فارست زایسلر، CTO و یکی از بنیانگذاران Jobber – سری مصاحبه


فارست زایسلر مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیانگذاران Jobber است، یک پلت فرم نرم افزاری که برای کمک به کسب و کارهای کوچک طراحی شده است تا عملیات خود را ساده کنند و با چالش های مدرن سازگار شوند. این پلتفرم با ارائه یک سیستم آسان برای استفاده که وظایف اداری روزانه را خودکار می کند، به نقاط دردناک رایج مانند مدیریت زمان بندی، صورتحساب و انتظارات مشتری می پردازد.

فارست است جابر معتاد فنی داخلی فارست پس از فارغ التحصیلی در رشته مهندسی از دانشگاه آلبرتا، زمانی را صرف توسعه راه حل هایی کرد که به شرکت ها کمک می کرد تا فرآیندهای خود را خودکار کنند. وقتی دوستش گراهام، که صاحب یک تجارت نقاشی بود، به کمک نیاز داشت، فارست از نزدیک دید که چگونه این نوع کسب‌وکارها به فرآیندهای دستی منسوخ تکیه می‌کنند و برای آنها زمان ارزشمندی را به همراه دارد که بهتر می‌توان آن را با دوستان، خانواده یا تمرکز بر رشد کسب‌وکارشان صرف کرد. این زمانی بود که وسواس فناوری فارست از یک اشتیاق به یک هدف تبدیل شد: ساختن نرم افزار برای کمک به افراد در کسب و کارهای کوچک موفق شوند. 11 سال بعد، فارست از تخصص فنی خود برای هماهنگ کردن تیم های مدیریت محصول، مهندسی و طراحی در Jobber برای ساختن نرم افزاری استفاده می کند که زندگی افراد در مشاغل کوچک را تغییر می دهد.

چه چیزی شما را ترغیب کرد که از مهندسی و یادگیری ماشین به ساختن یک راه حل نرم افزاری مخصوصاً برای صنعت خدمات خانگی تبدیل شوید؟

تلاش بی امان صاحبان مشاغل کوچک همیشه منبع الهام برای من بوده است. من که در یک شهر یقه آبی بزرگ شدم، توسط افراد سخت کوشی در مشاغلی مانند لوله کشی، محوطه سازی و نقاشی احاطه شدم. من از نزدیک شاهد چالش هایی بودم که آنها روزانه در سازماندهی و اجرای روان کسب و کار خود با آن مواجه بودند. بخش خدمات خانگی با وجود نقش حیاتی آن در اقتصاد اغلب نادیده گرفته می شود، و من می خواستم به تغییر آن کمک کنم.

در دانشگاه، شما سال ها روی یک مشکل کار می کنید که 10 سال بعد ممکن است دنیا را تغییر دهد. اما زمانی که وارد دنیای تجارت شوید، هر روز در حال حل مشکلات جدید هستید. و این برای من واقعا هیجان انگیز بود. می‌توانستم فوراً تأثیر کارم را ببینم که عمیقاً رضایت‌بخش بود.

اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که اشتیاق من به یادگیری ماشینی با تعهد من به توانمندسازی مشاغل خدمات خانگی ادغام شده است و نمی‌توانم بیشتر از این نسبت به فرصت‌های پیش رو هیجان‌زده باشم.

آیا می‌توانید داستان ایجاد جابر و اینکه چگونه تجارت نقاشی دوستتان بر توسعه اولیه آن تأثیر گذاشته است را به اشتراک بگذارید؟

زمانی که در یک کافی شاپ کار می کردم با هم بنیانگذارم سام پیلار آشنا شدم. او درباره ایده ای که روی آن کار می کرد به من گفت که بعداً به جابر تبدیل شد. به سام در مورد دوستی گفتم که برای گراهام اودنارت، صاحب شرکت Painters Enterprise کار می کرد، که در کاغذبازی غرق شده بود و با صورتحساب، برنامه ریزی و ردیابی اطلاعات مهم دست و پنجه نرم می کرد. ما با گراهام ملاقات کردیم و متوجه شدیم که او به دنبال یک راه حل نرم افزاری برای سازماندهی تجارت خود است. از آن زمان و آنجا بود که من و سم شراکتمان را تشکیل دادیم و گراهام اولین مشتری ما شد.

بسیاری از مشتریان جابر در شرایطی مشابه گراهام بوده اند. این می تواند چالش برانگیز باشد که فرد در بالای وظایف اداری اداره کسب و کار خود بماند. برای گراهام، کارهای اداری او را به حداقل رساندیم و صورت‌حساب‌ها، سوابق مشتری و برنامه‌های تیم او را به یک چارچوب آنلاین منتقل کردیم. من و سام به سرعت متوجه شدیم که چندین کسب‌وکار در سراسر صنایع می‌توانند از پلتفرمی مانند این بهره ببرند – آن لحظه لحظه‌ی روشنایی ما بود. این فقط در مورد رفع مشکلات یک کسب و کار نبود، بلکه در مورد تعمیر کل سیستم برای همه مشاغل خدمات خانگی بود.

برخی از بزرگترین چالش‌هایی که هنگام تبدیل Jobber از یک مفهوم به یک پلتفرم پررونق که امروزه توسط بیش از 250000 حرفه‌ای استفاده می‌شود، با آن‌ها چه بود؟

برای صاحبان مشاغل در سراسر صنایع، نزدیک ماندن به نقاط درد مشتری با افزایش مقیاس شرکت می تواند چالشی باشد. در حالی که Jobber را به یک تجارت پر رونق تبدیل کرده‌ایم، مشتریان ما اولویت ما باقی مانده‌اند و پرداختن به نقاط درد آنها در قلب شرکت ما قرار دارد. مشتری در هر مرحله از راه باید بخشی از سفر باشد.

همانطور که گفته شد، به نقل از هنری فورد، “اگر از مردم می پرسیدم که چه می خواهند، آنها می گفتند اسب های سریع تر.” هنگامی که ما در مورد یک ویژگی جدید بازخورد دریافت می کنیم، با یک تکه کاغذ خالی در مقابل مشتری شروع نمی کنیم. ما شروع می‌کنیم و مفاهیمی را می‌سازیم که مشتریان را برای بازخوردشان می‌آوریم. با دعوت از مشتریان به جمع، اطمینان می‌دهیم که آنها بخشی از فرآیند هستند، که آن را به درستی انجام می‌دهیم، اما در عین حال فضایی برای تفکر نوآورانه باقی می‌گذاریم.

به عنوان مثال، هنگام ساخت ویژگی AI Receptionist، مدیران محصول ما هفته‌ای با ده‌ها مشتری صحبت می‌کردند. تقویمشان پر بود. آن‌ها بازخورد جمع‌آوری می‌کردند، محصول را تکرار می‌کردند و سپس به مشتری بازمی‌گشتند تا بهتر بفهمند چه چیزی کار می‌کند، چه چیزی نیست، و چه احساسی نسبت به ابزار دارد.

چگونه نرم افزار مجهز به هوش مصنوعی به متخصصان خدمات خانگی کمک می کند تا با فرآیندهای دستی قدیمی رقابت کنند؟ آیا می توانید نمونه هایی از تأثیر عملی آن را به اشتراک بگذارید؟

هوش مصنوعی صنعت خدمات خانگی را متحول می کند و به کسب و کارهای کوچک برتری رقابتی نسبت به شرکت های بزرگ می دهد. فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی با خودکار کردن کارهایی مانند صورت‌حساب، صورت‌حساب و زمان‌بندی به صرفه‌جویی در وقت صاحبان مشاغل کمک می‌کند. همچنین به عنوان یک مربی کسب و کار در هر زمانی از شبانه روز، بینش هایی را ارائه می دهد و به آنها اجازه می دهد تا کسب و کار خود را مانند قبل افزایش دهند.

ما اخیراً Jobber’s AI Receptionist را در نسخه بتا راه‌اندازی کرده‌ایم، که ابزاری است که برای پاسخ‌دهی و رزرو قرارها/کارها برای مشتریان از طریق تلفن یا پیامک 24/7 ساخته‌ایم. قبلاً هزاران مکالمه، ثبت درخواست‌های کاری و حتی رزرو کار جدید مستقیماً در تقویم مشتریان انجام داده است. این ابزار قدرتمند است زیرا به متخصصان خدمات، ارزشمندترین دارایی خود، یعنی زمانشان را پس می دهد. این به آنها اجازه می دهد تا روی خانواده خود تمرکز کنند و نگران پاسخ دادن به تماس های تلفنی یا پیام های متنی نباشند. یکی از مشتریان به اشتراک گذاشت که وقتی برای تماشای بازی والیبال دخترش می رود، لازم نیست نگران از دست دادن تماس برای یک شغل احتمالی باشد. این داستان‌هایی است که تأثیر مثبتی را که هوش مصنوعی می‌تواند بر موفقیت کسب‌وکارهای کوچک داشته باشد، یادآوری می‌کند.

هوش مصنوعی ترکیبی اصطلاحی است که ما بیشتر می شنویم. جابر چگونه از این مفهوم برای ایجاد ابزارهای بهتر برای کاربران خود استفاده می کند؟

قدرت در حالت ترکیبی وجود دارد، زیرا ارزش صدا به علاوه صفحه نمایش وجود دارد. اینجاست که ما شاهد حرکت صنعت ما به سمت آن هستیم. در حالی که هوش مصنوعی صوتی می‌تواند بدون صفحه نمایش کار کند، انسان‌ها موجودات بصری هستند و صفحه می‌تواند صدا را بهبود بخشد—به عملکرد اشتراک‌گذاری صفحه در تماس ویدیویی فکر کنید. من معتقدم وقتی نوبت به نیازهای زمان‌بندی مشتریان، نقل قول و موارد دیگر می‌رسد، آنها می‌توانند با هوش مصنوعی مکالمه داشته باشند و از صفحه نمایشی موازی با صدای خود استفاده کنند و می‌توانند در زمان واقعی به‌عنوان مظنه یا فاکتور ببینند. بر اساس جهت صدای آنها تغییر می کند. این ویژگی است که ما مشتاقانه منتظر آن هستیم که در آینده عرضه شود.

به نظر شما هوش مصنوعی چه نقشی در آینده صنایع یقه آبی ایفا می کند و جابر چگونه برای این آینده آماده می شود؟

در حالی که هوش مصنوعی فرآیندهای کاری را در سراسر صنایع مختل می کند، مشاغل یقه آبی کاملاً از این که هوش مصنوعی نقش انسان را به عهده می گیرد جدا است – هوش مصنوعی هرگز نمی تواند گرفتگی توالت شما را باز کند یا بریدن یک درخت را بر عهده بگیرد. اما هوش مصنوعی می‌تواند وقتی مشغول ابزارها هستید یا از یک نردبان بالا می‌روید، به تلفن پاسخ دهد.

هوش مصنوعی نحوه عملکرد صاحبان مشاغل کوچک را تغییر می دهد و به آنها کمک می کند تا با شرکت های بزرگتر و تیم های عظیم آنها رقابت کنند. یکی از بزرگترین نقش های هوش مصنوعی در صنایع یقه آبی، خودکار کردن وظایف عملیات تجاری مانند پاسخ دادن به تلفن، رزرو قرار ملاقات، یا کمک به داده های نمونه برای تصمیم گیری هوشمندانه است که منجر به کسب و کار کارآمدتر می شود. کارآفرینان خدمات خانگی ما هیجان‌زده هستند که چگونه این کار می‌تواند به آن‌ها کنترل بیشتری بدهد تا کارهایی را که می‌خواهند انجام دهند، چه کار کردن در کسب‌وکارشان باشد و چه صرف شام با خانواده‌شان هر شب.

اتوماسیون نه تنها نحوه عملکرد کسب و کار یقه آبی را بهبود بخشیده است – و این کار را ادامه خواهد داد – بلکه هوش مصنوعی همچنین به عنوان یک به اصطلاح “مربی کسب و کار” برای کارآفرینان عمل می کند و به آنها ابزارهایی برای راه اندازی و رشد کسب و کارهای کوچک خود در یک راهی که قبلا امکان پذیر نبود برای ارائه یک مثال عملی، مشتریان می‌توانند از Jobber Copilot، ربات چت هوش مصنوعی مولد ما، در مورد بهترین شیوه‌ها در صنعت خود برای مقیاس‌بندی کسب‌وکار، جذب و حفظ مشتریان و موارد دیگر بپرسند.

توسعه “کپیلوت” برای متخصصان خدمات خانگی شامل چه چیزی است و چگونه آنها عملیات روزمره کاربران Jobber را ساده می کنند؟

ما می‌دانیم که عمدی بودن در معرفی ویژگی‌های هوش مصنوعی می‌تواند باعث پذیرش بیشتر مشتریان ما شود. از آنجایی که صنایعی که ما به آنها خدمت می کنیم برای اداره کسب و کار خود به شدت به قلم و کاغذ متکی هستند، ما باید به جای اینکه خیلی سریع بزرگ شویم، با مشتریان خود اعتماد ایجاد کنیم.

ما Jobber Copilot را از ابتدا ساختیم و قصد داشتیم آن را به یک نماینده منحصر به فرد تبدیل کنیم تا تجربه ای فعال تر را به مشتریان خود ارائه دهیم. این پایه ای است که ما به آن افتخار می کنیم و نمی توان آن را یک شبه تکرار کرد. Jobber Copilot یک معماری چند ربات پیچیده است که ده ها AI را در پشت صحنه اجرا می کند. این برنامه از 13 سال تجربه، داده‌های صدها هزار کسب‌وکار کوچک، هزاران مقاله نوشته شده ماهرانه Jobber Academy، رونوشت‌های پادکست و موارد دیگر برای شناسایی فرصت‌ها، درک روندها، تأیید تصمیم‌ها و خودکارسازی فرآیندها استفاده می‌کند تا به مشتریان خود مطالبی عمیق و غنی ارائه دهد. دانش در نوک انگشتان آنها برای رشد کسب و کارشان. ما یک پایه قوی برای Copilot خود ساخته‌ایم و به بهبود آن و افزودن عملکردهای اضافی برای سال‌های آینده ادامه خواهیم داد.

با ابزارهایی مانند بهینه سازی مسیر و صورتحساب خودکار، مهمترین کارایی عملیاتی که Jobber برای کاربران خود به ارمغان آورده است چیست؟

این پاسخ ممکن است بر اساس کاربر متفاوت باشد، اما هر مشتری می‌خواهد نسبت به رقبای خود برتری داشته باشد و آنها می‌دانند که می‌توانند آن را با ابزاری که به‌طور خاص برای صنعت و نیازهای منحصر به فرد خود طراحی شده است داشته باشند. آنچه برای ما مهم است این است که مشتریان ما می خواهند از فناوری ما استفاده کنند زیرا چالش های آنها را برطرف می کند. کارایی عملیاتی قابل توجه یک مشتری را می توان از طریق ارتباط با مشتری یا با ایجاد فوری فاکتورها به دست آورد. هر چه که باشد، ما به بازخوردها و نیازهای مشتریانمان گوش می دهیم و برای رفع آنها در پلتفرم خود تلاش می کنیم.

به عنوان یکی از بنیانگذاران و CTO، نقش شما در 11 سال گذشته چگونه تکامل یافته است؟ در مورد رهبری در یک شرکت فناوری که به سرعت در حال رشد است چه درس هایی آموخته اید؟

یکی از بزرگ‌ترین درس‌هایی که آموخته‌ام، اهمیت ارتقای سطح رهبری در کنار رشد شرکت است. آنچه در یک مرحله کار می کند اغلب در مرحله دیگر جواب نمی دهد، بنابراین سازگاری و باز بودن برای تکامل رویکرد بسیار مهم است. به عنوان مثال، با گسترش تیم‌ها، نحوه برقراری ارتباط و تفویض اختیار باید تغییر کند. در اوایل تصمیمات فنی را به خوبی انجام می دادم، اما با افزایش مقیاس، توانمندسازی سایر رهبران و اعتماد به تخصص آنها ضروری شد تا بتوانم بر تصمیمات تصویری بزرگتر تمرکز کنم.

درس کلیدی دیگر ارزش استخدام و پرورش استعدادهای مناسب است. فرهنگ همه چیز در یک محیط سریع است. وقتی روی افراد سرمایه‌گذاری می‌کنید – با اطمینان از همسویی آنها با ارزش‌های شرکت و احساس حمایت – سازمانی ایجاد می‌کنید که انعطاف‌پذیر و قادر به غلبه بر چالش‌ها باشد. من آموخته ام که نقش یک رهبر فقط تصمیم گیری فنی یا استراتژیک و ایجاد محیطی نیست که تیم ها در آن احساس انگیزه و ارتباط با ماموریت کنند.

در نهایت، حفظ وضوح دید و تمرکز بسیار مهم است. در یک شرکت با رشد بالا، فرصت ها و چالش ها به سرعت به سراغ شما می آیند و به راحتی می توانید حواس خود را پرت کنید. من آموخته ام که تمرکز لیزر بر اهداف اصلی شرکت در حالی که به اندازه کافی منعطف برای انطباق با بازار است، یک اقدام متعادل کننده است، اما همه تفاوت ها را در ایجاد رشد پایدار ایجاد می کند.

رهبری به این معنا نیست که همه پاسخ ها را داشته باشید، بلکه در مورد ایجاد تیمی است که می تواند به طور جمعی مشکلات را حل کند، نوآوری کند و به طور هدفمند اجرا کند.

با نگاهی به آینده، آینده Jobber از نظر هوش مصنوعی، ویژگی‌ها یا گسترش بازار چیست؟

در Jobber، ما بر روی تجربه کاربری برنامه‌های هوش مصنوعی خود تمرکز کرده‌ایم و مطمئن می‌شویم که این فناوری چیزی است که مشتریان نه تنها آن را درک می‌کنند، بلکه می‌خواهند از آن استفاده کنند و در زندگی روزمره خود استفاده کنند. ما در حال بازی با هوش مصنوعی صوتی هستیم و معتقدیم که حالت ترکیبی در آینده نزدیک در بین مشتریان ما محبوب خواهد بود. تمرکز ما بر پرداختن به نکات دردناک مشتریانمان بوده و همیشه خواهد بود و صنایعی را که به طور سنتی بر کاغذ و قلم تکیه می کنند به این عصر فناوری جدید وارد کنیم.

با تشکر از شما برای مصاحبه مفصل، خوانندگانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستند باید بازدید کنند جابر.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *