افزایش خطر باج افزار و نحوه بازیابی پس از حمله


هنگامی که یک سازمان شروع به گسترش می کند، احتمالاً با تعدادی از چالش های عملیاتی که باید به آنها رسیدگی کنند، مواجه خواهند شد. در حالی که همه کسب‌وکارها موانع منحصر به فردی دارند که باید در اطراف آنها حرکت کنند، یکی از رایج‌ترین مسائلی که امروزه همه سازمان‌ها با آن سروکار دارند، تهدیدات سایبری است.

با توجه به افزایش جهانی جرایم سایبری سال به سال، این احتمال وجود دارد که اکثر سازمان ها در آینده نزدیک حداقل با یک تهدید امنیتی بزرگ مقابله کنند. برای اطمینان از اینکه کسب و کار می تواند خطرات خود را به طور موثر کاهش دهد، درک نحوه آماده سازی و واکنش کافی به این سناریو، به ویژه حمله باج افزار، بسیار مهم است.

تشخیص خطر فزاینده حملات باج افزار

امنیت سایبری به یک نگرانی فزاینده برای بسیاری از سازمان ها تبدیل شده است – و به درستی. گزارش‌های اخیر نشان داده است که ۷۱ درصد از کسب‌وکارهای جهانی با نوعی باج‌افزار مواجه شده‌اند و روند آن‌طور که کارشناسان می‌خواهند کند نمی‌شود.

بسیاری از دلایلی که جرایم سایبری تا این حد شایع شده است به دلیل پیشرفت فناوری های پشتیبانی است که حملات دیجیتالی را بسیار مؤثر می کند. نسل بعدی ابزارهای هوش مصنوعی و اسکریپت های کدگذاری خودکار، برنامه ریزی و اجرای حملات بسیار پیچیده را برای مجرمان سایبری، حتی آنهایی که تجربه کمی دارند، آسان تر از همیشه کرده است.

وقتی صحبت از باج افزار به میان می آید، در درجه اول تبدیل به یک بازی اعداد برای مهاجمان سایبری شده است. در حالی که تعداد زیادی از سازمان‌ها تهدیدات دیجیتال را جدی می‌گیرند و تدابیر حفاظتی را برای محافظت بهتر از خود اجرا می‌کنند، بسیاری از سازمان‌ها هنوز فاقد آن هستند. پروتکل های امنیتی کافی برای سازمان های خود

فقدان منابع یا بودجه های امنیتی لازم برای بسیاری از کسب و کارها، بسیاری را به پرداخت باج به مهاجمان سوق می دهد، به این امید که آسیبی که سازمانشان در اثر از دست دادن داده های حیاتی ماموریت یا از کار افتادن طولانی مدت عملیات متحمل می شود، به حداقل برسد. متأسفانه، این تمایل برای همکاری با تقاضاهای اخاذی تنها به تغذیه چرخه معیوب حملات ادامه می دهد.

چگونه یک کسب و کار می تواند از خود محافظت کند؟

تشخیص خطراتی که کسب و کارها با آن روبرو هستند تنها نیمی از نبرد در مواجهه با تهدیدات سایبری در حال ظهور است. برای افزایش احتمال اجتناب از حمله، کسب و کارها باید چندین ابتکار مهم را به اجرا بگذارند. برخی از این موارد عبارتند از:

برنامه ریزی کامل امنیتی

اولویت دادن به آگاهی سازمانی از هر خطر یا آسیب پذیری سیستم موجود در هنگام کاهش قرار گرفتن در معرض تهدیدات سایبری بسیار مهم است. این نیاز به ترکیبی از پشتیبانی داخلی و خارجی و همچنین پروتکل های حسابرسی امنیتی دقیق دارد.

حسابرسی امنیتی یک تمرین ضروری است که به کسب و کارها کمک می کند تا نقاط ضعف مهم امنیت سایبری را شناسایی کرده و اصلاح آنها را در اولویت قرار دهند. در صنایع تحت نظارت، این ممیزی ها برای اطمینان از آن ضروری هستند استانداردهای انطباق خاص توسط کسب و کار ملاقات می شود. این امر به‌ویژه در بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی صادق است، جایی که دریافت گواهی‌هایی مانند HITRUST برای کمک به کسب‌وکارها برای جلوگیری از نقض عدم انطباق ضروری است.

ممیزی های امنیتی باید برای کمک به کسب و کارها در ارزیابی هر عنصر آمادگی امنیتی خود، تا آمادگی پاسخ به حادثه و توانایی آن ها برای بازیابی موفقیت آمیز حتی در صورت وقوع حمله، باشد.

ارزیابی ریسک های فروشنده

کسب و کارهای مدرن به طور فزاینده ای به فروشندگان و ارائه دهندگان خارجی برای کمک به رشد آنها وابسته هستند. با این حال، در حالی که پذیرش فناوری های جدید هوش مصنوعی یا خدمات مبتنی بر ابر می توانند مزایای زیادی را ارائه دهند، همچنین می توانند آسیب پذیری های خاصی را معرفی کنند که باید در نظر گرفته شوند.

هنگامی که با فروشندگان شخص ثالث همکاری می کنید، مهم است که بدانید این امر اساساً ردپای دیجیتالی کسب و کار شما را گسترش می دهد. اگرچه هیچ مشکلی در این رویکرد وجود ندارد، اما این ردپای گسترده می‌تواند سطح حمله دیجیتالی شما را افزایش دهد و به مهاجمان سایبری مناطق جدیدی برای بهره‌برداری بدهد.

تکمیل ارزیابی های کامل فروشنده یک اقدام امنیتی حیاتی است که کسب و کارها باید برای درک بهتر نقاط ضعف امنیتی در زنجیره تامین دیجیتال خود انجام دهند. این نه تنها به سازمان کمک می کند تا نمایه کلی ریسک خود را بهتر مدیریت کند، بلکه به کسب و کارها کمک می کند تا تصمیمات بهتری در مورد مشارکت خود بگیرند.

استخدام کمک خارجی

در حالی که سرمایه گذاری در یک تیم عالی یا ابزارهای مختلف امنیت سایبری گام مهمی به جلو است، ارزش واقعی آنها پس از تایید اثربخشی آنها با توانایی مقاومت در برابر حملات دنیای واقعی نشان داده می شود.

با این حال، به جای انتظار برای انجام یک حمله و امید به بهترین ها، کسب و کارها توانایی استفاده از سرویس تست نفوذ را دارند که راه ارزشمندی برای ارزیابی دفاع سازمان در برابر حملات سایبری شبیه سازی شده فراهم می کند.

آزمایش‌کنندگان نفوذ در کنار تیم‌های امنیتی کار می‌کنند تا به آنها کمک کنند آسیب‌پذیری‌های کشف‌شده را شناسایی کنند که می‌توانند به همان روشی که یک مهاجم واقعی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند و نقض شوند. این روش بسیار ایمن‌تری را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا یکپارچگی سیستم‌های امنیتی خود را تأیید کنند، در حالی که در صورت کشف نقاط ضعف، فهرست اولویت‌ها برای رسیدگی به آنها ارائه می‌شود.

کسب و کارها برای کمک به بهبودی پس از حمله باج افزار چه اقداماتی باید انجام دهند؟

به راحتی می توان در دام این تصور افتاد که تنها شرکت های بزرگ یا برندهای مطرح در تیررس مجرمان سایبری هستند. در واقعیت، مشاغل کوچکتر و متوسط ​​اغلب اهداف اصلی هستند، زیرا معمولاً بودجه امنیت سایبری کمتری دارند و احتمال بیشتری دارد که باج را بپردازند.

صرف نظر از نوع کسب و کار و اندازه آن، انجام اقدامات پیشگیرانه برای آماده شدن برای حمله احتمالی باج افزار ضروری است. در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید انجام دهید:

برای بدترین سناریو برنامه ریزی کنید

تصمیم به پرداخت باج در صورت حمله موفقیت آمیز باج افزار یک ریسک بزرگ است. حتی پس از پرداخت باج، تنها حدود 60 درصد از کسب و کارها توانسته اند اطلاعات رمزگذاری شده خود را با موفقیت بازیابی کنند. این باعث می شود که این انتخاب برای اکثر سازمان ها بسیار خطرناک باشد.

یکی از راه‌های اجتناب از نیاز به گرفتن این تصمیم دشوار، سرمایه‌گذاری فعالانه در بیمه امنیت سایبری است. این نوع شبکه ایمنی مالی در هنگام نیاز به بازیابی فایل‌ها و پایگاه‌های داده ضروری است و به طور بالقوه می‌تواند هزاران دلار برای بازسازی سیستم‌های حیاتی صرفه‌جویی کند.

یک طرح دقیق بازیابی بلایا ایجاد کنید

هنگامی که به دنبال به حداقل رساندن اختلالات ناشی از حوادث امنیتی بزرگ هستیم، داشتن یک رویکرد فعالانه برای امنیت سایبری بسیار مهم است. به جای داشتن این ذهنیت که احتمالاً کسب و کار شما هیچ مشکلی را تجربه نمی کند، داشتن یک نگرش آینده نگر و پیش بینی کننده به سازمان کمک می کند تا ابتکارات مهمی مانند برنامه ریزی جامع بازیابی بلایا را در اولویت قرار دهد.

یک طرح بازیابی فاجعه همه افراد یا شرکای خارجی را که در کمک به بازگرداندن عملیات عادی کسب و کار در صورت وقوع یک رویداد امنیت سایبری نقش ایفا می کنند، مستند می کند. تمام پروتکل‌ها، رویه‌ها و زمان‌بندی‌های حیاتی را که برای جلوگیری از ضررهای مالی قابل توجه باید رعایت شود، تشریح می‌کند.

با یک ارائه دهنده خدمات مدیریت شده کار کنید

بسیاری از شرکت‌ها فاقد منابع لازم برای مدیریت امنیت کسب و کار خود در داخل و بدون کمک منابع خارجی هستند. همکاری با یک ارائه‌دهنده خدمات مدیریت شده (MSP) می‌تواند راهی مؤثر برای تقویت این دفاع‌های داخلی باشد و همچنین به حمایت از تلاش‌های بازیابی در هنگام مواجهه با پیامدهای حمله باج‌افزار کمک کند.

MSP ها از متخصصان امنیتی ماهر استفاده می کنند و معمولاً به فناوری های پیشرفته دسترسی دارند تا آمادگی امنیت سایبری سازمان را به حداکثر برسانند. با استفاده از تخصص خود، سازمان ها می توانند از حفاظت مداوم و شبانه روزی از تمام سیستم ها و شبکه های حیاتی خود اطمینان حاصل کنند.

اجازه ندهید کسب و کار شما قربانی شود

هر چند برنامه ریزی امنیت سایبری می تواند یک فرآیند پیچیده باشد، این یک عنصر غیرقابل انکار مهم برای حمایت از رشد پایدار کسب و کار است. با مطلع ماندن از تهدیدات نوظهور جدید و انجام اقدامات امنیتی پیشگیرانه لازم، کسب و کار شما قادر خواهد بود به طور موثر سطح حمله دیجیتالی خود را کاهش دهد و در عین حال پروتکل های لازم را در اختیار داشته باشد تا با موفقیت در بدترین سناریوها پیمایش کند.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *