استفاده از هوش مصنوعی برای پیش بینی و جلوگیری از قطع اینترنت


تجربه کاربر یکپارچه معیار خدمات برای هر ارائه دهنده اینترنت است زیرا تقاضا برای اختلالات خدمات کمتر و اتصال قابل اعتماد بیشتر افزایش می یابد. برای رفع این نیاز، هوش مصنوعی (AI) به عنوان یک فناوری در حال تکامل ظهور کرده است که خدمات بهبود یافته را در سراسر مناطق تضمین می کند.

چگونه هوش مصنوعی خدمات اینترنت را بهبود می بخشد و قطعی ها را کاهش می دهد؟

ارائه دهندگان اینترنت به طور مداوم برای برآورده کردن خواسته های مشتری، از جمله پیاده سازی سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی، سازگار می شوند. هوش مصنوعی خدمات اینترنتی را به روش های مختلفی متحول می کند.

تجزیه و تحلیل پیش بینی

سیستم‌های نظارت بر خدمات سنتی و تشخیص مشکل عمدتاً واکنش‌پذیر بوده‌اند. ارائه دهندگان اینترنت در صورت از کار افتادن سیستم هایشان متحمل ضررهای پولی و مشتری می شوند. چه اتفاقی می‌افتد اگر این سیستم‌ها بتوانند قبل از وقوع قطعی را کشف و تعمیر کنند؟

تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده هوش مصنوعی می‌تواند محدوده زمانی و دفعات قطعی یا قطعی اینترنت را به دقت شناسایی کند. از داده های تاریخی قطعی ها و وقفه های قبلی استفاده می کند، آنها را تجزیه و تحلیل می کند و خرابی های احتمالی را پیش بینی می کند. این می تواند ارائه دهندگان اینترنت را با بینش و هشدارهای لازم برای تعمیر سرویس و جلوگیری از هرگونه مشکل مجهز کند. همچنین زمان کار را به حداکثر می‌رساند و در هزینه‌های تعمیرات مهم‌تر صرفه‌جویی می‌کند و رضایت مشتری را بهبود می‌بخشد.

برنامه ریزی ظرفیت

با هوش مصنوعی، ارائه دهندگان اینترنت می توانند به طور موثر مشکلات را قبل از وقوع پیدا کرده و حل کنند و برنامه ریزی ظرفیت و ارتقاء خدمات را افزایش دهند. هوش مصنوعی می تواند از طریق داده های تاریخی و اطلاعات جمعیت شناختی مشتری، تقاضاها و استفاده را برای توجه به مشتریان بالقوه پیش بینی کند.

این می تواند به ارائه دهندگان کمک کند تا جای پای خود را گسترش دهند و خدماتی را که می خواهند روی آن تمرکز کنند انتخاب کنند. با این بینش های ارزشمند، ارائه دهندگان می توانند تصمیمات درستی در مورد ارتقاء زیرساخت، بهبود خدمات و جدول زمانی برای اهداف و چشم اندازهای شرکت بگیرند. این همچنین به آنها اجازه می دهد تا منابع تعمیر و نگهداری را در هر کجا که بیشترین نیاز را داشته باشند تهیه کنند و ناکارآمدی و زمان خرابی را بیشتر کاهش دهند.

اقدامات امنیت سایبری پیشرفته

حملات سایبری رواج بیشتری پیدا می‌کنند و برای ارائه‌دهندگان و مشتریان آن‌ها ضررهای مالی و بهره‌وری قابل‌توجهی را تحمیل می‌کنند. در سال 2023، 2365 حمله سایبری رخ داد. ایالات متحده دارد بالاترین میانگین هزینه نقض داده در جهان 9.36 میلیون دلار

خوشبختانه، هوش مصنوعی پیش‌بینی‌کننده می‌تواند با شناسایی فعالیت‌های غیرعادی که می‌تواند به معنای وقوع یک حمله سایبری باشد، از شدت این موضوع بکاهد. از الگوها و داده های تجزیه و تحلیل ترافیک برای شناسایی دقیق تهدیدها و راه اندازی اقدامات متقابل برای کاهش خطرات استفاده می کند.

علاوه بر این، داده‌های موجود مانند پایان ناگهانی تماس، تماس‌های بین‌المللی و شماره‌های غیرعادی نیز تجزیه و تحلیل شده و به‌عنوان تهدیدهای بالقوه برای نظارت در آینده علامت‌گذاری می‌شوند.

مدیریت ترافیک تقویت شده

اختلالات شبکه می تواند رخ دهد زیرا بسیاری از اتصالات به طور همزمان اتفاق می افتد و باعث ازدحام می شود. هوش مصنوعی می‌تواند بر این جریان نظارت کند، ظرفیت را بهبود بخشد و داده‌ها را در هر کجا که ممکن است تغییر مسیر دهد تا از تجربه دیجیتالی روان‌تری برای مشتریان اطمینان حاصل کند.

از الگوریتم‌هایی مانند الگوهای استفاده، داده‌های تاریخی و نوسانات ساعت اوج برای بهبود پهنای باند با تجزیه و تحلیل تقاضاها و بهینه‌سازی خدمات استفاده می‌کند. این، به نوبه خود، سرعت را برای برنامه های کاربردی با تاثیر بالا افزایش می دهد و اثر گلوگاه را برای استفاده های کمتر بحرانی کاهش می دهد.

در ایالات متحده، بیش از 50 درصد از کاربران ماهیانه بین 40 تا 80 دلار برای خدمات اینترنتی خود بپردازند. این کاربران طبیعتاً ارزش پول خود را در خدمات بی وقفه و قابل اعتماد می خواهند. ارائه دهندگان اینترنت می توانند با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود مدیریت ترافیک شبکه و رفع کندی سرعت قبل از ازدحام بر عملکرد، کیفیت خدمات را بهبود بخشند.

تجزیه و تحلیل و تشخیص بلادرنگ

مانیتورینگ دستی ساعت ها کار و هزینه بالای کار را می طلبد. با توانایی های نظارت و تجزیه و تحلیل خودکار هوش مصنوعی، ارائه دهندگان اینترنت می توانند وابستگی نیروی کار خود را کاهش دهند و با دریافت داده ها در زمان واقعی، مقدار قابل توجهی در زمان و هزینه صرفه جویی کنند. این جریان فوری اطلاعات همچنین ممکن است به کاهش بار کاری کارکنان و بهبود فرآیندهای حل مشکل کمک کند.

از آنجایی که سیستم‌های هوش مصنوعی دائماً ارتقا و توسعه می‌یابند، توانایی‌های پیش‌بینی و تجزیه و تحلیل داده‌های خود را بهبود می‌بخشند و به ارائه‌دهندگان این امکان را می‌دهند تا خدمات خود را به روز کنند و رضایت مشتری را تضمین کنند.

اثرات استفاده از هوش مصنوعی در عملیات خدمات اینترنتی

فراتر از کارایی بهبود یافته و تشخیص تهدید، هوش مصنوعی به روش‌های مختلفی کار می‌کند تا یک تجربه دیجیتالی جامع و یکپارچه را به مشتریان ارائه دهد.

واکنش پیشگیرانه به حادثه

هوش مصنوعی از تصمیم گیری سریع و تجزیه و تحلیل خودکار تشخیص ناهنجاری استفاده می کند تا پاسخ سریع را ممکن کند. برای مثال، هوش مصنوعی پیش‌بینی‌کننده زمان پاسخ پرس و جوی وب را کاهش می‌دهد و از اطلاعات برای پیش‌بینی قطع یا اختلالات سرویس استفاده می‌کند. این باعث می شود که تیم واکنش به حادثه به داخل بپرد و از پوشش محافظت کند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی تهدیدها را با ارزیابی شدت، تأثیر و آسیب احتمالی آنها به طور مؤثر دسته بندی می کند. این اطلاعات ارزشمند را در اختیار تیم قرار می دهد و آنها را قادر می سازد تا به سرعت پاسخ دهند. بسیاری از ارائه دهندگان اینترنت همچنین از هوش مصنوعی برای بهبود وظایف معمول مانند تجزیه و تحلیل هشدار و تولید بلیط استفاده می کنند و به طور موثر حجم کاری کارکنان را کاهش می دهند.

تکامل و توسعه سیستم

این سیستم های نوآورانه سفت و سخت و ثابت نیستند – آنها در طول زمان با استفاده از منابع داده گسترده تکامل می یابند. این توانایی یادگیری تطبیقی ​​به آنها اجازه می دهد تا پاسخ و کارایی خود را افزایش دهند.

سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند با تجزیه و تحلیل داده‌های تاریخی و بلادرنگ، ارائه منابع مورد نیاز برای ایجاد و اجرای استراتژی‌های پاسخ قوی و اقدامات آتی، از تهدیدها و روندها جلوتر باشند. این سیستم‌ها همچنین می‌توانند با شناسایی تهدیدها و حوادث و ایجاد واکنش خودکار لازم، کاهش وابستگی به تیم‌های واکنش و کاهش حجم کاری آن‌ها، خود را ترمیم کنند.

ارائه دهندگان اینترنت از این چرخه توسعه دائمی با بهبود پاسخ ها و خدمات خود برای کارآمدتر و سریعتر سود می برند.

بهینه سازی خدمات بهبود یافته

با توانایی خود در تجزیه و تحلیل سریع مقادیر قابل توجهی از داده ها، هوش مصنوعی می تواند الگوهای ترافیک را پیش بینی کند و به طور موثر منابع را برای اطمینان از خدمات بدون وقفه تخصیص دهد. این به ارائه دهندگان اینترنت اجازه می دهد تا خدمات را در مناطق تحت پوشش خود بدون به خطر انداختن عملکرد، ثبات و جامعیت مدیریت کنند.

علاوه بر این، ربات‌های گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در پاسخ‌های خدمات مشتری بسیاری از ارائه‌دهندگان ارتباطات راه دور برجسته هستند. این چت بات ها دارند الگوریتم های پردازش زبان طبیعی که به آنها امکان خواندن، تفسیر و درک زبان ها را می دهد. آنها می توانند راهنمایی شخصی ارائه دهند و فوراً پاسخ های حادثه را برای حل شکایات و سؤالات ایجاد کنند. این خدمات و رضایت مشتری را افزایش می دهد و به کارکنان اجازه می دهد تا روی نگرانی های مهم تر تمرکز کنند.

برنامه تعمیر و نگهداری بهینه

به‌طور سنتی، برنامه‌های تعمیر و نگهداری از یک روال پیروی می‌کنند که با یک دوره مشخص، قطع ناگهانی یا مشکلات ایجاد می‌شود. این بدان معناست که پاسخ‌ها معمولاً پس از شناسایی ناهنجاری‌ها اتفاق می‌افتند که بر بهره‌وری و ثبات خدمات تأثیر می‌گذارند. پاسخ های واکنشی همچنین هزینه های تعمیر و استفاده ناکارآمد از منابع را افزایش می دهد.

تعمیر و نگهداری مبتنی بر هوش مصنوعی زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم آن را از طریق تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، کاهش بررسی‌های اضافی سیستم مبتنی بر زمان و ایجاد پاسخ تعمیر سیستماتیک تنها در صورت نیاز، درخواست می‌کند. این امر استفاده بهتر از منابع را تضمین می کند و سلامت اجزای زیرساخت شبکه را که ممکن است به دلیل نفوذ مداوم تعمیر و نگهداری آسیب ببینند، حفظ می کند.

بهبود مقرون به صرفه بودن

مدیریت خودکار خدمات، تجزیه و تحلیل بهینه داده‌ها و استراتژی‌های پاسخ به حادثه قوی مبتنی بر هوش مصنوعی، کارایی عملیاتی را به حداکثر می‌رساند. ارائه دهنده اینترنت می تواند منابع را به مناطق با اولویت بالا اختصاص دهد و از عدم تعادل در برنامه ریزی خدمه جلوگیری کند.

با هوش مصنوعی پیش‌بینی‌کننده، ارائه‌دهندگان اینترنت از هزینه‌های قابل توجه تعمیر، توقف خدمات و وقفه‌های تعمیر و نگهداری جلوگیری می‌کنند. این یک سیستم پایدارتر را امکان پذیر می کند و ضررهای مالی و ناامیدی مشتری را به دلیل خدمات غیرقابل اعتماد به حداقل می رساند.

هوش مصنوعی سنگ بنای تجربه دیجیتالی تصفیه شده است

هوش مصنوعی با بهینه‌سازی واکنش، کارایی و تجزیه و تحلیل داده‌ها و کاهش اثرات مالی ناشی از قطع‌ها و اختلالات، چشم‌انداز خدمات اینترنتی را متحول می‌کند. شرکت‌های مخابراتی باید این نوآوری مخرب را اتخاذ کنند تا جلوتر از بسته باقی بمانند و مزیت رقابتی را به مشتریان خود ارائه دهند.



منبع:unite.ai

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *