میکرودوز در هوش مصنوعی کم توهم زا – Unite.AI


را عامل نیروی اینجاست Salesforce نسخه دیگری از سالانه خود را به پایان رساند کنفرانس Dreamforce این سپتامبر با پیوستن به انبوه شرکت‌کنندگان – و گروه‌های Waymos که آنها را در اطراف سانفرانسیسکوی فوق‌العاده تمیز می‌چرخانند – اکنون هر کدام از ما گروهی از عوامل را در دست داریم تا کار را تغییر دهند، که به‌خوبی در اکوسیستم Salesforce کنترل می‌شوند. در حالی که Dreamforce همیشه برای بیانیه‌های بازاریابی خود در آینده منظره‌ای است، امسال چشم‌انداز غیرمنتظره‌ای قانع‌کننده از چگونگی ایجاد انقلابی در محیط کار و تجربه مشتری توسط عوامل مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه کرد.

بیایید توقعاتمان را برای مدتی بیشتر تعدیل کنیم. بنیوف در سخنرانی اصلی خود به این فکر کرد: “چرا ماموران ما اینقدر توهم زا هستند؟” بله، آنها داده ها، ابرداده ها، گردش کار و مجموعه وسیعی از خدمات را برای اتصال دارند. و تا زمانی که سیستم های شما فقط در Salesforce زندگی می کنند، بسیار ایده آل به نظر می رسد. Salesforce ممکن است مهندسی سریع را اختراع کرده باشد یا نداشته باشد، ادعایی که بنیوف همچنین در سخنرانی اصلی بیان کرد که شاید مونولوگ دکتر ایول “Austin Powers” را در مورد پدرش که علامت سوال را اختراع کرده است، یادآوری کند. اما آیا Salesforce می تواند چشم انداز Agentforce را برآورده کند؟ اگر این کار را انجام دهند، برای نحوه انجام کار بسیار مهم است.

بیایید واقعی باشیم: سیستم ها و داده های ما همه در Salesforce زندگی نمی کنند. اگر آینده کار توسط گروه‌هایی از عواملی که با هم کار می‌کنند تعریف می‌شود، باغ‌های دیواری و اکوسیستم‌های بسته واقعاً تا کجا می‌توانند ما را در ارائه نتایج در سراسر کسب‌وکارمان سوق دهند؟ مطمئناً اپل و مایکروسافت و آمازون و تعداد زیادی از افراد دیگر می‌خواهند دست خود را دور فرصت عظیم نمایندگی در مقابل ما بپیچند. اما از آنجایی که هر موج پیشرفت فنی، طعم‌های متفاوتی از بحث‌های بسته در مقابل بحث‌های باز را به ارمغان آورده است، ما در نهایت به استانداردی برای کارکردن عوامل با یکدیگر در فراسوی مرزها نیاز داریم. در غیر این صورت تنها بخش‌هایی از کسب‌وکار شما از این فرصت برخوردار خواهند شد.

همانطور که اغلب در مواجهه با معمای باز/بسته انجام می دهیم، اجازه دهید به وب باز به عنوان راهی رو به جلو نگاه کنیم. درست مانند برنامه‌های موجود در تلفن شما برای فعال کردن آرایه‌ای بی‌نهایت از نتایج برنامه‌های تلفن همراه به نمای وب نیاز دارند، در مرز چند عاملی آینده نیز به همین شکل نیاز است. ابزارهایی مانند Slack چارچوب‌های رابط کاربری مانند Block Kit را ارائه می‌کنند که می‌تواند رابط کاربری را برای یک تعامل ساده با عامل تقویت کند، اما برای مدیریت عمق تجربیات کاربر مدرن نیست. Clockwise Prism را به عنوان مثال در نظر بگیرید. ما یک عامل زمان‌بندی سطح بعدی برای یافتن زمان برای یک جلسه ساخته‌ایم، حتی اگر «فضای خالی» فعلی در تقویم فردا وجود نداشته باشد. هنگامی که آن را به سایر نمایندگان متصل می کنید تا آن جلسه غیرممکن را با پرطرفدارترین مشتریان بالقوه فروش خود به دست آورید، به راهی برای تأیید یا کاوش تعداد بیشماری از گزینه های برنامه ریزی پیچیده و قدرتمند نیاز دارید. ارائه یک نمای وب برای انجام این کار مسیر روشنی است.

بنیوف در طول سخنرانی خود این شعار را تکرار کرد که نمی خواهید عوامل DIY در کسب و کار خود حضور داشته باشند. و حق با اوست. شرکت ها جریان های کاری کنترل شده و ساده شده ای را می خواهند که ارزش تکرارپذیر ارائه دهد. و با این حال آنها نمی خواهند در یک سیلو گیر کنند. به همین دلیل است که ما به یک استاندارد باز برای آینده چند نماینده نیاز داریم. ما به روشی قابل اعتماد برای تعامل عوامل با یکدیگر نیاز داریم تا از مرزها در برنامه ها و اکوسیستم ها عبور کنند و این کار را به گونه ای انجام دهند که کسب و کارها را در کنترل تجربه محصول خود نگه دارد.

ممکن است به همان اندازه که بخواهید مجموعه ای از نمایندگان را به صورت معکوس از داخل Salesforce متصل به Atlassian شروع کنید، مجموعه ای از نمایندگان کاری را از داخل یک بلیط Atlassian Jira متصل به یک پرونده مشتری Salesforce آغاز کنید. برای اینکه نمایندگان بدون توجه به اینکه درخواست کاری از کجا منشأ می‌گیرد و در هر جهت با تجربه کاربری ثابت، با هم کار کنند، دوباره استانداردی برای انجام این کار مورد نیاز است.

چه چیز دیگری باید در این استاندارد نشان داده شود؟ خارج از Salesforce، اکوسیستم چند عاملی امروزه یک غرب وحشی هیجان انگیز است. هر روز شاهد نوآوری‌ها و روش‌های جدیدی برای اتصال و ساختن سیستم‌های هوش مصنوعی و گردش‌های کاری عامل هستیم. یکی از پیوندهای اخیر بین چارچوب هوش مصنوعی LangChain و ابزاری به نام Assitant-UI این موضوع را به ارمغان آورد بینش:

“UX برای نمایندگان بسیار مهم است. هرکسی در برنامه‌های خود عواملی با استریمینگ، رابط کاربری مولد و انسان در حلقه می‌خواهد.»

در واقع، ما قبلاً توضیح داده‌ایم که چقدر تجربه کاربر برای نمایندگان اهمیت دارد. و واضح است که نمایندگان باید بتوانند به سرعت پاسخ‌های خود را هنگام کار با سایر عوامل پخش کنند. اما رابط کاربری مولد و انسان در حلقه در برنامه آنها چطور؟

بیایید با انسان در حلقه شروع کنیم. حوزه دیگری از توافق گسترده. در حالی که Salesforce و دیگران یک بازی بزرگ در مورد اتوماسیون صحبت می کنند، همیشه بر اساس نیاز به بازگرداندن یک انسان به مرکز در صورت لزوم است. ما این درس را نیز در جهت عقربه‌های ساعت آموختیم، و تجربه عامل زمان‌بندی خود را حول یک مفهوم اصلی ایجاد کرده‌ایم که می‌توانیم با یک مجموعه پیشنهادی از گزینه‌های زمان‌بندی دوباره با کاربر ارتباط برقرار کنیم. وقتی کار پیچیده‌ای انجام می‌دهید، رسیدن به اتوماسیون کامل شگفت‌انگیز است، اما این کار از ستون فقرات درگیر کردن کاربر و نگه داشتن آنها در حلقه شروع می‌شود. هر استانداردی باید حول یک توانایی اختیاری برای چک کردن و تأیید با کاربر قبل از ادامه کار ساخته شود، و در نهایت امکان اتوماسیون کامل زمانی که اطمینان به اندازه کافی بالا است را فراهم کند.

و خب رابط کاربری مولد چطور؟ در اینجا من پیشنهاد می‌کنم که آنچه مورد نیاز است لزوماً رابط کاربری مولد نیست، بلکه «واسطه کاربر بومی» است. آنچه مهم است این است که عامل در حال تولید یک UI است که بومی است و توسط سرویس/عاملی که به درخواست پاسخ می دهد کنترل می شود. فقط سرویس بومی زمینه و درک لازم برای ارائه یک رابط کاربری که با درخواست عامل مرتبط است را خواهد داشت. این که آیا این رابط کاربری با استفاده از هوش مصنوعی مولد ارائه می شود یا مکانیزم غیر AI دیگر به عنوان جزئیات پیاده سازی به سرویس پاسخ دهنده واگذار می شود. بنابراین در اینجا، ما فکر می‌کنیم استاندارد باز باید به سرویس پاسخ‌دهنده اجازه دهد تا UI بومی را به درخواست نماینده کنترل و تحویل دهد.

بعدش چی میشه؟ ما هیجان زده هستیم که به بررسی آینده باز چند عامله ادامه دهیم. ما پیش‌نویس چیزی را ایجاد کرده‌ایم که در حال فراخوانی آن هستیم پروتکل Multi-Agent را باز کنید (OMAP) و ما از ادامه دادن گفتگو به جلو هیجان زده هستیم. طولی نمی کشد که انواع کاملاً جدیدی از مشاغل وجود دارد که در آن افراد از عوامل برای انجام کار به روش های قدرتمند و ساده استفاده می کنند. عصر شرح شغل Agent Orchestrator فرا رسیده است، و در حالی که Salesforce مسیر قانع‌کننده‌ای را در پیش رو ترسیم می‌کند، ما به یک راه استاندارد برای ارتباط عوامل فراتر از مرزها نیاز خواهیم داشت.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *