ایجاد اعتماد به نفس در هوش مصنوعی: برنامه های آموزشی به شکاف دانش نزدیک کمک می کند


هوش مصنوعی در حال تغییر شکل نیروی کار با سرعت بی وقفه است ، اما تلاش های آموزش لحظه ای انجام نمی شود. با وجود یک چهارم فقط مدیرانی که از این فناوری صعود می کنند 12 ٪ کارگران در سال گذشته آموزش مربوط به هوش مصنوعی را دریافت کرده اند. این عدم آمادگی نه تنها مانع اتخاذ موفق و ایمن هوش مصنوعی می شود ، بلکه عدم اطمینان را در بین کارمندان پیرامون تأثیر فناوری بر شغل آنها ایجاد می کند. با افزایش شکاف بین هیجان اجرایی و عدم تمایل به کارمندان ، مشخص است که سازمان ها برای کمک به ایجاد اعتماد به نفس هوش مصنوعی در این دوره جدید نوآوری به ابزارهای آموزشی نیاز دارند.

هوش مصنوعی افزایش می یابد ، جایگزین نمی شود

شاید مهمترین عامل ایجاد اعتماد به نفس هوش مصنوعی ، کمک به کارکنان باشد که چگونه این فناوری در نقش های آنها جای می گیرد. با وجود میزان اطلاعات غلط که در اطراف آن شناور است ، در بیشتر موارد ، هوش مصنوعی به معنای جایگزینی کارمندان نیست. در حقیقت ، شرکت های اخیر که سعی در جایگزینی انسانها با هوش مصنوعی داشتند ، در تلاشند تا به ROI که تصور می کردند دست یابند. درعوض ، ارزش واقعی هوش مصنوعی از استفاده از آن گرفته تا مجموعه های مهارت های کارکنان ، بهره وری و رقابت در زمینه های خود ناشی می شود. این فناوری با انجام کارآمد کارهای روزمره و اداری سنگین تر ، به کارکنان اجازه می دهد تا روی کارهای با ارزش بالاتر تمرکز کنند.

با این حال ، به همان اندازه مهم است که توجه داشته باشید که ادغام هوش مصنوعی این کار را به خودی خود امکان پذیر نمی کند ، کارکنان باید درک کنند که چگونه از آن به طور مؤثر برای باز کردن پتانسیل کامل خود استفاده کنند. بدون آموزش مناسب ، هوش مصنوعی می تواند منجر به نگرانی در مورد حریم خصوصی داده ها شود ، تعصب، و نادرستی-ساختن این دانش بنیادی غیر قابل مذاکره. به همین دلیل هر دو صعود وت مهارت های متقابل برای همگام بودن با تغییر ضروری است.

Upskilling در مقابل مهارت های متقابل

از آموزش های فراز و نشیب و مهارت های متقاطع هر دو برای کمک به کارکنان برای گسترش مجموعه مهارت های خود استفاده می شود و در هنگام جستجوی هوش مصنوعی ، ابزارهای مهم هستند. در حالی که مشابه است ، درک تفاوت بین این دو مهم است.

  • صعود روند تقویت مهارت های موجود است و بر کمک به کارکنان در پیشبرد شغل خود و به دست آوردن مسئولیت های بالاتر متمرکز است. یک نمونه عالی از فراز و نشیب ، آموزش رهبران فناوری اطلاعات – که در حال حاضر پایه و اساس قدرتمندی در فناوری دارند – برای درک عمیق تر از هوش مصنوعی است.
  • باکره به همان اندازه مهم است ، اما اغلب در آموزش AI نادیده گرفته می شود. سنگفرش متقابل (همچنین به عنوان آموزش متقابل نیز شناخته می شود) فرآیند توسعه مهارت های جدید است که در عملکردهای مختلف اعمال می شود و بر آموزش بیش از یک کارمند در یک کار سازمانی متمرکز است. اتخاذ استراتژی های هوش مصنوعی و متقاطع نیز باید همزمان برای اطمینان از موفقیت انجام شود. یک مثال عالی برای نشان دادن مهارت های متقابل می تواند یک رهبر بازاریابی با پیشینه فناوری حداقل باشد. از آنجا که هوش مصنوعی به طور فزاینده ای در بخش ها مورد استفاده قرار می گیرد ، مهارت های متقابل تضمین می کند که هر کارمند قادر به استفاده از این فناوری بر اساس نقش ها و مسئولیت های خاص خود است.

مزایای آموزش در عصر هوش مصنوعی

با وجود صنایع ، بازارها و شیوه های شیوه های تجاری روزمره ، مهارت ها و دانش کارمندان همچنان در بستر نوآوری سازمانی باقی مانده است. کارکنان هدف و تأثیر را می خواهند و هماهنگی اهداف شرکت ها با جاه طلبی های کارمندان ، روشی تضمین شده برای تقویت تعامل است. علاوه بر این ، فراهم کردن امکان کاهش وظایف سنگین از طریق هوش مصنوعی ، به افزایش رضایت کلی در کار کمک می کند.

در یک منظره فزاینده رقابتی ، برآورده کردن این نیازها و حفظ استعداد برتر برای حفظ بهره وری و رشد بسیار مهم است. و در حالی که استدلال های اخیر بیان می کند که کسانی که از قبل مهارت های هوش مصنوعی دارند ، مشاغل را به دست می گیرند ، 79 ٪ متخصصان یادگیری و توسعه معتقدند که هزینه مجدد یک کارمند فعلی نسبت به استخدام یک کارمند جدید ارزان تر است.

صعود و مهارت های متقابل در عمل

اگر صعود و مهارت های متقابل بخش فعلی یک برنامه یادگیری و توسعه نباشد ، سازمان ها می توانند از منابع موجود در دسترس خود استفاده کنند. در اینجا بهترین روشها هنگام شروع کار وجود دارد:

  • مهارت های فعلی را ارزیابی کنید: شناسایی اولویت های فراز و نشیب و کار متقاطع بدون درک سطح پایه از مهارت های پایگاه کارمند شخصی که در اختیار دارد ، دشوارتر است و کدام یک از آنها برای ایجاد اعتماد به نفس در هوش مصنوعی نیاز دارند. با توجه به اینکه تیم های قبلاً با نقش خود و سازمان به طور کلی آشنا هستند ، بررسی سطح فعلی دانش هوش مصنوعی و شناسایی شکاف ها مکانی عالی برای شروع است.
  • اهداف قابل دستیابی را تعیین کنید: با این درک بنیادی از نیروی کار شما ، مرحله بعدی تنظیم اهداف پیشرو و متقاطع است. درک “چرا” در پشت این برنامه های آموزشی و مشخص کردن جایی که کارمندان می توانند و باید رشد کنند ، مهم است. اهداف باید در سطح مشارکت کننده فردی تعیین شود ، در حالی که اهداف تیم های بزرگتر و سازمان به طور کلی را نیز مشخص می کند.
  • تجدید نظر در قالب های یادگیری: حتی قوی ترین برنامه های آموزشی در صورت عدم تحویل در فرمی که با نیروی کار شما طنین انداز باشد ، سوزن را جابجا نمی کند. در واقع ، 86 ٪ شرکت ها از برنامه های آموزشی موجود خود که در محل کار خود هستند ناراضی هستند. کارفرمایان به طور فزاینده ای می دانند که برنامه های آموزشی زنده یا حضوری دیگر کافی نیست. در عوض ، یادگیری مبتنی بر فیلم که انعطاف پذیری و دسترسی بهتر به سبکهای مختلف یادگیری را ارائه می دهد ممکن است بهترین مسیر برای موضوعات بسیار پیچیده مانند هوش مصنوعی باشد.
  • اولویت بندی AI مسئول: اجرای بهترین شیوه های حریم خصوصی ، امنیت و حاکمیت داده ها یک گام مهم در اطمینان از استفاده از کارکنان از هوش مصنوعی است. علاوه بر این ، اجرای یک چارچوب تعصب و شفافیت برای اعتبارسنجی خروجی هوش مصنوعی و ایجاد اعتماد به نفس با اثربخشی هوش مصنوعی در سازمان می تواند بسیار مهم باشد. برای کمک به این امر ، سازمانها باید ساخت “قهرمانان هوش مصنوعی” را در نظر بگیرند تا به کارکنان آموزش دهند که چگونه می توانند از هوش مصنوعی استفاده کنند تا انسان بتواند از سود بهره وری بهره مند شود و در عین حال مهارت هایی برای محافظت از توهم و تعصب داشته باشد.
  • نظارت و ترویج: برای تأثیرگذاری بر فراز و نشاط ، کارکنان باید فرصتی برای گسترش مسئولیت های خود داشته باشند. سازمانها باید ساختار پاداش را فعال کنند که به کارکنان انگیزه می دهد تا به دنبال راه های خلاقانه برای استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به بهبود کارآیی دپارتمان و سازمانی و پیگیری سریع نوآوری باشند.

خط پایین

در حالی که AI وعده های نمایی برای محل کار مدرن دارد ، کارکنان Linchpins هستند که موفقیت آن را تعیین می کنند. صرف نظر از نقش ، بخش یا تخصص آنها ، داشتن پایه و اساس دانش هوش مصنوعی از مسیرهای شغلی و تجارت به طور کلی بهره می برد. سازمان ها با تمرکز نه تنها بر روی کارکنان فنی رو به رشد ، بلکه به تساوی متقاطع برای ایجاد یک فرهنگ بزرگتر هوش مصنوعی ، می توانند از مزایای تعامل بهبود یافته ، حفظ استعداد و تخصص بازار رقابتی بهره مند شوند.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *