آیا سرانجام روبات ها به دست می گیرند؟ این هنوز یک است سوال باز، اما اگر توانایی کامل معیارها باشد ، پاسخ قطعی است – بله. در حال حاضر ، روبات ها می توانند تقریباً هر کاری را که یک انسان می تواند انجام دهند – نه کمتر شخصیتی از بیل گیتس آنها را توصیف کند قابلیت ها به عنوان “بی حد و حصر” – و آنها هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند. برای مشاغل ، ربات ها به معنای کارآیی هستند و هزینه های پایین تر ، به ویژه در کارخانه ها ، انبارها و سایر امکانات که نیاز به کار قابل توجهی انسانی دارند. حداقل این است چگونه آنها درک می شوندبشر
با این حال ، مدیران غالباً تصور می کنند که جایگزین کردن کارگران انسانی با روبات ها منجر به کارمندانی می شود که با قیمت صفر در ساعت کار می کنند – و در صورت لزوم می توانند 24/7 کار کنند. در حالی که روبات ها – و سایر تجهیزات موبایل خودمختار و خودکار (AMR و AGV) و همچنین وسایل نقلیه و لیفتراک – هزینه هزینه را انجام می دهند ، فکر این است که با توجه به کاهش هزینه های کاری که جایگزین آنها می شود ، بازده سرمایه گذاری باید عالی باشد.
اما این لزوماً درست نیست؛ بسیاری از مدیران کاملاً آگاه نیستند و یا وزن کافی به این واقعیت ندارند که روبات ها و تجهیزات موبایل خودمختار با هزینه های خاص خود ، برخی مستقیم و برخی پنهان همراه هستند. برخی از هزینه های پنهان که مدیران اغلب در نظر نمی گیرند ، اما باید شامل خرابی روبات ها به دلیل شارژ ، ارتقاء رایانه برای مدیریت ناوگان ، فضای ذخیره سازی از دست رفته یا فضای تولید- و حتی ترافیک باشد.
ناکارآمدی خرابی
روبات ها و تجهیزات متحرک خودکار روی باتری ها کار می کنند – و این باتری ها باید شارژ شوند. زمان شارژ به اندازه ربات یا وسیله نقلیه بستگی دارد ، اما می تواند به همان اندازه باشد 20 ٪ از زمان آنها قرار است عملکردی داشته باشند. علاوه بر این ، داده ها نشان می دهد که سایر مسائل اغلب روبات ها را برای دیگری پایین می آورند 12 ٪ از وقت آنها، به این معنی که بسیاری از روبات ها می توانند به اندازه یک سوم از زمانی که مدیران انتظار دارند کار کنند ، آفلاین باشند. آن زمان خرابی – هنگامی که یک دستگاه برای انجام کار در دسترس نیست – باید چه زمانی منعکس شود محاسبات ROI
فراتر از خرابی ، وقفه های کوچک یا اشتباهات در چرخه کار می تواند باعث ناکارآمدی های دیگر ناوگان روباتیک خودکار شود. به عنوان مثال ، در بسیاری از انبارها ، انتخاب توسط روبات ها انجام می شود ، در حالی که بسته بندی و تأیید سفارش توسط انسان انجام می شود. اگر یک ربات نتواند یک مورد را به قسمت بسته بندی انتخاب و تحویل دهد ، یا مورد اشتباهی را به ارمغان می آورد ، کارگر نمی تواند آن سفارش را تکمیل کند ، و کل سیستم اغلب مکث می شود ، و اثر مهمی از تأخیرها و زمان ربات بیکار را تنظیم می کند. و اگر این شرکت متعهد به حمل و نقل در همان روز باشد ، زیرا بسیاری از سایت های آنلاین نیاز به تأمین کنندگان دارند ، این می تواند باعث ایجاد تأثیر گسترده مشتریان ناامید شده و تجارت از دست رفته نیز شود.
گسترش ناوگان به معنای گسترش بودجه است
برای جبران خرابی که بیشتر روبات ها به آن نیاز دارند ، بسیاری از انبارها یا کارخانه ها دارای ناوگان پشتیبان هستند – 35 ٪ روبات یا ماشین بیشتر برای انتخاب شل و ول برای شارژ و تعمیر و نگهداری. هزینه های وابسته برای این موارد اضافی شامل تعمیر و نگهداری اضافی و تعویض باتری است (اغلب اوقات سالی یک بار). اما یکی از هزینه هایی که احتمالاً در نظر گرفته نمی شود ، نیاز به یک سرور قوی تر به منظور کنترل روبات ها یا ماشین های اضافی است. این می تواند به یک سرمایه گذاری قابل توجه در سخت افزار و نرم افزار جدید نیاز داشته باشد – هزینه ای که مطمئناً می تواند بر محاسبات ROI تأثیر بگذارد.
علاوه بر این ، روبات های اضافی ممکن است نیاز به نگهداری بیشتر از آنچه پیش بینی شده است. روبات هایی که بیکار می نشینند در معرض مسائل مربوط به نگهداری اضافی هستند ، مانند تخریب روغن کاریبا باتری های پشتیبان گیری تخلیه شدهبا تجمع گرد و غبار در سنسورهاوت مشکلات موتوربشر اگر روبات ها به اندازه 20 ٪ از زمان غیرفعال باشند- به همان اندازه- این می تواند به معنای افزایش متناسب در هزینه های نگهداری اضافی برای مقابله با این موضوعات مرتبط با دوره های طولانی مدت عدم تحرک باشد ،
فراموش نکنید که فضای گمشده را در نظر بگیرید
روبات ها به قدرت نیاز دارند و در انبار استاندارد و کارخانه ها ، این بدان معنی است که اغلب برای شارژرها و ایستگاه های اسکله تخصیص می یابد 10 فوت مربع یا بیشتر در هر شارژر. این فضای املاک و مستغلات اضافی هزینه دارد – چه در هزینه های لیزینگ ، خرید زمین و مالیات بر املاک و مستغلات – و این هزینه ها هنگام محاسبه ROI باید هزینه های آن را نیز شامل شود. این همچنین فرض می کند حتی فضایی برای افزودن وجود دارد. اگرچه بعید است که در مراکز توزیع بزرگ معمولاً دور از شهر مشکلی ایجاد کند ، اما می تواند یک مسئله مهم برای شرکت هایی باشد که انبارهای کوچکتر را در شهرها و حومه شهر باز کرده اند تا بتوانند تحویل یک روزه را بهتر کنند. در هر صورت ، هنگامی که فضا توسط شارژرها یا ایستگاه های اسکله اشغال می شود ، نمی توان از آن برای اهداف دیگر استفاده کرد و می تواند توانایی گسترش یا مقیاس را حفظ کند.
فضای بیشتر برای شارژ به معنای فضای کمتری برای کالاها است – این بدان معناست که هزینه های حمل و نقل بیشتر وسایل را از مراکز توزیع به انبارهای شهری و حومه شهر ، زمان انتظار بیشتر برای سفارشات و مسائل موجودی و ردیابی بیشتر می کند. این نیز می تواند منجر به سفارشات از دست رفته یا نادرست شود – و یک چشم سیاه دیگر با مشتریان. یک راه حل این است که فقط انبار را برای جبران فضای مورد نیاز اضافی گسترش دهید. در صورت عدم دسترسی به فضای کف ، یکی دیگر از اضافه کردن قفسه های عمودی برای تهیه کالاهای بیشتر است. اما این راه حل ها نیز هزینه ای دارند – به این معنی که ROI احتمالاً ضربه قابل توجهی خواهد داشت.
ترافیک ربات یک خطر واقعی است
با داشتن روبات های بیشتری در یک کارخانه یا طبقه انبار ، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها با آنها برخورد کنند همدیگر یا با کارگران انسانی بشر این برخوردها می تواند منجر به آسیب ، جراحات و موارد دیگر شود مشکلات عمدهبشر هنگامی که روبات ها با یکدیگر برخورد می کنند ، به احتمال زیاد آنها نیاز به تعمیر دارند ، و به هزینه های نگهداری اضافه می شوند و باعث می شوند که این تسهیلات حتی کارآمدتر شود زیرا اکنون ربات های کافی برای پوشش زمان شارژ ندارند. و اگر یک روبات به یک انسان برخورد کند ، قربانیان ممکن است شکایت کنند – بنابراین تسهیلات برای تأمین خسارات احتمالی باید بیمه خود را افزایش دهند. مدیران می توانند سیستم های تشخیص برخورد را انتخاب کنند ، اما این هزینه ها نیز هزینه دارند. اگرچه بعید است که اکثر مدیران تسهیلات آنها را در ذهن داشته باشند ، اما این عوامل می توانند به طور جدی تخمین ROI را به خطر بیاندازند.
واضح است که ROI روبات ها یک موضوع ساده نیست. کسانی که تصویر بزرگ را در نظر می گیرند و تمام این هزینه های پنهان را در بر می گیرند ، واقعاً ناامید می شوند یا به طور خودکار انبارهای خود را خاموش می کنند. اما روش هایی برای جبران بیشتر این هزینه ها و تقویت ROI وجود دارد. AI وعده را نشان می دهد در حل ترافیک ربات ، اما هنگامی که یک تسهیلات برای جبران هزینه های خرابی نیاز به اضافه کردن روبات های اضافی دارد ، الگوریتم باید تنظیم شود – که می تواند دوباره به یک نرم افزار یا به روزرسانی سخت افزار یا استخدام متخصصان AI برای تغییر سیستم های کنترلر نیاز داشته باشد.
یکی از راه حل های امیدوارکننده در حل برخی از این موضوعات در روشهای نوآورانه شارژ است که نیاز به شارژ خرابی را کاهش یا حتی از بین می برد. این روش ها ، مانند فعال کردن روبات ها برای شارژ در هنگام کار ، به عنوان مثال ، می تواند نیاز به ناوگان روبات های پشتیبان را کاهش داده و برخی از چالش های مرتبط با زمان بیکار ، کف کار شلوغ یا انبارها را حل کند ، زمان از دست رفته در انتظار روبات ها برای تکمیل وظیفه خود ، فضای گمشده در اسکله ها و هزینه های مربوط به کنترل ناوگان.
اتوماسیون در واقع آینده است ، کارشناسان معتقدند؛ تعداد انبارهای کاملاً خودکار در ایالات متحده نزدیک به یک دهه است که به طور پیوسته در حال افزایش است. علاوه بر این ، پرسنل تدارکات و انبار به طور فزاینده ای پیدا کردن آن دشوار است و تحویل همان روز نیاز به کارمندان قابل اعتماد را افزایش داده است. این روند اتوماسیون به احتمال زیاد ادامه خواهد یافت ، به خصوص که راه حل های بیشتری برای موضوعات مربوط به شارژ ، خرابی ربات و ترافیک و تدارکات حل می شود و باعث می شود ROI واقعی اتوماسیون بسیار جذاب تر شود. با این حال ، تا زمانی که این اتفاق نیفتد ، مدیران و صاحبان تسهیلات باید هزینه های پنهان اتوماسیون را در نظر بگیرند و اطمینان حاصل کنند که آنها به طور دقیق در ارقام ROI خود مشخص شده اند. اتوماسیون در واقع می تواند به نفع خط پایین یک سازمان باشد – اگر بداند وارد چه چیزی می شود و می تواند هزینه های پنهان را کنترل کند.