با ارائه ابزارها به صورت آنلاین از طریق مدل اشتراک ، نرم افزار به عنوان یک سرویس (SAAS) نحوه کار شرکت ها را تغییر داد. با این وجود ، این قابلیت ها برای برخی محدود کننده بود ، بنابراین SaaS عمودی عملکرد خاص صنعت را اضافه می کند. سپس هوش مصنوعی (AI) و پیشرفت هایی مانند اتوماسیون فرآیند رباتیک (رمان)، که از ربات های مجازی برای تکرار اقدامات افراد و از بین بردن وظایف Rote استفاده می کند.
اکنون ، نرم افزار Enterprise در حال ورود به دوره جدیدی با AIA عامل AI است که توسط عوامل خودمختار که فقط انسان را تقلید نمی کنند ، می توانند داده ها را تجزیه و تحلیل کنند ، تصمیمات بگیرند ، وظایف را اجرا کنند و در زمان واقعی گردش کار خود را انجام دهند. یک عامل فراتر از SaaS سنتی یا رأی سنتی است. این نرم افزاری است که به عنوان یک نیروی کار در قلمرو دیجیتال عمل می کند ، می تواند در یک پشته فنی ادغام شود و نتایج تجاری قابل اندازه گیری را ایجاد کند. این کار توسط عوامل هوش مصنوعی شخصی که از مدل های بزرگ زبان برای انجام استدلال در سطح بالایی استفاده می شوند ، امکان پذیر است.
به هیچ وجه مورد نیاز نیست و به هر نماینده نیز می توان هدف خود را نیز اختصاص داد. می توان روی فروش جدید تمرکز کرد ، دیگری خدمات به مشتری را تسهیل می کند ، سومین مدیریت تولید در زمان واقعی – امکانات بی پایان به نظر می رسد. و بر خلاف مدل های تولید کننده هوش مصنوعی مانند ChatGPT ، عوامل عامل فقط مجدداً مطالب را مجدداً مجدداً مورد استفاده قرار نمی دهند ، آنها حتی از طریق پایگاه داده ها خزنده می شوند و به خودی خود گردش کار می سازند تا یک کار خاص را انجام دهند.
به گفته گارتنر ، تقریباً یک سوم برنامه های نرم افزاری در این شرکت تا سال 2028 دارای یک عامل یکپارچه است: این رقم در سال 2024 کمتر از یک درصد بود. نتایج بررسی اعلام شده توسط Cloudera در اواسط آوریل-بر اساس نظرسنجی از 1،484 رهبر جهانی IT-83 ٪ احساس می کردند که عوامل هوش مصنوعی برای یک حاشیه رقابتی بسیار مهم هستند و تقریباً 60 ٪ می ترسیدند که اگر امسال پیگیری کنند.
علاوه بر این ، یک 96 ٪ هولناک گفتند که آنها قصد دارند در 12 ماه آینده استقرار خود را رشد دهند ، نیمی از اضافه کردن این موارد می تواند در کل سازمان آنها باشد.
پل زدن
مدیرعامل Salesforce ، مارک بنیوف Agentic AI را صدا کرده است “یک مدل کار جدید ، مدل جدید بهره وری و یک مدل اقتصادی جدید.” مشارکت در نیروی کار ایالات متحده حتی پیش از ثبت نام در زیر باقی مانده است اعداد ، و امروزه مشاغل پر نشده بیشتر از نامزدهای بیکار برای گرفتن آنها وجود دارد. هدف اصلی هوش مصنوعی این است که با انجام وظایف ROTE ، با این حال ، در عین حال ، کارکنان باید بتوانند بیشتر تولید کنند. با توجه به این نکته ، باید از نیروی کار دیجیتال برای تقویت نیروی کار و افزایش بهره وری ، افزایش راندمان و ایجاد سازمان ها برای رقابت استفاده شود.
AI عامل AI می تواند شکاف بین پرسنل و محصول را به روش های مختلف ایجاد کند. به عنوان مثال ، یک مدیر فروش ممکن است از یک راه حل مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای کنترل گروه بزرگی از مشتریان موجود و بالقوه و تولید فروش استفاده کند. یک عامل هوش مصنوعی می تواند با این پایگاه ارتباط برقرار کند ، فرصت ها را شناسایی کند ، سوابق را به روز کند ، حتی ممکن است فروش جزئی را کامل کند. اگر کار خود را برای یک تیم ، روزانه و تقریباً در ساعت انجام دهید ، ساعت کار دستی ذخیره شده و احتمال افزایش فروش تأثیر عمده ای خواهد داشت.
این فناوری دچار درد و رنج در حال رشد است ، به خصوص وقتی صحبت از قیمت گذاری عامل AI می شود. مدل های “در هر صندلی” به احتمال زیاد به “هر کار” که انجام می شود تغییر خواهد کرد. AI عامل همچنین می تواند به یک مدل مبتنی بر ارزش با عوامل هوش مصنوعی “به کار رفته” برای مقابله با یک عملکرد و تولید نتایج تضمین شده تبدیل شود. Salesforce گزارش داد که فقط ماهها پیش معاملات محصول را برای AgentForce ، بستر ساخت ، شخصی سازی و استقرار عوامل خودمختار ثبت کرده است ، اما اخیراً مدل قیمت گذاری خود را تغییر داد به یک مصرف مبتنی بر مصرفی که هزینه های مستقیم با نتایج را به خود اختصاص می دهد.
مسئولیت پذیری و پاسخگویی
در حالی که باید با هوش مصنوعی عامل زیادی از بین برود ، آنچه مسلم است این است که نحوه انتخاب فروشندگان نرم افزار نیاز به تغییر دارند. ارزیابی سنتی عمدتاً روی مجموعه های ویژگی متمرکز شده است ، اما با استفاده از هوش مصنوعی عامل ، مشاغل باید چنین مواردی را مانند سابقه قابلیت اطمینان و مسئولیت یک فروشنده وزن کنند و اگر بتوانند با اهداف خاص یک شرکت هماهنگ باشند.
پاسخگویی باید نگرانی برای تصمیم گیرندگان باشد زیرا آنها دیگر فقط خرید نرم افزار ندارند. درعوض ، آنها به اطلاعات دیجیتالی تأیید می كنند كه از طرف آنها كارها را انجام دهند و این می تواند مسائل قانونی و انطباق ایجاد كند. گفته می شود ، مشاغل باید مسئولیت خود را در نظر بگیرند ، در معرض خطرات قرار بگیرند ، به حسابرسی تکیه دهند و دستورالعمل های نظارتی را در خط مقدم نگه دارند. همچنین ، سازمان ها باید در صورت سرکوب یک عامل هوش مصنوعی ، چه کسی پاسخگو باشند ، و همچنین رویه هایی برای مهار یا خاموش کردن آن در صورت وقوع.
مراحل انجام
با وجود AI عامل ، بسیاری از ما قصد داریم شاهد تغییر اساسی در نحوه انجام تجارت باشیم. موارد زیر چند اقدامی است که می توانید بلافاصله برای انجام این روند انجام دهید.
برای مبتدیان ، پشته فناوری خود را با تمرکز بر روی آن کارکردهای مبتنی بر قوانین دوباره بررسی کنید که یک عامل هوش مصنوعی می تواند از بین ببرد. در نظر بگیرید که چه نرم افزاری ممکن است دارای مشکلات قابلیت همکاری باشد یا به رابط برنامه نویسی برنامه جدید نیاز داشته باشد. مطمئن باشید که از تصمیم گیری خاموش جلوگیری می کنید – AI عامل AI می تواند بسیاری از جنبه های مشاغل را تحت تأثیر قرار دهد ، بنابراین رهبران حقوقی ، IT و عملیات را شامل می شود. همچنین ایجاد سیاست های کارمندان برای استفاده ایمن و مسئول از عوامل نیز بسیار مهم است.
شما باید ظرفیت کار یک عامل هوش مصنوعی را به همراه پیچیدگی ای که می تواند از بین ببرد ، درک کنید. این بدان معناست که شما همچنین باید در مدل های هزینه نرم افزاری و بازده سرمایه گذاری که می توانند ارائه دهند ، تجدید نظر کنید. این در مورد حجم و کارآیی است ، بنابراین هزینه های صندلی ، مجوز و اشتراک دیگر معیارهای استفاده نیست.
AI عامل AI تا حد زیادی SaaS را تحت تأثیر قرار می دهد اما کاملاً جایگزین آن نمی شود. ما شاهد همکاری فن آوری هایی خواهیم بود که با هدف تقویت نیروی کار هدایت می شوند. با این حال ، شرکت ها اساساً نیاز به تغییر نحوه کار با نرم افزار دارند. عامل AI در اینجا است ، و هرچه سریعتر بدانید که چه کاری می تواند انجام دهد و آن را عملی کنید ، موقعیت و موفقیت آینده خود را بیشتر می کنید.