استیو استاتلر، مدیر ارشد بازاریابی در Wiliot – سری مصاحبه


استیو استاتلر مدیر ارشد بازاریابی در ویلیوت، نویسنده Beacon Technologies و ارائه دهنده پادکست Mister Beacon Ambient IoT.

در هسته سیستم Wiliot پیکسل های اینترنت اشیا قرار دارند که برچسب های کم هزینه ای تقریباً به اندازه یک تمبر پستی هستند که برای ادغام آسان در طیف گسترده ای از محصولات طراحی شده اند. این پیکسل‌های اینترنت اشیا به‌طور مداوم داده‌ها را از محیط اطراف خود جمع‌آوری می‌کنند و یا با برداشت انرژی فرکانس رادیویی یا در برخی نسخه‌ها، با یک باتری نازک چاپی تغذیه می‌شوند. انتقال‌ها از پیکسل‌های اینترنت اشیا ایمن هستند و با استفاده از دستگاه‌های بلوتوث موجود قابل خواندن هستند.

مزایای بالقوه ادغام WiliBot در سیستم های مدیریت زنجیره تامین موجود چیست؟

ادغام WiliBot در سیستم‌های مدیریت زنجیره تامین موجود به برندها و تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا با محصولات خود به روش‌هایی ارتباط برقرار کنند که کارایی و پایداری زنجیره تامین آنها را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

با فعال کردن مکالمات به زبان طبیعی با هر محصول متصل به اینترنت اشیاء محیطی، WiliBot می‌تواند توسط کسب‌وکارهایی که به دنبال پرسیدن سؤالات در مورد محصولات و زنجیره‌های تأمین دارای اینترنت اشیای محیطی خود هستند، مورد استفاده قرار گیرد: این محصول چقدر تازه است؟ چگونه به فروشگاه رسید؟ کدام محصول را باید در مرحله بعدی ذخیره کنم و چرا؟ ردپای کربن این محصول چقدر است؟ چرا اینقدر بالا یا پایین است؟ پاسخ به این سوالات می تواند در زمان واقعی در استراتژی زنجیره تامین کسب و کار ادغام شود.

چگونه استفاده Wiliot از اینترنت اشیاء محیطی و GenAI باعث افزایش دید در زمان واقعی داده ها در زنجیره تامین می شود؟

ترکیب اینترنت اشیاء محیطی و GenAI یک فرصت منحصر به فرد برای افزایش و اعمال دید در زمان واقعی داده است. پیکسل‌های IoT Wiliot دائماً در حال جمع‌آوری داده‌های بلادرنگ در سراسر زنجیره تأمین و حتی در فروشگاه‌ها هستند.

WiliBot این قابلیت مشاهده بی‌درنگ داده را با استفاده از قدرت هوش مصنوعی مولد برای درک داده‌های ارائه شده افزایش می‌دهد. این به شرکت‌ها – و در نهایت مصرف‌کنندگان – امکان می‌دهد تا با محصولاتی که تولید می‌کنند، منبع، توزیع و در نهایت خریداری می‌کنند، گفتگو داشته باشند. تجزیه و تحلیل داده‌های پیچیده و انبوه به بینش‌های قابل درک آسان.

برای اینکه یک مدل GenAI به طور موثر اجرا شود، به ورودی داده قابل توجهی برای آموزش آن نیاز دارد. در گذشته، به دلیل فقدان مقادیر زیادی از داده های زمان واقعی، این بدان معنا بود که مدل های زنجیره تامین GenAI از داده های قبلی استفاده می کردند. در حالی که این به طور کلی مؤثر بود، زنجیره‌های تامین سال به سال تغییر می‌کنند و داده‌های سال گذشته همیشه دقیق‌ترین هنگام پیش‌بینی نیاز کسب‌وکارها در یک سال، ماه و حتی روز نیست. داده‌های بی‌درنگ ثابتی که پیکسل‌های اینترنت اشیا و پلتفرم داده‌های محیطی Wiliot به WiliBot وارد می‌کنند، برای برندهایی که به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی جدیدترین اطلاعاتی هستند که در زنجیره‌های تامینشان اتفاق می‌افتد، مؤثرترین است.

WiliBot از چه راه هایی می تواند به کسب و کارها در بهبود پایداری و کاهش ضایعات در زنجیره تامین خود کمک کند؟

Wilibot به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا با کیف‌ها و کیف پول‌های خود رای دهند و بر اساس بینش بهتری در مورد منشأ، محتوا و ردپای کربن یک محصول در مقابل محصول دیگری که ممکن است یکسان به نظر برسد، رأی دهند. با ثبت تأثیر کربن پویای ذخیره‌سازی، حمل‌ونقل در سطح کالا و به اشتراک گذاشتن این بینش در زمان واقعی، می‌توان به کسب‌وکارها این قدرت را داد که هر دقیقه از روز ردپای کربن خود را مدیریت کنند. کارت امتیازی پایان سال در سطح شرکت نمی تواند این کار را انجام دهد.

پلتفرم داده‌های محیطی Wiliot به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا اطلاعات بی‌سابقه‌ای در مورد پایداری تریلیون‌ها محصول به دست آورند. با معرفی WiliBot، کسب‌وکارها اکنون می‌توانند این اطلاعات را بپرسند و به راحتی آن را به اطلاعات بی‌درنگ در مورد محصولات جداگانه تجزیه کنند.

به نوبه خود، این بدان معناست که شرکت‌ها می‌توانند اطلاعاتی را در زمان واقعی در مورد پایداری زنجیره تامین خود دریافت کنند. آنها می توانند سوالاتی از WiliBot بپرسند: چرا برخی از محصولات دارای ردپای کربن بیشتری نسبت به سایرین هستند، چه محصولاتی را قبل از انقضا باید ذخیره کنند و چگونه الگوهای آب و هوا بر محصولات در سراسر زنجیره تامین تاثیر می گذارد.

WiliBot به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا بدون منتظر ماندن برای داده‌های سال گذشته، تشخیص دهند که در کجا می‌توان تغییراتی برای اطمینان از پایداری و کاهش ضایعات ایجاد کرد.

پیکسل‌های IoT Wiliot چگونه کار می‌کنند و چه چیزی آنها را در امکان جمع‌آوری مداوم و بی‌درنگ داده‌ها در زنجیره‌های تامین بدون نیاز به باتری منحصربه‌فرد می‌کند؟

پیکسل‌های اینترنت اشیای Wiliot برچسب‌های ارزان‌قیمتی هستند که به اندازه یک تمبر پستی هستند و می‌توانند تقریباً در هر محصولی به‌طور یکپارچه تولید شوند. پیکسل‌های اینترنت اشیا برای ارائه بینش‌هایی درباره «همه چیز، همه جا، به یکباره» طراحی شده‌اند – به دلیل اندازه کوچکشان، می‌توان آن‌ها را تقریباً به هر محصولی، حتی به محموله‌های سطح جعبه، چسباند. چیزی که پیکسل‌های اینترنت اشیا را منحصربه‌فرد می‌کند و به آن‌ها امکان جمع‌آوری مداوم داده‌ها را می‌دهد، این است که انرژی آنها از انرژی فرکانس رادیویی جمع‌آوری‌شده تامین می‌شود، به این معنی که از فرکانس‌های رادیویی دستگاه‌های روزمره استفاده می‌کنند که از قبل در دنیای اطراف ما وجود دارد. سپس پیکسل‌های اینترنت اشیا آن داده‌ها را به‌طور ایمن، همچنین از طریق دستگاه‌های بلوتوث موجود، به پلتفرم داده‌های محیطی Wiliot منتقل می‌کنند، جایی که برای کسب‌وکارها در دسترس است.

اقدامات امنیتی برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی و یکپارچگی داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط پیکسل‌های اینترنت اشیا و پردازش شده توسط پلتفرم داده‌های محیطی Wiliot چیست؟

امنیت داده و استحکام حاکمیت پلتفرم داده محیطی Wiliot توسط دو بررسی کننده برجسته تایید شده است. ما گزارش‌های سیستم‌ها و کنترل‌های سازمانی (SOC) 1 نوع II و SOC 2 نوع II را به دست آورده‌ایم که هر دو توسط حسابرسان مستقل از یک شرکت بزرگ 4 صادر شده‌اند.

علاوه بر این، ما اخیراً گواهینامه های ISO 27001 و 27018 را توسط سازمان بین المللی استاندارد دریافت کردیم. هر دوی این گواهینامه ها تعهد مستمر ما به امنیت داده ها، حاکمیت و حریم خصوصی را تأیید می کند.

برخلاف سایر فناوری‌های شناسایی خودکار مانند کدهای QR و RFID، پیاده‌سازی Wiliot شامل کنترل دسترسی مبتنی بر رمزگذاری به داده‌هایی است که به محتوا، حرکت و استفاده از محصولات مربوط می‌شود.

WiliBot چگونه از هوش مصنوعی مولد برای ارائه بینش عملی از داده های تولید شده توسط پیکسل های اینترنت اشیا استفاده می کند؟

داده های تولید شده توسط IoT Pixels پس از نهایی شدن از طریق بلوتوث به ابر Wiliot ارسال می شود. از آنجا، WiliBot می تواند از هوش مصنوعی مولد برای ارائه بینش عملی استفاده کند.

هوش مصنوعی توسعه‌یافته WiliBot که بر پایه یک مدل زبان بزرگ ساخته شده است، می‌تواند «رویدادهای» زنجیره تأمین را شناسایی کند و به‌طور خودکار هشدارها یا پاسخ‌های هوش مصنوعی ایجاد کند که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا دوره‌های آموزشی خود را تصحیح یا بهینه کنند. این می‌تواند به معنای ایجاد یک هشدار خودکار برای یک کسب‌وکار باشد، زمانی که محموله‌های محصولات آن‌ها در دمای ناایمن نگهداری می‌شوند یا زمانی که داروها در محیطی بیش از حد مرطوب نگهداری می‌شوند.

پاسخ به این سؤالات در پلتفرم Wiliot Ambient Data موجود است، اما همیشه به راحتی در دسترس نبوده است. با WiliBot، این بینش‌های عملی را می‌توان در سراسر سازمان‌ها دموکراتیک کرد، برخلاف نیاز به هزینه‌های کار یا ادغام قابل توجه.

آیا می توان WiliBot را برای رفع نیازهای خاص صنعت مانند خرده فروشی، داروسازی یا تولید مواد غذایی سفارشی کرد؟

بله. پیکسل‌های Wiliot IoT را می‌توان به هر محصول، در خرده‌فروشی‌ها، داروها، تولید مواد غذایی و غیره چسباند و داده‌هایی را ارائه کرد، به این معنی که WiliBot می‌تواند به‌طور مشخصی برای نیازهای آن صنایع طراحی شود.

هر چه داده‌های محصول مرتبط‌تر در WiliBot قرار داده شود، پاسخ‌های دقیق‌تر و هدفمندتری خواهند داشت. برای خرده فروشان مواد غذایی، اولویت هنگام اجرای WiliBot ممکن است تعیین اثرات الگوهای آب و هوای زنجیره تامین آنها بر پوسیدگی و فساد مواد غذایی باشد. برای خرده فروشان لباس، WiliBot ممکن است در تعیین محل عرضه محصول در فروشگاه مرتبط تر باشد. WiliBot می‌تواند داده‌ها را بر اساس نیازهای خاص هر مشتری به‌طور منحصربه‌فرد معنا کند و محصولات، مواد، زنجیره‌های تامین و هر چیزی که به اینترنت متصل است را توصیف کند.

پلتفرم داده‌های محیطی Wiliot چگونه خود را از پلتفرم‌های سنتی اینترنت اشیا از نظر عملکرد و سهولت ادغام متمایز می‌کند؟

پلتفرم داده محیطی Wiliot به دلیل جنبه “محیطی” خود را از پلتفرم های سنتی اینترنت اشیا متمایز می کند. داده‌هایی که از پیکسل‌های اینترنت اشیا به داخل پلتفرم گرفته می‌شوند، همیشه در دسترس هستند، برخلاف نیاز به نیروی کار برای ردیابی، اسکن یا خواندن آن‌ها.

Wiliot همچنین قصد دارد استانداردهای IoT محیطی را در سراسر صنعت تنظیم کند، که امکان پذیرش انبوه و ادغام آسان توسط بزرگترین خرده فروشان جهان را فراهم می کند. در حال حاضر، ما در کنار تعدادی OEM گوشی های بزرگ، به 3GPPP کمک می کنیم و روی نسخه هایی از بستر داده محیطی کار می کنیم که از انواع بلوتوث، سلولی/3GPP، و Wi-Fi/IEEE IoT محیطی پشتیبانی می کند.

WiliBot چه تاثیری می تواند بر شفافیت مصرف کننده داشته باشد، به ویژه در درک ردپای کربن و منبع اخلاقی محصولات؟

پیکسل‌های IoT Wiliot در حال حاضر به محصولات امکان می‌دهند داده‌های سطح مورد را در مورد ردپای کربن خود منتقل کنند و کسب‌وکارها را به اطلاعات مورد نیاز برای ردیابی، مدیریت و کاهش انتشار کربن مجهز کنند. WiliBot این کار را با اجازه دادن به کسب و کارها برای پرسیدن سؤالات خاص مانند محل یا نحوه تولید محصولات و ردپای کربن آنها آسان تر می کند.

در آینده، این همگرایی اینترنت اشیاء محیطی و هوش مصنوعی مولد از طریق اکوسیستمی از برنامه‌های تلفن همراه در فروشگاه و خانه در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد – که به مشتریان امکان می‌دهد با محصولاتشان صحبت کرده و با آنها صحبت کنند تا ردپای کربن خود را بهتر درک کنند. ترکیب مواد، انطباق با منابع اخلاقی، تازگی و ایمنی، و موارد دیگر.

این تکثیر اطلاعات به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد که ملاحظات اخلاقی خود را هنگام خرید در نظر بگیرند و در نهایت بدون افزایش حجم کاری یا هزینه‌های کارکنان، تجربه مصرف‌کننده را افزایش دهند.

چگونه Wiliot تضمین می‌کند که ادغام اینترنت اشیاء محیطی با GenAI مطابق با مقررات جهانی حفاظت از داده‌ها است؟

بنیاد اینترنت اشیاء محیطی Wiliot برای GenAI، انطباق با مقررات حفاظت از داده‌ها را با مسئولیت‌پذیری و کنترل دسترسی امکان‌پذیر می‌سازد، به طوری که مالک واضح داده‌ها وجود دارد که ابزارهایی برای مدیریت دسترسی به داده‌ها دارد. بر خلاف سایر شناسه‌های فرکانس رادیویی مقیاس‌پذیر کم‌هزینه، هر تگ Wiliot با رمزگذاری انتها به انتها فعال می‌شود که از دسترسی غیرمجاز به داده‌های پخش شده از یک برچسب جلوگیری می‌کند. رمزگذاری از سطح تراشه در داخل تگ شروع می شود و به برنامه کاربردی در فضای ابری ختم می شود که به یک مالک واحد دسترسی به داده ها را می دهد. با سایر اشکال RFID، مالک مشخص نیست – ممکن است شرکتی باشد که برچسب RFID را خریداری کرده و آن را روی محصول، توزیع‌کننده، خرده‌فروش یا مشتری نهایی اعمال کرده است. رویکرد Wiliot برای رمزگذاری تمام داده ها به این معنی است که مالکیت می تواند منتقل شود و اشتراک گذاری داده ها می تواند تنظیم شود.

با تشکر از شما برای مصاحبه عالی، خوانندگانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستند باید از آن بازدید کنند ویلیوت.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *