دیو باتمز، معاون محصول در Upwork – سری مصاحبه


Dave Bottoms رهبری سازمان Upwork’s Marketplace را بر عهده دارد، تیمی جهانی که مسئول اصلی بازار استعدادها، جستجو و کشف، تبلیغات و کسب درآمد، تجربیات اصلی تلفن همراه، و همچنین نوآوری و تجزیه و تحلیل محصول جدید است.

دیو بیش از 20 سال تجربه سیلیکون ولی را برای Upwork به ارمغان می آورد. او در سال 2022 از متا به شرکت ملحق شد، جایی که او تیم پلتفرم و تجربیات مدیر تبلیغات را رهبری کرد، که مسئول محصول شرکتی شاخص است که توسط میلیون‌ها کسب‌وکار کوچک و تبلیغ‌کننده جهانی استفاده می‌شود تا نتایج کسب‌وکار ارزشمندی را در فیس‌بوک و اینستاگرام به ارمغان بیاورد. قبل از Meta، دیو تیم رشد مشتری سلف سرویس در Dropbox و چندین تیم محصول در یاهو را رهبری می کرد، از جمله تیم هایی برای صفحه اصلی، اخبار، ورزش و سایر تجربیات اصلی رسانه.

Upwork بیش از دو دهه پیش با پیشگامی در یک روش بهتر کار، کمک به کسب و کارها برای یافتن انعطاف پذیری بیشتر و پیوند دادن استعدادها با فرصت های بیشتر آغاز شد.

Upwork، یک پلتفرم 20 ساله، تحت رهبری شما دستخوش تحولات مهمی است. چالش ها و فرصت ها در ایجاد نوآوری در چنین شرکتی با سابقه چیست؟

زمان هیجان انگیزی برای حضور در Upwork است زیرا هم در حال ایجاد تحول در محصولات و پلتفرم خود هستیم و هم از ابزارهای هوش مصنوعی برای تغییر نحوه کار و ایجاد قابلیت ها و گردش کار جدید استفاده می کنیم. از بسیاری جهات، ما یک شرکت بالغ و عمومی هستیم که از طریق تجسم‌ها و چرخه‌های پذیرش مختلف فعالیت می‌کنیم، اما عصر جدید یادگیری ماشینی پیشرفته و هوش مصنوعی مولد یک موهبت فوق‌العاده برای نوآوری و راه‌حل‌های محصولی است که می‌توانیم به مشتریان خود ارائه دهیم. .

مانند هر تغییر بزرگ تکنولوژیکی و به ویژه در این دوره از گسترش هوش مصنوعی، چالش ها و فرصت ها با تولد قابلیت های جدید ظاهر می شوند. در Upwork، ما هوش مصنوعی را به‌عنوان یک ضرب‌کننده نیرو برای پلتفرم خود و برای متخصصان با استعدادی می‌بینیم که از آن نه تنها برای تقویت کار برای مشتریان – چه برنامه‌نویسی، بازاریابی، تحقیق یا طراحی – استفاده می‌کنند، بلکه برای شروع سریع‌تر آن کار نیز استفاده می‌کنند. همچنین برای کسب‌وکارهایی در بازار ما که استعداد پیدا می‌کنند تا سریع‌تر به نتایج واقعی تجاری خود برسند، شتاب‌دهنده است.

یک چالش این است که اطمینان حاصل کنیم که ادغام هوش مصنوعی در محصولات ما مشکلات واقعی و اساسی مشتری را برطرف می کند. ما فقط به خاطر ارائه چیزی «جدید» ویژگی‌های جدید را ایجاد یا اضافه نمی‌کنیم، بلکه واقعاً از قدرت مدل‌های مختلف هوش مصنوعی برای افزایش کارایی و راه‌حل‌هایی برای فریلنسرها و مشاغلی که هر روز از پلتفرم ما استفاده می‌کنند، استفاده می‌کنیم. خوشبختانه، ما در موقعیتی سودمند هستیم که بتوانیم این نتایج را با ابزارهای هوش مصنوعی به دست آوریم، زیرا سیگنال‌های با کیفیت بالا – از داده‌های رفتاری بی‌درنگ گرفته تا داده‌های غنی و تاریخی – که از طیف متنوعی از ارائه کار خاص جمع‌آوری کرده‌ایم. که به سالها قبل برمی گردد ما از این داده‌ها برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ سفارشی خود (LLM) استفاده می‌کنیم، بسیاری از آخرین تجربیات محصول خود را تقویت می‌کنیم و بهترین نتایج کاری را برای مشتریانمان ارائه می‌کنیم.

با تجربه گسترده شما در متا، دراپ باکس و یاهو، رویکرد شما به مدیریت محصول چگونه تکامل یافته است؟ چه درس هایی از نقش فعلی خود در Upwork گرفته اید؟

رویکرد من به مدیریت محصول برای تاکید بر تعادل بین طراحی کاربر محور و نوآوری مقیاس پذیر تکامل یافته است. مکان های زیادی بهتر از متا برای یادگیری نحوه ساخت محصولات در مقیاس و برای طیف متنوعی از کاربران وجود ندارد – فیس بوک و اینستاگرام میلیاردها کاربر فعال روزانه دارند! به عنوان محصول پیشرو برای تیم Ads Manager and Experiences، یاد گرفتم که چگونه تیم‌های جهانی و چندکاره‌ای را مدیریت کنم که محصولاتی را ایجاد می‌کنند که هم برای مشاغل کوچک و متوسط ​​و هم برای آژانس‌های بزرگ جهانی که از شرکت‌های Fortune 100 پشتیبانی می‌کنند، پاسخگو باشد.

علاوه بر این، تجربیات من در دراپ باکس و یاهو برای کمک به من در ایجاد درک عمیقی از مکانیزم رشد محصول برای راه‌حل‌های SaaS، و همچنین شخصی‌سازی محتوا و نحوه متعادل کردن «شرط‌های بزرگ» در مجموعه‌ای از محصولات رسانه‌ای مصرف‌کننده بسیار مهم بود. هر دو نقش مستلزم درک جامعی از استراتژی و توسعه محصول از نمونه سازی مفهومی محصول جدید تا راه اندازی و پذیرش مصرف کننده بود. من یاد گرفتم که چگونه محصولات را ارسال کنم و تیم هایی را که آن محصولات را ساخته اند مدیریت کنم.

اکنون در Upwork، من این مزیت را دارم که از 15 سال گذشته تجربه مدیریت محصول برای هدایت و هدایت نوآوری در شرکتی که در حال تغییر دادن آینده کاری است استفاده کنم. بدون شک، بزرگترین چالش این است که چگونه استعدادهای فریلنسر و شرکت‌های کوچک تا متوسط ​​با بهترین روش برای پذیرش و پذیرش موج فناوری هوش مصنوعی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در تجارب قبلی‌ام، برخی تغییرات فناوری لرزه‌ای را دیده‌ام، مانند آنچه که اکنون در زمینه هوش مصنوعی مشاهده می‌کنیم – از ظهور رسانه‌های اجتماعی تا تغییر به سمت گوشی‌های هوشمند و نیاز به محصولاتی که در درجه اول موبایل باشند. در حالی که تغییرات بزرگ فناوری می تواند به معنای تغییرات بزرگ باشد، توسعه محصول در هسته آن به انجام یک کار به طور مداوم و به خوبی ادامه می دهد: حل مشکلات مشتری. با ظهور هوش مصنوعی، پیشرفت‌های فناوری فرصت بزرگی را برای اختراع مجدد محصولات Upwork فراهم می‌کند تا کسب‌وکارها و استعدادها بهتر با هم کار کنند و نتایج قوی‌تری تولید کنند. ما با انتشار اخیر خود شروع به درک برخی بردهای اولیه کرده ایم اوماهوش مصنوعی Upwork’s Mindful.

چگونه بین شرط بندی های کوچک، متوسط ​​و بزرگ در توسعه محصولات هوش مصنوعی، به ویژه با توجه به تکامل سریع فناوری های هوش مصنوعی، تعادل برقرار می کنید؟ آیا می توانید مثالی از نحوه اجرای این استراتژی در Upwork به اشتراک بگذارید؟

توسعه محصول هوش مصنوعی به ترکیبی استراتژیک از آزمایش، مقیاس پذیری و چشم انداز بلند مدت نیاز دارد. یکی از چارچوب‌های اصلی که من در برنامه‌ریزی محصول استفاده می‌کنم و در توسعه محصولات هوش مصنوعی در Upwork مفید بوده است، چیزی است که دوست دارم آن را رویکرد VC برای توسعه محصول بنامم، جایی که در حال متعادل کردن طیف گسترده‌ای از محصولات نمونه کار هستم. حدود 40 درصد از کاری که تیم من روی آن کار می‌کند، سنگ‌های بزرگ یا شرط‌بندی‌های بزرگ است که می‌توانند تأثیر بسیار زیادی بر کسب‌وکار داشته باشند، اما همچنین موارد ریسک بزرگ‌تری هستند و زمان قابل‌توجهی را می‌گیرند. 60% باقیمانده بر روی موارد کوتاه مدت به نصف تقسیم می شود که من مطمئن هستم که تیم برخلاف برنامه اجرا می کند، اما احتمالاً بازگشت سرمایه (ROI) عمده ای برای کسب و کار نخواهد داشت و 30٪ دیگر مربوط به کار محصولی است که نور را حفظ می کند. مانند رفع اشکال. هوش مصنوعی در Upwork یک شرط بزرگ برای ما است. از منظر توسعه دشوار است که به سطح بالایی از تخصص نیاز دارد، اما مزایا می تواند بسیار زیاد باشد و بنابراین ما در سال گذشته بخش سالمی از تمرکز محصول خود را به این حوزه از کار اختصاص داده ایم.

ما مولد پست شغلی را راه‌اندازی کردیم که اکنون توسط آن پشتیبانی می‌شود اوما، هوش مصنوعی Upwork’s Mindful، در اواخر سال گذشته به عنوان نمونه ای از یک محصول “شرط بزرگ” که از طریق فرآیند آزمایش تیم جوجه کشی محصول داخلی ما، Upwork Labs، به وجود آمد و به یک راه حل قابل اجرا تبدیل شد. با ظهور هوش مصنوعی مولد در سال گذشته، تیم راه‌های بی‌شماری را برای کمک به مشتریان خود برای استفاده از فرصتی که فناوری جدید ارائه می‌کند، بررسی کرد. ما می‌دانستیم که مشتریان معمولاً هنگام توصیف نیازهای کاری خود با مانع شروع با یک صفحه خالی مواجه می‌شوند. به این ترتیب، ما تصمیم گرفتیم تعیین کنیم که چگونه می توانیم از هوش مصنوعی مولد برای غلبه بر این چالش استفاده کنیم. سال گذشته، ما از گسترش عمده پیشنهادات هوش مصنوعی خود خبر دادیم، از جمله راه‌اندازی مولد پست شغلی، که یک مولد پست شغلی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به مشتریان کمک می‌کند تا یک پست شغلی را در چند ثانیه آماده کنند.

چگونه Uma، هوش مصنوعی آگاه Upwork، خود را از سایر راه حل های هوش مصنوعی موجود در بازار متمایز می کند، به ویژه از نظر افزایش فرآیند استخدام و تطبیق برای مشاغل و مشاغل آزاد؟

مدل‌های هوش مصنوعی به اندازه داده‌هایی هستند که روی آن‌ها آموزش دیده‌اند. Uma بر روی مدل های زبان بزرگ (LLM) پیشرو در صنعت ساخته شده است و با داده های پلتفرم Upwork سفارشی شده است، و همین سفارشی سازی است که آن را از سایر راه حل های هوش مصنوعی در صنعت ما متمایز می کند. امروزه، Uma تعدادی از تجربیات کلیدی را در فرآیند استخدام و تطبیق ایجاد می‌کند که برای مشتریان و فریلنسرها در کشف یکدیگر، شروع کار و تکمیل کارهای باکیفیت‌تر حیاتی است. ما می‌توانیم این اقدامات کاری را افزایش دهیم زیرا به بیش از 20 سال داده، تریلیون‌ها نشانه داده خاص و بسیار مرتبط از بازار دو طرفه خود دسترسی داریم که طیف گسترده‌ای از تعاملات کاری را در بر می‌گیرد. Uma از این نقاط داده یاد می‌گیرد تا به‌عنوان یک همراه هوشمند و ثابت برای مشتریانمان خدمت کند و به کسب‌وکارها و فریلنسرها در تمام مراحل تجربه Upwork کمک کند.

با ویژگی‌هایی مانند Best Match Insights و Upwork Chat Pro، Uma چگونه به‌طور خاص طراحی شده است تا به فریلنسرها کمک کند تا پروژه‌های بیشتری را برجسته کنند؟ در مرحله بتا چه بازخوردی از فریلنسرها دریافت کرده اید؟

ارائه شده توسط Uma، بینش‌های Best Match به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با شناسایی اطلاعات بینش مرتبط مانند پیشنهادات برتر، بررسی‌های مشتری، و همسویی مهارت با یک پست شغلی، به سرعت بهترین فرد بالقوه را برای شغل خود پیدا کنند. از POV فریلنسر، به طور خاص پروژه هایی را برجسته می کند که کاملاً با مهارت ها و ترجیحات یک فریلنسر همسو هستند، بنابراین شانس آنها را برای جلب توجه مشتریان بالقوه و یافتن کاری که به بهترین وجه با تخصص آنها مطابقت دارد افزایش می دهد. با Upwork Chat Pro، همراه کاری Upwork که توسط Uma پشتیبانی می‌شود، فریلنسرها یک برنامه چت اختصاصی دارند که به آنها کمک می‌کند تا کارهای چالش برانگیز را حل کنند، بهره‌وری را افزایش دهند و بهترین کار خود را انجام دهند.

ما در مورد پیشرفت این تجربیات کلیدی هیجان‌زده هستیم و متوجه شدیم که در طول انتشار اولیه، فریلنسرها افزایش دید و تطابق پروژه‌های هدفمندتر را گزارش کردند که منجر به تعامل و موفقیت بیشتر در پلتفرم ما می‌شود. همین سه ماهه گذشته، کاربران فعال روزانه Upwork Chat Pro نسبت به سه ماهه 68 درصد رشد داشته اند، و ما شاهد هستیم که متخصصان آزاد شروع به کار بیشتر کرده اند و در نتیجه درآمد بیشتری کسب می کنند.

چگونه آینده کار را در دهه آینده متحول می کنید، به ویژه با ادغام هوش مصنوعی و فناوری های نوظهور؟

سخت است که آینده ای را حداقل در آینده نزدیک نبینیم که در آن هوش مصنوعی بیشتر و بیشتر در کار و زندگی روزمره ما جاسازی شود. کسب و کارها و حرفه ای ها به گنجاندن هوش مصنوعی در جریان کار خود ادامه خواهند داد و این منجر به افزایش بهره وری خواهد شد. توجه به این نکته مهم است که انسان ها جزء حیاتی این آینده هستند. از آنجایی که هوش مصنوعی به طور فزاینده ای وظایف روتین را انجام می دهد و بینش های ارزشمندی در مورد فرماندهی ارائه می دهد، متخصصان سریع تر، کارآمدتر می شوند و می توانند کارهای بیشتری انجام دهند. مشاغل و مهارت‌ها به طور طبیعی تکامل می‌یابند، همانطور که در بسیاری از تغییرات تکنولوژیک اتفاق می‌افتد. در حالی که برخی از مشاغل ممکن است تغییر کنند یا محو شوند، بسیاری دیگر ظاهر می شوند و انسان ها را وادار به سازگاری می کنند. ما در حال حاضر شاهد هستیم که بسیاری از نقش‌های سنتی توسط اتوماسیون تغییر می‌یابند، که نیازمند ارتقاء مهارت یا مهارت مجدد است، در حالی که فرصت‌های جدیدی در زمینه‌هایی که مکمل هوش مصنوعی هستند، مانند حاشیه‌نویسی داده‌ها، سرپرستی، و امنیت هوش مصنوعی به وجود می‌آیند. انسان‌ها به‌طور فزاینده‌ای بر کارهایی تمرکز خواهند کرد که نیازمند هوش هیجانی، خلاقیت، تفکر انتقادی و حل مشکلات پیچیده هستند – حوزه‌هایی که نبوغ انسان در آنها برتری دارد. با انجام وظایف معمولی توسط هوش مصنوعی، ما این فرصت را خواهیم داشت که با چالش‌های پیچیده‌تر، استراتژیک‌تر و فوری‌تر در سازمان‌هایمان مقابله کنیم. این یک آینده هیجان انگیز است و من مفتخرم که در شرکتی هستم که در زمینه هوش مصنوعی پیشرو است و در خط مقدم صنعت خود قرار دارد.

با تشکر از شما برای مصاحبه عالی، خوانندگانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستند باید از آن بازدید کنند Upwork.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *