که محوریت مشتری را در مرکز مدیریت محصول مدرن قرار می دهد و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای قهرمان صدای مشتری و بالا بردن نقش نخست وزیر.
و کار کرده است. امروزه Productboard دارای 6000+ مشتری از جمله شرکت های شگفت انگیز مانند Salesforce ، Autodesk و Zoom است.
در روزهای ابتدایی محصول با چه چالش هایی روبرو شدید و چگونه بر آنها غلبه کردید؟
در روزهای ابتدایی ProductBoard ، من در مورد چالش های سوار شدن به کارکنان جدید در یک استارتاپ مطلع شدم. تخته سنگ خیلی سریع حرکت می کرد و من تمایل داشتم که انتظار داشته باشم که استخدام های جدید تقریباً بلافاصله به آنچه انجام می دادیم برسند و بلافاصله تصمیمات استراتژیک روشن و واضح بگیرند. از آن زمان ، من آموخته ام که ارزش بیشتری در گذراندن وقت شما با سوار شدن وجود دارد. با تمرکز بر به اشتراک گذاری و آموزش دانش مؤثر ، می توانید تیم هایی را که به همان اندازه آگاه و پرشور هستند ، پرورش دهید. ROI در یک دوره کامل سوارکاری قابل توجه است.
“چارچوب عالی محصول” چیست و چگونه آن را به عنوان یک مفهوم اساسی برای Productboard توسعه دادید؟
در چارچوب تعالی محصول رویکرد ساختاری ما در مدیریت محصول ، تأکید بر مشتری محور ، قرار دادن شرط بندی های بزرگ و ساختن تیم های شگفت انگیز است. این فلسفه محصول ما در ProductBoard است ، و اطمینان حاصل می کنیم که ما همیشه در ارائه ارزش به مشتریان خود متمرکز شده ایم. ما این چارچوب را پس از تشخیص چالش های مشترک با تیم های محصول ، مانند نیاز به ادغام بازخورد ، اولویت بندی مؤثر و تراز کردن همه افراد در یک نقشه راه روشن ، توسعه دادیم. این بخش اصلی مأموریت ما برای کمک به مدیران محصول در حرکت در پیچیدگی های ساخت محصولات مدرن ، به ویژه در عصر هوش مصنوعی است.
ProductBoard از AI برای تجزیه و تحلیل بازخورد مشتری در مقیاس استفاده می کند. چه چیزی شما را برای ادغام هوش مصنوعی در پلتفرم خود انگیزه داد و چگونه مدیریت محصول را تغییر داده است؟
چیزی که در اوایل برای تیم ما مشخص شد ، یک نیاز مهم برای کمک به تیم های محصول بود که از تعداد گسترده ای از بازخورد مشتری که دریافت می کنند ، حس کنند. هوش مصنوعی راه حل طبیعی برای تجزیه و تحلیل این داده ها در مقیاس ، شناسایی بینش های کلیدی و کمک به اولویت بندی آنچه در آینده است. این امر مدیریت محصول را با اجازه دادن به تیم ها برای تصمیم گیری سریعتر و آگاهانه تر با اعتماد به نفس بیشتر تغییر داده است. همچنین نخست وزیر را به موقعیت رهبری ارتقا داده است که در آن می توانند بازخورد استراتژیک تری داشته باشند که با اهداف تجاری یک شرکت هماهنگ باشد. به طور کلی ، هوش مصنوعی در PM در مورد ماندن از منحنی است و اطمینان حاصل می کند که مشتریان ما می توانند محصولاتی را بسازند که با روندهای نوظهور همراه باشد و واقعاً با کاربران خود طنین انداز باشد.
آیا می توانید نمونه های خاصی از چگونگی بهبود AI تصمیم گیری برای مشتریان Productoboard را به اشتراک بگذارید؟
تصور کنید که یک مدیر محصول می خواهد احساسات عمومی را در مورد یک ویژگی جدید درک کند. به جای اینکه از کوههای داده در سراسر Salesforce ، رسانه های اجتماعی ، فروشگاه اپل استفاده کنیم و چه کسی می داند چه چیز دیگری است ، آنها فقط می توانند از ProductBoard استفاده کنند. رابط مکالمه با هوش مصنوعی پالس پالس فوراً به سؤالاتی مانند ، “مشتریان درباره آخرین بروزرسانی چه می گویند؟” یا “آیا قیمت گذاری نگرانی عمده کاربران در این بخش است؟” این دسترسی به PMS اجازه می دهد تا به سرعت نقاط درد و فرصت ها را شناسایی کنند و منجر به توسعه مؤثرتر محصول شوند.
فراتر از پالس ، ما همچنین یک داشبورد تحلیلی با هوش مصنوعی داریم که به طور خودکار مضامین و روندهای کلیدی را از بازخورد مشتری سطحی می کند. این به مدیران محصول کمک می کند تا ویژگی های خود را با بیشترین تأثیر بالقوه در اولویت قرار دهند و آن را به عنوان یک تغییر دهنده بازی برای تصمیم گیری مبتنی بر داده تبدیل می کنند. ما شاهد هستیم که مشتریان از این بینش ها برای تسریع در بازار به بازار ، بهبود رضایت از محصول و در نهایت ، محصولات بهتری که مردم دوست دارند ، استفاده می کنند.
چگونه می توانید در هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای پردازش بینش مشتری ، نگرانی های مربوط به امنیت داده ها و حریم خصوصی را برطرف کنید؟
ما حریم خصوصی را بسیار جدی می گیریم. در Productboard ما از یک رویکرد چند لایه برای امنیت و حفظ حریم خصوصی داده ها استفاده می کنیم ، شامل شیوه های استاندارد صنعت و اقدامات قوی برای محافظت از اطلاعات حساس است. تعهد ما به امنیت در صدور گواهینامه انطباق SOC 2 نوع II و پایبندی ما به مقررات سختگیرانه محافظت از داده ها مانند GDPR و CCPA مشهود است.
ما از رمزگذاری داده ها استفاده می کنیم و پلتفرم ما بر روی زیرساخت های امن ساخته شده است. ما همچنین اقدامات امنیتی در سطح برنامه ، از جمله تأیید اعتبار کاربر ، مجوز و کنترل دسترسی را برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به داده های مشتری اجرا می کنیم. مشتریان ما کنترل گرانول بر داده های خود دارند و به آنها امکان می دهند تا چه اطلاعاتی جمع آوری شده و نحوه استفاده از آن را تعیین کنند. برای هوش مصنوعی به طور خاص ، ما از داده های ناشناس برای تجزیه و تحلیل بازخورد مشتری ، محافظت از هویت های فردی ضمن استخراج بینش های ارزشمند استفاده می کنیم.
چه روندهایی را در استفاده از هوش مصنوعی برای مدیریت محصول پیش بینی می کنید ، و چگونه ProductBoard برای هدایت در این فضا آماده می شود؟
هوش مصنوعی برای مدیران محصول برای حرکت در پیچیدگی های چشم انداز محصول مدرن ضروری خواهد بود. استفاده از هوش مصنوعی در PM فقط مربوط به خودکار کردن وظایف نیست. این در مورد توانمندسازی PMS است که استراتژیک تر و مشتری محور تر باشند ، بنابراین تأثیر آنها می توانند در شرکت های مربوطه خود را بالا ببرند.
در Productboard ، ما متعهد هستیم که راه را در مدیریت محصول با قدرت هوش مصنوعی پیش ببریم. ما به طور مداوم قابلیت های هوش مصنوعی خود را تقویت می کنیم و راه حل های نوآورانه ای را ارائه می دهیم که مشتریان خود را توانمند می کند. سال گذشته ، ما چندین تکرار از برنامه های هوش مصنوعی خود را اعلام کردیم و تعداد بیشتری از آنها در سال 2025 وجود دارد.
هدف ما این است که هوش مصنوعی را برای همه تیم های محصول ، صرف نظر از اندازه یا تخصص فنی آنها ، در دسترس و مفید قرار دهیم. ما معتقدیم که با در آغوش گرفتن هوش مصنوعی ، PMS می تواند سطح جدیدی از بهره وری ، خلاقیت و مشتری محور را باز کند و در سازمان های خود یکپارچه تر شود.
چگونه سبک رهبری شما با افزایش محصول از یک تیم کوچک به یک سازمان بین المللی با بیش از 6000 مشتری تبدیل شده است؟
در اوایل ، من یک سبک رهبری بسیار مفید را پذیرفتم-چندین کلاه پوشیدم و هرچه هم رفتیم ، چیزهایی را فهمیدم. همانطور که ما گسترش یافتیم ، من مجبور شدم یاد بگیرم که به طور مؤثرتر تفویض کنم ، به تیمم اعتماد کنم و به آنها توانمندسازی کنم که مالکیت را بگیرند.
با این حال ، حتی با اهمیت رها کردن ، من همچنین اهمیت ماندن در ارتباط و حفظ ذهنیت بنیانگذار را یاد گرفتم. من دائماً در حال سؤال ، تجزیه و تحلیل و به دنبال راه هایی برای بهبود هستم. رهبری مؤثر در مورد تعادل بینش استراتژیک با درک عمیق از واقعیت های روزانه مشتریان و تیم ما است.
به مدیران محصول مشتاق که می خواهند از هوش مصنوعی در نقش های خود استفاده کنند ، چه توصیه ای می کنید؟
من آهنرباهای محصول مشتاق را ترغیب می کنم تا با دنبال کردن این سه روش بهترین ، به طور مؤثر از هوش مصنوعی استفاده کنند:
- محور مشتری را توسعه دهید: همیشه بینش های AI را به نیازهای بشر و نقاط درد که نشان می دهد ، وصل کنید.
- به دنبال مربیگری و همکاری باشید: با مدیران با تجربه محصول که قبلاً در نقش های خود از AI استفاده می کنند ، ارتباط برقرار کنید. از موفقیت ها و چالش های آنها بیاموزید و از نحوه حرکت در چشم انداز در حال تحول راهنمایی بخواهید.
- یادگیری مداوم را در آغوش بگیرید: AI یک زمینه پویا است ، بنابراین کنجکاو باشید و به یادگیری ادامه دهید. دوره های آنلاین را کاوش کنید ، در کارگاه های آموزشی شرکت کنید و در مورد صنعت بخوانید تا درک شما از مفاهیم و برنامه های هوش مصنوعی در مدیریت محصول را عمیق تر کند.
چشم انداز بلند مدت شما برای تخته محصول ، به ویژه در اعمال AI برای افزایش توسعه محصول محور مشتری چیست؟
هدف من برای Productboard اکنون همان روز اول است – برای حل نقاط درد نخست وزیر و توانمندسازی PMS برای بهترین محصولات ممکن است.
ما متعهد هستیم که به طور مداوم پیشنهادات هوش مصنوعی خود را ارزیابی و به روز کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که به PMS کمک می کنیم تا مشارکتی ، مؤثرتر ، خلاق و استراتژیک تر باشند. با تغییر نقاط درد آنها ، فناوری ما نیز چنین خواهد بود. در واقع ، ما خودمان از فناوری Productboard استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که واقعاً مشتری محور هستیم و به روزرسانی ها و ویژگی هایی را که مشتریان ما واقعاً به آن احتیاج دارند ارائه می دهیم. بنابراین امروز دشوار است که بگوییم در آینده چه خواهیم کرد ، زیرا در Productboard ، همه چیز در مورد آنچه مشتریان ما در حال حاضر به آن احتیاج دارند ، است. اما من می توانم قول بدهم که ما همچنان به تکامل و اهرم هوشی خود ادامه خواهیم داد تا مشتریان خود را فراهم کنیم و PMS را توانمند کنیم که اعضای استثنایی سازمان خود باشند.
با تشکر از شما برای مصاحبه عالی ، خوانندگانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستند باید بازدید کنند تخته محصولبشر